Hedeflenen işlemler
Hedeflenen işlemler (eski Anahtar hedefler) – işletme için en önemli olan web sitesi ziyaretçi eylemleridir. Örneğin, başvuru gönderme, siteye kayıt olma, fiyat ve hizmet sayfalarını görüntüleme, ürünü sepete ekleme, satın alma. Reklam kampanyanızda bunları kullanın, sistem, görevlerinizi çözmek için hedefli çalışsın. Ortalama dönüşüm fiyatı sınırlaması veya “Dönüşüm Fiyatı” sınırlaması ile dönüşümler için ödeme ile “Maksimum dönüşüm” stratejisi dışında herhangi bir stratejide birkaç hedeflenen işlem belirtebilirsiniz.
Hedeflenen işlemleri ayarlama
Sistemin, web sitenizin görevlerine bağlı olarak teklifleri ayarlayabilmesi için Yandex Metrica’da hedefleri ayarlayın ve strateji ayarlarında belirtin.
-
Kampanya ayarlarken Stratejiler blokunda Hedeflenen işlemler ve değerleri bölümünde listeden gerekli hedefi seçin.
“Maksimum tıklama” ve “Manuel tekliflerle maksimum tıklama” stratejilerinde varsayılan olarak seçilen etkileşimli oturumlar – algoritma, sitenizdeki hesaplanan hedeflenen işlemler ve ortalama dönüşüm değerine odaklanır. Bileşik veya Ecommerce dâhil olmak üzere herhangi bir hedefi seçebilirsiniz.
-
Her hedef için dönüşüm değerini, yani işletme için hedefe ulaşmanın ekonomik faydasını belirleyin. Dönüşüm değeri ne kadar yüksekse bu hedef kampanyanın çalışmasında o kadar önemli rol oynar. eCommerce hedefleri için Maksimum dönüşüm stratejisinde, değerin “Dinamik” olduğunu belirtmek daha iyidir.
Hedeflenen işlem sayısı sınırsızdır. Mevcut kullanıcı girişinin gerekli sayaçlara erişimi yoksa, başkasına ait bir sayaçta Yandex Metrica hedeflerine erişim talep edebilir ve ayarlamalar için kullanabilirsiniz.
Dönüşüm değerini nasıl hesaplayabilirsiniz?
Hedefler birbirinden bağımsızsa, her dönüşümden işletmenin ne kadar kazandığını belirten nominal bir değer belirtebilirsiniz. Örneğin, “Geri arama talep etti” hedefi 50 lira, “Ürünü görüntüledi” – 10 lira ve “Sipariş verdi” – 180 lira getiriyor olsun.
Nominal değeri hesaplamak mümkün değilse, kampanyanın ana hedefinin dönüşüm değerini belirtin ve diğer hedeflerin değerini ana hedefe göre öncelik sırasına göre belirleyin.
Her bir sonraki hedefe ulaşmak için önceki hedefin tamamlanması gerekiyorsa, hedeflerin birbirine etkisini değer hesaplamalarında dikkate alabilirsiniz.
Örneğin, bir tur operatörü ağlarda reklam verdi ve Yandex Metrica’da “Tur kataloğunu görüntüleme”, “Tur sepete eklendi”, “Müşteri tur satın aldı” hedeflerini yapılandırdı.
“Müşteri turu satın aldı” hedefine ulaşılması işletmeye 10.000 TL kazandırır. Bu, işletme için bir dönüşümün değeridir. Sepete tur ekleyen her onuncu müşteri daha sonra onu satın alıyor. “Tur sepete eklendi” dönüşümün değeri = 10 000 / 10 = 1 000 (TL), dönüşüm adeti = 10 000 / 1000 = 10. Kataloğu görüntüleyen her yirminci müşteri sepete tur ekliyor. “Tur kataloğunu görüntüleme” dönüşüm değeri = 1.000 / 20 = 50 (lira), dönüşüm sayısı = 10.000 / 50 = 200.
Tur kataloğunu görüntüleme
Tur sepete eklendi
Müşteri turu satın aldı
Dönüşümler
200
10
1
Dönüşüm değeri
50 TL
1000 TL
10.000 TL
Birbirini izleyen hedeflerin her birine ulaşılması için bir önceki hedefin başarılmasını sağlayacak koşulların yerine getirilmesi gerekir, dolayısıyla her hedefin payını hesaplamak gerekir:
Anahtar hedefleri ayarlarken şu dönüşüm değerlerini belirtmeniz gerekir:
- “Tur kataloğunu görüntüleme” — 16,67 (50 × 0,33) TL
- “Tur sepete eklendi” — 333,33 (1000 × 0,33) TL
- “Müşteri tur satın aldı” – 3.333,33 (10.000 × 0,33) lira
Hedeflenen işlem (Hİ) istatistikleri
Rapor Sihirbazı yardımıyla tıklamaların gerçek siparişlere dönüşümünü tanımlayan göstergeleri analiz edin. Hedef verileri alanında, dönüşümler hakkında veri almak istediğiniz hedefi belirtin. Varsayılan olarak tüm hedeflerin verileri görüntülenir. Dönüşüm (%), Hedef fiyatı, Dönüşümler verilerini karşılaştırın.
Rapor ayrıca Kâr sütununu da içerir. Bu sütundaki veriler, seçilen hedeflerden elde edilen toplam gelir eksi tıklama maliyeti olarak hesaplanır.
Kâr, anahtar hedeflerin belirtilen dönüşüm değerine bağlıdır:
Kâr = (Hİ Geliri 1+Hİ Geliri 2+...+Hİ Geliri n) – Gider
Hİ Geliri n= Hİ dönüşüm değeri n × Hİ dönüşümleri n Kampanya sonucunu nasıl değerlendireceğiniz hakkında daha fazla bilgi
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.
Faydalı bağlantılar
Yasal belgeler
Daha fazla bilgi
Tek bir hedefe ulaşmak farklı gelirler getirebilir: Örneğin çorap alımı 50 ruble, elbise alımı 2.000 ruble gibi. Dinamik değer, e-ticaret hedefleri için Yandex Direct’e iletilir.