Yandex Arama’da sorgu artışıβ
Strateji, medya reklamlarının gösteriminden sonra markanın ve ürünlerinin arama payını artırmayı sağlar. Reklamları izledikten sonra markayla ilgilenme olasılığı yüksek olan ve Yandex aramasında ürün veya hizmetlerini arayacak kullanıcılar seçilir. Bu arada, bin gösterim başına ortalama maliyet, belirlediğiniz tutarı aşmayacaktır.
Bu strateji, dönem başına 10.000’den fazla gösterim sayısına sahip kampanyalar için etkilidir. Kampanyada kullanıcı profili dar değerler kullanılıyorsa ve dönem boyunca gösterim sayısı 10.000’den azsa, bin gösterim başına ortalama fiyatın reklamveren tarafından belirtilen değerden daha yüksek olma olasılığı vardır, ancak bu 2 katından fazla olmayacaktır.
Strateji ayarları
Reklam gösterim dönemi
Reklam kampanyasının başlangıç ve bitiş tarihlerini belirtin. Minimum zaman aralığı: 7 gün (strateji ayarlama tarihi hariç). Bütçe, belirtilen zaman aralığında eşit olarak dağıtılır.
Strateji bütçesi
Reklam bütçesini belirtin. Bütçenizi planlarken günlük minimum bütçenin 17 TL olması gerektiğini unutmayın (diğer para birimleri). Stratejiler arasında yapılan geçişler, kampanyanın durdurulması ve zaman hedeflemesinin değiştirilmesi bütçe harcamasını etkileyebilir.
Bin gösterim başına ortalama maliyetin kısıtlanması
Bin gösterim başına ortalama maliyet için kısıtlama belirleyin. Minimum değer – 5 ruble (diğer para birimleri için değerler). Fiyat tahmin blokundaki fiyat önerisine odaklanın: Tahmindeki fiyat, strateji hedeflerine ulaşma olasılığını artıracaktır.
Sistem, marka ve ürünleriyle ilgili arama sorgularını artırmaya yardımcı olan gösterimleri en düşük maliyetle gerçekleştirmek için otomatik olarak bin gösterim başına fiyat belirleyecektir. Bir gün boyunca ortalama dönüşüm fiyatının her iki yönde dalgalanması mümkündür. Ancak stratejinin toplam çalışma süresinin sonuçlarına göre bin gösterim başına ortalama maliyet belirttiğiniz değerin üstüne çıkmaz. Sınırlamanın devam etmesi için strateji, tüm takvim haftasında değişiklik ve duraklama yapılmadan çalışmalıdır.
Search Lift Araştırması
Kampanya ayarlarında Reklam Analitiği blokunda Search Lift bölümünde araştırmanın bağlı olduğundan emin olun ve incelenen markaların ve ürünlerinin adlarını belirtin. Araştırma hakkında daha fazla bilgi.
Stratejiyi başlatma önerileri
- Bütçeyi en az 300.000 ruble olarak belirleyin.
- Kampanya süresini en az 21 gün olarak belirtin.
- Kampanyanın en az 1.000.000 kullanıcıya eriştiğinden ve gösterimlerin en az 5.000.000 olduğundan emin olun.
Stratejinin beklenen sonuçları vermesi ve Search Lift araştırmasında yansıması için bu önerilere uyun.
Stratejiyi başlatma önerileri
- Bütçeyi en az 300.000 ruble olarak belirleyin.
- Reklam kampanyasının süresini en az 21 gün olarak belirtin.
- Kampanyanın en az 1.000.000 kullanıcıya eriştiğinden ve gösterimlerin en az 5.000.000 olduğundan emin olun.
Stratejinin beklenen sonuçları vermesi ve Search Lift araştırmasında yansıması için bu önerilere uyun.
