Kampanyalarla yapılabilen işlemler

Yandex Direct'te birden fazla kampanya ile çalışıyorsanız, şu araçları kullanın.

Kampanyaların aranması için birkaç yol bulunur:

Arama satırı

Aradığınız kampanyayı adına veya kampanya numarasına göre hızlıca bulmanızı sağlar.

Filtreler

Aynı parametrelere veya istatistik göstergelerine sahip tüm kampanyaları bulmanızı sağlar. Örneğin, 50’den fazla tıklama sayısına sahip kampanyaları bulmak için  → İstatistik → Tıklamalar → >= seçeneğine basın, 50 girin ve Uygula düğmesine basın.

Varsayılan olarak listede, tıklama başına ödeme yapan aktif kampanyalar görüntülenir. Arama satırının sağında yer alan filtreler ile diğer kampanya türlerini görüntüleyebilirsiniz. Örneğin, arşivlenmiş kampanyaları görmek için Arşivlenmemişler hariç yerine Arşivlenmiş seçeneğini seçin, medya kampanyalarını görmek için ise Tıklama Başına Ödeme yerine Gösterim Başına Ödeme seçeneğini seçin.

Toplu yönetim

Birden fazla kampanyayı aynı anda düzenlemek için, Kampanyalar sayfasında onları seçin ve sayfanın altında İşlemler düğmesine basın.

Toplu düzenleme için kullanılabilir:

Mevsimsel Dönüşüm Artışı

Stratejinizin satışlar veya mevsimsel talep nedeniyle değişiklik göstereceği dönemleri belirtin.

Bu ayar yalnızca “Maksimum Dönüşüm” ve “Maksimum Tıklama” stratejileri için tıklama başına ödeme yapılan kampanyalarda kullanılabilir. Dönüşüm başına ödeme yapılan kampanyalarda ayar kullanılamaz. Birden fazla kampanya uyarlama için seçilirse, ayar seçilen tüm kampanyalara uygulanır. Ancak, seçilenler arasında uygun olmayan kampanyalar varsa, bu onların çalışmasını etkilemez.

Daha fazla bilgi için Mevsimsel Talebe Uyum Sağlama Stratejisi bölümüne bakın.

Yandex Metrica Sayaçları
  • Sayaçları değiştir: Sekmeyi açın ve Seç'e tıklayın. Sayaçları belirtin veya numaralarını manuel olarak girin. Uygula düğmesine basın. Seçilen kampanyalarda mevcut tüm sayaçlar belirttiklerinizle değiştirilir.

  • Listeye Ekle – sekmeye gidin ve Sayaç Ekle düğmesine basın. Sayaçları seçin veya numaralarını manuel olarak girin. Uygula düğmesine basın. Belirtilen sayaçlar seçilen tüm kampanyalara eklenir.

  • Listeden Çıkar – sekmeyi açın ve Seç düğmesine basın. Sayaçları seçin veya numaralarını manuel olarak girin. Uygula düğmesine basın. Belirtilen sayaçlar seçilen tüm kampanyalarda silinir.

Gösterim takvimi

Kampanyaların gösterileceği gösterim saatleri ve haftanın günlerinde düzenleyin.

Kampanya Başlangıcı ve Bitişi

Kampanyaların başlangıç ve bitiş tarihlerini değiştirmek için ilgili seçeneği etkinleştirin ve takvimde tarihleri belirtin.

Negatif anahtar sözcük arşivleri

Açılan pencerede, Eksi İfadeler Kütüphanesinde kaydedilen negatif ifade setlerini göreceksiniz. Bir kampanyaya negatif kelime seti eklemek için onu listede belirtin ve Bağla düğmesine basın. Anahtar sözcük grubunu silmek için Bağlantıyı kes'e tıklayın.

Negatif ifade setleri yalnızca “Arama ağında banner” ve “Birleşik Performans Kampanyası”nda düzenlenebilir.

Negatif ifadeler
  • Ekle: Giriş alanında, ilgili olmayan sorgulara göre reklam gösterimlerini önlemek için negatif anahtar sözcük grupları belirtin. Uygula düğmesine basın. Belirtilen negatif anahtar sözcük grupları seçilen tüm kampanyalara eklenir.

  • Değiştir – sekmeye gidin. Giriş alanında negatif ifadeler listesi oluşturun ve Uygula düğmesine basın. Seçilen kampanyalarda mevcut tüm negatif anahtar sözcük grupları belirttiklerinizle değiştirilir.

  • Hariç Tut – sekmeye gidin ve giriş alanına çıkarmak istediğiniz negatif ifadeleri girin. Uygula düğmesine basın. Seçilen kampanyalarda belirtilen negatif anahtar sözcük grupları silinecektir.

  • Sil: Sekmeye gidin ve işlemi doğrulamak için Sil butonuna tıklayın. Seçilen kampanyalardaki tüm negatif anahtar sözcük grupları silinir.

Stratejiler

Aynı türden en fazla 10 kampanya seçin ve onlar için aynı strateji ayarlarını belirleyin.

Gösterim stratejileri hakkında daha fazla bilgi için medya kampanyaları ve Birleşik Performans Kampanyası bölümlerine göz atın.

Promosyon
  • Promosyonu Değiştir – gerekli promosyonu belirtin, Uygula düğmesine basın. Seçilen kampanyalardaki promosyonlar belirtilenle değiştirilecektir.

  • Promosyonu Bağlantısını Kaldır – Uygula düğmesine basın. Seçilen kampanyalardaki promosyonlar kaldırılacaktır.

Brand Lift Başlat

Yalnızca gösterim başına ödeme yapılan kampanyalar için kullanılabilir.

Şunları seçin:

  • Bu kampanyalara araştırma eklemek için hazır Brand Lift’lerden birini seçin;

  • Yeni Brand Lift, yeni bir anket oluşturmak için.

URL parametreleri

Parametreleri ve UTM etiketlerini girin. Seçilen kampanyalardaki URL parametreleri, sizin belirttiklerinizle değiştirilecektir.

İşlemler kampanyaların bir kısmına dahi olsa uygulanamıyorsa bir uyarı görürsünüz.

«Öncelikli kampanyalar» filtresi

Üzerinde sık çalıştığınız kampanyaları ayrı bir liste halinde gruplayabilirsiniz. Bunun için Kampanyalar sayfasında gerekli olanları seçin ve İşlemler → En Önemlilere Ekle düğmesine basın. En önemli kampanyaların listesini görmek için durum filtresinde Sadece en önemliler seçeneğine tıklayın.

Öncelikli kampanyalar listesi her bir kullanıcı adı için ayrı ayrı gösterilerek bir kullanıcı temsilcisine ait kampanyaların diğerlerinden görsel olarak ayrılması için kullanılabilir.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın