Yeni Rapor Sihirbazıβ
Rapor Sihirbazı, kampanyaların etkinliğini analiz etmenize ve performansları hakkında ayrıntılı bilgi almanıza olanak tanıyan istatistikleri görüntülemeye yönelik bir araçtır. Rapor Sihirbazı’nda özelleştirilmiş raporlar oluşturabilirsiniz – amaca bağlı olarak farklı veri dilimleri ve göstergelerin kombinasyonlarını kullanın.
Yandex Direct Pro arayüzünün yan menüsünde İstatistikler bölümünde mevcuttur.
Rapor ayarları
Zaman aralığı
Periyodu manuel olarak ayarlayın veya önerilen periyotlardan birini seçin. Kullanılabilir periyodların tam listesi açılır listede yer almaktadır.
Bugünün verilerini rapora dahil etmeniz gerekiyorsa Bugünü Dahil Et seçeneğini işaretleyin. Örneğin, 10 Nisan’da bugün dahil son 7 gün için veri talep ederseniz, rapor 4 ila 10 Nisan arasındaki verileri içerecektir. Bugün hariç, 3-9 Nisan tarihleri arasındadır.
Raporda yer alan temel veriler son üç yıl için kullanılabilir.
Son altı ay için eksiksiz arama sorgusu verileri mevcuttur. Daha uzun bir döneme ait bilgiler eksiksiz olmayabilir – gösterim, tıklama ve diğer ölçümlerin sayısı doğru olacaktır, ancak sorgu metninin kendisi bazı açık artırmalar için tanımlanmamış olabilir.
Örnek
Site türü |
Arama sorgusu |
Gösterimler |
Tıklamalar |
Arama |
çaydanlık satın al |
1.000 |
100 |
Arama |
tava satın al |
900 |
80 |
Arama |
– |
500 |
40 |
Gruplamalar ve metrikler
Tüm metrikler ve gruplandırmalar semantik gruplar halinde kategorize edilmiştir. Ada göre arama kullanılabilir.
Gruplamalarda, raporu oluşturmak istediğiniz verileri seçin ve metriklerde, istediğiniz istatistiksel göstergeleri seçin. Raporu oluşturmak için en az bir metrik seçin.
Sağdaki ayarlar menüsü seçilen gruplamaları ve metrikleri gösterir. Öğeleri çift yönlü ok simgesiyle sürükleyerek sıralarını değiştirebilir veya istenmeyenleri silebilirsiniz.
Üzerlerindeki filtreler de dahil olmak üzere bazı gruplamalar belirli metriklerle uyumlu olmayabilir. Bu durumda, uyumsuz öğelerin listesini içeren bir araç ipucu göreceksiniz.
Hedefler ve ilişkilendirme
İstatistikleri özelleştirmek için istediğiniz hedefleri seçin. Hedeflerin ve sayaçların adına veya sayısına göre arama yapabilirsiniz. Her bir hedef için sütunları ayrı ayrı görüntülemek üzere 20 adede kadar hedef seçin. 20’den fazla hedef seçilirse rapor, seçilen tüm hedeflerdeki toplam dönüşüm sayısını görüntüler.
Dönüşüm metriklerine ilişkin istatistiklerin görüntülenmesini özelleştirin. Seçilen tüm hedefler için toplam veya Her hedef için ayrı ya da her ikisini birden seçin.
Herhangi bir hedef seçilmezse dönüşüm metrikleri, hedeflerden en az birinin karşılandığı hedeflenen ziyaretlerin sayısını gösterecektir.
Raporda dönüşümler hakkında daha fazla bilgi edinin.
Kullanıcılar, bir reklam, arama sonucundaki bir bağlantı veya tarayıcıya kaydedilen bir yer imi gibi yollarla bir siteye birden çok kez gidebilir. İlişkilendirme, web sitesi geçişlerinden hangisinin ziyaretin kaynağı olarak kabul edildiğini belirleyen kuraldır.
İstatistiklerin gösterileceği ilişkilendirme modelini seçin.
İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
Filtreler
Filtreler, gereksiz verileri kesmenize ve en önemli verilere odaklanmanıza olanak tanır.
Varsayılan olarak, ayarlarda hesap altı aydan daha eskiyse arşivlenmiş reklam kampanyalarını hariç tutan bir filtre vardır. Bu, büyük hesaplarda raporların oluşturulmasını hızlandırır.
Filtre kombinasyonları nasıl çalışır?
-
Filtreler, “VE” mantıksal operatörü ile blokların birbiriyle kesişmesi prensibine göre çalışır.
