Ajans temsilcileri yönetimi
Ajansın müşterilerle ve kampanyalarla çalışması, ajans temsilcileri olarak adlandırılan birkaç hesap arasında dağıtılabilir. Oluşturulabilecek temsilciler için sayı sınırlaması yoktur.
Temsilcilerin rolleri
Temsilcinin rolü, Yandex Direct arayüzünde ona sunulan işlem setini belirler. Bununla birlikte, Bakiye’de tüm rollerin temsilcileri ajansın finansal bilgilerine tam erişime sahiptir.
Ajanslar için aşağıdaki roller mevcuttur:
- Ana temsilci;
- Temsilci (yönetici);
- Müşteri ilişkileri temsilcisi (takım lideri);
- Müşteri ilişkileri temsilcisi (müdür).
Ajansın en kapsamlı işlevselliğe sahip bir ana temsilcisi olmalıdır.
Takım lideri, müşteri ilişkileri yöneticilerinden oluşan bir grubu yönetir. Bu zorunlu bir roldür, onsuz müşteri ilişkileri yöneticileri oluşturulamaz.
Her rolün erişim hakları bilgisi tabloda sunulmuştur.
Ana temsilci |
Temsilci (yönetici) |
Müşteri ilişkileri temsilcisi (takım lideri) |
Müşteri ilişkileri temsilcisi (müdür) |
|
Temsilcilerin listesini görüntüleme |
|
|
|
|
Düzenleme temsilcileri |
|
|
|
|
Temsilci kaydı |
|
|
|
|
Temsilci silme |
|
|
|
|
Temsilcileri geri yükleme |
|
|
|
|
Temsilcinin rolünü değiştirme |
|
|
|
|
Ana temsilciyi değiştirme |
|
|
|
|
Bakiye erişimi |
Tüm müşterilere |
Tüm müşterilere |
Sadece Yandex Direct’teki kendi müşterilerine, diğer servislerdeki -örneğin Market’te- herhangi bir müşteriye |
Sadece Yandex Direct’teki kendi müşterilerine, diğer servislerdeki -örneğin Market’te- herhangi bir müşteriye |
Faturalandırma |
Tüm müşterilere |
Tüm müşterilere |
Sadece kendi müşterilerine – eğer ana temsilci veya yönetici erişim verdiyse |
Sadece kendi müşterilerine – eğer ana temsilci veya yönetici erişim verdiyse |
Müşterilerin temsilcilere atanması |
|
|
|
|
Müşterilerle çalışma |
Ajansın tüm müşterileri |
Ajansın tüm müşterileri |
Sadece ana temsilci veya yönetici tarafından atanan müşteriler |
Sadece ana temsilci, yönetici veya takım lideri tarafından atanan müşteriler |
Temsilci kaydı
Bir temsilciyi ana temsilci veya yönetici kaydedebilir.
-
Yeni bir acente temsilcisinin Kayıt sayfasında bir hesap oluşturması ve daha önce Yandex Direct’te çalışmak için kullanılmamış olan giriş bilgilerini size göndermesi gerekir.
-
Yönetim sayfasında Ajans Temsilcileri bağlantısına tıklayın. Ajans temsilcileri sayfası açılacak.
-
Yeni bir temsilci ata seçeneğine tıklayın. Temsilcinin oturum açma bilgilerini, kişisel verilerini girin ve listeden bir rol seçin.
Not
Temsilci, kendisini Yandex ID’deki acentenin iş grubuna katılmaya davet eden bir e-posta alacaktır. Acente temsilcileriyle çalışmak ve yeni müşteriler kaydetmek için kabul etmelidir.
Temsilci sadece Yandex Direct’te değil, Yandex’in diğer ticari servislerinde de kampanya yönetimine erişebilir.
Müşterilerin temsilciye atanması
Yeni oluşturulan müşteri ilişkileri temsilcisinin ajansın müşterilerine erişimi yoktur. Yeni bir müşteri için bir pasaport kuruluşunu kaydedebilir ve onunla çalışmaya başlayabilir.
Not
Temsilcinin bir müşteriyi pasaport kuruluşuna davet etmesi gerekiyorsa, pasaport kuruluşu sahibi temsilcinin oturum açma bilgilerini Yönetici olarak eklemelidir. Daha fazla bilgi
Ana temsilci ve yönetici, temsilcinin ajansın müşterilerine erişimini yönetir. Ajans temsilcileri sayfasında Ajans temsilcilerine müşteri atama bağlantısına gidin. Müşteri ilişkileri temsilcisini seçin ve çalışacağı müşterileri işaretleyin. Müşteriye birden fazla müşteri temsilcisi atanabilir. Müşteriyi temsilcinin hizmetinden çıkarmak için, müşteri kullanıcı adının yanındaki işareti kaldırın. Değişikliklerin geçerli olması için Kaydet’e basın.
Takım lideri, müşterileri kendi grubundaki temsilcilere ancak ana temsilci veya yönetici takım liderine müşterileri atadıktan sonra atayabilir.
Temsilcinin çalıştığı müşteri listesini, ajans temsilcileri sayfasında temsilcinin kullanıcı adını tıklayarak görebilirsiniz.
Müşteri kendisine temsilciler oluşturabilir. Bu tür müşterilerin karşısında Benim Müşterilerim sayfasında + göreceksiniz. Üzerine tıkladığınızda, müşteri temsilcilerinin listesi açılır.
Pasaport kuruluşunu kaydeden acente yöneticisi bu müşteriyle çalışmayı bırakırsa, kullanıcı bilgileri Yandex ID’deki pasaport kuruluşu çalışanları listesinden otomatik olarak kaldırılacaktır. Pasaport kuruluşu sahibi, bu müşterinin artık atandığı başka bir acente temsilcisinin oturum açma bilgilerini eklemelidir.
Temsilci silme
Temsilciyi ana temsilci veya yönetici silebilir. Temsilci silmek için temsilciler sayfasında, istediğiniz kullanıcı adının yanındaki ilgili bağlantıya tıklayın. Silinen temsilci, sadece Yandex Direct’te değil, Yandex’in diğer ticari hizmetlerinde de ajans arayüzüne erişimini kaybeder.
Takım lideri, grubunda yöneticiler olduğu sürece silinemez – onlar için başka bir takım lideri atanmalıdır.
Kullanıcı silindiğinde, Yandex servislerine sizin kullanıcı adınızla yerleştirilen kampanyaları yönetemeyecek ve ayrıca Yandex ID’deki iş grubundan ve pasaport kuruluşlarından otomatik olarak kaldırılacaktır.
İş grubu, bir acentenin Yandex ID’deki tüm pasaport kuruluşlarını birleştiren hesabıdır. Bir acente yalnızca bir iş grubu kaydedebilir ve bir pasaport kuruluşu da yalnızca bir iş grubuna bağlanabilir. Daha fazla bilgi.
Ajansın tüm silinen temsilcilerini Silinen Temsilciler sekmesinde görebilirsiniz. Silinen temsilci kampanyalar oluşturmadıysa, onu geri yükleyebilirsiniz. Bunu yapmak için temsilci listesinde, kullanıcı adının karşısındaki geri yükle bağlantısına tıklayın.
Temsilcinin rolünü değiştirme
Ana temsilci, ajansın başka bir temsilcisini ana temsilci rolüne atayabilir. Bunun için ajans temsilcileri sayfasında “ana” temsilciyi değiştir bağlantısına gidin, listeden bir kullanıcı adı seçin ve Ata düğmesine basın. Müşteri ilişkileri temsilcisi ana temsilci olarak atanamaz. Eski ana temsilci artık ajans temsilcilerini yönetemez ve Yönetici (temsilci) rolünü alır. Yandex ID’deki tüm pasaport kuruluşlarında ve iş gruplarında, ana acente temsilcisi otomatik olarak değiştirilecektir.
Ana temsilci veya yönetici, ajansın herhangi bir temsilcisinin rolünü değiştirebilir. Bunun için Yönetim sayfasında Ajans temsilcileri bağlantısına gidin. İlgili temsilcinin karşısındaki Düzenle seçeneğine basın. Rolü seçin ve Kaydet’e basın.
Takım liderini değiştirmek için yeni bir tane oluşturun ve onu Ajans Temsilcileri sayfasında temsilci-müdürler grubuna seçin. Takım liderini değiştir’e basın.
Takım lideri değiştirildiğinde, ona bağlı müşteriler yeni takım liderine geçer.
Örnek
Takım lideri-1’e müşteri-1, takım lideri-2’ye müşteri-2 ve bir temsilci-yönetici grubu da kendi müşterilerine atanır. Takım liderlerini değiştirdiğinizde, müşteri-1 takım lideri-1’e atanmış olarak kalır, müşteri-2 ve müşterileriyle birlikte tüm temsilci-yöneticileri eklenir.
Bildirimler
Müşteri, tüm kampanyaları için e-posta bildirimleri alır. Aente temsilcileri, rollerine bağlı olarak reklam kampanyaları hakkında bildirimler alır:
Rol |
E-posta bildirimleri |
Ana temsilci |
|
Temsilci (yönetici) |
|
Müşteri ilişkileri temsilcisi (takım lideri) |
|
Müşteri ilişkileri temsilcisi (müdür) |
|
Kampanya ayarlarında, e-posta bildirimleri için başka bir adres belirtebilir ve bu adrese hangi olaylar hakkında bildirim geleceğini seçebilirsiniz. Dikkat: Moderasyon sonuçları ve hesaba bakiye gelmesi gibi, listede yer almayan işlemler de olabilir. Bu tür olaylar hakkında bildirimler varsayılan olarak gelir ve bunlardan çıkmak mümkün değildir. Birkaç kampanya için aynı adres belirtilmişse, bu adres her kampanya için ayrı ayrı değiştirilebilir. Toplu işlem öngörülmemiştir.
SMS bildirimlerini sadece müşteri alır. Bildirimlerin hangi numaraya geleceğini kendisi ayarlar. Temsilci telefon numarasını değiştiremez, ancak kampanya ayarlarında müşteriye hangi olayların bildirilmesi gerektiğini belirler.
Genel hesap durumuyla ilgili bildirimlerin alınması ayrı olarak ayarlanır. Bunu yapmak için, temsilcinin müşterinin kampanyalar sayfasındaki genel hesap ayarlarına gitmesi gerekir. Müşterinin de bu ayarları düzenleyebilmesi için, kampanyayı düzenleme hakkını müşteri için etkinleştirmek gerekir. Bu yetki temsilci tarafından müşteri ayarlarında etkinleştirilir.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.