Arayüz rehberi

Yeni arayüz, kampanyaların yönetilmesinde yeni bir bakış açısı getiriyor. Tek bir sayfada kampanya istatistiklerini inceleyebilir, buradaki veriler ışığında kararlar alabilir ve bu kararlara göre anında değişiklikler yapabilirsiniz. Site içerisinde kolay gezinilebilmesi ve kullanımı kolay olan araçlar sayesinde, yeni arayüz, reklamların ayarlanması esnasında işinizi kolaylaştırıp hızlandırmanıza yardımcı olur.

Alışageldiğimiz özellikler nerede?

Teklif yönetimi

Listede istenilen kampanyayı bulun ve Kampanyaya git'e tıklayın.

Kampanya için ortak teklif

seçeneğine tıklayarak ve Teklif Sihirbazı'na gidin.

Tüm kampanyalara göre istatistikler

İstatistiklerler yan taraftaki menüde grafik simgesiyle görüntülenir.

Hesap kalitesini görüntüle

Ekle butonunun yakınında yer alan kullanıcı adınıza tıklayın.

Kayıtlı temsilciler

Soldaki menüde Bilgi → Temsilcileriniz seçeneklerine tıklayın.

Kampanyalarımın sadece bir kısmını görüyorum. Diğerleri nerede?
Filtreleri kontrol edin. Direct, gösterimler ve tıklamalar için ödeme yapan kampanyaları ayrı ayrı gösterir. Arşivdeki kampanyaları görmek için durum filtresini şu şekilde değiştirin: “Arşivdekiler hariç tümü” yerine “Tüm kampanyalar” veya “Arşivlenen”'i seçin.
Daha önce sayfanın alt kısmında bulunan bağlantılar nerede?

Sayfanın alt kısmında bulunan bağlantılar soldaki menüye taşınmıştır:

  • besleme, yeniden pazarlama koşulları listesi, akıllı banner kreatifleri, Turbo Sayfa Sihirbazı, mobil uygulamalar Arşivde yer alır;
  • XLS/XLSX dosyalarıyla çalışma, değişiklikler listesi, sözcük seçimi Araçlarda yer alır.

Ekranda çok fazla gereksiz öğe var

Sağ üst köşede yer alan Sütunlar'a tıklayın ve gerekmeyen sütunları kaldırın.

Ana öğeler

Kampanyalarınız, gruplarınız ve reklamlarınızla ilgili tüm veriler tek bir pencerede gösterilir. Ana öğeler görsellerle gösterilir.

  1. Menü

    İstatistiklere, temsilcilerle ilgili bilgilere, arşivde toplanan reklam kampanyaları ile ilgili tüm araçlara ve ek içeriğe hızlı erişim. Tabloyu büyütmek istiyorsanız, alttaki ok işaretine tıklayarak menüyü daraltabilirsiniz.

  2. Kampanya verileri

    Tüm gerekli ve önemli göstergeler aynı sayfada görüntülenir.

  3. Farklı farklı grup ya da kampanyalarda olsalar dahi belirli bir sözcüğü içeren tüm reklamları ya da belirli tıklama sayısına sahip tüm kampanyaları bulmanızı sağlar. Örneğin, sadece görseli olan reklamları göstermek için Reklamlar sekmesinde filtrede, Ayarlar → Görsel → = Açık seçin.

    Medya kampanyalarını görmek için Tıklama başına ödenen kampanyalar yerine Gösterim başına ödenen kampanyalar'ı seçin.

  4. Gezinme sekmeleri

    Kampanyalar, gruplar, reklamlar ve anahtar sözcük grupları gibi objeler arasında geçiş yapabilirsiniz. Önce istenilen kampanyaları işaretleyin, ardından istediğiniz sekmeye geçin, örneğin, Gruplar. Burada yalnızca seçilen kampanya gruplarını göreceksiniz.

    Benzer şekilde kampanyalardan, hızlıca reklamlara veya gruptan, anahtar sözcük gruplarına ya da tam tersine geçiş yapabilirsiniz.

  5. Tablonun görünümünün ayarlanması

    Kampanyalar, gruplar, reklamlar, sözcük grupları sayfalarında verilerin yer aldığı sütunları ekleyebilir ve silebilirsiniz. Sütunlar'a tıklayın ve istenilen göstergeleri işaretleyin. Verilerin sırasını değiştirmek için göstergeyi istediğiniz yere taşıyın.

  6. İşlemler

    İşlemler, seçilen objeyle birtakım işlemleri (durumu değiştirme, Rapor Sihirbazı'na veya teklif Sihirbazı'na gitme) gerçekleştirmek istediğinizde kullanılır.

Gezinme

İstenilen kampanyalar nasıl bulunur?
Filtre işaretinin yanındaki alana istenilen kampanyanın adını veya numarasını girin. Ayrıca istediğiniz kampanyayı, stratejiye, gösterim yerlerine ve diğer kriterlere göre filtreleyerek bulabilirsiniz.
Kampanya ve gösterim koşulları hakkında ayrıntılı bilgi nasıl görüntülenir?

Kampanyaya git kampanya adının hemen yanında yer alır. Ayrıca kampanyanın hemen yanındaki butonuna tıklayabilir ve menüden bu öğeyi seçebilirsiniz.

Yeniden pazarlama listesi veya akıllı banner kreatifleri nerede bulunur?
Yeniden pazarlama listesi, besleme, akıllı banner kreatifleri, Turbo Sayfa Sihirbazı, mobil uygulamalar ve negatif anahtar sözcük gruplarını bulmak için soldaki menüde Arşiv seçeneğine tıklayın.
Sözcük seçim servisine (wordstat) nasıl geçilir?
Soldaki menüde Araçlar → Sözcük seçimi'ne tıklayın.

Kampanyalarla yapılabilen işlemler

Kampanya nasıl oluşturulur?
Soldaki menüde Ekle → Kampanya seçeneklerine tıklayın.
Kampanyaları, en önemli kampanyalara nasıl ekleyebilirim?
  1. İstenilen kampanyaları listede işaretleyin, ardından İşlemler → En önemlilere ekle seçeneklerine tıklayın.

  2. En önemli kampanyaların listesini görmek için kampanya durumu filtresinde Sadece en önemliler seçeneğine tıklayın.

Bir kampanyayı nasıl moderasyona gönderebilir, başlatabilir veya durdurabilirim?

Kampanyanın yanında yer alan seçeneğine tıklayın ve istenilen işlemi seçin: Moderasyona gönder, Başlat, Durdur, Sil, Arşive gönder, Arşivden çıkart, XLS/XLSX dosyası olarak aktar.

Birden fazla kampanya nasıl başlatılır veya moderasyona gönderilir?
Önemli olan birden fazla kampanyayı durdurmak, başlatmak, moderasyona göndermek, kopyalamak, silmek, arşive göndermek, arşivden çıkartmak, eklemek veya çıkarmak için, istenilen kampanyaları listede işaretleyin ve ardından İşlemler seçeneğine tıklayarak içlerinden uygun olanları seçin.
Günlük kampanya bütçesi nasıl belirlenir?
Kampanyayı Bütçe sütunundan seçin ve istenilen değeri belirtin.
Kampanya ayarlarını nasıl görebilirim ve değiştirebilirim?
Kampanyanın solunda yer alan seçeneğine tıklayın ve açılan menüde Düzenle seçeneğini seçin.
Kampanyadaki tüm grup veya reklamların listesini nasıl görebilirim?
İstenilen kampanyaları işaretleyin ve kampanyanın üstündeki menüde Gruplar veya Reklamlar seçeneğine tıklayın.
Tüm gösterim koşullarının listesini nasıl görebilirim?
İstenilen kampanyaları işaretleyin ve tablonun üstündeki menüde şu yolu izleyin: Teklifler ve sözcük grupları, Besleme filtreleri, Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi veya Kullanıcı profilleri.

İstatistiğin görüntülenmesi

Kampanya sayfasında istenilen göstergeler nasıl takip edilir?

Kampanya verilerini içeren kendi tablonuzu oluşturun:

  1. Sütunlar → Kampanya sütunları menüsünü kullanarak sütunları ekleyin veya silin. Sütunların sırasını değiştirmek için göstergeyi istenilen yere taşıyın.

  2. Sütunlar → Hedef seçimi menüsünde istenilenleri işaretleyerek verilere, hedeflere göre istatistikleri ekleyin (Metrica'da ayarlandıysa).

  3. Hangi zaman aralığında olmasını istiyorsanız o zaman aralığı için istatistikleri seçin ve filtrenin solundaki İstatistikler... butonuna tıklayın.

Rapor Sihirbazı'na nasıl geçilir?
İsterseniz, analizlerin daha ayrıntılı görüntülenebildiği Rapor Sihirbazı'na geçebilirsiniz:
  • tek bir kampanya için: Kampanyanın hemen yanındaki seçeneğine tıklayın ve menüde seçin İstatistikler'i seçin;
  • birden fazla kampanyaya için: Kampanyaları işaretleyin, İşlemler → Kampanya <n> istatistikleri seçeneklerine tıklayın;

  • tüm kampanyalar için: Soldaki menüde İstatistikler → Tüm kampanyaların istatistikleri yolunu takip edin.

Rapor Sihirbazı hakkında ayrıntılı bilgi

Ortak hesaba bakiye aktarılması ve ortak hesabın ayarlanması

Hesaba bakiye nasıl aktarılır?

Sayfanın üst kısmındaki Bakiye yükle seçeneğine tıklayın. Açılan pencerede yatırılacak paranın miktarını belirtin, hangi yöntemle paranın yatırılacağını seçin ve Ödeme emri oluştur butonuna tıklayın.

Ödeme yöntemleri hakkında daha fazla bilgi edinin

Ortak hesap ayarlarına nasıl geçilir?

Sayfanın üst kısmında hesap bakiyesinin yer aldığı butonuna tıklayın. Açılan pencerede Ayarlar'ı aç seçeneğine tıklayın.

Ortak hesap hakkında daha fazla bilgi.

Ortalama günlük bütçe nasıl görüntülenir ve değiştirilir?

Sayfanın üst kısmında hesap bakiyesinin yer aldığı butonuna tıklayın. Açılan pencerede Ortalama günlük bütçe bloğunda, o anki bütçe kısıtlaması miktarı görüntülenir. Bu miktarı ayarlamak için Değiştir seçeneğine tıklayın. Ortak hesap penceresinde, Ortalama günlük bütçe bloğunda Ayarla seçeneğine tıklayın ve istenilen kısıtlama miktarını belirtin.

Ortalama günlük bütçe hakkında daha fazla bilgi

Kelime istatistikleri

Sözcük grubu seçimi, wordstat.yandex.ru servisinde Yandex kullanıcılarının yaptığı sorgulardan gelen bilgileri kullanarak, anahtar ve negatif anahtar sözcük grubu setlerinin, reklam grubuna doğru genişletilmesine yardımcı olur.

Anahtar sözcük grupları eklemek için sağ taraftaki menüde Ekle → Anahtar sözcük grubu‘na tıklayın, kampanya ve grubu seçin ve Ekle’ye tıklayın.

Sözcük grubu seçimi hakkında daha fazla bilgi edinin.

Arama ve değiştirme

Arama ve değiştirme aracı, birden fazla kampanyada veya reklam grubunda bulunan birkaç anahtar sözcük grubundaki, örneğin yazım hatalarını, tek seferde düzeltmenizi sağlar.

Teklifler ve sözcük grupları sekmesinde değişiklik yapmak için  → Arama ve değiştirme butonlarına tıklayın.

Arama ve değiştirme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Fiyat teklifi belirleme

Arama'da ve ağlarda teklifleri hızlıca belirleyebilirsiniz:

  • kampanyanın tümü için;
  • farklı kampanyalara veya reklam gruplarına ait olsalar dahi sözcük gruplarının büyük kısmı için.

Kampanyanın tümü için

Kampanyanın yanında yer alan seçeneğine tıklayın ve Teklif Sihirbazı'nı seçin.

Anahtar sözcük grupları için

İstenilen kampanyaları ve reklam gruplarını seçin. Teklifler ve sözcük grupları sayfasında sözcük gruplarını seçin ve  → Teklif Sihirbazı seçeneğine tıklayın.

Teklif belirleme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Öneriler

Öneriler, kampanyaların daha fazla tıklama ve dönüşüm getirmeleri için nasıl değiştirileceğiyle ilgili ipuçları sağlar. Direct, kampanyalarınızın verilerini analiz eder ve bunları geliştirmek için size özel öneriler getirir. Önerilerden faydalanın ve önerilerinizin sonuçlarını gözlemleyin.

Direct'in getirdiği önerileri görüntülemek için sayfanın üst kısmındaki Öneriler bağlantısına tıklayın. Öneriler hakkındaki daha fazla bilgi için tıklayın.