Reklam kampanyası parametreleri

Kampanya parametrelerini değiştirmek için  → Düzenle düğmesine basın. Kullanılabilecek parametreler; performans veya imaj reklamı olmak üzere, kampanya türüne bağlıdır.

Temel ayarlar

Reklamı yapılan sayfanın bağlantısı

Hangi web sitesi için reklam kampanyası oluşturduğunuzu belirtin. Sitenin Yandex Metrica sayaçları ve hedefleri ile kurumun adresleri kampanyaya otomatik olarak eklenecektir.

Reklam gösterim yerleri

Reklamlarınızın nerede gösterileceğini seçin.

Reklam yerleşim platformları hakkında daha fazla bilgi.

Strateji

Her reklam kampanyası için bir reklam gösterim stratejisi seçilmelidir. Yandex Direct’te reklamverenlerin farklı hedefleri için farklı stratejiler sunulmaktadır. Bunlar iki kategoriye ayrılır: otomatik ve manuel teklif yönetimi stratejileri.

  • Otomatik stratejilerin çalışması sırasında sistem, reklamlar üzerinden mümkün olduğunca fazla faydalı geçiş sağlamak için yerleşimi kendi başına yönetir. Otomatik stratejiler fiyat teklifi yönetimini otomatik gerçekleştirerek sizin reklam metni hazırlama, doğru varış sayfasını seçme, kâr tahmini ve analizi gibi diğer önemli hususlara odaklanmanızı sağlar.

  • Manuel yönetim stratejileri, reklamverenlerin tüm göstergeleri kontrol etmelerine olanak tanır ve reklam materyalleriyle deneyler yapmak için kullanılır.

Sistem, sitenizin hedeflerine göre arama ve ağlarda gösterimleri optimize etsin diye strateji ayarlarında Yandex Metrica’da yapılandırılmış bir veya daha fazla hedeflenen işlem seçin. Hedeflenen işlemler ve değerleri, mobil uygulama reklamları hariç tüm kampanyalarda ayarlanabilir. Medya kampanyalarında – yalnızca Sitede hedeflenen işlem artışıβ stratejisi için.

Medya veya performans kampanyası için reklam gösterim stratejisi nasıl seçilir?

Gösterim takvimi

Reklamları yalnızca belirli günlerde ve saatlerde göstermek için gösterim takvimini ayarlayabilirsiniz.

Zamanlı hedeflemeyi doğru ayarlamak için ne yapılmalı?

Kampanya tarihleri

Kampanyanın başlangıç tarihi otomatik olarak ayarlanacaktır – bu, oluşturulma tarihidir. Kampanyanın başlangıç tarihi olarak başka bir tarih belirleyebilirsiniz. Gösterimler, moderasyon ve yerleştirme ödemesi tamamlandıktan hemen sonra başlayacaktır.

Ek olarak, kampanyanın bitiş tarihini belirleyebilirsiniz – gösterimler belirtilen günde otomatik olarak durdurulacaktır.

Kampanya tarihlerini belirlemek ne işe yarar?

Reklamlardaki iletişim bilgileri

Yandex Business’tan bir kurumu bağlayabilir veya kampanya parametreleri sayfasında hızlıca bir kurum oluşturabilirsiniz. Bu durumda kurum bilgileri kampanyanın tüm yeni reklamlarında iletişim bilgisi olarak kullanılacaktır.

Yandex Haritalar’daki reklamlarda şirketinizin fotoğrafları, ona verilen puanlar ve yapılan yorumlar gösterilebilir. Bu, reklamı daha dikkat çekici hâle getirir ve tıklanma oranını artırır.

Arama reklamlarında kurum bilgileri iletişim bilgisi olarak kullanılacaktır.

URL parametreleri

Genel UTM etiketlerini ve dinamik parametreleri belirtin ve reklam yerleşim sonuçlarını takip edin.

UTM etiketleri hakkında daha fazla bilgi.

Promosyon

Kısa bir promosyon açıklaması içeren ve özel bir etiketle öne çıkan reklam eki. Reklam, premium gösterimlerde ilk sırada yer aldığında aramada gösterilir. YRA'da, reklam tamamlayıcısı gösterimi, Smart Design algoritması tarafından belirlenir. Promoya tıklayan kullanıcı, reklamda belirtilen sayfadan farklı bir site sayfasına veya uygulama sayfasına yönlendirilebilir.

