Search Liftβ nasıl başlatılır?
Search Lift, reklam kampanyasının başlangıcında başlatılır ve gösterimlerin bitiminden yaklaşık 10 gün sonra tamamlanır. Araştırma, henüz gösterimi olmayan reklam kampanyaları için etkinleştirilebilir.
Kampanya hangi koşullara uygun olmalı?
Search Lift araştırması, atlanamayanlar, dâhil banner ve videolu yeni medya kampanyaları için ile kullanılabilir.
Kampanyada “Manuel teklif yönetimi” stratejisi etkinse, Search Lift araştırması kullanılamaz.
1. Adım: Reklam kampanyasını hazırlayın
Yeni bir medya kampanyası oluşturun, temel parametrelerini belirtin ve reklamlar ekleyin.
Search Lift’i yürütmek için zorunlu koşullar:
- kampanya süresi – en az 7 gün;
- İncelenen markaların ve ürünlerinin adlarının kullanılması.
2. Adım: Araştırmayı yapılandırın
Kampanya ayarlarında Reklam Analitiği blokunda Search Lift bölümünde araştırma nesnelerini belirtin:
-
Marka Adları – her biri boşluklar dâhil en fazla 50 karakter olmak üzere üç taneye kadar isim. Yeni bir isim eklemek için yanındaki alana tıklayın. Bu alanda reklam nesnelerini belirtmeyin, bunlar aşağıdaki blokta belirttiğiniz ürün ve hizmetlerle otomatik olarak eşleştirilecektir.
-
Neyin reklamını yapıyorsunuz? – beş taneye kadar ürün veya hizmet ismi. Her isim için boşluklar dâhil en fazla 50 karakter kullanın. Bu alanda marka adlarını belirtmeyin. Ürün veya hizmet, yukarıdaki alanda belirttiğiniz markalarla otomatik olarak eşleştirilecektir. Yeni bir isim eklemek için yanındaki alana tıklayın.
Belirtilen markalar ve reklam nesnelerine dayalı arama sorguları, anlamsal uygunluğa göre seçilir. Yani sorgu sadece ismi değil, aynı zamanda eş anlamlıları, yeniden formüle edilmiş hâlleri, yazım hatalarını da içerebilir.
Marka ve nesneleri yazarken özel karakterler ve işleçler (+
, !
, " "
vb.) kullanmayın – bunlar araştırmada çalışmaz ve yanlış sonuçlara yol açabilir.
Doldurma örneği
Marka |
Neyin reklamını yapıyorsunuz? Doğru doldurma varyantı |
Doğru sonuç |
Neyin reklamını yapıyorsunuz? Yanlış doldurma varyantı |
Yanlış sonuç |
Yandex Yandex |
|
Yandex istasyonu Yandex akıllı hoparlörü Yandex Alisa Yandex istasyonu Yandex akıllı hoparlörü Yandex Alisa |
|
Yandex Yandex istasyonu Yandex Yandex akıllı hoparlörü Yandex Yandex Alisa Yandex Yandex istasyonu Yandex akıllı hoparlörü Yandex Yandex Yandex Alisa |
Dikkat
Marka ve ürün adlarını yalnızca kampanya oluşturma aşamasında değiştirebilirsiniz.
3. Adım: Kampanyayı moderasyona gönderin
Kampanya moderasyondan geçtiyse araştırma otomatik olarak başlatılır. Kampanya başlatıldıktan sonra Search Lift bölümünde adları değiştirmek mümkün değildir.
Araştırmayı başlatmayla ilgili öneriler
- Bütçeyi en az 300.000 ruble olarak belirleyin.
- Kampanya süresini en az 21 gün olarak belirtin.
- Kampanyanın en az 1.000.000 kullanıcıya eriştiğinden ve gösterimlerin en az 5.000.000 olduğundan emin olun.
Stratejinin beklenen sonuçları vermesi ve Search Lift araştırmasında yansıması için bu önerilere uyun.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.