Teknik sınırlamalar
Reklam sınırlamaları
Boşluklar dahil olmak üzere maksimum karakter sayısı:
- Metin-grafik reklamlar
-
başlık 56 maksimum karakter olmalı (boşluk ve noktalama işaretleri dahil); bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.
ek başlık 2, maksimum 30 karakter ve 15 noktalama işareti içermeli; bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.
Reklam metni, maksimum 81 karakter ve 15 noktalama işareti içermeli, bir sözcük 23 karakteri aşmamalıdır (reklam metni, gösterim yerine göre kesilebilir).
Bağlantı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.
- Gösterilen bağlantı, 20 karakteri (alan adı hariç) aşmamalı.
- Netleştirmeler, boşluklarla birlikte 25 karakteri aşmamalı; bir reklam için netleştirmenin toplam uzunluğu, masaüstü bilgisayarlarda gösterimler için en fazla 132 karakter ve mobil cihazlarda gösterimler en fazla 66 karakter olmalı.
- Hızlı bağlantı, başlığı 30 karakteri, açıklaması ise 60 karakteri aşmamalı.
- Mobil uygulama reklamları
-
başlık 56 maksimum karakter olmalı (boşluk ve noktalama işaretleri dahil); bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.
Reklam metni, maksimum 75 karakter içermeli; bir sözcük 23 karakteri aşmamalı.
Bağlantı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.
İzleme bağlantısı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.
- Dinamik reklamlar
-
Reklam metni, maksimum 81 karakter (boşluklar dahil) ve 15 noktalama işareti içermeli; bir sözcük 23 karakteri aşmamalı.
Kampanya ve hesap sınırlamaları
- Anahtar sözcük grupları
-
Anahtar sözcük grubunun uzunluğu 4096 karakteri geçmemelidir (negatif anahtar sözcükleri, boşluklar ve Yandex Direct operatörleri dahil). Bir grup en fazla 200 sözcük grubu içerebilir. Tek bir anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla 7'dir.
- Grup için negatif anahtar sözcük grupları
-
Negatif anahtar sözcük gruplarının listesinde boşluk hariç en fazla 4096 karakter kullanılabilir. Tek bir negatif anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla yedidir.
- Kampanya için negatif anahtar sözcük grupları
-
Negatif anahtar sözcük gruplarının listesinde boşluk hariç en fazla 20.000 karakter kullanılabilir. Tek bir negatif anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla yedidir.
- Reklam grupları
-
Her reklam kampanyası en fazla 1000 grup içerebilir.
- Reklam sayısı
-
Bir gruptaki reklam sayısı en fazla 50 olabilir.
- Reklam kampanyaları
-
Tek bir hesapta en fazla 3000 kampanyaya izin verilir. Bunlar arasından 1000 tanesi aktif olabilir (arşive kaldırılanlar hariç tüm kampanya aktif sayılır).
Video
Aşağıdaki videolar, metin grafik reklamlarda, mobil uygulama reklamlarında ve video içeren medya içerikli reklamlarda yayınlanması için uygundur:
Format | MP4, WebM, MOV, QT, FLV, AVI |
Boyut | maksimum 100 MB |
Süre | 5 ilâ 60 sn. arasında |
Görüntü oranı | 3 : 1; 2 : 1; 1,9 : 1; 16 : 9; 4 : 3; 1.91 : 1; 1 : 1; 3 : 4; 4 : 5; 9 : 16; 1 : 2; 1 : 3 |
Minimum çözünürlük | 360p |
Önerilen çözünürlük | 1080p |
Kare sıklığı | 20 kare/sn'den itibaren |
Video kodekleri | H.264, VP6F, VP8, Theora |
Video kanalı sayısı | 1 |
Minimum kalite | 44 kHz, 16 Kbit/sn, stereo |
Ses çözücüler | AAC, MP3, Vorbis |
Ses kanalı sayısı | maksimum 1 |
Dosya codec'i | avc1, F4V, isom, M4A, M4V, mmp4, mp41, mp42, qt |
Kapak | Yok |
Format | MP4, WebM, MOV, QT, FLV, AVI |
Boyut | maksimum 100 MB |
Süre | 5 ilâ 60 sn. arasında |
Görüntü oranı | 3 : 1; 2 : 1; 1,9 : 1; 16 : 9; 4 : 3; 1.91 : 1; 1 : 1; 3 : 4; 4 : 5; 9 : 16; 1 : 2; 1 : 3 |
Minimum çözünürlük | 360p |
Önerilen çözünürlük | 1080p |
Kare sıklığı | 20 kare/sn'den itibaren |
Video kodekleri | H.264, VP6F, VP8, Theora |
Video kanalı sayısı | 1 |
Minimum kalite | 44 kHz, 16 Kbit/sn, stereo |
Ses çözücüler | AAC, MP3, Vorbis |
Ses kanalı sayısı | maksimum 1 |
Dosya codec'i | avc1, F4V, isom, M4A, M4V, mmp4, mp41, mp42, qt |
Kapak | Yok |
Atlanamayan olması için videonun en fazla 15 sn. uzunluğunda olması gerekir.
Video banner'ı için izin verilen en boy oranı sadece 16:9'dur.
Görseller
Metin-grafik reklamlar | Mobil uygulama reklamları | Arama banner'ı | Akıllı banner logosu | |
---|---|---|---|---|
Piksel bazında boyut | Her kenarı min. 450 | 1080'den 5000'e kadar | 240 × 400 | maks. 800 × 800 |
Format | JPG, PNG veya GIF | JPG veya PNG | JPG, PNG veya GIF | JPG veya PNG |
Maksimum dosya boyutu | 10 MB | 10 MB | 120 KB | 100 KB |
Metin-grafik reklamlar | Mobil uygulama reklamları | Arama banner'ı | Akıllı banner logosu | |
---|---|---|---|---|
Piksel bazında boyut | Her kenarı min. 450 | 1080'den 5000'e kadar | 240 × 400 | maks. 800 × 800 |
Format | JPG, PNG veya GIF | JPG veya PNG | JPG, PNG veya GIF | JPG veya PNG |
Maksimum dosya boyutu | 10 MB | 10 MB | 120 KB | 100 KB |
Görüntülü medya reklamları
Medya reklam kampanyasındaki banner'lar
Teknik koşullar
- Maksimum dosya boyutu: 512 KB.
- Dosya formatı:
- ZIP (HTML5 banner'ları için). HTML5 banner'ları için teknik koşullar
- JPG, PNG veya GIF (grafik kreatifler için)
HTML5 banner boyutu reklam bloğu boyutuyla aynı olmalıdır (tabloya bakınız). Grafik kreatifin piksel olarak boyutu bundan iki veya üç kat büyük olabilir.
Reklam bloğunun piksel cinsinden boyutu Yüksek çözünürlüklü ekranlarda görüntülenmesi için önerilen kreatif boyutları 160 × 600 320 × 1200 veya 480 × 1800 240 × 400 480 × 800 veya 720 × 1200 240 × 600 480 × 1200 veya 720 × 1800 300 × 250 600 × 500 veya 900 × 750 300 × 300 600 × 600 veya 900 × 900 300 × 500 600 × 1000 veya 900 × 1500 300 × 600 600 × 1200 veya 900 × 1800 320 × 50 640 × 100 veya 960 × 150 320 × 100 640 × 200 veya 960 × 300 320 × 480 640 × 960 veya 960 × 1440 336 × 280 672 × 560 veya 1008 × 840 480 × 320 960 × 640 veya 1440 × 960 728 × 90 1456 × 180 veya 2184 × 270 970 × 250 1940 × 500 veya 2910 × 750 1000 × 120 2000 × 240 veya 3000 × 360 Reklam bloğunun piksel cinsinden boyutu Yüksek çözünürlüklü ekranlarda görüntülenmesi için önerilen kreatif boyutları 160 × 600 320 × 1200 veya 480 × 1800 240 × 400 480 × 800 veya 720 × 1200 240 × 600 480 × 1200 veya 720 × 1800 300 × 250 600 × 500 veya 900 × 750 300 × 300 600 × 600 veya 900 × 900 300 × 500 600 × 1000 veya 900 × 1500 300 × 600 600 × 1200 veya 900 × 1800 320 × 50 640 × 100 veya 960 × 150 320 × 100 640 × 200 veya 960 × 300 320 × 480 640 × 960 veya 960 × 1440 336 × 280 672 × 560 veya 1008 × 840 480 × 320 960 × 640 veya 1440 × 960 728 × 90 1456 × 180 veya 2184 × 270 970 × 250 1940 × 500 veya 2910 × 750 1000 × 120 2000 × 240 veya 3000 × 360
Sabit CPM'li medya içerikli kampanyada banner'lar
- Grafik banner için aranan koşullar
-
Yeni Browser sekmesi Premium Arama Banner'ı Piksel bazında boyut 1456 × 180 640 × 268 Maksimum dosya boyutu 1 MB Format JPG, PNG veya GIF Yeni Browser sekmesi Premium Arama Banner'ı Piksel bazında boyut 1456 × 180 640 × 268 Maksimum dosya boyutu 1 MB Format JPG, PNG veya GIF - Sesli reklamlar
-
Ses dosyası için aranan koşullar
Format MP3, WAV, M4A
Maksimum boyut 10 MB Süre 5 - 30 sn. 15 sn. uzunluğunda ses kaydı kullanmanız önerilir.
