Reklam kampanyası parametreleri
Kampanya parametrelerini performans veya imaj reklamı olmak üzere, kampanya türüne bağlıdır.
'ye tıklayarak değiştirebilirsiniz. Kullanılabilecek parametreler;Temel ayarlar
- Reklamı yapılan sayfaya yönlendiren bağlantı
-
Reklam kampanyasını oluşturduğunuz siteyi belirtin. Bu sitenin Metrica sayaçları, hedefleri ve ilgili kurumun adresleri kampanyaya otomatik olarak eklenir.
- Reklam gösterim yerleri
-
Reklamlarınız için gösterim yerleri seçin.
- Strateji
-
Reklam kampanyalarınızın her biri için uygun bir reklam gösterim stratejisi seçmeniz gerekir. Reklam verenlerin çeşitli hedeflerine göre Yandex Direct'te çeşitli stratejiler bulunur. Bunlar, otomatik stratejiler ve fiyat tekliflerinin manuel yönetildiği stratejiler olmak üzere iki gruba ayrılır.
Otomatik stratejiler, reklam yayınını otomatik yöneterek reklamlar üzerinden yapılacak kullanıcı geçişlerini mümkün olduğunca artırmaya çalışır. Otomatik stratejiler fiyat teklifi yönetimini otomatik gerçekleştirerek sizin reklam metni hazırlama, doğru varış sayfasını seçme, kâr tahmini ve analizi gibi diğer önemli hususlara odaklanmanızı sağlar.
Manuel stratejileri tercih eden reklam verenler tüm göstergelerini kendileri kontrol ederek reklam materyalleriyle istedikleri denemeleri yapabilirler.
Sistemin arama sonuçlarındaki ve ağlardaki reklam gösterimlerini web sitenizin hedeflerine göre optimize etmesi için strateji ayarlarında Yandex Metrica'da ayarlanmış bir veya birden fazla hedef eylem seçin. Hedef eylemleri ve değerlerini, medya içerikli kampanyalar ve mobil uygulama reklam kampanyaları hariç olmak üzere tüm kampanyalar için ayarlanabilir.
Medya kampanyası veya performans kampanyası için reklam gösterim stratejisi nasıl seçilir?
- Gösterim bilgileri
-
Reklamların haftanın belirli günlerinde ve günün belirli saatlerinde gösterilmesi için istediğiniz gösterim programını ayarlayabilirsiniz.
- Kampanya tarihleri
-
Kampanyanın başlangıç tarihi kampanyanın oluşturulduğu tarih olup otomatik belirlenir. Fakat gerektiğinde kampanya başlangıç tarihini istediğiniz gibi kendiniz de belirleyebilirsiniz. Reklam gösterimleri moderasyon ve ödeme işlemleri tamamlandıktan sonra başlar.
Ayrıca, kampanya için bitiş tarihi de belirleyebilirsiniz. Gösterimler, belirlediğiniz tarihte otomatik olarak durdurulur.
- Reklamlardaki iletişim bilgileri
-
Yandex Business'tan kurum ilişkilendirmek veya doğrudan kampanya parametreleri sayfasında hızlıca kurum oluşturmak mümkündür. Bu durumda kurum bilgileri, kampanyanın tüm yeni reklamlarında iletişim bilgisi olarak kullanılır.
Yandex Maps'teki bir reklamda, kurumunuzun fotoğrafları, kurumunuza ait değerlendirmeler ve yorumlar görüntülenebilir. Bu, reklamın daha fark edilir olmasını sağlar ve tıklanabilirliğini arttırır.
İnternet araması yapıldığında çıkan reklamda kurum bilgileri, iletişim bilgileri olarak kullanılır.
- URL parametreleri
-
Ortak UTM etiketlerini ve dinamik parametreleri belirtin ve yayınladığınız reklamların sonuçlarını izleyin.
UTM etiketleri hakkında daha fazla bilgi.
- Promo
-
Etkinliğin kısa bir açıklamasını içeren ve kolay görülebilen bir etiketle işaretlenen reklam tamamlayıcısıdır. Promo; reklam, premium gösterim bloğunda ilk sırada gösterilirken arama sonuçları sayfalarında gösterilir. Promoya tıklayan kullanıcı, reklamda belirtilen sayfadan farklı bir site sayfasına veya uygulama sayfasına yönlendirilebilir.
Promoyu “Metin-grafik reklamlar” ve “Dinamik reklamlar” kampanyalarına bunları oluşturma veya düzenleme aşamasında ekleyebilirsiniz. Bir kampanyaya yalnızca tek bir promo eklenebilir.
- Kampanyadaki tüm gruplar için ayarlar
-
Reklamlarınızın gösterileceği coğrafi bölgeyi seçebilirsiniz. Yandex Direct reklamlarınız sadece seçtiğiniz bölgelerde bulunan ve teklifinizden yararlanabilecek kullanıcılara gösterilir.
- Kullanıcı başına gösterim sıklığını sınırla
-
Yalnızca medya içerikli kampanyalar için uygulanabilir.
Reklam gösterimlerinde, kullanıcının markanızı tanıması ve reklamı yapılan ürünü seçmesi önemlidir. Ancak devamlı tekrarlanan reklam, tam ters etki yaparak kullanıcıyı markanıza karşı soğutabilir. Gösterim sıklığının kısıtlanması sayesinde hem kullanıcıların güvenini kazanırsınız hem de reklam bütçesinden tasarruf edersiniz.
Bir kullanıcıya, belirli bir sürede (en fazla 30 gün) veya reklam kampanyası boyunca yapılacak maksimum gösterim sayısını belirleyebilirsiniz. Örneğin: her kullanıcıya günde en fazla 3 gösterim. Kullanıcının tüm cihazlarında yapılan gösterimler dikkate alınır. Sınırlama, medya kampanyasındaki tüm banner'lar ve videolar için geçerlidir. Gösterimler bir aydan fazla devam ediyorsa kampanya boyunca belirlenen kısıtlama aşılabilir.
Farklı cihaz kullanan kullanıcıları tespit eden algoritmaların çalışmasından dolayı belirtilen sınırlamanın biraz üstüne çıkılabileceği istatistikte görülebilir.
- Brand Lift
-
Yalnızca medya içerikli kampanyalar için uygulanabilir.
Brand Lift, reklamın görüntülenmesinin müşteriler arasında marka farkındalığını ve bağımlılığını nasıl etkilediğini değerlendirmenizi sağlar.
Gelişmiş ayarlar
- Yandex Direct'in bu kampanya için önerileri otomatik olarak uygulamasına izin ver
-
Yandex Direct, kampanyanın performansını artırmak için çalışmasını analiz ederek değerlerde gerekli düzenlemeler yapar. Bu değişiklikler, kampanya için yeterince istatistikler toplandıktan sonra Yandex Direct'in algoritmaları gerekli optimizasyon noktaları bulduğunda uygulanır. Bu ayar, “Metin grafik reklamlar” kampanyalarında kullanılabilir.
- Teklif düzenlemeleri
-
Belirli bir hedef kitleye reklam gösterirken teklif düzenlemeleri yardımıyla teklifinizi artırabilir veya azaltabilirsiniz. Bu şekilde, düzenlenmiş yeni teklifle seçilen hedef kullanıcı kitlesine yapılan reklam gösterimleriniz size eski teklife göre daha fazla trafik sağlayabilir.
- Negatif anahtar sözcükler
-
Negatif anahtar sözcükler uygun olmayan sorgulara göre reklam gösterimlerini engeller.
- Reklamlarda öncelik
-
Kullanıcı tarafından girilen arama sorgusuna, farklı gruplardan birden çok reklam için belirtilen anahtar sözcük grupları uygun olduğunda, reklamın neye göre seçileceğini belirtin.
- En iyi gösterge kombinasyonuna göre: Tıklanabilirliğe göre (CTR) en iyi reklamların seçimine göre, kalite katsayısı ve tıklama başına teklif göstergelerine göre seçilir. Varsayılan ayardır.
