Müşterilerle çalışma
- Yeni müşteri kaydı
- Müşterinin Yandex Direct erişimi
- Pasaport kuruluşu modunda müşteri kullanıcı paneline nasıl girilir
- Müşterinin Yandex Direct’e erişiminin kısıtlanması
- Müşteri kullanıcı adına tekrar erişim nasıl sağlanır?
- Ajansın iletişim bilgileri müşteriye arayüzde nasıl gösterilir?
- Bildirimin yapılacağı e-posta adresi nasıl değiştirilir?
- Müşteri hesabı için SMS bildirimleri nasıl ayarlanabilir?
Yeni müşteri kaydı
Acentenin yeni bir müşterisi Yandex Direct’te pasaport kuruluşu olarak kaydedilir. Acentenin herhangi bir temsilcisi tarafından oluşturulabilir.
Pasaport kuruluşu, bir kuruluşun Yandex’teki özel bir hesabıdır (Yandex ID) ve bu hesap altında çalışanları Yandex hizmetlerinde çalışabilir. Bu şekilde, tüm yerleştirme verileri bireysel kullanıcıların hesaplarında değil, kuruluşun tek bir hesabında saklanır.
Not
Yandex Reklam Politikası kuralları, farklı müşterilerin aynı oturum açma bilgileri veya pasaport kuruluşu altında yerleştirilmesini yasaklar.
-
Müşterilerim sayfasının altındaki Müşteri Yönetimi bölümünde Yeni müşteri kaydı’na tıklayın.
-
Kayıt formunu doldurun:
- Kuruluş adı – zorunlu alan, en fazla 30 karakter, «
[
», «,
» «]
», «&
», «=
», «<
», «>
» karakterleri hariç. Ad, Müşterilerim sayfasındaki listede görünecektir; - Yandex Direct hesaplamalarının Para Birimi;
- E-posta – kampanyaların ilerleyişiyle ilgili bildirimlerin müşteriye gönderileceği adresi belirtin;
- Kuruluş türü – listeden seçin:
- Gerçek kişi (RF);
- Tüzel kişilik (RF);
- Şahıs şirketi (RF);
- Yabancı gerçek kişi;
- Yabancı tüzel kişilik;
- VKN – müşterinin VKN’sini belirtin.
- Kuruluş adı – zorunlu alan, en fazla 30 karakter, «
-
Yeni bir müşteri kaydet seçeneğine tıklayın, pasaport kuruluşu Yandex ID’de oluşturulacaktır.
Müşteri verilerini Kullanıcı Ayarları ve Müşteriyi Düzenle sayfalarından değiştirebilirsiniz.
Müşterinin Yandex Direct erişimi
Müşterinin talebi üzerine acente, kampanyaları düzenleme ve istatistikleri görüntüleme erişimi sağlamalıdır. Bunun için müşterinin temsilcilerini pasaport kuruluşuna eklemeniz gerekmektedir.
Pasaport kuruluşu kaydedildikten sonra, iki çalışan otomatik olarak eklenir:
- Sahip – acente ana temsilcisi;
- Yönetici – Yandex Direct’te yeni bir müşteri kaydeden acente yöneticisi.
Bunlardan herhangi biri pasaport kuruluşuna bir müşteri ekleyebilir:
-
Yandex ID’de acente hesabı altında oturum açın.
-
Sağ üst köşedeki hesap simgesine tıklayın ve listeden bir kuruluş seçin. Kuruluşun kişisel hesabına yönlendirileceksiniz.
-
Soldaki menüden Çalışanlar öğesini seçin. Davet et öğesine tıklayın.
-
Kuruluşun sahibiyseniz (acente ana temsilcisi), müşteri temsilcisine verilecek rolü seçin:
- Yönetici – kuruluşun diğer çalışanlarını davet edebilir ve kaldırabilir;
- Katılımcı – yalnızca kuruluşun yapısını ve çalışan rollerini görüntüleyebilir.
Bir acenteden bir yönetici yalnızca bir müşteri temsilcisini katılımcı rolüne davet edebilir.
-
Daveti aşağıdaki yollardan biriyle gönderin:
-
Müşterinin telefon numarasını veya e-posta adresini girin ve Gönder öğesine tıklayın. Müşteri sizden kuruluşa bir davetiye alacaktır;
-
Bağlantı ile davet et seçeneğine tıklayın, bağlantıyı kopyalayın ve müşteriye gönderin.
Kuruluşa katılmak için yeni bir hesap oluşturmanız gerekmez.
-
Yandex Direct’te pasaport kuruluşu modunda oturum açıldığında, kuruluştaki rolleri ne olursa olsun kuruluşun tüm çalışanlarının müşteri ana temsilcisi erişimi olur. Müşteri ana temsilcisi sadece kampanyaları yönetmek ve istatistikleri görüntülemekle kalmaz, aynı zamanda diğer müşteri temsilcilerinin erişim seviyesini de düzenleyebilir. Müşteri temsilcilerini yönetme hakkında daha fazla bilgi edinin.
Pasaport kuruluşu modunda müşteri kullanıcı paneline nasıl girilir
Yandex Direct’te sağ üst köşedeki hesap simgesine tıklayın ve menüden kuruluşu seçin. Müşteri kullanıcı paneline girmek için hesabınızdan çıkış yapmanız gerekmez.
Müşterinin Yandex Direct’e erişiminin kısıtlanması
Bir müşterinin Yandex Direct hesabına erişiminin bir acente temsilcisinden farklı olması gerekiyorsa, bu kullanıcıyı pasaport kuruluşuna eklemenize gerek yoktur. Bunun yerine, kullanıcıyı müşterinin kullanıcı paneline temsilci olarak ekleyin:
-
Pasaport kuruluşu modunda Yandex Direct’te oturum açın ve Araçlar → Temsilcileriniz → Temsilci Ekle öğesini seçin.
-
Yandex Direct’te çalışmak için daha önce kullanılmamış bir müşteri oturum açma adı belirleyin ve erişim haklarını seçin:
-
Tam erişim – reklamları düzenleme ve değiştirme, istatistikleri ve bakiyeyi görüntüleme olanağı sağlar;
-
Sadece Okuma – sadece kampanya ayarlarını ve istatistiklerini görüntüleme izni verir.
-
-
Kaydet’e basın.
Müşteri temsilcisini silme
Bir temsilci diğer temsilcileri kaydedemez veya silemez. Bir temsilciyi yalnızca müşteri ana temsilcisi silebilir:
-
Pasaport kuruluşu modunda Yandex Direct’te oturum açın ve Araçlar → Temsilcileriniz öğesini seçin.
-
Temsilci kullanıcı adının yanındaki üç noktalı simgeye tıklayın ve Sil öğesini seçin.
Müşteri ana temsilcisini değiştirme
Sadece mevcut müşteri ana temsilcisi müşteri ana temsilcisini değiştirebilir:
-
Pasaport kuruluşu modunda Yandex Direct’te oturum açın ve Araçlar → Temsilcileriniz → Ana temsilciyi değiştir öğesini seçin.
-
Yalnızca önceden kayıtlı bir müşteri temsilcisi müşteri ana temsilcisi olarak atanabilir: temsilciler listesinden bir kullanıcı adı seçin ve Ata öğesine tıklayın.
Müşteri kullanıcı adına tekrar erişim nasıl sağlanır?
Yandex Direct’te yeni bir oturum açarak bir müşteri kaydettiyseniz, Standart prosedürü izleyerek şifreyi kurtarmayı deneyin. Erişimi tekrar sağlamak mümkün değilse:
-
Yeni bir Yandex ID oluşturun. Oturum açma Yandex’in ticari servislerinde kullanılmamalıdır (bunu bir acente istemcisi haline getirmeniz ve üzerinde kampanyalar oluşturmanız gerekmez).
-
Ajans çalışanları için geri bildirim formu aracılığıyla temsilci değişikliği talebi gönderin. Sayfada Bağlamsal Reklamcılık → Müşteri Temsilcileri ve Erişimler bölümüne gidin. Formu doldurun:
- Sorunuz ne hakkında? alanında Belirli bir müşteriyle çalışma hakkında’yı seçin.
- Ajansın kullanıcı adını ve erişimi kaybedilen eski müşteri kullanıcı adını belirtin.
- Başvuru konusu alanında Erişimle ilgili sorular (müşteri için yeni temsilci)’yi seçin.
- Yeni müşteri kullanıcı adını ve onun erişim seviyesini belirtin (Tam erişim veya Salt okunur).
- Yeni kullanıcı adı daha önce Yandex’in ticari servislerinde kullanılmadı seçeneğini işaretleyin. Gerekirse Yeni kullanıcı adını müşterinin ana temsilcisi olarak ata seçeneğini işaretleyin.
Pasaport kuruluşuna eklenen bir müşterinin oturum açma bilgilerine erişim Standart prosedür kullanılarak geri yüklenemediyse, o zaman:
- Eski oturum açma bilgilerini pasaport kuruluşundan kaldırın.
- Başka bir müşteri kullanıcı adına davetiye gönderin.
Ajansın iletişim bilgileri müşteriye arayüzde nasıl gösterilir?
Müşterilerin Yandex Direct arayüzünde ajansınızın iletişim bilgilerini görmesi için:
- Yönetim → Ajans temsilcisi ayarları sayfasına gidin.
- Müşteri arayüzünde iletişim bilgilerini göster seçeneğini işaretleyin.
Artık ajansın adına tıklandığında müşteriler telefon numaranızı ve e-posta adresinizi görecektir. Acente kişileri altında, belirli bir müşterinin temsilcisinin kişileri görüntülenecektir.
Bildirimin yapılacağı e-posta adresi nasıl değiştirilir?
Bir kampanyanın bildirim adresini değiştirmek için:
- Seçilen müşterinin Kampanyalar sayfasında, ilgili kampanyanın adının altında Düzenle’ye tıklayın.
- Kampanya ayarlarının en altında Ek ayarlar → Bildirimler’e tıklayın. Açılan pencerede yeni adresi ekleyin.
Müşterinin tüm kampanyalarının bildirim adresini değiştirmek için:
- Seçilen müşterinin Kampanyalar sayfasında Kullanıcı ayarları bölümüne gidin.
- İletişim e-posta adresi alanına ilgili adresi girin.
Tüm bildirimler, Yandex Direct’te ana temsilci kaydı sırasında belirtilen adrese kopyalanır. Bunu değiştirmek için yeni adresi Yandex ajans bölümündeki kişisel yöneticinize bildirin.
Müşteri hesabı için SMS bildirimleri nasıl ayarlanabilir?
SMS bildirimlerini ayarlamadan önce, müşteri hesabında bir telefon numarası belirtildiğinden emin olun.
Müşteriye telefon numarası eklemek için:
- Müşterinin kullanıcı adı ile Yandex Direct’e giriş yapın.
- Kampanyalarım sayfasında, sol menüdeki müşteri girişine tıklayın ve Ayarlarım’a gidin.
- Telefon alanında ilgili numarayı seçin. Telefon numarası kullanıcı adına nasıl bağlanır
Artık SMS bildirimlerini ayarlayabilirsiniz:
- Müşterilerim sayfasında ilgili müşterinin kampanya sayfasına gidin.
- Sol menüde müşteri kullanıcı adına basın ve Kullanıcı ayarları’na gidin.
- SMS bildirimleri alanında Ayarla’ya basın. Müşterinin bildirim alacağı telefon numarasını belirtin ve bildirim gönderim zamanını ayarlayın. Kaydet’e basın.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.