Minimum kalite 44 kHz, 16 Kbit/sn, stereo Ses çözücüler MP3, AAC Ses kanalı sayısı 1 Format MP3, WAV, M4A
Maksimum boyut 10 MB Süre 5 - 30 sn. 15 sn. uzunluğunda ses kaydı kullanmanız önerilir.
Minimum kalite 44 kHz, 16 Kbit/sn, stereo Ses çözücüler MP3, AAC Ses kanalı sayısı 1 Ses dosyası ile kullanılacak görsel için aranan koşullar
Format PNG, JPEG veya animasyonsuz GIF
Maksimum boyut 90 KB Piksel bazında boyut 900 × 900 Format PNG, JPEG veya animasyonsuz GIF
Maksimum boyut 90 KB Piksel bazında boyut 900 × 900
HTML5 banner'ları için teknik koşullar
HTML5 banner'ı, 1 adet HTML dosyası ile JavaScript, JSON, CSS, JPEG, GIF, PNG, SVG dosyaları içeren bir ZIP arşividir.
Piksel bazında boyut | 1456 × 180 |
Maksimum arşiv büyüklüğü | 1 MB |
Piksel bazında boyut | 1456 × 180 |
Maksimum arşiv büyüklüğü | 1 MB |
Arşiv ve banner'daki dosyalar şu koşullara uygun olmalıdır:
Dosya isimlerinde klasik Latin harfleri, rakamlar ve
-_~
.HTML5 banner'daki tüm bağlantılar değişken olup arşivdeki diğer dosyalara yönlendirmelidir.
Arşiv maksimum 20 dosya içerebilir. JavaScript, CSS ve SVG dosyalarındaki kaynak kodunu HTML dosyasına, tüm taramalı grafik görselleri ise başka bir dosyaya (sprite atlasına) birleştirin.
index.html dosyasının arşivlenmiş olarak maksimum boyutu 150 KB'tan az olmalıdır.
__MACOSX klasörünün içeriği veDS_Store ile Thumbs.db dosyaları arşivde yok sayılır. HTML5 banner'ı çalıştırmak için gerekli olmayan işletim sistemlerinin yardımcı dosyalardır.
Banner'a tıklandığında Site bağlantısı alanında belirtilen sayfa veya Turbo sayfa, kurulu ise mobil uygulama veya uygulama kurulu değilse uygulamanın web mağazasındaki sayfası açılır. Bu sayfaya geçiş, banner'da
yandexHTML5BannerApi.getClickURLNum(1)
yöntemi çağrılarak gerçekleşmelidir.|||UNTRANSLATED_CONTENT_START|||<a id="click_area" href="#" target="_blank">...</a> // после элемента "<a href ...></a>" // присваиваем для него значение атрибута href так: <script> document.getElementById("click_area").href = yandexHTML5BannerApi.getClickURLNum(1); </script>|||UNTRANSLATED_CONTENT_END|||
- Content özniteliğinde (meta etiketinde) aşağıdaki örnekte olduğu gibi HTML5 banner'ının boyutu belirtilmelidir:
- Yeni Yandex Browser sekmesinde banner:
<meta name="ad.size" content="width=1836,height=572">
Yandex sunucularında bulunan JavaScript arşivlerine yönelik harici çağrılara izin verilir. HTML5 banner'da başka türlü bir arşiv kullanılıyorsa bunun kaynak kodunu arşive eklemeyi unutmayın.
Tüm etkinlik işleyicileri, script etiketinin içinde açıkça belirtilmelidir, örneğin:
<script> document.onload = init; </script>
HTML5 banner'da bulunan site bağlantısında UTF-8 kodlamasında en fazla 1024 karakter olmalıdır.
Banner'da istatistik toplama araçları kullanılmamalıdır (pikseller, sayaçlar vb.).
Kampanya oluştururken Yandex Audience pikseli veya ADFOX sayacı belirtebilir ve ayrıca site bağlantısında UTM etiketlerini de kullanabilirsiniz.
- Banner'a Tekrar göster yönetim butonu eklenebilir; üzerine tıklandığında senaryo yeniden başlatılır.