Önerilerin otomatik uygulanması
Birleşik Performans Kampanyasında, Kampanya Sihirbazı’nda ve ürün kampanyalarında önerilerin otomatik uygulanmasını etkinleştirebilirsiniz. Yandex Direct, kampanyanın performansını analiz eder ve reklamın etkinliğini artırmak için ayarlarını düzeltir. Öneriler, kampanyanın etkili değişiklikler için yeterli istatistiğe sahip olduğunda uygulanmaya başlayacaktır.
Önerilerin otomatik uygulanması, reklam kampanyalarındaki hataları hızlı bir şekilde düzeltir. Kampanyada etkili reklam ögeleri ve hedeflemeler varsa ve ayarlar yeterli dönüşüm sağlıyorsa, hiçbir değişiklik yapılmayacaktır.
Nasıl ayarlanır?
Yeni kampanyalarda Önerilerin Otomatik Uygulanması seçeneği varsayılan olarak etkinleştirilmiştir. Gerekirse bu seçeneği devre dışı bırakabilirsiniz. Çalışan kampanyalarda bu seçeneği düzenleme sırasında etkinleştirebilirsiniz – blok, sayfanın altında mevcuttur.
Kampanyada yeterli istatistik toplandığında ve optimizasyon noktaları bulunduğunda algoritma reklamların görünümü, gösterim süresi, tematik kelimeler, Yandex Metrica sayacı gibi temel ayarları düzeltecektir. Otomatik olarak optimize etmek ve hedefler, hedeflemeler, haftalık bütçe gibi gelişmiş ayarları devreye almak için ek olarak bu seçeneği etkinleştirin.
Nasıl çalışır?
Aşağıdakiler değiştirilebilir:
Yapılandırma | Açıklama |
---|---|
Reklam unsurları: başlık, metin, resim, hızlı bağlantılar | Sistem, farklı reklam unsurlarının etkinliğini ve çekiciliğini analiz eder. Eğer düşükse, öge düzeltilebilir. Eğer öge yoksa, eklenebilir. Metin ve resimlerin oluşturulması için sinir ağlarını kullanılır. Resimler, reklamı yapılan siteden veya stok fotoğraflardan alınabilir. Tüm unsurların doğruluğu Yandex uzmanları tarafından kontrol edilir. |
Anahtar ifadeler ve negatif ifadeler | Yeni ilgili anahtar kelimeler eklenebilir, gömülü sorgular vurgulanabilir, alakasız kelimeler devre dışı bırakılabilir, negatif ifadeler ve anahtar ifadeler arasındaki çakışmalar kaldırılabilir vb. Tematik kelimeler Yandex uzmanları tarafından analiz edilir ve optimize edilir. |
Yandex Metrica sayacı ve hedefler | Sayaç, sitede kurulu değilse veya çalışmıyorsa kaldırılabilir. Eğer sitede henüz kampanyada belirtilmemiş bir sayaç veya sayaçta bulunan ancak henüz belirlenmemiş hedefler varsa, Yandex Direct bunları ekleyebilir. |
Otomatik hedefleme ayarları | Otomatik hedefleme sorgu kategorileri etkinleştirilebilir veya devre dışı bırakılabilir. |
İlgi duyulan alanlar ve alışkanlıklar | Ağlarda gösterim için ilgili ilgi duyulan alanlar ve alışkanlıklar eklenebilir. |
Teklif düzenlemeleri | Teklif ayarlamaları artırılabilir veya azaltılabilir. |
Hedefler – mevcut hedefte dönüşüm olmamışsa | Belirttiğiniz hedefte dönüşüm olmamışsa, stratejideki hedefler ulaşılabilir olanlarla değiştirilebilir, uygun olanlar eklenebilir. Bu amaçla faydalı eylemler içeren hedefler seçilir. Örneğin, iki sayfa görüntüleme gibi katılımı yansıtan hedefler dikkate alınmaz. |
Haftalık bütçe | Haftada %4’e kadar artabilir. |
Yandex Direct stratejiyi veya ödeme modelini değiştirmez.
Otomatik değişikliklerde, strateji ayarları için reklamveren tarafından yapılan değişikliklerde olduğu gibi aynı aşırı harcama koruma kuralları geçerlidir.
Tıklama başına ödeme yapılan stratejilerde haftalık bütçe değişirse, o gün maksimum harcama eski bütçenin %35’i + yeni bütçenin %35’i olabilir. Dönüşüm başına ödeme yapılan stratejilerde eski bütçenin %100’ü + yeni bütçenin %100’ü harcanabilir.
Hangi hatalar otomatik olarak düzeltilebilir
Reklam unsurları etkisiz oldu
Örneğin, bazı başlıklar Kampanya Sihirbazı’nda kırmızı ile işaretlenmiştir. Bunlar otomatik olarak daha etkili olanlarla değiştirilebilir ve bunu manuel olarak yapmanıza gerek kalmaz.
Ağlarda gösterim yapılan kampanyada resim yok
Bu durumda resimler sinir ağı tarafından oluşturulabilir veya reklamverenin sitesinden ya da stok fotoğraflardan alınabilir.
Kampanyaya eklenmeden önce tüm reklam unsurları Yandex Direct uzmanları tarafından kontrol edilir.
Anahtar kelimeler yeterince çalışılmamış
Yandex Direct, kaliteli eş anlamlı sorgular ekleyebilir, gömülü olanları vurgulayabilir, kopyaları ve çok geniş dönüşüm sağlamayan kelimeleri kaldırabilir ve ayrıca hedef dışı gösterimleri en aza indirmek için negatif kelimeler ekleyebilir. Bu durumda hedefe yakın sorgular eklenmeyecek.
Yandex Direct uzmanları tüm anahtar ifadeleri kontrol eder.
Kampanyada Yandex Metrica sayaç numarası belirtilmemiş
Yandex Direct, sayaç siteye kurulmuşsa ve Yandex Direct girişinin erişimi varsa sayaç ekleyecektir. Ayrıca, Yandex Metrica’da Reklam kampanyalarında sayaç erişimi olmadan hedef optimizasyonuna izin ver seçeneği etkinse.
Kampanyada sitede olmayan bir sayaç belirttiyseniz, bu sayaç kaldırılabilir.
Uygun olmayan hedeflemeler seçildi
Yandex Direct, metinlerin otomatik hedefleme ile ne kadar iyi çalıştığını kontrol edecek ve gerekirse sorgu kategorilerini daraltacak veya genişletecektir. Algoritma, ilgili ilgi duyulan alanları ve alışkanlıkları ekleyecek veya uygunsuz olanları çıkaracaktır.
Optimizasyon için ulaşılamayan bir hedef belirtilmiş
Böyle bir kampanya dönüşüm sağlamayacaktır, bu nedenle algoritmalar Yandex Metrica’daki dönüşümleri analiz edecek ve hedefi değiştirecek veya kampanyaya ulaşılabilir hedefler ekleyecektir.
Hedefler, yalnızca Yandex Direct girişinin sayaç erişimi varsa veya Yandex Metrica’da Reklam kampanyalarında sayaç erişimi olmadan hedef optimizasyonuna izin ver seçeneği etkinse düzeltilebilir.
Algoritmalar, reklamveren tarafından belirlenen hedeflere en yakın ve haftada en az 10 kez ulaşılabilen hedefleri seçer. Fiyat, tahmin modelleri ve Yandex Metrica ile Yandex Direct’teki tarihsel göstergelere dayanarak belirlenir. Daha sonra hedefler Yandex Direct uzmanları tarafından kontrol edilir.
Otomatik olarak e-ticaret hedefleri, otomatik hedefler veya Yandex Metrica’dan basit hedefler eklenebilir. Kampanyadaki bir hedefe haftada en az 10 kez ulaşılırsa, bu hedef veya fiyatı değiştirilemez.
Ayarların değiştiğini nasıl anlarım?
Sistem kampanya ayarlarını düzelttiyse, bunu Değişiklik Geçmişi’nde göreceksiniz.
Ek olarak, hesapta belirtilen e-posta adresine değişen ayarlarla ilgili ayrıntılı bilgi içeren bir e-posta gönderilir.
Yapılan değişiklikleri nasıl iptal edebilirim?
Öneri Otomatik Uygulama seçeneğini istediğiniz zaman devre dışı bırakabilirsiniz. Ancak, Yandex Direct tarafından yapılan değişiklikler otomatik olarak iptal edilmez. Gerekli ayarı manuel olarak düzenleyin.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.