Gelir ve dönüşümlerin değeri

“Gelir” ve “Dönüşümlerin Değeri”, Yandex Direct’te promosyon sonuçlarını işletme göstergelerini dikkate alarak takip etmeye yardımcı olan metriklerdir. Bu metrikler, tanıtımın bir işletmenin kar hanesini nasıl etkilediğini görmenizi sağlar.

“Gelir” metriği

Gelir metriği tüm raporlarda aynı şekilde hesaplanır ve kampanya ayarlarına bağlı değildir. Bu durumda yalnızca Yandex Metrica’dan, mobil izleyicilerden veya çevrimdışı dönüşümlerden verilerinin aktarıldığı hedefler dikkate alınır. Örneğin, bunlar “Ecommerce: satın alma”, “JavaScript etkinliği” gibi hedefler ve Yandex Direct’e veri besleyen diğer hedefler olabilir.

Gelirin hedefe göre nasıl aktarılacağı hakkında daha fazla bilgi için Yandex Metrica makalesine bakın.

Not

16 Nisan 2025’ten itibaren, Yandex Direct’in istatistiklerindeki gelir yalnızca seçtiğiniz ve gelirin aktarıldığı hedefler üzerinden hesaplanır. Gösterge önceki dönemler için otomatik olarak yeniden hesaplanır.

Seçilen hedeflerin listesini manuel olarak değiştirirseniz, önceki dönemlere ait gelirler de yeni yaklaşım kullanılarak hesaplanacaktır.

Gelir hesaplaması için hedefler nasıl seçilir

Yan menüde, DönüşümlerGelir metriği yapılandırması’na gidin ve gelirin hesaplanacağı hedefleri belirtin.

Hedef seçim bloğunda, Yalnızca Gelirin aktarıldığı hedefleri göster seçeneği varsayılan olarak etkindir.

Sayfada varsayılan olarak gelirin aktarıldığı uygun hedefleri seçilidir: “Ecommerce: satın alma”, uygulama içi ödeme veya CRM’den ödenen sipariş. Gerekirse hedefler listesini düzeltin. Her hedef için, gelirin aktarılıp aktarılmadığını anlamanıza yardımcı olacak bir ipucu vardır.

Kaydet’e basın. Listeyi manuel olarak kaydetmezseniz, Yandex Direct bunu geliri hesaplamak için uyarlayabilir. Örneğin, gelirin iletildiği yeni bir hedef belirlerseniz Yandex Direct hedef listesini güncelleyecektir.

Seçilen hedefler için gelir nasıl hesaplanır

Seçtiğiniz hedeflere bağlı olarak gelir hesaplanır ve bundan türetilen metrikler: DRR, ROI ve kar.

Gelir aktarımı yapılmayan bir hedef, Yandex Direct’e veriler gelmeye başlayana kadar hesaplamaya dahil edilmeyecektir.

Birden fazla hedef seçtiyseniz, gelir tüm hedeflerin toplamı olarak hesaplanacaktır. Bunlar Yandex Metrica, mobil izleyiciler veya çevrimdışı dönüşümden verilerin aktarıldığı hedefler olabilir.

“Dönüşümlerin değeri” metriği

Dönüşümlerin Değeri metriği, bir işletmenin bir hedefe ulaştığında elde ettiği gelirin toplam değerlendirmesini gösterir. Türetilmiş metrikleri de mevcuttur: DRR, ROI ve değer getirisi.

Kampanya stratejisi ayarlarınızda değer belirtin veya Yandex Metrica’dan, mobil izleyicilerden veya çevrimdışı dönüşümlerden beslenen verileri kullanın.

Dönüşümlerin değeri hakkında bilginin yararlı olduğu durumlar

  • Kampanya DRR’ya göre birden fazla hedef için optimize edilir. Bu durumda, hedeflerin bir kısmı için gelir verileri Yandex Metrica’dan aktarılır ve diğer kısmı için strateji ayarlarında manuel olarak ayarlanır.

    Örneğin, bir kampanyada dinamik değerle “Ecommerce: satın alma” ve manuel olarak ayarlanan değerle “Ecommerce: sepete ekleme” hedefleri belirlemiştir.

  • Kampanya performansını Yandex Metrica’dan aktarılan verilere göre değil, manuel olarak belirlediğiniz hedefin değerine göre analiz etmeniz gerekir.

    Örneğin, “Sepete ekle” hedefi için Yandex Metrica’dan sepetteki öğelerin toplam değerine eşit bir gelir gönderilir. Bu durumda işletme, “Sepete ekle” hedefinin değerini strateji ayarlarında manuel olarak belirleyebilir.