Promosyon, oluşturma veya düzenleme sırasında Birleşik Performans Kampanyasına eklenebilir. Bir kampanya için yalnızca bir promosyon eklenebilir.

Kampanyaya nasıl promosyon eklenir?

Kampanyadaki tüm gruplar için ayarlar

Reklamlarınızın gösterileceği bölgeleri seçebilirsiniz. Yandex Direct reklamları, yalnızca seçilen bölgelerde bulunan ve teklifinizden yararlanabilecek kitleye gösterilecektir.

Gösterim bölgeleri nasıl doğru belirlenir?

Kullanıcı için gösterim sıklığını sınırlayın

Yalnızca medya kampanyaları için kullanılabilir.

Reklam gösteriminde, kullanıcının markanızı hatırlaması ve reklamı yapılan ürünü tercih etmesi önemlidir. Ancak, sürekli tekrarlanan reklamlar kullanıcıda rahatsızlık yaratabilir. Gösterim sıklığını sınırlamak, kullanıcıların sadakatini korumanın yanı sıra reklam bütçesinden tasarruf etmenizi de sağlar.

Reklam kampanyası süresince veya (30’dan fazla olmamak üzere) belirli bir gün sayısı için bir kullanıcıya yapılacak gösterimlerin maksimum sayısını belirleyebilirsiniz. Örneğin, her kullanıcıya günde en fazla üç gösterim gibi. Gösterimler, kullanıcının tüm cihazlarında dikkate alınır. Sınırlama, medya kampanyasındaki tüm banner'lar ve videolar için geçerlidir. Kampanya süresi için belirlenen sınırlama, gösterimler bir aydan fazla sürerse aşılabilir.

Farklı cihaz kullanan kullanıcıları tespit eden algoritmaların çalışmasından dolayı belirtilen sınırlamanın biraz üstüne çıkılabileceği istatistikte görülebilir.

Brand Lift

Yalnızca medya kampanyaları için kullanılabilir.

Brand Lift, reklamın görüntülenmesinin müşteriler arasında marka farkındalığını ve bağımlılığını nasıl etkilediğini değerlendirmenizi sağlar.

Brand Lift nedir?

Otomatik öneri uygulama

Yandex Direct, kampanyanın performansını analiz edecek ve etkinliğini artırmak için değerleri ayarlayacaktır. Değişiklikler, kampanya için yeterli istatistik toplandığında ve Yandex Direct algoritmaları optimizasyon noktalarını bulduğunda uygulanacaktır. Bu ayar, Birleşik Performans Kampanyasında, Kampanya Sihirbazı’nda ve ürün kampanyalarında mevcuttur.

Hangi öneriler otomatik olarak uygulanabilir?

Ek ayarlar

Teklif düzenlemeleri

Teklif ayarlamaları ile belirli bir hedef kitleye reklam gösterimi sırasında teklifi artırabilir veya azaltabilirsiniz. Ayarlamalar, seçilen hedef kitleye gösterim sırasında başlangıçta belirlenen teklife göre daha fazla trafik elde etmenizi sağlar.

Teklif düzenlemeleri nasıl çalışır ve nasıl yapılır?

Negatif ifadeler

Negatif anahtar kelimeler, uygun olmayan aramalarda gösterimleri engellemeye yardımcı olur.

Negatif anahtar sözcükler nedir ve nasıl çalışır?

Reklam önceliği

Kullanıcı tarafından girilen arama sorgusuna, farklı gruplardan birden çok reklam için belirtilen anahtar sözcük grupları uygun olduğunda, reklamın neye göre seçileceğini belirtin.

  • En iyi ölçüt kombinasyonuyla – tıklama oranı (CTR), kalite skoru ve tıklama başına maliyet ile en iyi reklamın seçimi. Varsayılan ayardır.
  • Sorguya en yakın ifadeyle – aramaya en uygun ifade ile reklam seçimi. Bu ayar yalnızca farklı gruplardaki sözcük gruplarının ve reklam metinlerinin konuları açısından birbirinden açık bir şekilde farklı olduğu durumlarda kullanın.

