YML feed’i gereklilikleri
Ürünler
Ürün feed’leri için genel gereklilikler:
-
Her ürünün benzersiz bir tanımlayıcısı olmalıdır.
-
Farklı feed’lerdeki aynı ürünün tanımlayıcıları aynı olmalıdır (farklı türdeki feed’lerde de). Örneğin, aynı ürün Yandex Market feed’inde ve Google Shopping feed’inde aynı tanımlayıcıya sahip olmalıdır.
YML, Yandex tarafından geliştirilen bir formattır. Herhangi bir XML belgesi yalnızca bir kök öge içerebilir. YML formatı, kök olarak <yml_catalog> ögesini kullanır. <yml_catalog> “Date” unsurnun niteliği, reklamveren tarafında YML dosyasının oluşturulma tarih ve saatine uygun olmalıdır. Tarih formatı YYYY-AA-GG sasa:dkdk olmalıdır.
Reklamverenin ürün teklifleri listesi <offers>
ögesinde yer alır. Her ürün teklifi ayrı bir <offer>
unsuruyla tanımlanır. <currencies>
ve <categories>
unsurlarının <shop>
(unsurundaki) ürün teklifleri listesinden önce belirtilmesi gerekir. <shop>
unsurlarına nelerin dâhil olduğu ile ilgili daha fazla bilgi için Yandex Market Yardım bölümüne göz atın.
Teklif açıklama türleri
Teklif açıklamaları iki türlüdür: basit ve serbest. Teklif açıklama türleri yalnızca ürün adının iletilme şekliyle farklılık gösterir:
- Basit türdeki tekliflerde ürün adı tek bir
<name>
ögesiyle iletilir; - Serbest türdeki tekliflerde ürün adı üç öge ile iletilir:
<typePrefix>
,<vendor>
ve<model>
.
Basit ve serbest türler için ögelerin aynı anda kullanıldığı bir kombinasyon türü uygulanabilir. Avantaj: Daha fazla öge ile daha alakalı bir reklam oluşturma.
Basit tür |
Serbest tür |
Kombine tür |
|
|
|
Bir feed içinde aynı anda basit ve serbest türde teklifler bulunabilir.
Teklif örnekleri
Temel, daha basit açıklama türü.
Örnek:
<offer id="0123456" available="true">
<url>http://www.надежнаятехника.рф/catalog/element/index.php?from=ya_market&utm_source=ya_market&utm_medium=cpc&amp</url>
<price>1620.00</price>
<oldprice>1800.00</oldprice>
<currencyId>RUB</currencyId>
<categoryId>19</categoryId>
<picture>http://89.123.45.678/catalog/photo/19/6.JPG</picture>
<picture>http://89.123.45.678/catalog/photo/19/7.JPG</picture>
<store>false</store>
<pickup>true</pickup>
<delivery>false</delivery>
<name>ESET NOD32 Platinum Edition Antivirüs</name>
<vendor>Eset</vendor>
<vendorCode>NOD32-ENA-NS(BOX)-2-1</vendorCode>
<description>ESET NOD32 Platinum Edition Antivirüs – 2 yıllık lisans NOD32-ENA-NS(BOX)-2-1</description>
<video>http://89.123.45.678/catalog/video/19/6.MP4</video>
<sales_notes>Ödeme: Nakit, havale, kredi kartları, kredi</sales_notes>
<manufacturer_warranty>true</manufacturer_warranty>
<country_of_origin>Rusya</country_of_origin>
<age unit="year">18</age>
</offer>
Bu açıklama türü en uygun ve evrensel olanıdır, çoğu kategori için ürün açıklamaları için önerilir.
Örnek:
<offer id="1234567" type="vendor.model" available="true">
<url>http://www.надежнаятехника.рф/catalog/element/index.php?from=ya_market&utm_source=ya_market&utm_medium=cpc&amp</url>
<price>889.00</price>
<oldprice>17000.00</oldprice>
<currencyId>RUR</currencyId>
<categoryId>1111</categoryId>
<picture>http://89.123.45.678/catalog/photo/19/6.JPG</picture>
<picture>http://89.123.45.678/catalog/photo/19/7.JPG</picture>
<store>false</store>
<pickup>false</pickup>
<delivery>true</delivery>
<typePrefix>Yazıcı</typePrefix>
<vendor>HP</vendor>
<model>Deskjet D2663</model>
<description>Günlük baskı için güvenilir, kullanımı kolay bir renkli yazıcıya ihtiyaç duyan insanlar için yazıcı serisi...</description>
<sales_notes>Ön ödeme gereklidir.</sales_notes>
<manufacturer_warranty>true</manufacturer_warranty>
<country_of_origin>Japonya</country_of_origin>
</offer>
Öge nitelikleri <offer>
type
özniteliği yalnızca bir değere sahip olabilir – “vendor.model”
, bu da teklifin serbest türde olduğunu belirtir.
- Serbest tür:
<offer id="1234567" type="vendor.model" available="true">
- Basit tür:
<offer id="0123456" available="true">
type
özniteliği, Yandex Direct robotunun feed’i yüklerken hangi ögelerin varlığını kontrol edeceğini etkiler:
-
type
özniteliğini iletmiyorsanız – teklif basit türde olur. Robot,<name>
ögesinin mevcut olup olmadığını kontrol eder. Bu öge yoksa teklif göz ardı edilir ve ürün için reklam oluşturulmaz. -
type
özniteliğini iletirsiniz – teklif serbest türde olur.<vendor>
ve<model>
unsurlarının varlığı zorunludur. Bu ögeler yoksa hata oluşur ve teklif göz ardı edilir, yani ürün için reklam başlatılmaz.Nitelik
Açıklama
Filtre ayarları için kullanılabilir
Zorunlu öge
id
Ürün tanımlayıcısı.
Her ürün için tanımlayıcılar benzersiz olmalıdır.
E-ticaretteki ürün
ID
’lerinin feed’de belirtilenoffer id
ile eşleştiğinden emin olun. Bu, YRA’da teklif yeniden hedeflemesinin doğru gösterimi için gereklidir.ID
değeri sayısal, alfabetik veya alfanümerik olabilir. Semboller kullanılabilir. Maksimum uzunluk – 100 karakter.Örnek
- 18.295
- 1223abc
- a12b34fq
evet
evet
type
Teklif açıklaması türü.
Değer
vendor.model.
olmalıdır.Eğer
type
özniteliğini aktarıyorsanız, serbest türde bir açıklama türü kullandığınızı belirtirsiniz. Yandex Direct,<vendor>
ve<model>
ögelerinin var olup olmadığını kontrol eder. Bunlar yoksa teklif göz ardı edilir ve ürün için reklamlar oluşturulmaz.hayır
serbest açıklama türü için
available
Ürünü satın alma imkânı:
true
– ürün stokta var;false
– ürün stokta yok.Varsayılan olarak, Yandex Direct sistemi, feed’de bulunan tüm ürünlerin stokta olduğunu varsayar. Eğer feed’de stokta olmayan ürünler varsa, her teklif için
available
özniteliğini belirtmek gerekir. Bu sayede reklam oluşturmak için teklifleri filtreleyebilirsiniz.Feed’de belirtilen ürün stok bilgileri, geçiş sayfasındaki ve satın alma sayfalarındaki bilgilerle eşleşmelidir.
evet
Ürün stoku filtresi kullanılıyorsa zorunludur
Şurada yer alan unsurlar: <offer>
Öge |
Açıklama |
Filtre ayarları için kullanılabilir |
Zorunlu öge |
||||||||||||
|
Ürün teklifi adı. Basitleştirilmiş teklif adında, üretici adı ve kodu, kullanıcı için önemli olan temel özellikler belirtilmelidir. Ürün adını oluşturmak için evrensel bir formül kullanılabilir:
Yandex Direct’in reklamları doğru bir şekilde oluşturabilmesi için, ürün adı geçiş sayfasında belirtilenle aynı olmalıdır. Ad, “ücretsiz teslimat” gibi bir reklam metni içermemelidir. Ayrıca, büyük harflerle yazılmamalı ve dikkat çekmek için özel semboller kullanılmamalıdır. Örnek
|
evet |
Basitleştirilmiş tür için |
||||||||||||
|
Ürün türü / kategorisi. Ürün türünü belirtirken, üreticinin bu ürünü nasıl konumlandırdığına göre hareket edin. Örneğin, “cep telefonu”, “çamaşır makinesi”, “köşe kanepe takımı”. Ürün türü için çok genel bir tanım ve belirsiz kelimeler kullanmayın. Örnek
|
evet |
serbest tür için |
||||||||||||
|
Üretici veya marka (ticari marka). Markanın doğru belirtilmesi, kullanıcıların rahatlığı için önemlidir ve satışların etkinliğine katkıda bulunur. Kendi üretiminiz olan bir ürünü veya diğer üreticilerin markasız ürünlerini satıyorsanız, yalnızca kendi markanızın adını belirtin. Örnek
|
evet |
serbest tür için |
||||||||||||
|
Model ve önemli parametreler (örneğin ad, model indeksi, modifikasyon özellikleri vb.). Örnek
|
evet |
serbest tür için |
||||||||||||
|
Reklamveren tarafından atanan ürün kategorisi tanımlayıcısı (18 karakterden fazla olmayan pozitif tam sayı). Ürün teklifi yalnızca bir kategoriye ait olabilir. Örnek
|
evet |
evet
|
||||||||||||
|
Ürün sayfasının URL’si. Bağlantının maksimum uzunluğu – 2.048 karakter. Kiril alfabesi bağlantılarına izin verilir. (Kiril alfabesi bağlantılarını Punycode ile dönüştürmenizi öneririz.) URL adresi RFC 3986 standardına göre oluşturulur. Örnek
URL’de karakterler nasıl kodlanır?