-
Filtreler içinde birden fazla seçenek seçilirse:
- “Eşittir” ve “İçeriyor” operatörleri için “VEYA” mantıksal operatörü kullanılır;
- “Eşit değil” ve “İçermez” operatörleri için “VE” mantıksal operatörü kullanılır.
-
Reklam kampanyası adı gibi metin verileri üzerindeki filtreler, karmaşık koşullar oluşturmak için birden çok kez seçilebilir. “İçerir” operatörüne sahip bir metin filtresi de birden çok kez seçilebilir.
Örnek
Filtre için koşullar |
Reklam kampanyalarının adları |
Filtreleme sonucu |
“marka VEYA Marka adı içerir” VE “Moskova VEYA msk i̇çeri̇r” VE “promosyon VE tanıtım içermez” |
|
|
Filtre çalışmasının diğer özellikleri
-
Grup numarası filtreleri gibi sayısal filtrelerde, giriş alanına bir sınırlayıcı (virgül veya satır sonu) kullanarak listelenen ID’lerin bir listesini ekleyebilirsiniz.
-
“İçeriyor” operatörü içeren filtreler için özel karakterler kullanabilirsiniz:
^
– istenen değerin içinde herhangi bir tek karakter içeren sonuçların gösterimin sağlamak için. Örneğin, “br^nd içerir” filtre koşulu “RK_marka”, “marka_RK” gibi sonuçlar üretecektir.*
– herhangi bir karakter ve sayıları ile sonuç gösterimi için. Örneğin, “Promo*Arama içerir” filtre koşulu “Direct_Promo_MSK_Arama”, “Promo_RF_Arama_2” gibi sonuçlar üretecektir.
Detaylandırma
Verileri gün, hafta, ay, çeyrek veya yıla göre detaylandırın. Herhangi bir koşul belirlenmemişse, seçilen döneme ait veriler görüntülenecektir.
Videoyu izleyin. Rapor ayarları
Ön Ayarlar
Yeni Rapor Sihirbazı varsayılan olarak temel ayarlara sahiptir. Bunları değiştirmek için istediğiniz hedefleri, ölçümleri, gruplamaları ve diğer ayarları belirleyin. Değişikliklerinizi kaydetmek için, sağ üst köşedeki üç nokta simgesine tıklayın → Rapor Ayarlarını Kaydet öğesini seçin. Ayarlar kullanıcı adı düzeyinizde kaydedilecektir. Bu Yandex Direct hesabına erişimi olan diğer destek teknisyenlerinin ön ayarları değiştirilmeyecektir.
Geçerli rapor ayarlarının kaydedildiği bağlantıyı da paylaşabilirsiniz.
Hızlı eylem menüsü
Aracın yeni sürümünde, raporun her sütunu için bir hızlı eylemler menüsü mevcuttur. Bunun size sağladıkları:
- Verileri mutlak değerler veya yüzdeler halinde görüntülemek;
- Sütunları hareket ettirmek;
- Göstergenin artan veya azalan sırasına göre satırları sıralamak;
- Metriklere filtre eklemek;
- Sütunları silmek veya genişliklerini değiştirmek.
Videoyu izleyin. Hızlı eylem menüsü
Gelir ve dönüşümlerin değeri
Yeni Rapor Sihirbazı’nda, promosyon sonuçlarını Yandex Direct’te iş göstergeleriyle izlemenize yardımcı olan metrikler mevcuttur: “Gelir” ve “Dönüşümlerin Değeri”.
Gelir metriği artık yalnızca seçilen hedefler üzerinden hesaplanmaktadır. Yan menüde, Dönüşümler → Gelir metriği yapılandırması’na gidin ve gelirin ve gelirden türetilen metriklerin hesaplanacağı hedefleri belirtin: DRR, ROI ve kar. Birden fazla hedef seçtiyseniz, gelir tüm hedeflerin toplamı olarak hesaplanacaktır. Bunlar Yandex Metrica, mobil izleyiciler veya çevrimdışı dönüşümden verilerin aktarıldığı hedefler olabilir. Gelir aktarımı yapılmayan bir hedef, Yandex Direct’e veriler gelmeye başlayana kadar hesaplamaya dahil edilmeyecektir.
Dönüşümlerin Değeri metriği, bir işletmenin bir hedefe ulaştığında elde ettiği gelirin toplam değerlendirmesini gösterir. Türetilmiş metrikleri de mevcuttur: DRR, ROI ve değer getirisi. Değer iletmek için reklam kampanyası stratejisi ayarlarınızın yanı sıra Yandex Metrica, mobil izleyiciler veya çevrimdışı dönüşümler aracılığıyla doğru değeri belirtin.
Gelir ve dönüşümlerin değeri hakkında daha fazla bilgi edinin.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.