Brand Lift nasıl kullanılır?
Brand Lift araştırması, yeni medya kampanyaları için banner’lar, atlanamayanlar dâhil videolar, sabit CPM ile kullanılabilir.
Brand Lift, reklam kampanyasının başlangıcında başlatılır ve yeterli miktarda veri toplandıktan sonra tamamlanır. Önerilen kampanya süresi 2 ila 4 hafta arasındadır.
Dikkat
Brand Lift, gösterimlerin başlamasından üç gün sonra reklam kampanyalarına bağlanırsa, araştırmayı tamamlamak için yeterli veri olmayabilir.
Araştırmayı reklam kampanyasının başlangıcından önce ayarlamanızı ve tamamlanmış bir araştırmaya sahip bir kampanyaya yeni bir Brand Lift eklememenizi öneririz.
Bir Brand Lift birden fazla kampanyaya bağlanabilir.
1. Adım: Reklam kampanyasını hazırlayın
Yeni bir medya kampanyası oluşturun, ana parametrelerini belirtin ve reklamları ekleyin.
Brand Lift için zorunlu koşullar:
- hedef kitle erişimi – en az 2 milyon kullanıcı;
- tüm yerleştirme dönemi için bütçe – KDV hariç en az 1.000.000 ruble (diğer para birimleri için değerler);
- Günlük minimum bütçe tutarının KDV hariç 70.000 ruble olması (diğer para birimlerindeki değerler için tıklayın),
- Kampanyanın bitiş tarihi belirtilmiş olması.
Günlük ve tüm yerleştirme dönemi bütçesinde sadece belirlenen değerler değil, aynı zamanda Yandex Direct istatistiklerine göre fiili harcamalar da dikkate alınır.
Tüm koşullar, reklam kampanyasının süresi boyunca aynı anda karşılanmalıdır, aksi takdirde araştırma durdurulacaktır. Örneğin, kampanyanın günlük fiili bütçesi 72.000 ruble ise ve süresi 12 günse araştırma durdurulacaktır çünkü toplam yerleştirme süresi için tahmini bütçe 864.000 ruble, yani 1.000.000 rubleden az olacaktır. Bu nedenle kampanyanın başlamasından birkaç gün sonra Brand Lift için koşulların karşılanıp karşılanmadığını kontrol etmek daha iyidir.
Dikkat
Brand Lift’li kampanyayı başlattıktan sonra hedeflemeleri değiştirmeyin. Bu değişiklikler araştırmada dikkate alınmayacak ve alakalı sonuçlar elde edilmesini sağlamayacaktır.
2. Adım: Anketi yapılandırın
Kampanya ayarlarında Brand Lift blokunda Araştırma Sipariş Et’e basın.
Menüden şunları seçin:
-
Bu kampanyayı araştırmaya eklemek için mevcut Brand Lift’lerden birini;
-
Yeni Brand Lift, yeni bir anket oluşturmak için.
Yeni anket
Listeden üç gösterge seçin.
Markanızla ilgili bilgileri doldurun ve 4’e kadar rakip marka girin. Ek gösterge olarak Ad Message Recall’u seçtiyseniz kendinizin ve rakiplerin reklam mesajlarını girin. Anket gerekliliklere uygun olmalıdır.
Anket taslağı ayarların altında görüntülenir. Verilerin doğruluğunu kontrol edin ve araştırma parametrelerini kaydedin. Değişiklikleri, Brand Lift alanındaki Parametreleri Değiştir düğmesiyle yapabilirsiniz.
Markaların katılımcılar tarafından daha iyi tanınması için logolar ekleyin
Brand Lift anketlerinde logoların kullanılması araştırmanın etkinliğini artıracaktır. Tüm markaları logolarla veya logosuz olarak belirtebilirsiniz.
Brand Lift birden fazla kampanyaya nasıl eklenir?
Brand Lift’i birden fazla reklam kampanyasına bağlamak için kampanya sayfasında gerekli olanları işaretleyin ve Eylemler → Brand Lift Başlat seçeneğine basın. Açılan pencerede bir araştırma oluşturun veya hazır olanlardan birini seçin.
3. Adım: Kampanyayı moderasyona gönderin
Kampanya moderasyondan geçtiyse reklam gösterimleri anketin moderasyondan geçip geçmediğine bakılmaksızın başlar. Anket reddedildiyse kampanya ayarlarını açın, Brand Lift alanındaki Parametreleri Değiştir’e basın ve verileri gerekliliklere uygun olarak düzeltin. Değişiklikleri kaydedin – araştırma tekrar moderasyona gönderilecektir.
Sonra ne olacak?
Brand Lift, anketin başarılı bir şekilde moderasyondan geçmesinin hemen ardından başlar ve yeterli sayıda anket toplandıktan sonra sona erer. Brand Lift kampanya durduktan sonra 14 güne varan bir süreyle daha devam edebilir. Araştırma tamamlandığında, kampanya ayarlarında Brand Lift alanında “Araştırma tamamlandı” durumunu göreceksiniz. Sonuçları görmek için İstatistikleri Görüntüle bağlantısına gidin ve Brand Lift sekmesini açın.
Brand Lift sonuçlarının doğruluğu, toplanan verilerin miktarına bağlıdır. Bu nedenle kampanyayı 2-4 haftadan önce durdurmanızı önermiyoruz: Sonuç çıkarılabilecek yeterli veri olmayabilir.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.
Faydalı bağlantılar
Yasal belgeler
Daha fazla bilgi
Para birimi |
Reklam dönemi için kampanyanın genel bütçesi (KDV hariç) |
Rus rublesi |
1.000.000 |
Tenge |
1.500.000 |
Belarus Rublesi |
8.500 |
İsviçre Frangı |
12.000 |
Avro |
7.000 |
Dolar |
7.000 |
Türk Lirası |
180.000 |
Para birimi |
Araştırma için minimum bütçe (günlük tutar, KDV hariç) |
Rus rublesi |
70.000 |
Tenge |
107.000 |
Belarus Rublesi |
584 |
İsviçre Frangı |
870 |
Avro |
490 |
Dolar |
490 |
Türk Lirası |
12.835 |