Reklam seçimi hakkında daha fazla bilgi.

Gelişmiş coğrafi hedefleme

Reklamları, gösterim bölgesinin adını içeren aramalarda göstermek için bu seçeneği etkinleştirin.

Yandex Haritalar’da kurumun iletişim bilgilerinden fotoğraflar, puanlama ve yorumları göster

Kullanıcıların Yandex Haritalar’da reklam gösterimi sırasında şirket bilgilerini görebilmeleri için seçeneği etkinleştirin.

Deneyler

Yandex Audience'ta deneme oluşturun Kampanyaya en fazla 5 deneme bağlanabilir. Reklamlarınızı göstermek istediğiniz hedef kitle segmentini belirtin ve segmentlere göre teklif düzenlemeleri ayarlayın.

Denemeler nasıl yapılır?

Site izleme

İzleme özelliği site erişimini takip eder ve reklam bütçenizin boşuna harcanmaması için otomatik olarak reklam gösterimlerini durdurur. Siteniz yeniden erişilebilir olduğunda gösterimler otomatik olarak başlar.

Site izleme özelliği nasıl çalışır?

Bildirimler
  • E-posta bildirimleri

    Posta bildirimleri, kayıt sırasında belirtilen adrese gönderilir. Belirli bir kampanya için ek bildirim adresleri ekleyebilirsiniz.

    Kampanya hakkında ne tür bilgiler e-postayla alınabilir?

  • SMS bildirimleri

    SMS bildirimleri, kayıt sırasında belirttiğiniz telefon numarasına gönderilir. Hesabınıza bir cep telefonu numarası bağlı değilse veya bildirimleri başka bir telefon numarasına almak istiyorsanız, ilgili bağlantıya gidin. Ayrıca, mesajları almak için uygun bir zaman belirtebilirsiniz.

    SMS bildirimleri Yandex tarafından gönderilmektedir ve reklam verenler için ücretsizdir.

    SMS bildirimlerinde reklam kampanyası hakkında ne tür bilgiler alınabilir?

Gösterimlerin yasaklandığı platformlar

Reklam gösterimini, virgülle ayırarak belirttiğiniz web siteleri ve uygulamalarda hariç tutabilirsiniz. Dikkat edin: Platform ve ağların hariç tutulması reklam kampanyasının verimsiz çalışmasına neden olabilir.

Hangi siteler yasaklanabilir ve nasıl?

IP adreslerine göre gösterimlerin devre dışı bırakılması

Reklamlarla yapılan deneyler sırasında, belirli kullanıcılara IP adresine göre reklam gösterimini sınırlayabilirsiniz. 25’e kadar IP adresi belirtebilirsiniz. Dikkat edin: IP adreslerinin hariç tutulması reklam kampanyasının verimsiz çalışmasına neden olabilir.

IP adreslerine göre reklam gösterme yasağı nasıl çalışır ve buna ne tür sınırlamalar getirilebilir?

Video gösterimlerinin yasaklandığı platformlar

Yalnızca medya kampanyaları için kullanılabilir.

Video reklam gösterimini, virgülle ayırarak belirttiğiniz web siteleri ve uygulamalarda hariç tutabilirsiniz. Dikkat edin: Platform ve ağların hariç tutulması reklam kampanyasının verimsiz çalışmasına neden olabilir.

Sistem ayarları

Sadece mobil uygulama reklamları için kullanılabilir.

  • Cihaz türü

    Mobil uygulama reklamları, yalnızca uyumlu cihazlarda – akıllı telefonlar ve tabletlerde gösterilir. Reklamlarınızı, isterseniz yalnızca akıllı telefonlarda veya yalnızca tabletlerde görüntülenecek şekilde ayarlayabilirsiniz.

  • Bağlantı türü

    Büyük uygulamaları indirirken kullanıcılar Wi-Fi bağlantısını tercih eder. Böyle bir uygulamayı tanıtıyorsanız, gösterimleri bağlantı türüne göre sınırlayabilirsiniz: mobil bağlantı ve Wi-Fi veya sadece Wi-Fi.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın