Ajans temsilcileri yönetimi

Ajansın müşterilerle ve kampanyalarla çalışması, ajans temsilcileri olarak adlandırılan birkaç hesap arasında dağıtılabilir. Oluşturulabilecek temsilciler için sayı sınırlaması yoktur.

Temsilcilerin rolleri

Temsilcinin rolü, Yandex Direct arayüzünde ona sunulan işlem setini belirler. Bununla birlikte, Bakiye’de tüm rollerin temsilcileri ajansın finansal bilgilerine tam erişime sahiptir.

Ajanslar için aşağıdaki roller mevcuttur:

  • Ana temsilci;
  • Temsilci (yönetici);
  • Müşteri ilişkileri temsilcisi (takım lideri);
  • Müşteri ilişkileri temsilcisi (müdür).

Ajansın en kapsamlı işlevselliğe sahip bir ana temsilcisi olmalıdır.

Takım lideri, müşteri ilişkileri yöneticilerinden oluşan bir grubu yönetir. Bu zorunlu bir roldür, onsuz müşteri ilişkileri yöneticileri oluşturulamaz.

Her rolün erişim hakları bilgisi tabloda sunulmuştur.

Ana temsilci

Temsilci (yönetici)

Müşteri ilişkileri temsilcisi (takım lideri)

Müşteri ilişkileri temsilcisi (müdür)

Temsilcilerin listesini görüntüleme

Yalnızca ona atanmış temsilci yöneticileri (müşteri atama sayfasında veya Benim Müşterilerim sayfasında)

Düzenleme temsilcileri

Temsilci kaydı

Temsilci silme

Temsilcileri geri yükleme

Temsilcinin rolünü değiştirme

Ana temsilciyi değiştirme

Bakiye erişimi

Tüm müşterilere

Tüm müşterilere

Sadece Yandex Direct’teki kendi müşterilerine, diğer servislerdeki -örneğin Market’te- herhangi bir müşteriye

Sadece Yandex Direct’teki kendi müşterilerine, diğer servislerdeki -örneğin Market’te- herhangi bir müşteriye

Faturalandırma

Tüm müşterilere

Tüm müşterilere

Sadece kendi müşterilerine – eğer ana temsilci veya yönetici erişim verdiyse

Sadece kendi müşterilerine – eğer ana temsilci veya yönetici erişim verdiyse

Müşterilerin temsilcilere atanması

Sadece ana temsilci veya yönetici tarafından atanan müşteriler

Müşterilerle çalışma

Ajansın tüm müşterileri

Ajansın tüm müşterileri

Sadece ana temsilci veya yönetici tarafından atanan müşteriler

Sadece ana temsilci, yönetici veya takım lideri tarafından atanan müşteriler

Temsilci kaydı

Bir temsilciyi ana temsilci veya yönetici kaydedebilir. Bunun için Yönetim sayfasında Ajans temsilcileri bağlantısına gidin. Ajans temsilcileri sayfası açılacak, Yeni temsilci ata’ya basın. Daha önce Yandex Direct’teki işler için kullanılmamış bir kullanıcı adı, temsilcinin kişisel bilgilerini belirtin, listeden bir rol seçin.

Dikkat

Sadece kendi oluşturduğunuz hesapları temsilci olarak kullanmanızı öneririz. Bunun için yeni temsilci için kullanıcı adı kaydet seçeneğine basın ve bir hesap oluşturun. Kayıttan sonra kullanıcı adını ve şifreyi temsilciye iletin. Temsilci hesaba ilk kez giriş yaptığında şifreyi değiştirecektir.

Yandex Direct reklam kampanyalarınıza erişimi olan temsilci aynı zamanda Yandex'in diğer ticari servislerindeki reklam kampanyalarınıza da erişim kazanır.

Müşterilerin temsilciye atanması

Yeni oluşturulan müşteri ilişkileri temsilcisinin ajansın müşterilerine erişimi yoktur. Temsilci yeni bir müşteri oluşturabilir ve onunla çalışmaya başlayabilir.

Dikkat

Eğer müşteri için kullanıcı adı temsilci tarafından kaydediliyorsa, temsilci kullanıcı adını ve şifreyi müşteriye iletmelidir. Bu hesap doğrudan müşteriye aittir. Yandex Direct ilk girişte müşteriden şifreyi değiştirmesini isteyecektir. Müşteriyi, hesaba bir telefon numarası bağlaması gerektiği konusunda uyarın. Böylece şifre kaybolduğunda hesaba erişim geri yüklenebilir.

Ana temsilci ve yönetici, temsilcinin ajansın müşterilerine erişimini yönetir. Ajans temsilcileri sayfasında Ajans temsilcilerine müşteri atama bağlantısına gidin. Müşteri ilişkileri temsilcisini seçin ve çalışacağı müşterileri işaretleyin. Müşteriye birden fazla müşteri temsilcisi atanabilir. Müşteriyi temsilcinin hizmetinden çıkarmak için, müşteri kullanıcı adının yanındaki işareti kaldırın. Değişikliklerin geçerli olması için Kaydet’e basın.

Takım lideri, müşterileri kendi grubundaki temsilcilere ancak ana temsilci veya yönetici takım liderine müşterileri atadıktan sonra atayabilir.

Temsilcinin çalıştığı müşteri listesini, ajans temsilcileri sayfasında temsilcinin kullanıcı adını tıklayarak görebilirsiniz.

Müşteri kendisine temsilciler oluşturabilir. Bu tür müşterilerin karşısında Benim Müşterilerim sayfasında + göreceksiniz. Üzerine tıkladığınızda, müşteri temsilcilerinin listesi açılır.

Temsilci silme

Temsilciyi ana temsilci veya yönetici silebilir. Temsilci silmek için temsilciler sayfasında, istediğiniz kullanıcı adının yanındaki ilgili bağlantıya tıklayın. Silinen temsilci, sadece Yandex Direct’te değil, Yandex’in diğer ticari hizmetlerinde de ajans arayüzüne erişimini kaybeder.

Takım lideri, grubunda yöneticiler olduğu sürece silinemez – onlar için başka bir takım lideri atanmalıdır.

Ajansın tüm silinen temsilcilerini Silinen Temsilciler sekmesinde görebilirsiniz. Silinen temsilci kampanyalar oluşturmadıysa, onu geri yükleyebilirsiniz. Bunu yapmak için temsilci listesinde, kullanıcı adının karşısındaki geri yükle bağlantısına tıklayın.

Temsilcinin rolünü değiştirme

Ana temsilci, ajansın başka bir temsilcisini ana temsilci rolüne atayabilir. Bunun için ajans temsilcileri sayfasında “ana” temsilciyi değiştir bağlantısına gidin, listeden bir kullanıcı adı seçin ve Ata düğmesine basın. Müşteri ilişkileri temsilcisi ana temsilci olarak atanamaz. Eski ana temsilci artık ajans temsilcilerini yönetemez ve Yönetici (temsilci) rolünü alır.

Ana temsilci veya yönetici, ajansın herhangi bir temsilcisinin rolünü değiştirebilir. Bunun için Yönetim sayfasında Ajans temsilcileri bağlantısına gidin. İlgili temsilcinin karşısındaki Düzenle seçeneğine basın. Rolü seçin ve Kaydet’e basın.

Takım liderini değiştirmek için yeni bir tane oluşturun ve onu Ajans Temsilcileri sayfasında temsilci-müdürler grubuna seçin. Takım liderini değiştir’e basın.

Takım lideri değiştirildiğinde, ona bağlı müşteriler yeni takım liderine geçer.

Örnek

Takım lideri-1’e müşteri-1, takım lideri-2’ye müşteri-2 ve kendi müşterileriyle temsilci-müdürler grubu. Takım liderleri değiştirildiğinde, takım lideri-1’e müşteri-1 bağlı kalır, müşteri-2 ve tüm temsilci-yöneticiler kendi müşterileriyle eklenir.

Bildirimler

Müşteri, tüm kampanyaları için e-posta bildirimleri alır. Ajans temsilcileri, reklam kampanyalarına göre rolüne bağlı olarak bildirim alır.

Rol

E-posta bildirimleri

Ana temsilciajansın tüm kampanyaları hakkında

Temsilci (yönetici)ajansın tüm kampanyaları hakkında

Müşteri ilişkileri temsilcisi (takım lideri)sadece beraber çalıştıkları müşterilere ait kampanyalar hakkında

Müşteri ilişkileri temsilcisi (müdür)

Kampanya ayarlarında, e-posta bildirimleri için başka bir adres belirtebilir ve bu adrese hangi olaylar hakkında bildirim geleceğini seçebilirsiniz. Dikkat: Moderasyon sonuçları ve hesaba bakiye gelmesi gibi, listede yer almayan işlemler de olabilir. Bu tür olaylar hakkında bildirimler varsayılan olarak gelir ve bunlardan çıkmak mümkün değildir. Birkaç kampanya için aynı adres belirtilmişse, bu adres her kampanya için ayrı ayrı değiştirilebilir. Toplu işlem öngörülmemiştir.

SMS bildirimlerini sadece müşteri alır. Bildirimlerin hangi numaraya geleceğini kendisi ayarlar. Temsilci telefon numarasını değiştiremez, ancak kampanya ayarlarında müşteriye hangi olayların bildirilmesi gerektiğini belirler.

Genel hesap durumuyla ilgili bildirimlerin alınması ayrı olarak ayarlanır. Bunun için temsilcinin, müşteri kampanyaları sayfasında genel hesap ayarlarına girmesi gerekir. Müşterinin de bu ayarları düzenleyebilmesi için, kampanyayı düzenleme hakkını müşteri için etkinleştirmek gerekir. Bu yetki temsilci tarafından müşteri ayarlarında etkinleştirilir.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın