Ağlarda otomatik teklif düzenleme

Yandex.Reklam Ağı'nda ve harici ağlarda reklam verme, farklı içerik sitelerinde çok sayıda gösterim demektir. Bununla birlikte gösterim kalitesi tamamen aynı olamaz. Bazı yerlerde hedef geçişler daha fazla olurken, bazı yerlerde ise daha az olur. Yandex.Direct'te otomatik teklif düzenleme özelliği, reklam gösteriminin faydasının ortalama göstergelerinizin altında tahmin edildiği ve dönüşüm olasılığı yüksek olduğunda daha fazla hedef trafiği getirdiği durumlarda tasarruf etmenizi sağlar. Bu sayede Direct müşterileri aynı bütçe ile ortalama %5 daha fazla dönüşüm elde ederler.

  1. Nasıl çalışır?
  2. Anahtar hedefleri ayarlama
  3. Dönüşüm değeri nasıl hesaplanır?
  4. Anahtar hedeflere göre istatistikler (AH)

Nasıl çalışır?

Makine öğrenimi teknolojileri yardımıyla geliştirilen dönüşüm tahmin aracı, Yandex.Metrica'nın bulunduğu herhangi bir sitede ziyaretçilerin faydalı eylemlerini tahmin eder. Bu tahmin ziyaret edilen site sayfaları, görüntüleme zamanı ve derinliği gibi verilere dayanarak oluşturulur.

Tahmin aracı dönüşüm olasılığını etkileyebilir; tahmini dönüşümle sonuçlanabilecek gösterimler için ağlarda teklifi yükseltebilir veya düşürebilirsiniz. Tahmin her zaman kişiseldir ve kampanyanız hakkında bilgilere ve reklam alanlarının etkililiğine dayanır. Örneğin, site ortalama olarak kullanıcıları diğer alanlardan daha kötü dönüştürüyorsa ve çok sayıda ret sağlıyorsa, bütçe tasarrufu sağlamak için teklif otomatik olarak düşer.

Varsayılan olarak dönüşüm tahmin aracının çalışmasında, algoritma tarafından reklamı yapılan sitede hedef işlemlerin olasılığı hesaplanan hedefe yönelik oturumlar kullanılır. Otomatik düzenlemelerin çalışmasını etkilemek için anahtar hedefleri ve sitenin çalışmasını değerlendirdiğiniz değerleri belirtin. Böylece sistem, görevlerinizi hedefleyerek çalışacaktır.

Kampanyanın anahtar hedeflerine göre otomatik teklif düzenleme, manuel teklif yönetimi stratejileri ve belirli bir hedefe göre optimizasyon yapılmayan otomatik stratejiler için çalışır. “Ortalama dönüşüm fiyatı” veya “Ortalama yatırım kârlılığı” stratejileri seçilirse teklifler, strateji ayarlarında belirtilen hedeflere göre optimize edilecektir.

Anahtar hedefleri ayarlama

Sistemin ağlardaki teklifleri sitenizin hedeflerine göre düzenlemesini sağlamak için Yandex.Metrica'da hedefleri ayarlayın ve reklam kampanyasının ayarlarında onları belirtin.

  1. Kampanya parametreleri sayfasında Metrica bölümüne geçin ve ayarlanmış hedeflere sahip Yandex.Metrica sayacını belirtin.
  2. Varsayılan olarak Anahtar hedefler alanında hedefe yönelik oturumlar seçildi. Algoritma, hesaplanan hedef işlemleri ve sitenizde ortalama dönüşüm değerini baz alır.

    Yandex.Metrica hedeflerini belirtmek için Anahtar hedefler alanında Değiştir üzerine tıklayın. Turbo sayfalarla ilgili hedefler, toplam hedefler, e-ticaret hedefleri dahil olmak üzere istediğiniz hedefleri seçebilirsiniz. Ana hedeflerin sayısı sınırlı değildir. Mevcut kullanıcı adının gerekli sayaçlara erişimi yoksa başka sayaçta Yandex.Metrica hedeflerine erişim talep edebilirsiniz ve bunları ayarlar için kullanabilirsiniz.

  3. Her bir hedef için dönüşüm değerini (hedefe ulaşmakta işletme için uygun olan finansal değeri) belirleyin. Dönüşüm değeri ne kadar yüksekse, hedef, kampanyanın çalışmasında o kadar önemli rol oynar.

Dönüşüm değeri nasıl hesaplanır?

Hedefler birbirinden bağımsızsa, işletmenin her dönüşümde ne kadar kazandığını (nominal değerini) belirtebilirsiniz. Örneğin “Geri arama sipariş verildi” hedefine ulaşma 50 TL getirirken, “Ürün incelendi” 10 TL, “Sipariş oluşturuldu” ise 180 TL getirir.

Nominal değer hesaplanamıyorsa kampanyanın ana hedefinin dönüşüm değerini belirtebilirsiniz; diğer hedeflerin değeri ise ana hedefin önceliğine göre belirlenebilir.

Bir sonraki her hedefin yerine getirilmesi bir önceki hedefin yerine getirilmesini gerektiriyorsa, değer hesaplamalarında hedeflerin birbirine etkisi hesaba katılabilir.

Turlar satan bir şirketin ağlarda reklam yayınladığını ve Yandex.Metrica'da “Tur kataloğunu görüntüleme”, “Tur sepete eklendi” ve “Müşteri turu satın aldı” hedeflerini ayarladığını varsayalım.

“Müşteri turu satın aldı” hedefinin yerine getirilmesi işletmeye 10.000 TL kazandırır. Bu, işletme için dönüşüm değeridir. Sepete tur ekleyen her onuncu müşteri turu satın alır. “Tur sepete eklendi” dönüşümün değerli = 10.000 /10 = 1.000 (TL). Kataloğu görüntüleyen her yirminci müşteri sepete tur ekler. “Tur kataloğunu görüntüleme” dönüşümünün değeri = 1000 / 20 = 50 (TL).

Bir sonraki her hedefin yerine getirilmesi bir önceki hedefin yerine getirilmesini gerektirdiğinden dolayı dönüşüm değerlerini düzeltebilir ve anahtar hedefleri ayarlarken bunları belirtebilirsiniz:

  • “Tur kataloğunu görüntüleme” — 50 TL
  • Turun sepete eklenmesi, katalog görüntüleme değerini zaten içerdiği için “Tur sepete eklendi” — 950 TL = (1000 TL — 50 TL).
  • “Müşteri turu satın aldı” — 9.000 TL = (10.000 TL— 950 TL— 50 TL).

Anahtar hedeflere göre istatistikler (AH)

Rapor Sihirbazı yardımıyla tıklamaların gerçek siparişlere dönüşümünü tanımlayan göstergeleri analiz edebilirsiniz. Hedef verileri alanında dönüşüm verilerini almak istediğiniz hedefi belirtin. Varsayılan olarak tüm hedefler için veriler görüntülenir. Dönüşüm (%), Hedef fiyatı, Dönüşümler verilerini karşılaştırın.

Raporda ayrıca Kâr sütunu da kullanılabilir. Buradaki veriler, seçilen hedeflere göre toplam gelir eksi tıklama maliyeti olarak hesaplanır.

Kâr, dönüşümlerin değerine bağlıdır:

Kâr = (Gelir AH 1+Gelir AH 2+...+ Gelir AH n) — Harcama

Gelir AH n= Dönüşüm değeri AH n × Dönüşümler AH n

Kampanyanın sonucunu nasıl değerlendireceğiniz hakkında ayrıntılı bilgi