Brand Lift nasıl uygulanır?

1. Aşama Hedef kitleyi bulma

Araştırma sırasında reklam kampanyasının gerçek hedef kitlesi ile anket yapılır. Ankete katılma davetiyeleri 10.000’den fazla kullanıcıya gönderilir. Bunların yarısı reklamı görenler (test grubu) ve diğer yarısı kontrol grubudur. Daha sonra bunlardan analiz yapılacak bir örneklem oluşturulur.

Her iki grup da kampanyanın hedef kitlesinden seçilir ancak kontrol grubu reklam yerine anketi görür.

2. Aşama Etkileşim

Anketi yapmadan önce, potansiyel katılımcılar deneyimlerini paylaşmaları için bir davetiye görür. Bu, şu anda görüşlerini paylaşmaya hazır olan kitlenin dâhil edilmesini sağlar.

Bu önemlidir çünkü Yandex Surveys anket verilerine göre kullanıcıların üçte biri kısa anketleri yanıtlar çünkü cevaplarının faydalı olabileceğine inanır ve beşte biri de görüşlerini paylaşmak ister.

3. Aşama Anket

Davetiyeyi kabul eden her iki gruptaki kullanıcılara üç soruya cevap vermeleri teklif edilir. Gönüllü katılım, araştırmanın güvenilirliğinin temel şartıdır, bu nedenle istendiğinde anketten çıkılabilir. Bu durumda anket hesaba katılmaz.

Brand Lift sırasında hangi sorular sorulabilir?

6 mevcut sorudan 3 tanesini seçebilirsiniz. Bu sorulardan her biri ile reklam kampanyasının bir etkinlik göstergesi araştırılır. Soruların ifadeleri sabittir fakat italik yazı tipiyle yazılmış kelimeleri değiştirme imkânı mevcuttur. Reklam hatırlanabilirliğini (Ad Recall) mutlaka ölçmenizi öneririz – bu metrik, kitle üzerindeki doğrudan etkiyi yansıtır.

Göstergeler

Soru

Marka Bilinirliği (Brand Awareness)

Hangi markaları tanıyorsunuz?

Reklam Hatırlanabilirliği (Ad Recall)

Son iki hafta içinde hangi markaların reklamlarını gördünüz?

Satın Alma Niyeti (Purchase Intent)

Bir dahaki sefere hangi markayı satın alacaksınız?

Bir dahaki sefere hizmetleri nereden alacaksınız?

Ürün Değerlendirmesi (Product Consideration)

Hangi markaları değerlendirmeye hazırsınız?

Marka Tercihi (Brand Favorability)

Hangi markaları tercih ediyorsunuz?

Reklam Mesajı Hatırlanabilirliği (Ad Message Recall)

Hangi reklam mesajlarını biliyorsunuz?

Soruların algılanmasını kolaylaştırmak için, mantığını bozmadan küçük düzenlemeler yapabilirsiniz.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın