Hedef eylemler
Hedef eylemler (eski adıyla anahtar hedefler), site ziyaretçilerinin sitede gerçekleştirdikleri ve işletmeniz için en önemli olan eylemlerdir. Başvurunun gönderilmesi, siteye kullanıcı kaydı, fiyat ve hizmet listeleri içeren sayfaların görüntülenmesi, ürünün sepete eklenmesi veya alım işleminin tamamlanması bu eylemlerin örnekleridir. Bunları reklam kampanyalarınızda kullanırsanız sistem özellikle sizin için önemli olan görevleri yerine getirmek için daha verimli şekilde çalışır. Birden fazla hedef eylemi, ortalama dönüşüm fiyatı sınırlamalı veya “Dönüşüm Fiyatı” sınırlamasıyla dönüşüm başına ödemeli “Maksimum Dönüşüm Sayısı” stratejisi hariç, istediğiniz strateji için belirtebilirsiniz.
Hedef eylem ayarlama
Sistemin sitenizin hedeflerine göre teklif düzenlemesini sağlamak için Yandex Metrica'da hedeflerinizi ayarlayın ve strateji ayarlarınızda bu hedefleri belirtin.
Kampanya ayarları yaparken Stratejiler menüsünde Anahtar hedefler ve değerleri bölümünde istediğiniz hedefi listeden seçin.
"Maksimum tıklama sayısı" ve "Manuel tekliflerle maksimum tıklama sayısı" stratejilerinde "Hedefe yönelik oturumlar" seçeneği varsayılan olarak etkindir: Algoritma, hesaplanan hedef eylemleri ve sitenizdeki ortalama dönüşüm fiyatını baz alır. Turbo sayfalarla ilgili hedefler, toplam hedefler, e-ticaret hedefleri dahil olmak üzere istediğiniz hedefleri seçebilirsiniz.
Her bir hedef için dönüşüm değerini (iş için en uygun olan) hedefe ulaşmanın ekonomik yararını belirleyin. Dönüşüm değeri ne kadar yüksekse, hedef, kampanyanın çalışmasında o kadar önemli rol oynar. Maksimum Dönüşüm Sayısı stratejisinde e-ticaret hedefleri değeri için “Dinamik” seçeneğini kullanmanız önerilir.
Hedef eylemlerin sayısı için hiçbir sınırlama yoktur. Mevcut kullanıcı adının gerekli sayaçlara erişimi yoksa başka sayaçta Yandex Metrica hedeflerine erişim talep edebilirsiniz ve bunları ayarlar için kullanabilirsiniz.
Dönüşüm değeri nasıl hesaplanır?
Hedefler birbirinden bağımsızsa, işletmenin her dönüşümde ne kadar kazandığını (dönüşümün nominal değerini) belirtebilirsiniz. Örneğin “Geri arama sipariş verildi” hedefine ulaşma 50 TL getirirken, “Ürün incelendi” 10 TL, “Sipariş oluşturuldu” ise 180 TL getirir.
Nominal değer hesaplanamıyorsa kampanyanın ana hedefinin dönüşüm değerini, diğer hedeflerin değerlerini ise bu değerlerin ana hedefe göre öncelik sırasına göre belirtin.
Birbirini izleyen hedeflerin her birine ulaşılması, bir önceki hedefin başarılmasını sağlayacak koşulların yerine getirilmesini gerektiriyorsa, değer hesaplamalarında hedeflerin birbirine etkisi hesaba katılabilir.
-
Tur operatörünün ağlarda reklam yayınladığını ve Yandex Metrica'da “Tur kataloğunu görüntüleme”, “Tur sepete eklendi” ve “Müşteri turu satın aldı” hedeflerini ayarladığını varsayalım.
“Müşteri turu satın aldı” hedefine ulaşılması işletmeye 10.000 TL kazandırır. Bu, işletme için bir dönüşümün değeridir. Sepete tur ekleyen her onuncu müşteri turu satın alır. “Tur sepete eklendi” dönüşümün değeri = 10.000 /10 = 1.000 (TL), dönüşüm adedi = 10.000 / 1.000 = 10. Kataloğu görüntüleyen her yirminci müşteri sepete tur ekler. “Tur kataloğunu görüntüleme” dönüşümünün değeri = 1000 / 20 = 50 (TL), dönüşüm adedi = 10.000 / 50 = 200.
Tur kataloğunu görüntüleme Tur sepete eklendi Müşteri turu satın aldı Dönüşümler 200 10 1 Dönüşüm değeri 50 TL 1000 TL 10.000 TL Tur kataloğunu görüntüleme Tur sepete eklendi Müşteri turu satın aldı Dönüşümler 200 10 1 Dönüşüm değeri 50 TL 1000 TL 10.000 TL Birbirini izleyen hedeflerin her birine ulaşılması için bir önceki hedefin başarılmasını sağlayacak koşulların yerine getirilmesi gerekir, dolayısıyla her hedefin payını hesaplamak gerekir:
Anahtar hedefleri ayarlarken şu dönüşüm değerlerini belirtmeniz gerekir:
- “Tur kataloğunu görüntüleme”: 16,67 (50 × 0,33) TL
- “Tur sepete eklendi”: 333,33 (1000 × 0,33) TL
- “Müşteri turu satın aldı”: 3333,33 (10.000 × 0,33) TL
Hedef eylem (HE) istatistikleri
Rapor Sihirbazı yardımıyla tıklamaların gerçek siparişlere dönüşümünü tanımlayan göstergeleri analiz edebilirsiniz. Hedef verileri alanında dönüşüm verilerini almak istediğiniz hedefi belirtin. Varsayılan olarak tüm hedefler için veriler görüntülenir. Dönüşüm (%), Hedef fiyatı, Dönüşümler verilerini karşılaştırın.
Raporda ayrıca Kâr sütunu da kullanılabilir. Buradaki veriler, seçilen hedeflere göre toplam gelir eksi tıklama maliyeti olarak hesaplanır.
Kâr, anahtar hedeflerin belirtilen dönüşüm değerine bağlıdır:
Kâr = (HE Geliri 1+ HE Geliri 2+...+ HE Geliri n) - Gider
HE Geliri n= HE Dönüşüm Değeri n × HE Dönüşümleri n
Kampanyanın sonucunu nasıl değerlendireceğiniz hakkında ayrıntılı bilgi