Otomatik teklif düzeltme
Reklam verme: Yandex arama sonuçlarında, Yandex Reklam Ağı sitelerinde ve harici ağlarda çok sayıda reklam gösterimidir. Bununla birlikte gösterim kalitesi hep aynı olamaz. Bazı yerlerde hedef geçişler daha fazla olurken, bazı yerlerde ise daha az olur. Yandex Direct'te otomatik teklif düzeltme özelliği, reklam gösteriminin faydasının ortalama göstergelerinizin altında tahmin edildiği ve dönüşüm olasılığı yüksek olduğunda daha fazla hedef trafiği getirdiği durumlarda tasarruf etmenizi sağlar. Bu sayede Direct müşterileri aynı bütçe ile ortalama %14 daha fazla dönüşüm elde ederler.
Dönüşüm tahmini nasıl çalışır?
Makine öğrenimi teknolojileri bazında çalışan dönüşüm tahmin aracı, Yandex Metrica'nın etkinleştirildiği herhangi bir sitede ziyaretçilerin faydalı eylemlerini tahmin eder. Bu tahmin ziyaret edilen site sayfaları, görüntüleme zamanı ve derinliği gibi verilere dayanarak oluşturulur.
Tahmin aracı dönüşüm olasılığını etkileyebilir; hesaplamaya göre dönüşümle sonuçlanabilecek gösterimler için teklifi yükseltebilir veya düşürebilirsiniz. Tahmin her zaman kişiseldir ve kampanya verilerine ve sitede dönüşümlerle sonuçlanabilecek işlemlere dayanır. Ağlardaki gösterimler için tahminde reklam alanlarının etkililiği de dikkate alınır. Örneğin, site ortalama olarak kullanıcıları diğer sitelerle kıyasla daha kötü dönüştürüyorsa ve çok sayıda ret sağlıyorsa, bütçe tasarrufu sağlamak için teklif otomatik olarak düşer.
Varsayılan olarak dönüşüm tahmin aracının çalışmasında, algoritma tarafından reklamı yapılan sitede hedef işlemlerin olasılığı hesaplanan hedefe yönelik oturumlar kullanılır. Otomatik düzenlemelerin çalışmasını etkilemek için hedef eylemleri ve sitenin çalışmasını değerlendirmek için kullandığınız değerleri belirtin. Böylece sistem, görevlerinizi hedefleyerek çalışır.
Kampanyanın hedef eylemlere göre otomatik teklif düzenleme, manuel teklif yönetimi yapılan stratejiler ve belirli bir hedefe göre optimizasyonun yapılmadığı otomatik stratejiler için çalışır.