  • Hedefe göre gelir verileri Yandex Direct’e aktarılmaz, ancak hedefin değeri aracılığıyla kampanya stratejisinde manuel olarak ayarlanır.

    Örneğin, bir kampanyada Yandex Metrica’dan gelirin aktarılmadığı bir “Form gönderme” hedefi belirlenmiş olsun. Bu durumda, işletme hedefin değerini strateji ayarlarında kendi başına belirleyebilir.

  • Gelir verilerini iş açısından kritik birkaç hedef için ayrı ayrı analiz etmek gerekir.

    Örneğin, bir çevrimiçi mağazada Gelir metriğini hesaplamak için seçilen “Çevrimdışı Satın Alma” ve “Çevrimiçi Satın Alma” hedefleri varsa.

Dönüşümlerin değeri nasıl hesaplanır

Kampanya stratejisi ayarlarında manuel olarak ayarlanan değer öncelikle dikkate alınır. Hedefe ulaşmanın değeri belirlenmemişse Yandex Metrica, mobil izleyiciler veya çevrimdışı dönüşümlerden raporlanan gelir verilerinden hesaplanır.

Dönüşümlerin değerini belirli hedeflere göre analiz etmek için Rapor Sihirbazı ayarlarından bu hedefleri seçin. Herhangi bir hedef belirtilmemişse, değer, kampanya stratejisi ayarlarında belirlenen hedefler kullanılarak hesaplanacaktır.

Örnek 1

Çevrimiçi bir kozmetik mağazası, Yandex Metrica’da e-ticaret yoluyla gelir verilerini iletir. Gelir metriğinde bir hedef yapılandırılmıştır – “Ecommerce: satın alma”.

Kampanyada iki hedef yapılandırılmıştır: dinamik bir değere sahip “Ecommerce: satın alma” ve manuel olarak ayarlanmış 100 ruble değerine sahip “Ecommerce: sepete ekleme”.

Dönem boyunca 300.000 ruble tutarında 65 alışveriş yapılmış, ürünler 100 kez sepete eklenmiştir.

Yeni Rapor Sihirbazı aşağıdaki verilere sahip olacaktır:

  • Gelir = 300.000 ruble.
  • Dönüşüm değeri = 310.000 ruble.

Gelir, “Gelir” metriğinin ayarlarında seçilen hedefe göre hesaplanır: “Ecommerce: satın alma” – 300.000 ruble.

Dönüşüm değeri, kampanya stratejisinde belirlenen hedeflere göre belirlenir:

  • Dinamik değere sahip “Ecommerce: satın alma” – 300.000 ruble.
  • Manuel olarak ayarlanmış 100 ruble değerine sahip “Ecommerce: sepete ekleme”.

Dönüşümlerin değeri şöyle olacaktır: 300.000 ruble+100 ruble*Sepete eklenen 100 ürün=310.000 ruble.

Örnek 2

Kampanyanın DRR sınırı %15 olan bir stratejisi ve iki optimizasyon hedefi var: dinamik değerli “Ecommerce: satın alma” ve manuel olarak 200 ruble değerinde ayarlanmış “Ecommerce: sepete ekleme”. Stratejinin belirli bir DRR kısıtına uyup uymadığını analiz etmek gerekir.

Yandex Metrica’dan, satın alma için 9689 Ruble ve sepet için 34.059 Ruble tutarında gelir aktarılmıştır. Ürünler sepete 10 kez eklenmiş.

Dönüşümlerin değeri şöyle olacaktır: 9689+2000=11.689 ruble. Gider toplamı 1409 ruble olmuştur. Değer için DRR %12 olacaktır.

Dolayısıyla, kampanya DRR hedef değeri dahilindedir.

Yandex Direct raporlardaki dönüşümlerin geliri ve değeri

Rapor

Gelir

Dönüşümlerin değeri

Yeni Rapor Sihirbazı

Evet

Evet

Rapor Sihirbazı

Hayır

Evet

Kampanyalar sayfası

Evet

Hayır

Ürün kampanya sayfaları, Pazar yerlerinde satış

Evet

Hayır

Genel Bakış sayfasında “Hesaba Genel Bakış” raporu

Evet

Evet

Genel Bakış sayfasında Dinamik Arama Yerleri raporu

Evet

Hayır

Paket stratejileri kütüphanesi

Evet

Hayır

İstatistik verilerini toplamak için Yandex Direct API kullanıyorsanız, mevcut tüm alanlar aynı biçimde çalışmaya devam edecek ve yeni alanlar yakında Reports servisinde kullanıma sunulacaktır. Daha fazla bilgi.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın