YML feed’i gereklilikleri

Ürünler

Ürün feed’leri için genel gereklilikler:

  • Her ürünün benzersiz bir tanımlayıcısı olmalıdır.

  • Farklı feed’lerdeki aynı ürünün tanımlayıcıları aynı olmalıdır (farklı türdeki feed’lerde de). Örneğin, aynı ürün Yandex Market feed’inde ve Google Shopping feed’inde aynı tanımlayıcıya sahip olmalıdır.

YML, Yandex tarafından geliştirilen bir formattır. Herhangi bir XML belgesi yalnızca bir kök öge içerebilir. YML formatı, kök olarak <yml_catalog> ögesini kullanır. <yml_catalog> “Date” unsurnun niteliği, reklamveren tarafında YML dosyasının oluşturulma tarih ve saatine uygun olmalıdır. Tarih formatı YYYY-AA-GG sasa:dkdk olmalıdır.

Reklamverenin ürün teklifleri listesi <offers> ögesinde yer alır. Her ürün teklifi ayrı bir <offer> unsuruyla tanımlanır. <currencies> ve <categories> unsurlarının <shop> (unsurundaki) ürün teklifleri listesinden önce belirtilmesi gerekir. <shop> unsurlarına nelerin dâhil olduğu ile ilgili daha fazla bilgi için Yandex Market Yardım bölümüne göz atın.

Teklif açıklama türleri

Teklif açıklamaları iki türlüdür: basit ve serbest. Teklif açıklama türleri yalnızca ürün adının iletilme şekliyle farklılık gösterir:

  • Basit türdeki tekliflerde ürün adı tek bir <name> ögesiyle iletilir;
  • Serbest türdeki tekliflerde ürün adı üç öge ile iletilir: <typePrefix>, <vendor> ve <model>.

Basit ve serbest türler için ögelerin aynı anda kullanıldığı bir kombinasyon türü uygulanabilir. Avantaj: Daha fazla öge ile daha alakalı bir reklam oluşturma.

Basit tür

Serbest tür

Kombine tür

  • <name>Samsung Galaxy S22 Ultra 8/128 GB, mavi</name>
  • <typePrefix>Akıllı Telefon</typePrefix>
  • <vendor>Samsung</vendor>
  • <model>Galaxy S22 Ultra 8/128 GB, mavi</model>
  • <name>Samsung Galaxy S22 Ultra 8/128 GB, mavi</name>
  • <typePrefix>Akıllı Telefon</typePrefix>
  • <vendor>Samsung</vendor>
  • <model>Galaxy S22 Ultra 8/128 GB, mavi</model>

Bir feed içinde aynı anda basit ve serbest türde teklifler bulunabilir.

Teklif örnekleri

Temel, daha basit açıklama türü.

Örnek:

  <offer id="0123456" available="true">
    <url>http://www.надежнаятехника.рф/catalog/element/index.php?from=ya_market&amp;utm_source=ya_market&amp;utm_medium=cpc&amp;amp</url>
    <price>1620.00</price>
    <oldprice>1800.00</oldprice>
    <currencyId>RUB</currencyId>
    <categoryId>19</categoryId>
    <picture>http://89.123.45.678/catalog/photo/19/6.JPG</picture>
    <picture>http://89.123.45.678/catalog/photo/19/7.JPG</picture>
    <store>false</store>
    <pickup>true</pickup>
    <delivery>false</delivery>
    <name>ESET NOD32 Platinum Edition Antivirüs</name>
    <vendor>Eset</vendor>
    <vendorCode>NOD32-ENA-NS(BOX)-2-1</vendorCode>
    <description>ESET NOD32 Platinum Edition Antivirüs – 2 yıllık lisans NOD32-ENA-NS(BOX)-2-1</description>
    <video>http://89.123.45.678/catalog/video/19/6.MP4</video>
    <sales_notes>Ödeme: Nakit, havale, kredi kartları, kredi</sales_notes>
    <manufacturer_warranty>true</manufacturer_warranty>
    <country_of_origin>Rusya</country_of_origin>
    <age unit="year">18</age>
  </offer>

Bu açıklama türü en uygun ve evrensel olanıdır, çoğu kategori için ürün açıklamaları için önerilir.

Örnek:

  <offer id="1234567" type="vendor.model" available="true">
    <url>http://www.надежнаятехника.рф/catalog/element/index.php?from=ya_market&amp;utm_source=ya_market&amp;utm_medium=cpc&amp;amp</url>
    <price>889.00</price>
    <oldprice>17000.00</oldprice>
    <currencyId>RUR</currencyId>
    <categoryId>1111</categoryId>
    <picture>http://89.123.45.678/catalog/photo/19/6.JPG</picture>
    <picture>http://89.123.45.678/catalog/photo/19/7.JPG</picture>
    <store>false</store>
    <pickup>false</pickup>
    <delivery>true</delivery>
    <typePrefix>Yazıcı</typePrefix>
    <vendor>HP</vendor>
    <model>Deskjet D2663</model>
    <description>Günlük baskı için güvenilir, kullanımı kolay bir renkli yazıcıya ihtiyaç duyan insanlar için yazıcı serisi...</description>
    <sales_notes>Ön ödeme gereklidir.</sales_notes>
    <manufacturer_warranty>true</manufacturer_warranty>
    <country_of_origin>Japonya</country_of_origin>
  </offer>

Öge nitelikleri <offer>

type özniteliği yalnızca bir değere sahip olabilir – “vendor.model”, bu da teklifin serbest türde olduğunu belirtir.

  • Serbest tür: <offer id="1234567" type="vendor.model" available="true">
  • Basit tür: <offer id="0123456" available="true">

type özniteliği, Yandex Direct robotunun feed’i yüklerken hangi ögelerin varlığını kontrol edeceğini etkiler:

  • type özniteliğini iletmiyorsanız – teklif basit türde olur. Robot, <name> ögesinin mevcut olup olmadığını kontrol eder. Bu öge yoksa teklif göz ardı edilir ve ürün için reklam oluşturulmaz.

  • type özniteliğini iletirsiniz – teklif serbest türde olur. <vendor> ve <model> unsurlarının varlığı zorunludur. Bu ögeler yoksa hata oluşur ve teklif göz ardı edilir, yani ürün için reklam başlatılmaz.

    Nitelik

    Açıklama

    Filtre ayarları için kullanılabilir

    Zorunlu öge

    id

    Ürün tanımlayıcısı.

    Her ürün için tanımlayıcılar benzersiz olmalıdır.

    E-ticaretteki ürün ID’lerinin feed’de belirtilen offer id ile eşleştiğinden emin olun. Bu, YRA’da teklif yeniden hedeflemesinin doğru gösterimi için gereklidir.

    ID değeri sayısal, alfabetik veya alfanümerik olabilir. Semboller kullanılabilir. Maksimum uzunluk – 100 karakter.

    Örnek
    • 18.295
    • 1223abc
    • a12b34fq

    evet

    evet

    type

    Teklif açıklaması türü.

    Değer vendor.model. olmalıdır.

    Eğer type özniteliğini aktarıyorsanız, serbest türde bir açıklama türü kullandığınızı belirtirsiniz. Yandex Direct, <vendor> ve <model> ögelerinin var olup olmadığını kontrol eder. Bunlar yoksa teklif göz ardı edilir ve ürün için reklamlar oluşturulmaz.

    hayır

    serbest açıklama türü için

    available

    Ürünü satın alma imkânı:

    true – ürün stokta var; false – ürün stokta yok.

    Varsayılan olarak, Yandex Direct sistemi, feed’de bulunan tüm ürünlerin stokta olduğunu varsayar. Eğer feed’de stokta olmayan ürünler varsa, her teklif için available özniteliğini belirtmek gerekir. Bu sayede reklam oluşturmak için teklifleri filtreleyebilirsiniz.

    Feed’de belirtilen ürün stok bilgileri, geçiş sayfasındaki ve satın alma sayfalarındaki bilgilerle eşleşmelidir.

    evet

    Ürün stoku filtresi kullanılıyorsa zorunludur

Şurada yer alan unsurlar: <offer>

Öge

Açıklama

Filtre ayarları için kullanılabilir

Zorunlu öge

name

Ürün teklifi adı.

Basitleştirilmiş teklif adında, üretici adı ve kodu, kullanıcı için önemli olan temel özellikler belirtilmelidir.

Ürün adını oluşturmak için evrensel bir formül kullanılabilir: NE + KİM + MODEL ve MODİFİKASYON, burada:

  • “NE” – ürün kategorisi (türü) veya alt kategorisi;
  • “KİM” – üretici, marka, ürün markası;
  • “MODEL” – ürün adı, seri, koleksiyon, ürün kodu;
  • “MODİFİKASYON” – ürünün en önemli özellikleri.

Yandex Direct’in reklamları doğru bir şekilde oluşturabilmesi için, ürün adı geçiş sayfasında belirtilenle aynı olmalıdır.

Ad, “ücretsiz teslimat” gibi bir reklam metni içermemelidir. Ayrıca, büyük harflerle yazılmamalı ve dikkat çekmek için özel semboller kullanılmamalıdır.

Örnek
  • <name>Samsung Galaxy S22 Ultra 8/128 GB, mavi</name>
  • <name>NOW – B-50 vitamin kompleksi, 100 kapsül</name>
  • <name>Uzun dar kesim siyah triko elbise büstiyer</name>
  • <name>Loft Sarı kanepe eurobook mekanizmalı Monolit fabrika</name>

evet

Basitleştirilmiş tür için

typePrefix

Ürün türü / kategorisi.

Ürün türünü belirtirken, üreticinin bu ürünü nasıl konumlandırdığına göre hareket edin. Örneğin, “cep telefonu”, “çamaşır makinesi”, “köşe kanepe takımı”. Ürün türü için çok genel bir tanım ve belirsiz kelimeler kullanmayın.

Örnek
  • Adidas Spor Ayakkabı (VLNEO) V RACER NYLON

    <typePrefix>Spor Ayakkabısı</typePrefix>

  • Apple iPhone 15 Pro 1TB Doğal Titanyum Akıllı Telefon

    <typePrefix>Akıllı Telefon</typePrefix>

evet

serbest tür için

vendor

Üretici veya marka (ticari marka). Markanın doğru belirtilmesi, kullanıcıların rahatlığı için önemlidir ve satışların etkinliğine katkıda bulunur.

Kendi üretiminiz olan bir ürünü veya diğer üreticilerin markasız ürünlerini satıyorsanız, yalnızca kendi markanızın adını belirtin.

Örnek
  • Adidas Spor Ayakkabı (VLNEO) V RACER NYLON

    <vendor>Adidas</vendor>

  • Apple iPhone 15 Pro 1TB Doğal Titanyum Akıllı Telefon

    <vendor>Apple</vendor>

evet

serbest tür için

model

Model ve önemli parametreler (örneğin ad, model indeksi, modifikasyon özellikleri vb.).

Örnek
  • Adidas Spor Ayakkabı (VLNEO) V RACER NYLON

    <model>(VLNEO) V RACER NYLON</model>

  • Apple iPhone 15 Pro 1TB Doğal Titanyum Akıllı Telefon

    <model>iPhone 15 Pro 1TB Natural Titanium</model>

evet

serbest tür için

categoryId

Reklamveren tarafından atanan ürün kategorisi tanımlayıcısı (18 karakterden fazla olmayan pozitif tam sayı). Ürün teklifi yalnızca bir kategoriye ait olabilir.

Örnek

<categoryId>12345</categoryId>

evet

evet

<offer> ögesi yalnızca bir <categoryId> ögesi içerebilir.

url

Ürün sayfasının URL’si.

Bağlantının maksimum uzunluğu – 2.048 karakter. Kiril alfabesi bağlantılarına izin verilir. (Kiril alfabesi bağlantılarını Punycode ile dönüştürmenizi öneririz.) URL adresi RFC 3986 standardına göre oluşturulur.

Örnek
  • <url>https://www.example.ru/myagkaya-mebel/loft-ellou/</url>
  • <url>https://www.example.ru/myagkaya-mebel/loft-ellou/?product_id=351354&amp;product_category_id=79&amp;category_name=divan</url>
URL’de karakterler nasıl kodlanır?

Metindeki karakter

YML dosyası için kod

"

&quot;

&

&amp;

>

&gt;

<

&lt;

&apos;

URL boşluk içermemelidir. Bunlar %20 ile dönüştürülmelidir.

evet

evet

picture

Görüntü bağlantısı.

Feed’e 5 görüntü eklemenizi öneririz. Örneğin, farklı açılardan veya iç mekânlarda. Ürün, görüntünün toplam alanının en az 2/3’ünü kaplamalıdır.

YRA’da tek ürünlü bir banner, bir döngü formatında gösterilebilir. Eğer formatta sadece bir görüntü gösterilebiliyorsa, reklam blokunun boyutlarına eşit veya daha büyük olan ilk resim seçilir. İlk resim bu gerekliliklere uymuyorsa, bir sonraki değerlendirilir.

Ürünün, beyaz bir arka plan üzerinde, en az bir piksel beyaz çerçeveli, metin ve parlak yazı tiplerinin olmadığı bir görüntüsünü kullanın. Resim URL’sine http veya https ön ekini ekleyin.

Teknik gereklilikler:

  • piksel boyutu – her bir kenar için en az 450;
  • format – JPG, PNG veya GIF;
  • maksimum dosya boyutu – 10 MB.
Reklam resmini nasıl değiştirebilirim?

Yandex robotunun reklamlardaki ürün görüntüsünü güncellemesi için feed’deki bağlantıyı değiştirmeniz gerekir. Örneğin:

  • Mevcut görüntü bağlantısı – <picture>https://ikea.ru/images/1.png</picture>
  • Yeni görüntü bağlantısı – <picture>https://ikea.ru/images/1-new.png</picture>

hayır

  • Ürün reklamları ve BPK katalog sayfaları için reklamlar;
  • Ürün galerisi gösterimleri için.

description

Ürün teklifinin açıklaması.

Kullanıcının seçim yapmasına yardımcı olan ürünün önemli özelliklerinin ayrıntılı açıklamasını iletin.

Açıklama, “ücretsiz teslimat” gibi reklam metni, mağaza web sitesi bağlantıları, satış bilgileri ve rakipler, diğer ürünler ve aksesuarlar hakkında bilgi içermemelidir.

Örnek

<description>EVS 500 bağımsız yay bloku bazlı orta sertlikte tek taraflı yatak. Dolgu malzemeleri: Poliüretan köpük ve lateksli Hindistan cevizi lifi. Boyut: 90x195 cm, yükseklik: 17 cm. Yatma alanı başına maksimum ağırlık: 100 kg.</description>

evet

hayır

sales_notes

Sipariş bilgisi:

  • Minimum sipariş tutarı, minimum ürün partisi, ön ödeme gerekliliği;
  • Ödeme seçenekleri, kampanya ve indirim açıklamaları.
Örnek
  • <sales_notes>Nakit, MIR, Visa / Mastercard, banka havalesi</sales_notes>
  • <sales_notes>Ön ödeme gereklidir</sales_notes>
  • <sales_notes>%60’a varan indirimler</sales_notes>

hayır

hayır

param

Ürün özellikleri ve parametrelerinin iletimi.

name özniteliğinde parametre adını belirtmek zorunludur.

Yandex Direct, sorgu seçerken aşağıdaki 4 tür param ögesini dikkate alır: malzeme, renk, cinsiyet, boyut. Başlıklar ve metinler manuel olarak yönetiliyorsa, param reklamların oluşturulmasını etkilemez. Otomatik oluşturma kullanılıyorsa, teklif unsurlarına dayalı olarak, param dâhil olmak üzere birkaç metin varyasyonu oluşturulur.

Üretici, örneğin mineral purple gibi kendi renk tanımlarını kullanıyorsa, bu rengin genel kabul görmüş adını da iletin.

Örnek
  • Renk:

    <param name="Renk">gri</param>

    <param name="Renk">grey</param>

  • Malzeme:

    <param name="Malzeme">alüminyum</param>

    <param name="Malzeme">titanyum</param>

  • Ölçü (giyim):

    <param name="Ölçü" unit="INT">S</param>

    <param name="Ölçü" unit="RU">40</param>

    Ölçü verilirken ölçü tablosunu belirtmek zorunludur: RU, EU, US, INT – uluslararası tanımlar (giyim için: XS, S, M, L, XL, XXL, 2XL vb.; sütyenler için: AA, A, B, C vb.).

  • Ölçüler:

    <param name="Genişlik" unit="cm">180</param>

    <param name="Derinlik" unit="cm">70</param>

    <param name="Yükseklik" unit="cm">90</param>

    Ürünün boyutları genişlik, derinlik, yükseklik ve çap üzerinden iletilebilir. Bu durumda ölçü birimlerini belirtmek zorunludur: mm, cm, m.

  • Cinsiyet:

    <param name="Cinsiyet">kadın</param>

    Örneğin:

    kadın, kadınlar için

    erkek, erkekler için

    unisex, erkekler ve kadınlar için

hayır

hayır

price

Bu ürünün satın alınabileceği fiyat.

Format: tam veya kesirli sayı.

Tam ve kesirli kısmın ayırıcısı: nokta.

Fiyat sıfıra eşit olmamalı ve sitedeki ürün fiyatına uygun olmalıdır.

Birleşik Performans Kampanyası için önerilen öge.

Örnek
  • <price>1234</price>
  • <price>1234.56</price>

evet

Ürün galerisi gösterimleri için

oldprice

Ürünün eski fiyatı, yeni fiyattan (price) mutlaka daha yüksek olmalıdır.

Format: tam veya kesirli sayı.

Tam ve kesirli kısmın ayırıcısı: nokta.

Fiyat sıfıra eşit olmamalıdır.

Sitede hem eski hem de mevcut fiyat belirtilmelidir.

Reklam, feed’de price ve oldprice etiketleri varsa ve aralarındaki fark %5 veya daha fazla ise indirim gösterebilir.

Örnek
  • <price>1620</price>

    <oldprice>1800</oldprice>

  • İndirim miktarını göstermiyoruz çünkü price ve oldprice arasındaki fark %5’ten az:

    <price>1760</price>

    <oldprice>1800</oldprice>

evet

hayır

currencyId

Para birimi kodu.

Desteklenen değerler

RUR, RUB, USD, EUR, UAH, KZT, BYN, GBP, TRY, ALL, AFN, ARS, AWG, AUD, AZN, BBD, BZD, BMD, BOB, BAM, BWP, BGN, BRL, BND, KHR, CAD, KYD, CLP, CNY, COP, CRC, HRK, CUP, CZK, DKK, DOP, XCD, EGP, SVC, FKP, FJD, GHS, GIP, GTQ, GYD, HNL, HKD, HUF, ISK, INR, IDR, IRR, ILS, JMD, JPY, KPW, KRW, KGS, LAK, LBP, LRD, MKD, MYR, MUR, MXN, MNT, MAD, MZN, NAD, NPR, ANG, NZD, NIO, NGN, NOK, OMR, PKR, PAB, PYG, PEN, PHP, PLN, QAR, RON, SHP, SAR, RSD, SCR, SGD, SBD, SOS, ZAR, LKR, SEK, CHF, SRD, SYP, TWD, THB, TTD, AED, UYU, UZS, VEF, VND, YER, MDL, TJS, GEL, AMD, BHD, KWD.

hayır

Eğer price ögesi varsa

video

Ürünle ilgili video bağlantısı.

Not

Video http protokolü olan bir yerde barındırılıyorsa, https protokolü olan kaynaklarda gösterilmeyecektir.

Sabit bir kamera ile çekilmiş bir video kullanmak daha iyidir.

İçerik önerileri:

  • Ürün hakkında, marka hakkında değil.
  • Aşırı yazı, vinyet, bulanıklık olmadan, videoda bir düğmeye basılabileceği veya sesle etkileşim kurulabileceği yanılsaması yaratmadan.
  • Videonun ilk karesinde ürünü ve teklifin avantajlarını gösterin.
  • Videoyu markalayın – videolara şirket logosu ekleyin.

Her ürün için ayrı videolar hazırlayın: böylece başlık ve reklam metniyle uyumlu olacaklardır. Bir ürün için yalnızca bir video olabilir.

Yalnızca YRA’da gösterimler.

Örnek

<video>http://example.ru/catalog/video/19/6.MP4</video>

hayır

hayır

vendorCode

Ürün kodu (üretici kodu belirtilir).

Örnek

<vendorCode>A4068LM-12SG</vendorCode>

hayır

hayır

market_category

Ürün kategorisi.

evet

hayır

store

Ürünü perakende mağazadan satın alma imkânı:

  • evet, 1, +, true – ürün perakende mağazadan satın alınabilir;
  • hayır, 0, , false – perakende mağazadan satın alma imkânı yok.

evet

hayır

pickup

Teslimat noktalarından kendi kendine teslim alma imkânı:

  • evet, 1, +, true – ürün kendi kendine teslim alınabilir;
  • hayır, 0, , false – kendi kendine teslim alma imkânı yok.

evet

hayır

delivery

Ürünün kurye ile teslim edilme imkânı:

  • evet, 1, +, true – kurye ile teslimat mümkün;
  • hayır, 0, , false – ürün kurye ile teslim edilemez.

hayır

hayır

manufacturer_warranty

Garanti varlığı:

  • evet, 1, +, true – ürün resmî garantiye sahiptir;
  • hayır, 0, , false – ürün resmî garantiye sahip değildir.

evet

hayır

country_of_origin

Ürünün üretildiği ülke.

Örnek
  • <country_of_origin>Rusya</country_of_origin>
  • <country_of_origin>Belarus</country_of_origin>
  • <country_of_origin>Vietnam</country_of_origin>

hayır

hayır

age

Ürünün yaş kategorisi.

Tam pozitif olmayan sayı, “+” ön eki ile veya onsuz temsil edilebilir. “+” kullanılıyorsa, sayıdan önce gelmelidir.

Belirli yaş gruplarına yönelik ürünler için belirtmenizi öneririz.

Örnek
  • <age>+6</age>
  • <age>18</age>

evet

hayır

adult

Ürün “yetişkinler için” kategorisine aittir:

  • evet, 1, +, true – evet;
  • hayır, 0, , false – hayır.

evet

hayır

downloadable

Ürünü indirme imkânı:

  • evet, 1, +, true – ürün indirilebilir;
  • hayır, 0, , false – ürün indirilemez.

hayır

hayır

collectionId

Reklamların kombine formatta (katalog sayfaları için reklam ve ürün reklamı) gösterilmesi için, ürünü katalog ile ilişkilendirin. Değer <collections> ögesinde <collection id> ögesine eşittir.

Değer sayısal, alfabetik veya alfanümerik olabilir.

Bir <offer> birden fazla <collectionId> içerebilir.

evet

Feed’de <collections> kullanılıyorsa önerilir.

  • custom_label_0
  • custom_label_1
  • custom_label_2
  • custom_label_3
  • custom_label_4

Özelleştirilmiş unsurlar. Rastgele açıklama. Latince ve Kiril alfabesi harfleri, rakamlar. Bir ögenin uzunluğu – 175 karaktere kadar.

Özelleştirilmiş feed unsurları yalnızca Birleşik Performans Kampanyasında filtre oluşturmak için kullanılabilir. Reklam ögelerinin oluşturulmasını etkilemezler. Filtreler, standart filtrelerin sağlanmadığı belirli parametrelere göre teklifleri segmentlere ayırmak için kullanılır. Örneğin, e-com için belirli bir kampanyaya ait ürünlere bir filtre ayarlayabilirsiniz.

evet

hayır

custom_score

Özelleştirilmiş öge. Değer – sıfır veya herhangi bir pozitif tam sayı.

Özelleştirilmiş feed unsurları yalnızca Birleşik Performans Kampanyasında filtre oluşturmak için kullanılabilir. Reklam ögelerinin oluşturulmasını etkilemezler. Filtreler, standart filtrelerin sağlanmadığı belirli parametrelere göre teklifleri segmentlere ayırmak için kullanılır. Örneğin, e-com için teklifin karlılığına göre bir filtre ayarlayabilirsiniz.

evet

hayır

Yandex Kataloglar

YML feed’inde ürün katalogları hakkında bilgi iletilebilir. Dosyanın genel yapısında <collections> ögesi <offers> ögesinden sonra gelir.

Ürün satışı için feed örneği:

  <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
  <yml_catalog>
    <shop>

      <categories> ... </categories>
      <offers>
        <offer>...
          <collectionId>dukhi1</collectionId>
          <collectionId>kosmetika2</collectionId>
        </offer>
        <offer> ... </offer>
      </offers>

      <collections>
        <collection id="dukhi1">
          <url>httpss://example.ru/catalog/dukhi</url>
          <picture>httpss://example.ru/img/1.jpg</picture>
          <picture>httpss://example.ru/img/2.jpg</picture>
          <name> İnternet mağazasında erkek parfümleri  Example</name>
          <description>Erkek parfümleri – tarzınızı vurgulayın </description>
        </collection>
        <collection id="kosmetika2">
          <url>httpss://example.ru/catalog/kosmetika</url>
          <picture>httpss://example.ru/img/3.jpg</picture>
          <picture>httpss://example.ru/img/4.jpg</picture>
          <name>İnternet’le mağazasında tıraş için kozmetik ürünleri Example</name>
          <description>Tıraş için kozmetik ürünleri: hoş günlük bakım</description>
        </collection>
      </collections>

    </shop>
   </yml_catalog>

Şurada yer alan unsurlar: <collections>

Öge

Açıklama

Zorunlu öge

collection id

Katalog için benzersiz ID, en fazla 60 karakter. Sayısal, alfabetik veya alfanümerik olabilir.

Her katalog için tanımlayıcılar benzersiz olmalıdır.

evet

url

Katalog sayfasının URL’si.

Bağlantının maksimum uzunluğu – 2.048 karakter. Kiril alfabesi bağlantılarına izin verilir. (Kiril alfabesi bağlantılarını Punycode ile dönüştürmenizi öneririz.) URL adresi RFC 3986 standardına göre oluşturulur.

URL’de http veya https protokolünü belirtmek zorunludur.

URL’de karakterler nasıl kodlanır?

Metindeki karakter

YML dosyası için kod

"

&quot;

&

&amp;

>

&gt;

<

&lt;

&apos;

URL boşluk içermemelidir. Bunlar %20 ile dönüştürülmelidir.

evet

picture

Görüntü bağlantısı.

Her birini kendi picture ögesinde olmak üzere birkaç resim bağlantısı ekleyebilirsiniz.

Reklam resmini nasıl değiştirebilirim?

Yandex robotunun reklamlardaki katalog görüntünü güncellemesi için, feed’deki bağlantıyı değiştirmeniz gerekir. Örneğin:

  • Mevcut görüntü bağlantısı – <picture>https://ikea.ru/images/1.png</picture>
  • Yeni görüntü bağlantısı – <picture>https://ikea.ru/images/1-new.png</picture>

YRA’da gösterimler için

name

Katalog adı.

evet

description

Katalog açıklaması.

hayır

1C-Bitrix kullanıcıları, talimatlar yardımıyla katalog sayfalarıyla hızlı bir şekilde feed oluşturabilir.

InSales platformu ile çalışıyorsanız ve feed’in otomatik güncellenmesini yapılandırdıysanız, ürün katalogları hakkında bilgi eklenir. Ek bir işlem gerekmez. Ayrıca, talimatlar yardımıyla Yandex Market için serbest yüklenen kataloglu bir feed oluşturabilirsiniz.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın