A / B denemeleri

1. Adım: Hipotezi formüle edin

Denemeler, Direct reklam kampanyalarındaki hangi ayarların işletmeniz için en etkili olduğunu kontrol etmenizi sağlar. Örneğin, farklı reklam ögeleri, promosyonlar ve açılış sayfaları ile kampanyaları karşılaştırabilir veya ayar değişikliklerinin etkinliği nasıl etkilediğini test edebilirsiniz.

Bir denemede yalnızca bir hipotezi ve bir parametreyi test etmek daha iyidir.

2. Adım: Test edilecek reklam kampanyaları oluşturun

Deneme kapsamında yalnızca reklam kampanyalarını veya bir kampanya içindeki farklı ayarları karşılaştırabilirsiniz. Test etmek istediğiniz ayar dışında tamamen aynı olan iki reklam kampanyası oluşturun. Bir kampanya içinde farklı teklifleri test etmeniz gerekiyorsa, aynı kampanyayı her iki seçeneğe de ekleyin.

3. Adım: Direct'te deneme ayarlayın

Deneyi KütüphaneA / B deneyleri bölümünde oluşturun.

Parametreler blokunu doldurun

  1. Deneyin ana metriğini seçin. Ana metrik hipotezinizi yansıtır fakat sonuçların hesaplanmasını etkilemez; raporda tüm kullanılabilir metrikler hesaplanacaktır.

  2. Deneyin başlatılmasından kaç gün sonra raporu analiz etmeyi planladığınızı belirtin. Süre, sonucu kaç gün sonra görmeyi beklediğinizi gösterir. Ancak deney, siz durdurana kadar devam edecektir.

  3. Yandex Metrica sayacını ve dönüşüm istatistiklerini almak istediğiniz hedefi seçin. “Dönüşümler” ve “Dönüşüm %” metriklerinde varsayılan olarak tüm hedefler dikkate alınır.

Reklam kampanyası seçeneklerini seçin

Test edilecek seçeneklerin sayısını belirleyin. Deneme sonuçları raporunda tüm seçenekler kontrol grubu ile karşılaştırılacaktır.

  1. Kontrol ve test seçeneklerinde gerekli reklam kampanyalarını seçin. Her seçeneğe bir veya daha fazla kampanya ekleyebilirsiniz.

  2. Her seçenek için örnekleme yüzdesini belirtin. Hedef kitleyi eşit olarak bölmenizi öneririz. Kampanya bütçelerinin örneklemelere orantılı olduğundan emin olun.

  3. Gerekirse ayarlamaları etkinleştirin. Bunlar örneğin bir kampanya içinde farklı teklifleri test etmek istiyorsanız gereklidir. Bu durumda aynı kampanyayı kontrol ve test seçeneğine ekleyin ve ayarlamaları yapın.

4. Adım: Deney istatistiklerini değerlendirin

Deney raporunu açmak için Kütüphane bölümünde A / B deneyleriDeney AdıRapor seçeneğine tıklayın veya deneme ayarlarında Rapor sekmesine gidin.

Raporda tüm metrikler hesaplanacaktır. Ana metrik ilk sırada yer alacaktır.

Rapor, her test seçeneği için metrik değerlerini gösterir. Bunlar genişletilebilir ve her reklam kampanyası için değerler görülebilir. Rapor, Rapor Sihirbazı’nda mevcut olan verilere dayanarak oluşturulur.

Sonuç tablosunda p-value değerine bağlı olarak hücrelerin renk vurgulaması kullanılır. P-value 0,2’den azsa hafif vurgulama uygulanır, 0,05’ten azsa parlak vurgulama uygulanır. Hücrelerin renk vurgulaması ayrıca sonucun etkinliğine de bağlıdır. Örneğin, gösterim sayısı artarsa hücre yeşil renkte olur, dönüşüm fiyatı artarsa kırmızı renkte olur.

Yüzde olarak gösterilen fark, kontrol grubuna göre gösterilir.

Tablodaki her hücrede iki metrik değeri belirtilmiştir: Alt kısımda gerçek mutlak değer, üst kısımda örnekleme katsayısı ile çarpılmış değer, böylece %100’e eşit olur.

5. Adım: Deneyi tamamlayın

Hangi seçeneğin sizi memnun ettiğini analiz edin ve deneyi tamamlayın. Bunu iki şekilde yapabilirsiniz:

  • Rapor varsayılan olarak kilit metrikte en büyük değişiklik olan seçeneği seçer. Sonuç sizi memnun ediyorsa, %100 Başlat seçeneğine basın. Seçilen kampanyalar, deney örneklemesi sınırlaması olmadan çalışmaya devam edecek, diğerleri durdurulacaktır.

  • Deneyler listesindeki tabloda veya raporun sağ üst köşesinde Deneyi durdur seçeneğine basın. Tüm kampanyaları veya bazılarını seçin – bunlar mevcut ayarlarla ve örnekleme sınırlaması olmadan çalışmaya devam edecek. Tüm işaretleri kaldırırsanız – deneydeki tüm kampanyalar durdurulacaktır.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın