İşletmeyi web sitesiz tanıtma

Eğer bir web siteniz yoksa Kampanya Sihirbazı üzerinden reklam vermek için işletmenizle ilgili birkaç cümle yazmanız yeterlidir; Yandex’in yapay zekâsı geri kalanını halleder ve reklam teklifi ve iletişim bilgileri içeren bir mini açılış sayfası oluşturur ve ayarlar, tematik kelimeler, metinler ve resimler konusunda yardımcı olur.

Kullanıcılar reklamınızı arama sonuçlarında ve Yandex Reklam Ağı’ndaki platformlarda görecektir.

Kampanya sonuçları istatistik bloklarında izlenebilir.

Kampanya oluşturma

Ekle → Kampanya’ya basın.

Kampanya Sihirbazı’nda İşletmeyi web sitesiz tanıtma seçeneğini seçin.

1. Adım: İşinizle ilgili bilgi verin

Şirket adını veya faaliyet türünü belirtin, örneğin “Özel siparişle kot kumaşa nakış”. Neden sizin teklifinizi seçmeleri gerektiğini anlatın. Rekabetçi avantajlarınızı belirtin: indirimler, kampanyalar, teslimat koşulları, garanti vb.

YandexGPT yapay zekâsı bu bilgileri baz alarak reklam teklifinin metnini oluşturacaktır. Kullanıcılar bu metni reklama tıkladıktan sonra görecektir. Gerekirse metni kontrol edin ve değiştirin.

2. Adım: İletişim bilgilerini ekleyin

Şu iletişim bilgilerinden en az birini belirtin: telefon numarası, WhatsApp veya Telegram. Bu kampanyanın hedefi reklam teklifindeki iletişim düşmesine tıklamak olacaktır.

3. Adım: Reklamınızın görünümünü tasarlayın

İşletmenin bilgileri baz alınarak beş taneye kadar başlık ve resim ile üç taneye kadar metin seçeneği sunulacaktır. Bu unsurlar gösterimlerde birbiriyle kombine edilecek – hepsinin birbirine uyduğundan ve çelişmediğinden emin olun.

Herhangi bir ayarı düzenleyebilir veya kendi seçeneğinizi ekleyebilirsiniz:

  • Teklifinizi tanıtıp tüm avantajlarını ve özelliklerini açıklayın. Reklam oluşturma ipuçlarımızı okuyun.

    Reklam metinlerinde şablonlar kullanılabilir. Varsayılan bir ifade belirleyin ve her iki tarafına “#” sembolünü ekleyin. Ardından 2. adımda “Manuel hedef kitle yapılandırma”yı seçin ve tematik kelimeler kullanarak şablona eklenecek anahtar ifadeleri belirtin.

  • Resimleri değiştirin – kendi resimlerinizi yükleyin, fotoğraf bankasından uygun olanları seçin veya yapay zekâ tarafından oluşturulanlar arasından seçim yapın. Yapay zekâ tarafından seçilen görseller reklamın konusuna uygun olarak seçilir ve stok resimlerde saklanır.

Zamanla Yandex Direct en etkili kombinasyonu otomatik olarak seçecek ve daha sık gösterecektir. Hangi unsurların etkili çalıştığını ve hangileriyle ilgilenilmesi gerektiğini kampanya istatistiklerinden kontrol edebilirsiniz.

Reklamların arama ve ağlarda nasıl görüneceğini ve kullanıcıların reklama tıkladıktan sonra göreceği iletişim bilgileri içeren reklam teklifini ayarların sağındaki önizleme penceresinde görebilirsiniz.

4. Adım: Hedef kitleyi belirleyin
  1. Gösterim bölgesini belirtin.

    Reklamlar gelişmiş coğrafi hedeflemeye göre gösterilir:

    • Aramada: Yapılan arama sorgularına ve kullanıcının düzenli bir şekilde bulunduğu bölgeye göre,

    • Ağlarda: Kullanıcının geçerli konumuna bakılmaksızın düzenli bir şekilde bulunduğu konumlara göre.

    Gelişmiş coğrafi hedefleme özelliğini Kampanya Sihirbazı üzerinden devre dışı bırakamazsınız. Dolayısıyla sorgu şekillerini belirtirken gelişmiş coğrafi hedeflemenin etkisini önceden dikkate almanız önerilir. Daha fazla bilgi için Coğrafi hedefleme nasıl çalışır? bölümünü okuyun.

  2. Reklamların gösterim zamanını seçin.Zamanlı hedeflemeyi doğru ayarlamak için ne yapılmalı.

  3. Hedef kitleyi seçin:

    • En uygun olanı seçin – Yandex Direct reklam metinleri ve reklamı yapılan sayfayı baz alarak uygun ayarları seçecektir.

    • Manuel olarak ayarlayın – şunları belirleyebilirsiniz:

      • Kullanıcı profiline göre hedefleme: cinsiyet, yaş ve reklamın gösterileceği cihaz türüne göre.

      • İlgi duyulan alanlar ve arama sorguları blokunda ilgi duyulan alanlar ve alışkanlıkları, örneğin hedef kitlenizin arayabileceği siteleri, şirketleri veya konuları belirtin. Ayrıca tematik kelimeleri, yani Yandex Direct’in, onları baz alarak ilgilenen kullanıcıları seçeceği anahtar ifadeleri belirtin.

      Otomatik hedefleme gösterimleri varsayılan olarak etkinleştirilmiştir ve tüm kategoriler seçilmiştir. Gerekirse istisnalar belirleyin – negatif anahtar kelimeler veya otomatik hedefleme kategorileri.

    Manuel hedef kitle seçimini otomatiğe değiştirdiğinizde, girilen ayarlar varsayılan duruma gelir: Tüm otomatik hedefleme kategorileri etkinleştirilir, seçilen ilgi alanları silinir, tüm cihazlarda gösterim etkinleştirilir, cinsiyet “herhangi” olarak değiştirilir ve yaş sınırı 18 üstü olur.

5. Adım: Kampanyanın hedeflerini ve bütçesini belirtin
  1. Reklam hedefleri blokunda kampanya hedeflerini seçin: “Reklamlardan maksimum geçiş” veya “Maksimum hedeflenen işlem”. Hedeflenen eylemin veya geçişin ücretlendirme türünü belirtin.

  2. Hedeflenen işlemler blokunda kampanyanın hedefleri belirtilmiştir: 2. adımda İletişim bilgileri blokunda belirtildiği gibi, iletişim düğmelerine tıklamalar. Hedef sayısı belirtilen iletişim bilgilerine bağlıdır. Bunlardan her biri için ne kadar ödemeye hazır olduğunuzu belirtin.

  3. Haftalık bütçeyi belirleyin:

    • Sistem tarafından hesaplananlardan şu bütçelerden birini kullanın: minimum, optimum veya etkili. Tahmin, rakiplerin ortalama bütçeleri, seçilen strateji ve hedeflenen eylemler baz alınarak yapılır.

    • Kendi bütçenizi belirleyin. Bu, en pahalı hedef için en az on dönüşümü ödemeye yeterli olmalıdır.

    Yandex Direct tüm harcamaları belirtilen miktarı aşmamak kaydıyla yapar. Hesapta para olduğu sürece kampanya devam eder.

  4. Strateji, ayarlarınıza bağlı olarak otomatik olarak seçilecektir:

    • Eğer “Maksimum hedeflenen işlem”i haftalık ortalama fiyatla seçtiyseniz, iletişim düğmelerine tıklamalar için fiyat belirttiyseniz, bunlara uygun olarak maksimum dönüşüm elde edersiniz ve her bir hedef için haftalık ortalama dönüşüm fiyatı belirtilen ortalamaya yaklaştırılmaya çalışılacaktır. Ücret, reklamlara yapılan tıklamalar için çekilecektir. Yandex Direct gerekli hedeflenen işlemleri gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan hedef kitleyi seçecektir.

    • Eğer “Maksimum hedeflenen işlem”i sabit fiyatla seçtiyseniz, hedeflenen işlemler için fiyatları belirttiyseniz, belirtilen tüm hedefler için maksimum dönüşüm elde edersiniz. Ücret, dönüşümler için çekilecektir. Birden fazla hedeflenen işlem gerçekleştirildiğinde, her biri için ödeme alınacaktır. Yandex Direct gerekli hedeflenen işlemleri gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan hedef kitleyi seçecektir.

    • Eğer “Maksimum hedeflenen işlem” sınırsız seçildiyse, bir hedef belirlendiyse, kampanya belirtilen haftalık bütçe için seçilmiş hedefe göre maksimum dönüşüm sağlayacaktır. Ücret, reklamlara tıklamalar için çekilecektir. Yandex Direct gerekli hedeflenen işlemleri gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan hedef kitleyi seçecektir.

    • Eğer “Maksimum geçişler”i haftalık ortalama fiyatla seçtiyseniz, iletişim bilgileri içeren reklam teklifine geçişler için ödeme yapılacaktır ve geçiş maliyeti haftalık ortalamaya yaklaştırılmaya çalışılacaktır.

    • Eğer “Maksimum geçişler” sınırsız olarak seçildiyse Yandex Direct belirtilen bütçe için iletişim bilgileri içeren reklam teklifine maksimum ilgili kullanıcıyı getirmeye çalışacaktır.

    Gösterim yerleri, belirli bütçe tutarı ile kampanya hedeflerinize en uygun şekilde ulaşacak şekilde otomatik seçilir. Kampanya Sihirbazı aracılığıyla gösterim yerleri seçemez ve gösterimlere kapalı siteleri ekleyemezsiniz.

Kampanyayı moderasyona göndermek için Kampanya oluştur'a tıklayın.

Kampanya düzenlemeyi daha sonra tamamlamak için Taslak olarak kaydet'e tıklayın.

Kampanya oluştururken Yandex, reklam verileri operatörü olarak, her reklam ögesine benzersiz bir tanımlayıcı (token) atar. Daha sonra bu token üzerinden yerleştirme ile ilgili tüm bilgileri toplar ve Birleşik İnternet Reklamı Siciline (ERİR) iletir. Reklam etiketleme hakkında daha fazla bilgi edinin.

Moderasyon, ödeme ve başlatma

Oluşturulan kampanyanız mevcut reklam koşullarına uygunluğu açısından kontrol edilir.

Kampanyanın kullanılan görseller gibi kimi öğeleri özel olarak ayrı denetlenir. Bir veya birden fazla öğesi moderasyondan geçemediğinde kampanya bu öğeler olmadan başlatılır. Moderasyon durumu ve ilgili yorumlar kampanya sayfasında görüntülenir. Moderasyondan geçemeyen öğeleri silebilir veya düzenleyebilirsiniz. Öğelerin düzenlenmiş halleri tekrar moderasyona gönderilir ve başarıyla denetlenmesi halinde kampanyaya dahil edilir.

Reklam gösterimleriniz, reklam ücretinin ödemesi yapıldıktan sonra başlar.

Kampanya başlatıldıktan sonra kampanya sayfasında ayarlarıyla ilgili temel bilgiler görüntülenir. Başlatılan kampanya düzenlenebilir – bunun için gerekli parametreye basın. Bazı parametreler -örneğin Telegram kanalına bağlantı- değiştirilemez. Değişikliklerden sonra parametreler yeniden moderasyona tabi tutulur.

Kampanya istatistiği

İstatistikler kampanya sayfasında görüntülenir. Ayarlar bilgileri bloğunun altında kampanyanın genel istatistikleri ve daha aşağıda belirli parametrelere göre daha ayrıntılı istatistikler verilir.

Kampanyanın genel istatistiklerinin görüntülenme şekli seçilen hedefe bağlıdır:

  • Siteye girişleri hedefleyen kampanyalar için gösterim, tıklama ve harcama istatistikleri gösterilir,
  • Dönüşümlü stratejilerin kullanıldığı kampanyalar için gösterim, tıklama, dönüşüm, dönüşüm maliyeti ve harcama istatistikleri gösterilir.

Grafikler aşağıdaki parametrelere göre istatistikler yansıtır:

  • Reklamınızı gören kullanıcı kitlesinin cinsiyet ve yaş grupları,

  • Gösterim bölgeleri,

  • Cihaz türleri,

  • Kullanıcıların sizi bulmalarını en çok sağlayan tematik anahtar sözcükler.

    Sizi nasıl bulurlar? bloğunda belirttiğiniz tematik anahtar sözcüklerin yanı sıra ayrıca Reklamınıza göre otomatik hedefleme parametresine göre toplanan istatistikler de bulunur. Yandex Direct, istek ve ilgi alanları reklam metninizle eşleşen kullanıcıları gerçek zamanlı olarak arayıp seçer. Bu yöntem daha çok olası müşteri bulmayı sağlar.

Not

Parametre değerinin sıfır olduğu bir durum da söz konusu olabilir. Örneğin, bir gösterim bölgesinin payının %0 olmasına karşın, bu bölgenin gösterim istatistiklerine sahip olduğu durumlar olabilir. Bu, reklamın bölgede gösterildiği fakat gösterimlerin etkileşimli geçişe yol açmadığı anlamına gelir.

Otomatik hedefleme kategorilerine göre istatistikler blokunda, reklamın gösterildiği arama sorguları belirtilmiştir.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın


 

Mevcut hedef kitleden sadece belirlenen kriterlere uygun olan grubu seçmeye ve reklamı sadece bu gruba göstermeye olanak tanıyan özelliktir. Zaman hedeflemesi saat ve güne göre, coğrafi hedefleme ise gösterim bölgesine göre yapılır.