Minimum bütçe

Bazı durumlarda tıklama başına ödeme ile “Maksimum dönüşüm” stratejisi, dönüşüm maliyeti veya harcama oranı kısıtlamalarına geçici olarak uymayabilir. Örneğin, kampanyanın başlangıcında, yeterli istatistik olmadığında veya sitedeki hedef düzgün çalışmadığında ve veriler gelmediğinde. Bu tür durumlarda strateji teklifleri düşürecektir. Teklifler, kampanyanın açık artırmaları kazanamayacağı ve reklam gösterimlerinin olmayacağı bir seviyeye düşebilir.

Bunu önlemek için, takvim haftası veya seçilen dönem için istenen minimum harcama olarak bir minimum bütçe belirleyebilirsiniz. Haftalık bütçe veya dönem bütçesi gibi, strateji maksimum tekliflerle kontrol ederken, her açık artırmada minimum bütçe için tekliflerin düşmeyeceği değerler hesaplanır.

Nasıl çalışır?

Belirtilen minimum bütçeyle strateji, normal prensiplere göre çalışır: Her açık artırmada teklifler dönüşüm olasılığına bağlı olarak farklılık gösterir. Örneğin, dönüşüm olasılığının düşük olduğu bir açık artırmada teklif sıfıra yakın olabilir fakat dönüşümün en olası olduğu bir açık artırmada yüksek bir teklif olacaktır.

Strateji, belirlenen ortalama dönüşüm maliyetine veya RHO’a uymak için teklifleri ayarlar. Ancak ortalama olarak, haftalık bütçe tekliflerinin üzerine çıkmaz ve minimum bütçe tekliflerinin altına düşmez.

Örnek 1. Kampanyanın başlangıcında çalışma

Aşağıdaki ayarlarla bir kampanya oluşturdunuz: Minimum bütçe 700 ruble, haftalık bütçe 7.000 ruble, ortalama dönüşüm fiyatı 100 ruble. Pazartesi günü başlatıyorsunuz.

İlk 3 gün strateji öğrenme aşamasındaydı ve ilk dönüşümleri arıyordu, bu yüzden sadece minimum bütçe tekliflerini kullandı. Bu günlerde 300 ruble harcadı.

Dönüşümlerle ilgili ilk istatistikleri aldıktan sonra strateji, belirtilen 100 ruble ortalama fiyatla dönüşüm almaya başladığı seviyeye kadar teklifleri artırdı. Haftanın geri kalanında 3.700 ruble daha harcadı. Haftalık toplam harcama 4.000 ruble ve 40 dönüşüm oldu.

Örnek 2. İstatistik hatası durumunda çalışma

Aşağıdaki ayarlarla aktif bir kampanyanız var: Minimum bütçe 700 ruble, haftalık bütçe 7.000 ruble, ortalama dönüşüm fiyatı 100 ruble. Kampanya istikrarlı bir şekilde çalışıyor, her hafta 5.000-6.000 ruble harcıyor ve 50-60 dönüşüm sağlıyor.

Pazar günü sitedeki hedef bozuluyor, dönüşüm verileri Yandex Direct’e gelmiyor. Strateji, teklifleri minimum bütçe seviyesine kadar düşürüyor. Sonraki tüm hafta boyunca sitedeki hedef çalışmıyor, ancak kampanya durmuyor. Gösterimler ve faydalı tıklamalar devam ediyor çünkü strateji minimum bütçe teklifleriyle çalışmaya devam ediyor ve verilerin geri gelmesini bekliyor. Hafta boyunca 700 ruble harcıyor.

Pazartesi günü sitedeki hedef onarılıyor, veriler gelmeye başlıyor. Strateji, dönüşümleri tekrar getirmeye başlayarak teklifleri artırıyor. Yeni hafta boyunca ortalama dönüşüm maliyeti 100 ruble iken 6.000 ruble harcanıyor.

  • Minimum harcama ne kadar daha yüksekse, minimum tekliflerin eşiği o kadar daha yüksek olur, strateji öğrenme modunda o kadar daha fazla trafik alır ve kampanya o kadar daha fazla trafik getirebilir. Stratejinin öğrenimine daha aktif yatırım yapmak isteyen reklamverenlere minimum harcamayı artırmalarını öneriyoruz.

  • Minimum bütçe ne kadar daha düşükse, tekliflerin düşebileceği eşik o kadar daha düşük olur ve strateji, dönüşüm getirmediğinde veya belirlenen maliyetten daha pahalıya getirdiğinde o kadar daha az harcar. Bu yaklaşımda strateji, alabileceğinden daha az trafik sağlar ve öğrenme daha yavaş ilerler.

Strateji tüm yedi gün boyunca minimum tekliflerle çalışırsa, minimum haftalık bütçeyi harcar. Bu durumda kampanya bütçeyi tüketmeyebilir. Örneğin, az gösterim getiren dar hedeflemeler ayarlanmışsa, kampanya minimum bütçeden daha az bir miktar kullanır.

Nasıl ayarlanır?

Strateji ayarlarında Minimum bütçe blokunda, strateji ayarlarına göre hesaplanan varsayılan tutarı bırakın veya manuel olarak belirleyin.

Varsayılan tutar, strateji ayarlarına göre, örneğin hedef dönüşüm maliyeti, haftalık bütçe veya dönem bütçesi, hedeflerin değeri gibi en uygun şekilde hesaplanır.

Kendi tutarınızı belirlemek istiyorsanız, bütçeyi çok fazla düşürmeyin. Bu, kampanyanın başlangıcında öğrenmeyi yavaşlatır. Ayrıca, fazladan bütçe, örneğin sitedeki hedef çalışmayı durdurursa stratejinin çalışmasını sürdürmek için faydalı olacaktır.

Minimum bütçeyi sıfıra ayarlamak, tıklama başına ödeme stratejisinin belirlenen ortalama dönüşüm maliyetine veya RHO’ya mutlaka uyacağını garanti etmez. Veriler yetersizse, strateji sıfırın üzerinde minimum bir teklif seviyesi öngörebilir ve az sayıda gösterim devam edebilir.

İstatistikleri izleyin: Kampanya uzun süre dönüşüm getirmiyorsa veya maliyetleri kısıtlamaların üzerindeyse, ayarları düzeltin. Örneğin, minimum bütçeyi azaltın.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın