Telegram kanallarında reklamβ

Telegram kanallarıβ: Reklam yayınlamak için yeni bir platform. İlgili reklamlar, Yandex Advertizing Network iş ortaklarının hem özel hem de halka açık Telegram kanallarında görüntülenir. Reklamların gösterim coğrafyası Türkiye, Belarus (Beyaz Rusya), Kazakistan, Özbekistan ve Rusya'yı kapsar.

Belarus'ta Telegram kanallarında reklamların yayınlanması şu anda beta testi aşamasındadır. Bu teste katılmak için Müşteri Hizmetleri Bölümü ile iletişime geçip erişim isteyin.

Reklamlar, kanal adına yayınlanan görüntü, kart veya video içeren sıradan bir gönderi gibi doğal görünür. Bunlar ayrıca Premium hesap sahipleri de dahil olmak üzere tüm kullanıcılara gösterilir.

Hangi hedeflere uygundur?

Telegram kitlesine ulaşmayı ve binlerce kanalda aynı anda reklamları başlatmayı sağlar. Reklamlar, hedeflemeler temelinde otomatik olarak gösterilir: kanalların temaları ve coğrafyası.

Avantajları

  • Ödeme yalnızca reklamlar üzerine gerçekleşen tıklamaları için yapılır.

  • Reklama video ve maks. 10 görsel eklenebilir.

  • Kanal konularına ve gösterim bölgelerine göre hedefleme.

  • Premium aboneler için de gösterimler.

  • Otomatik etiketleme.

Yerleştirme türleri

Reklam, kanalda sıradan bir gönderi gibi görünür ve şunları içerir:

  1. Görüntü veya video.

  2. Tıklanabilir başlık.

  3. Reklamı yapılan siteye bağlantı.

  4. Reklam metni.

  5. “Reklam” etiketi.

  6. Reklamveren hakkında bilgi bağlantısı. Ek unsurlar eklenebilir: yaş etiketi veya uyarı.

Telegram arayüzünde reklam örneği

Kampanya başlatma önerileri

  • Farklı, benzersiz kreatifler içeren reklamlar oluşturun. Kreatifler için aranan teknik koşulları dikkate alın: bunlar Yandex Advertizing Network koşullarıyla aynıdır.

  • Kampanyayı başlatmadan reklamların doğruluğunu dikkatlice kontrol edin: gönderiyi yayınladıktan sonra düzenleyemezsiniz!

  • Videolar ekleyin: Yüklenen videoların tıklanma oranı (CTR) daha iyi ve diğer tüm koşullar eşit olduğunda reklamda görüntülenme şansı daha yüksektir.

  • Metin ve kreatiflerin kalitesine dikkat edin: bu, reklamın tıklanma oranını artırır.

  • Dönüşüm istatistiklerini izleyebilmek için Yandex Metrica sayacı ekleyin ve hedef eylemleri belirtin. Bu, reklamların işleyişini etikilemez.

  • Farklı görseller ve videolar ekleyin: bu tıklanma oranını artırır. Sadece farklı kreatifler yüklemek değil, her kreatifin mesajı tamamlayıp güçlendirdiği görsel anlatımı kullanmak da önemlidir.

  • Hafta boyunca kampanya ayarlarını değiştirmeyin. Aksi takdirde bütçeniz otomatik olarak yeniden dağıtılacaktır. Reklam gösterimlerinin düzgünlüğü açısından gerekli değişiklikleri hafta başında yapmak daha iyi.

  • Kanal ziyaretçileri reklam bağlantınıza hem bilgisayardan hem de mobil cihazlardan tıklayıp sitenize giriş yapabilir. Dolayısıyla her türlü cihazlara uygun, tüm ekranlarda doğru şekilde görüntülenen varış sayfaları kullanın.

Sorular ve yanıtlar

Reklam nasıl etiketlenecek?

Reklam, tüm kampanyalarda olduğu gibi otomatik olarak etiketlenir. Reklamlara “Reklam” hashtag’i ve “Reklamveren Hakkında” sayfasına bağlantı eklenir. Belirteç (token) de tıklama bağlantısına dâhil edilecektir.

Telegram kanalında reklam için hangi stratejiler mevcut?

Sadece Maksimum tıklama stratejisi mevcuttur, değiştirilemez.

Strateji için hangi ödeme yöntemleri mevcut?

Sadece tıklama başına ödeme. Minimum tıklama maliyeti – 14 TL, maksimum – 141 TL.

Açık artırma nasıl çalışır?

Reklamlar, teklif, kalite katsayısı ve belirli bir gösterim için tahmini CTR dikkate alınarak dağıtılır. Telegram kanalına en iyi gösterge kombinasyonuna sahip reklam girer.

Vaka çalışmaları ve faydalı materyaller

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın