Otomatik teklif düzeltme

Reklam verme: Yandex arama sonuçlarında, Yandex Reklam Ağı sitelerinde ve harici ağlarda çok sayıda reklam gösterimidir. Bununla birlikte gösterim kalitesi hep aynı olamaz. Bazı yerlerde hedef geçişler daha fazla olurken, bazı yerlerde ise daha az olur. Yandex.Direct'te otomatik teklif düzeltme özelliği, reklam gösteriminin faydasının ortalama göstergelerinizin altında tahmin edildiği ve dönüşüm olasılığı yüksek olduğunda daha fazla hedef trafiği getirdiği durumlarda tasarruf etmenizi sağlar. Bu sayede Direct müşterileri aynı bütçe ile ortalama %14 daha fazla dönüşüm elde ederler.

  1. Dönüşüm tahmini nasıl çalışır?
  2. Anahtar hedefleri ayarlama
  3. Dönüşüm değeri nasıl hesaplanır?
  4. Anahtar hedeflere (AH) göre istatistikler

Dönüşüm tahmini nasıl çalışır?

Makine öğrenimi teknolojileri bazında çalışan dönüşüm tahmin aracı, Yandex.Metrica'nın etkinleştirildiği herhangi bir sitede ziyaretçilerin faydalı eylemlerini tahmin eder. Bu tahmin ziyaret edilen site sayfaları, görüntüleme zamanı ve derinliği gibi verilere dayanarak oluşturulur.

Tahmin aracı dönüşüm olasılığını etkileyebilir; hesaplamaya göre dönüşümle sonuçlanabilecek gösterimler için teklifi yükseltebilir veya düşürebilirsiniz. Tahmin her zaman kişiseldir ve kampanya verilerine ve sitede dönüşümlerle sonuçlanabilecek işlemlere dayanır. Ağlardaki gösterimler için tahminde reklam alanlarının etkililiği de dikkate alınır. Örneğin, site ortalama olarak kullanıcıları diğer sitelerle kıyasla daha kötü dönüştürüyorsa ve çok sayıda ret sağlıyorsa, bütçe tasarrufu sağlamak için teklif otomatik olarak düşer.

Varsayılan olarak dönüşüm tahmin aracının çalışmasında, algoritma tarafından reklamı yapılan sitede hedef işlemlerin olasılığı hesaplanan hedefe yönelik oturumlar kullanılır. Otomatik düzenlemelerin çalışmasını etkilemek için anahtar hedefleri ve sitenin çalışmasını değerlendirdiğiniz değerleri belirtin. Böylece sistem, görevlerinizi hedefleyerek çalışacaktır.

Kampanyanın anahtar hedeflerine göre otomatik teklif düzeltme, manuel teklif yönetimi stratejileri ve belirli bir hedefe göre optimizasyon yapılmayan otomatik stratejiler için çalışır. “Dönüşüm optimizasyonu” veya “Kârlılık optimizasyonu”stratejileri seçilirse, teklifler strateji ayarlarında belirtilen hedeflere göre optimize edilecektir.

Anahtar hedefleri ayarlama

Sistemin sitenizin hedeflerine göre teklif düzenlemesini sağlamak için Yandex.Metrica'da hedeflerinizi ayarlayın ve reklam kampanyasının ayarlarında belirtin.

  1. Kampanya parametreleri sayfasında Metrica bölümüne geçin ve ayarlanmış hedeflere sahip Yandex.Metrica sayacını belirtin.
  2. Varsayılan olarak Anahtar hedefler alanında hedefe yönelik oturumlar seçildi. Algoritma, hesaplanan hedef işlemleri ve sitenizde ortalama dönüşüm değerini baz alır.

    Yandex.Metrica hedeflerini belirtmek için Anahtar hedefler alanında Değiştir üzerine tıklayın. Turbo sayfalarla ilgili hedefler, toplam hedefler, e-ticaret hedefleri dahil olmak üzere istediğiniz hedefleri seçebilirsiniz. Ana hedeflerin sayısı sınırlı değildir. Mevcut kullanıcı adının gerekli sayaçlara erişimi yoksa başka sayaçta Yandex.Metrica hedeflerine erişim talep edebilirsiniz ve bunları ayarlar için kullanabilirsiniz.

  3. Her bir hedef için dönüşüm değerini (iş için en uygun olan) hedefe ulaşmanın ekonomik yararını belirleyin. Dönüşüm değeri ne kadar yüksekse, hedef, kampanyanın çalışmasında o kadar önemli rol oynar.

Dönüşüm değeri nasıl hesaplanır?

Hedefler birbirinden bağımsızsa, işletmenin her dönüşümde ne kadar kazandığını (dönüşümün nominal değerini) belirtebilirsiniz. Örneğin “Geri arama sipariş verildi” hedefine ulaşma 50 TL getirirken, “Ürün incelendi” 10 TL, “Sipariş oluşturuldu” ise 180 TL getirir.

Nominal değer hesaplanamıyorsa kampanyanın ana hedefinin dönüşüm değerini, diğer hedeflerin değerlerini ise bu değerlerin ana hedefe göre öncelik sırasına göre belirtin.

Birbirini izleyen hedeflerin her birine ulaşılması, bir önceki hedefin başarılmasını sağlayacak koşulların yerine getirilmesini gerektiriyorsa, değer hesaplamalarında hedeflerin birbirine etkisi hesaba katılabilir.

Tur operatörünün ağlarda reklam yayınladığını ve Yandex.Metrica'da “Tur kataloğunu görüntüleme”, “Tur sepete eklendi” ve “Müşteri turu satın aldı” hedeflerini ayarladığını varsayalım.

“Müşteri turu satın aldı” hedefine ulaşılması işletmeye 10.000 TL kazandırır. Bu, işletme için dönüşüm değeridir. Sepete tur ekleyen her onuncu müşteri turu satın alır. “Tur sepete eklendi” dönüşümün değeri = 10.000 /10 = 1.000 (TL). Kataloğu görüntüleyen her yirminci müşteri sepete tur ekler. “Tur kataloğunu görüntüleme” dönüşümünün değeri = 1000 / 20 = 50 (TL).

Birbirini izleyen hedeflerin her birine ulaşılması için bir önceki hedefin başarılmasını sağlayacak koşulların yerine getirilmesi gerekir, dolayısıyla dönüşüm değerlerini düzeltebilir ve anahtar hedefleri ayarlarken bunları belirtebilirsiniz:

  • “Tur kataloğunu görüntüleme” — 50 TL
  • Turun sepete eklenmesi, katalog görüntüleme değerini zaten içerdiği için “Tur sepete eklendi” — 950 TL = (1000 TL — 50 TL).
  • “Müşteri turu satın aldı” — 9.000 TL = (10.000 TL— 950 TL— 50 TL).

Anahtar hedeflere (AH) göre istatistikler

Rapor Sihirbazı yardımıyla tıklamaların gerçek siparişlere dönüşümünü tanımlayan göstergeleri analiz edebilirsiniz. Hedef verileri alanında dönüşüm verilerini almak istediğiniz hedefi belirtin. Varsayılan olarak tüm hedefler için veriler görüntülenir. Dönüşüm (%), Hedef fiyatı, Dönüşümler verilerini karşılaştırın.

Raporda ayrıca Kâr sütunu da kullanılabilir. Buradaki veriler, seçilen hedeflere göre toplam gelir eksi tıklama maliyeti olarak hesaplanır.

Kâr, anahtar hedeflerin belirtilen dönüşüm değerine bağlıdır:

Kâr = (Gelir AH 1+Gelir AH 2+...+ Gelir AH n) — Harcama

Gelir AH n= Dönüşüm değeri AH n × Dönüşümler AH n

Kampanyanın sonucunu nasıl değerlendireceğiniz hakkında ayrıntılı bilgi