Müşterilerle çalışma
- Yeni bir müşteri nasıl kaydedilir?
- Müşteriye istatistik ve kampanya görüntüleme erişimi nasıl sağlanır?
- Müşteri kullanıcı adına tekrar erişim nasıl sağlanır?
- Ajansın iletişim bilgileri müşteriye arayüzde nasıl gösterilir?
- Bildirimin yapılacağı e-posta adresi nasıl değiştirilir?
- Müşteri hesabı için SMS bildirimleri nasıl ayarlanabilir?
Yeni bir müşteri nasıl kaydedilir?
Her yeni müşteri için yeni bir hesap oluşturun. Yandex Reklam Politikası kurallarına göre farklı müşterilerin aynı kullanıcı adı altında toplanmasınının yasak olduğunu unutmayın.
-
Müşterilerim sayfasının altındaki Müşteri Yönetimi bölümünde Yeni kullanıcı adı kaydı’na tıklayın.
-
Kayıt formunu doldurun. Ad alanına ajansın adını, Soyadı alanına müşterinin adını girin (müşteri için bir kullanıcı adı oluşturun). Formun tüm alanlarını doldurmanızı öneririz.
Kaydet’e basın.
-
Müşteri Oluşturma penceresinde formu doldurun.
- Ad – Müşterinin kurumunun adını belirtin;
- Para birimi – Yandex Direct’e kaydolurken seçtiğiniz değeri belirtin;
- WEB – Müşterinin, reklamı yapılan web sitesini belirtin;
- E-posta – Müşteriye reklam kampanyalarının durumu hakkında bildirimlerin gönderileceği e-posta adresini belirtin;
- Kurum türü – Listeden seçin ve ardından ek alanı doldurun. Kaydet’e basın.
Bu bilgi Müşterilerim sayfasında görüntülenecektir. Bu veriler Kullanıcı ayarları ve Müşteriyi düzenleyin sayfalarında değiştirilebilir.
Kayıttan sonra temsilci, müşteriye kullanıcı adını ve şifreyi iletmelidir. Bu hesap doğrudan müşteriye aittir.
Dikkat
Oluşturulan müşteri hesabı eksiktir. Müşteri yeni hesaba ilk kez giriş yaptığında formu doldurması ve kayıt işlemini tamamlamak için ilk şifreyi kendi şifresiyle değiştirerek, telefon numarası veya şifre kurtarma için bir güvenlik sorusu belirtmesi istenir.
Müşteriye istatistik ve kampanya görüntüleme erişimi nasıl sağlanır?
Müşterinin talebi üzerine ajans, reklam kampanyalarını düzenleme ve istatistiklerini görüntüleme erişimi sağlamalıdır.
- Müşterilerim sayfasında, ilgili müşterinin girişinin sağında Düzenle’ye basın.
- Ek haklar ayar grubunda kampanyayı düzenle seçeneğini işaretleyin. Müşterinin XLS / XLSX formatındaki dosyalardan kampanyaları yüklemesine izin vermek için ilgili seçeneği işaretleyin.
Müşteri kullanıcı adına tekrar erişim nasıl sağlanır?
Standart prosedürü izleyerek kullanıcı adı için şifreyi kurtarmayı deneyin.
Erişimi tekrar sağlamak mümkün değilse:
-
Yeni bir Yandex ID oluşturun. Kullanıcı adı, Yandex’in ticari servislerinde kullanılmamalıdır (onu ajansın müşterisi yapmak ve hakkında reklam kampanyaları oluşturmak gerekmez).
-
Ajans çalışanları için geri bildirim formu aracılığıyla temsilci değişikliği talebi gönderin. Sayfada Bağlamsal reklam → Metinsel ve görsel kampanyalar bölümüne gidin. Formu doldurun:
- Sorunuz ne hakkında? alanında Belirli bir müşteriyle çalışma hakkında’yı seçin.
- Ajansın kullanıcı adını ve erişimi kaybedilen eski müşteri kullanıcı adını belirtin.
- Başvuru konusu alanında Erişimle ilgili sorular (müşteri için yeni temsilci)’yi seçin.
- Yeni müşteri kullanıcı adını ve onun erişim seviyesini belirtin (Tam erişim veya Salt okunur).
- Yeni kullanıcı adı daha önce Yandex’in ticari servislerinde kullanılmadı seçeneğini işaretleyin. Gerekirse Yeni kullanıcı adını müşterinin ana temsilcisi olarak ata seçeneğini işaretleyin.
Ajansın iletişim bilgileri müşteriye arayüzde nasıl gösterilir?
Müşterilerin Yandex Direct arayüzünde ajansınızın iletişim bilgilerini görmesi için:
- Yönetim → Ajans temsilcisi ayarları sayfasına gidin.
- Müşteri arayüzünde iletişim bilgilerini göster seçeneğini işaretleyin.
Artık ajansın adına tıklandığında müşteriler telefon numaranızı ve e-posta adresinizi görecektir. Ajansın iletişim bilgilerinin altında belirli bir müşterinin temsilcisinin iletişim bilgileri görüntülenecektir.
Bildirimin yapılacağı e-posta adresi nasıl değiştirilir?
Bir kampanyanın bildirim adresini değiştirmek için:
- Seçilen müşterinin Kampanyalar sayfasında, ilgili kampanyanın adının altında Düzenle’ye tıklayın.
- Kampanya ayarlarının en altında Ek ayarlar → Bildirimler’e tıklayın. Açılan pencerede yeni adresi ekleyin.
Müşterinin tüm kampanyalarının bildirim adresini değiştirmek için:
- Seçilen müşterinin Kampanyalar sayfasında Kullanıcı ayarları bölümüne gidin.
- İletişim e-posta adresi alanına ilgili adresi girin.
Tüm bildirimler, Yandex Direct’te ana temsilci kaydı sırasında belirtilen adrese kopyalanır. Bunu değiştirmek için yeni adresi Yandex ajans bölümündeki kişisel yöneticinize bildirin.
Müşteri hesabı için SMS bildirimleri nasıl ayarlanabilir?
SMS bildirimlerini ayarlamadan önce, müşteri hesabında bir telefon numarası belirtildiğinden emin olun.
Müşteriye telefon numarası eklemek için:
- Müşterinin kullanıcı adı ile Yandex Direct’e giriş yapın.
- Kampanyalarım sayfasında, sol menüdeki müşteri girişine tıklayın ve Ayarlarım’a gidin.
- Telefon alanında ilgili numarayı seçin.Telefon numarası kullanıcı adına nasıl bağlanır?
Artık SMS bildirimlerini ayarlayabilirsiniz:
- Müşterilerim sayfasında ilgili müşterinin kampanya sayfasına gidin.
- Sol menüde müşteri kullanıcı adına basın ve Kullanıcı ayarları’na gidin.
- SMS bildirimleri alanında Ayarla’ya basın. Müşterinin bildirim alacağı telefon numarasını belirtin ve bildirim gönderim zamanını ayarlayın. Kaydet’e basın.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.