Sözcük grubuyla tam eşleşmeye göre reklam seçme

Kullanıcının arama sorgusu, reklam verenin başlattığı reklam kampanyasındaki birkaç anahtar sözcük grubuyla uyum gösterebilir ve bu anahtar sözcük gruplarına göre kullanıcıya reklam gösterilebilir. Seçilen sözcük grubu, arama sonucu hangi reklamın görüntüleneceğini ve hangi teklife göre bu görüntülemenin gerçekleşeceğini belirler. Sistem, sorgunun anlamını analiz ederek birden fazla sözcük grubundan sorguya anlamsal açıdan en uygun olan sözcük grubunu seçer.

Örneğin, bir kullanıcının Nisan ayındaki en ucuz Mars turları aradığını düşünelim. Şimdi reklam kampanyasının buna uygun olabilecek; turlar, Mars turları veya en uygun fiyata Mars turları gibi sözcük grupları içerdiğini düşünelim. Bu durumda algoritma, daha yüksek teklife sahip olan başka bir sözcük grubunu değil, sorguya anlamsal açıdan en yakın olan en uygun fiyatlara Mars turları seçeneğini seçer. Ayrıca doğru seçim için hiçbir ek ayar yapmaya veya ek negatif anahtar sözcük eklemeye gerek yoktur.

Reklamın, anahtar sözcüklere tam anlamsal karşılığına göre seçimi reklam grubu düzeyinde yapılır. Diğer bir deyişle; bir reklam grubu içinde grubun açık artırmaya girdiği teklif, anahtar sözcük grubunun seçimiyle belirlenir. Aynı zamanda, farklı reklam gruplarının reklamları açık artırmada birbirleriyle rekabet edebilir ve efektif olabilecek reklam, rekabeti kazanır.

Kampanya ayarı

Kampanya düzeyinde, anahtar sözcük gruplarına uygunluğuna göre farklı gruplara ait birden çok reklamın seçilmesi durumunda tıklanabilirlik (CTR), kalite katsayısı ve tıklama başına teklif olmak üzere performans göstergeleri en iyi olan reklam varsayılan olarak gösterime alınır. Gerekirse mevcut ayarı değiştirerek sorguya en uygun anahtar sözcük grubunu içeren reklamı seçebilirsiniz. Bunu yapmak için, gelişmiş kampanya ayarları menüsünde Gösterim için reklam seçimi bloğunda Uygunluk derecesine göre seçeneğini işaretleyin.

Bu ayarı yalnızca farklı gruplardaki sözcük gruplarının ve reklam metinlerinin konuları açısından birbirinden açık bir şekilde farklı olduğu ve belirli bir reklamın hangi sorguya göre gösterilmesi gerektiğini çok iyi anladığınız durumlarda kullanmanızı öneririz. Farklı reklam gruplarındaki reklam gösterimlerini negatif anahtar sözcükler kullanarak netleştiriyorsanız bu ayar etkin olduğunda ilgili reklam grubuna rakip reklam gruplarında kullanılan negatif anahtar sözcükleri eklemeniz gerekmez.

Biri "kiremit" ve bu ürünle ilgili anahtar sözcükleri (kiremit, çatı kaplama gibi) içeren ve yüksek tekliflere sahip, diğeri ise ürün özelliklerinin açıklandığı (esnek kiremit, ev çatısı için esnek kiremit gibi) fakat daha düşük tekliflere sahip olmak üzere, 2 farklı reklam grubunuz olduğunu varsayalım.

Ev çatısı için esnek kiremit şeklinde olan bir sorgu varsayılan ayarlarda daha yüksek teklife sahip ilk gruptan bir reklam ile yanıtlanır. Ancak anahtar sözcük grubuna "uygunluk gerecesine göre" seçimini etkinleştirdiğinizde, 2. gruptan bir reklam görüntülenir, çünkü bu reklam için belirlenen anahtar sözcük grubu kullanıcı sorgusunu daha yüksek bir doğrulukla karşılar.

Sistem, anahtar sözcük grubunun gelen sorguya uygunluk derecesini dikkate aldığı için, bazı durumlarda sorguya anlamsal açıdan daha yakın olan bir ifade, kullanıcının sorgusuna kelimesi kelimesine uygun olan bir ifadeden daha yakın ve uygun olabilir.

Galaxy S20 128gb cep telefonu satın al sorgusu için, A grubunda yer alan Samsung galaxy S20 128 gb akıllı telefon satın al şeklindeki anahtar sözcük grubu, anlamsal açıdan (kullanılan sözcükler farklı olsa da) kullanıcının sorgusunu daha doğru bir şekilde karşılamaktadır; bu yüzden reklam gösterimi bu sözcük grubuna göre yapılır. Bu durumda kullanıcı, yaptığı sorguya daha uygun bir reklam görür; siz reklam verenler için bu durum, reklamınızın tıklanma şansının artması demektir.