URL boşluk içermemelidir. Bunlar |
evet |
evet |
||||||||||||
|
Görüntü bağlantısı. Feed’e 5 görüntü eklemenizi öneririz. Örneğin, farklı açılardan veya iç mekânlarda. Ürün, görüntünün toplam alanının en az 2/3’ünü kaplamalıdır. YRA’da tek ürünlü bir banner, bir döngü formatında gösterilebilir. Eğer formatta sadece bir görüntü gösterilebiliyorsa, reklam blokunun boyutlarına eşit veya daha büyük olan ilk resim seçilir. İlk resim bu gerekliliklere uymuyorsa, bir sonraki değerlendirilir. Ürünün, beyaz bir arka plan üzerinde, en az bir piksel beyaz çerçeveli, metin ve parlak yazı tiplerinin olmadığı bir görüntüsünü kullanın.
Resim URL’sine Teknik gereklilikler:
Reklam resmini nasıl değiştirebilirim?Yandex robotunun reklamlardaki ürün görüntüsünü güncellemesi için feed’deki bağlantıyı değiştirmeniz gerekir. Örneğin:
|
hayır |
|
||||||||||||
|
Ürün teklifinin açıklaması. Kullanıcının seçim yapmasına yardımcı olan ürünün önemli özelliklerinin ayrıntılı açıklamasını iletin. Açıklama, “ücretsiz teslimat” gibi reklam metni, mağaza web sitesi bağlantıları, satış bilgileri ve rakipler, diğer ürünler ve aksesuarlar hakkında bilgi içermemelidir. Örnek
|
evet |
hayır |
||||||||||||
|
Sipariş bilgisi:
Örnek
|
hayır |
hayır |
||||||||||||
|
Ürün özellikleri ve parametrelerinin iletimi.
Yandex Direct, sorgu seçerken aşağıdaki 4 tür Üretici, örneğin Örnek
|
hayır |
hayır |
||||||||||||
|
Bu ürünün satın alınabileceği fiyat. Format: tam veya kesirli sayı. Tam ve kesirli kısmın ayırıcısı: nokta. Fiyat sıfıra eşit olmamalı ve sitedeki ürün fiyatına uygun olmalıdır. Birleşik Performans Kampanyası için önerilen öge. Örnek
|
evet |
Ürün galerisi gösterimleri için |
||||||||||||
|
Ürünün eski fiyatı, yeni fiyattan ( Format: tam veya kesirli sayı. Tam ve kesirli kısmın ayırıcısı: nokta. Fiyat sıfıra eşit olmamalıdır. Sitede hem eski hem de mevcut fiyat belirtilmelidir. Reklam, feed’de Örnek
|
evet |
hayır |
||||||||||||
|
Para birimi kodu. Desteklenen değerler
|
hayır |
Eğer |
||||||||||||
|
Ürünle ilgili video bağlantısı. Not Video http protokolü olan bir yerde barındırılıyorsa, https protokolü olan kaynaklarda gösterilmeyecektir. Sabit bir kamera ile çekilmiş bir video kullanmak daha iyidir. İçerik önerileri:
Her ürün için ayrı videolar hazırlayın: böylece başlık ve reklam metniyle uyumlu olacaklardır. Bir ürün için yalnızca bir video olabilir. Yalnızca YRA’da gösterimler. Örnek
|
hayır |
hayır |
||||||||||||
|
Ürün kodu (üretici kodu belirtilir). Örnek
|
hayır |
hayır |
||||||||||||
|
Ürün kategorisi. |
evet |
hayır |
||||||||||||
|
Ürünü perakende mağazadan satın alma imkânı:
|
evet |
hayır |
||||||||||||
|
Teslimat noktalarından kendi kendine teslim alma imkânı:
|
evet |
hayır |
||||||||||||
|
Ürünün kurye ile teslim edilme imkânı:
|
hayır |
hayır |
||||||||||||
|
Garanti varlığı:
|
evet |
hayır |
||||||||||||
|
Ürünün üretildiği ülke. Örnek
|
hayır |
hayır |
||||||||||||
|
Ürünün yaş kategorisi. Tam pozitif olmayan sayı, “+” ön eki ile veya onsuz temsil edilebilir. “+” kullanılıyorsa, sayıdan önce gelmelidir. Belirli yaş gruplarına yönelik ürünler için belirtmenizi öneririz. Örnek
|
evet |
hayır |
||||||||||||
|
Ürün “yetişkinler için” kategorisine aittir:
|
evet |
hayır |
||||||||||||
|
Ürünü indirme imkânı:
|
hayır |
hayır |
||||||||||||
|
Reklamların kombine formatta (katalog sayfaları için reklam ve ürün reklamı) gösterilmesi için, ürünü katalog ile ilişkilendirin. Değer Değer sayısal, alfabetik veya alfanümerik olabilir. Bir |
evet |
Feed’de |
||||||||||||
|
Özelleştirilmiş unsurlar. Rastgele açıklama. Latince ve Kiril alfabesi harfleri, rakamlar. Bir ögenin uzunluğu – 175 karaktere kadar. Özelleştirilmiş feed unsurları yalnızca Birleşik Performans Kampanyasında filtre oluşturmak için kullanılabilir. Reklam ögelerinin oluşturulmasını etkilemezler. Filtreler, standart filtrelerin sağlanmadığı belirli parametrelere göre teklifleri segmentlere ayırmak için kullanılır. Örneğin, e-com için belirli bir kampanyaya ait ürünlere bir filtre ayarlayabilirsiniz. |
evet |
hayır |
||||||||||||
|
Özelleştirilmiş öge. Değer – sıfır veya herhangi bir pozitif tam sayı. Özelleştirilmiş feed unsurları yalnızca Birleşik Performans Kampanyasında filtre oluşturmak için kullanılabilir. Reklam ögelerinin oluşturulmasını etkilemezler. Filtreler, standart filtrelerin sağlanmadığı belirli parametrelere göre teklifleri segmentlere ayırmak için kullanılır. Örneğin, e-com için teklifin karlılığına göre bir filtre ayarlayabilirsiniz. |
evet |
hayır |
Yandex Kataloglar
YML feed’inde ürün katalogları hakkında bilgi iletilebilir. Dosyanın genel yapısında <collections>
ögesi <offers>
ögesinden sonra gelir.
Ürün satışı için feed örneği:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<yml_catalog>
<shop>
<categories> ... </categories>
<offers>
<offer>...
<collectionId>dukhi1</collectionId>
<collectionId>kosmetika2</collectionId>
</offer>
<offer> ... </offer>
</offers>
<collections>
<collection id="dukhi1">
<url>httpss://example.ru/catalog/dukhi</url>
<picture>httpss://example.ru/img/1.jpg</picture>
<picture>httpss://example.ru/img/2.jpg</picture>
<name> İnternet mağazasında erkek parfümleri Example</name>
<description>Erkek parfümleri – tarzınızı vurgulayın </description>
</collection>
<collection id="kosmetika2">
<url>httpss://example.ru/catalog/kosmetika</url>
<picture>httpss://example.ru/img/3.jpg</picture>
<picture>httpss://example.ru/img/4.jpg</picture>
<name>İnternet’le mağazasında tıraş için kozmetik ürünleri Example</name>
<description>Tıraş için kozmetik ürünleri: hoş günlük bakım</description>
</collection>
</collections>
</shop>
</yml_catalog>
Şurada yer alan unsurlar: <collections>
Öge |
Açıklama |
Zorunlu öge |
||||||||||||
|
Katalog için benzersiz ID, en fazla 60 karakter. Sayısal, alfabetik veya alfanümerik olabilir. Her katalog için tanımlayıcılar benzersiz olmalıdır. |
evet |
||||||||||||
|
Katalog sayfasının URL’si. Bağlantının maksimum uzunluğu – 2.048 karakter. Kiril alfabesi bağlantılarına izin verilir. (Kiril alfabesi bağlantılarını Punycode ile dönüştürmenizi öneririz.) URL adresi RFC 3986 standardına göre oluşturulur. URL’de URL’de karakterler nasıl kodlanır?
URL boşluk içermemelidir. Bunlar |
evet |
||||||||||||
|
Görüntü bağlantısı. Her birini kendi picture ögesinde olmak üzere birkaç resim bağlantısı ekleyebilirsiniz. Reklam resmini nasıl değiştirebilirim?Yandex robotunun reklamlardaki katalog görüntünü güncellemesi için, feed’deki bağlantıyı değiştirmeniz gerekir. Örneğin:
|
YRA’da gösterimler için |
||||||||||||
|
Katalog adı. |
evet |
||||||||||||
|
Katalog açıklaması. |
hayır |
1C-Bitrix kullanıcıları, talimatlar yardımıyla katalog sayfalarıyla hızlı bir şekilde feed oluşturabilir.
InSales platformu ile çalışıyorsanız ve feed’in otomatik güncellenmesini yapılandırdıysanız, ürün katalogları hakkında bilgi eklenir. Ek bir işlem gerekmez. Ayrıca, talimatlar yardımıyla Yandex Market için serbest yüklenen kataloglu bir feed oluşturabilirsiniz.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.