Strateji ayarlarının düzenlenmesi
Strateji ayarlarını istediğiniz zaman düzeltebilirsiniz – strateji yürütülürken bile. Strateji düzenleme penceresinde, bin gösterim başına ortalama fiyatı, bütçeyi veya dağıtım süresini değiştirebilirsiniz. Yeni ayarlar bir gün içinde uygulanacaktır. Kampanya ayarlarındaki herhangi bir değişiklik, stratejinin yeniden başlatılmasına ve yeni verilerle 3-5 günlük süre boyunca eğitilmesine yol açar.
Dönem başlangıç tarihini değiştirirseniz, otomatik strateji belirtilen günde yeniden başlatılacaktır.
Dönem henüz tamamlanmamışken dönem ve bütçe değiştirildiğinde, ortalama günlük harcamalar yeniden hesaplanır ve burada önceki harcamalar dikkate alınır. Yeni ayarlara göre hesaplanan günlük bütçe azalırsa, gösterimler geçici olarak durdurulur / azaltılır.
Örneğin, kampanyada 1 Şubat’tan 10 Şubat’a kadar (10 gün) 100.000 ruble bütçe olsun, yani günde 10.000 ruble. 9 Şubat’a kadar 90.000 ruble harcandı.
9 Şubat’ta stratejinin bitiş tarihini ve bütçesini değiştiriyorsunuz:
- 1 Şubat – 28 Şubat (28 gün), 200.000 ruble.
Bu ayarlarla sistem günlük yaklaşık 7.100 ruble harcayabilir, yani 9 Şubat’a kadar bu ayarlarla hesaplanan harcama 64.000 ruble olacaktır (9 × 7.100). Zaten 900.000 ruble harcandığı için sistem 257.140 ruble fazla harcama görür ve harcanan bütçenin hesaplananla eşleşmesi için gösterimleri (3,5 gün boyunca) durdurur.
Kampanya eski strateji ayarlarıyla tamamlandıktan sonra değişiklikler yapılırsa, yeniden başlatma gerçekleşir ve sistem harcamaları yeniden hesaplar.
Örneğin, kampanyada 1 Şubat’tan 10 Şubat’a kadar (10 gün) 100.000 ruble bütçe olsun, yani günde 10.000 ruble. 10 Şubat’ta kampanya tamamlandı, tüm bütçe harcandı.
14 Şubat’ta stratejinin bitiş tarihini ve bütçesini değiştiriyorsunuz:
- 1 Şubat – 28 Şubat (28 gün), 200.000 ruble.
Bu ayarlarla sistem toplamda 300.000 ruble harcayabilir – 1 Şubat’tan 10 Şubat’a kadar 100.000 ve 14 Şubat’tan 28 Şubat’a kadar 200.000 ruble.
Lütfen dikkat: Belirli bir reklam yayınlama süresine sahip aktif, zaten çalışan bir stratejinin ayarlarını 24 saatte en fazla 3 kez değiştirebilirsiniz ve her değiştirme işleminde strateji mutlaka yeniden başlatılır. Henüz başlatılmamış bir stratejiyi sınırlama olmadan düzenleyebilirsiniz.
Gösterimler başladıktan sonra strateji yalnızca aşağıdakilerden birine değiştirilebilir:
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.
Yasal belgeler
Çevrim İçi Eğitim
Daha fazla bilgi
Ödeme döviz türü |
Bin gösterim başına minimum maliyet |
Bin gösterim başına maksimum maliyet |
Rus rublesi |
5 |
3000 |
Tenge |
29 |
18.000 |
Belarus Rublesi |
0,15 |
100 |
ABD Doları |
0,08 |
52 |
Avro |
0,07 |
44 |
İsviçre Frankı |
0,08 |
50 |
Türk Lirası |
0,3 |
178 |
Ödeme döviz türü |
Günlük minimum bütçe |
Rus rublesi |
300 |
Tenge |
1.300 |
Belarus Rublesi |
9 |
ABD Doları |
10 |
Avro |
10 |
İsviçre Frankı |
10 |
Türk Lirası |
17 |