- Sorguya en yakın ifadeye göre: Sorguya en uygun anahtar sözcük grubunu içeren reklam seçilir. Bu ayar yalnızca farklı gruplardaki sözcük gruplarının ve reklam metinlerinin konuları açısından birbirinden açık bir şekilde farklı olduğu durumlarda kullanın.
Reklam seçimi hakkında daha fazla bilgi.
- Gelişmiş coğrafi hedefleme
- Sadece gösterim bölgesinin ismini içeren sorguların reklamlarınızla yanıtlanması için bu seçeneği etkinleştirin. Bu özellik akıllı banner'lar için geçersizdir.
- Sanal kartvizit
-
Telefon, çalışma saatleri ve ulaşım gibi bilgileri içeren reklamlar kullanıcıların daha çok dikkatini çeker. Bu tür reklamların etkinliği daha fazladır. Kampanyanızdaki tüm reklamlar için aynı bilgileri ya da isterseniz her bir reklam grubu için farklı bilgiler kullanabilirsiniz.
Kampanyanızdaki tüm reklamlar için aynı bilgileri kullanmayı düşünüyorsanız Tek bir adres ve telefon kullan seçeneğini etkinleştirip iletişim bilgileri alanlarını doldurun.
İletişim bilgileri mobil uygulama reklamlarında gösterilmez.
- Yandex Rehber'deki kurum bilgilerinden fotoğrafları, değerlendirme puanını ve kullanıcı yorumlarını Yandex Maps'te göster
-
Reklamlarınız Yandex Maps'te gösterildiğinde kullanıcıların şirket bilgilerinizi görmesini sağlamak için bu seçeneği etkinleştirin.
- Denemeler
-
Yandex Audience'ta deneme oluşturun Kampanyaya en fazla 5 deneme bağlanabilir. Reklamlarınızı göstermek istediğiniz hedef kitle segmentini belirtin ve segmentlere göre teklif düzenlemeleri ayarlayın.
- Site izleme
-
İzleme özelliği site erişimini takip eder ve reklam bütçenizin boşuna harcanmaması için otomatik olarak reklam gösterimlerini durdurur. Siteniz yeniden erişilebilir olduğunda gösterimler otomatik olarak başlar.
- Bildirimler
-
- E-posta bildirimleri
-
Bidirimler kayıt işlemi sırasında belirttiğiniz e-posta adresine gönderilir. Özellikle belli kampanyalar hakkında bildirim alabilmek için başka e-posta adresleri de girebilirsiniz.
- SMS bildirimleri
-
SMS bildirimleri kayıt işleminiz sırasında belirttiğiniz telefon numarasına gönderilir. Hesabınıza bir cep telefonu bağlı değilse veya bildirimleri farklı bir numaraya almak istiyorsanız ilgili bağlantıya tıklayın. Bildirim almak için uygun olduğunuz saati de belirtebilirsiniz.
SMS bildirimleri Yandex tarafından gönderilmektedir ve reklam verenler için ücretsizdir.
SMS bildirimlerinde reklam kampanyası hakkında ne tür bilgiler alınabilir?
- Gösterimin yasak olduğu bölümler
-
Web sitelerinde ve uygulamalarda reklam gösterimlerini engellemek için virgülle ayırarak sıralayın. Lütfen dikkat! Reklamların site ve ağlarda gösterimlerinin yasaklanması reklam kampanyanızın etkinliğini olumsuz etkileyebilir.
- Reklam gösterimlerinin IP adreslerine göre durdurulması
-
Reklamlarla deneme yaparken belirli kullanıcılara IP adreslerine göre reklam gösterimini sınırlayabilirsiniz. Bu amaçla en fazla 25 adet IP adresi belirtebilirsiniz. Lütfen dikkat! IP adreslerinin yasaklanması reklam kampanyanızın etkinliğini olumsuz etkileyebilir.
IP adreslerine göre reklam gösterme yasağı nasıl çalışır ve buna ne tür sınırlamalar getirilebilir?
- Turbo sayfaların kullanımı
-
Mobil cihazlardaki akıllı banner'lardan geçişlerde Turbo sayfaları kullanmak için bu özelliği etkinleştirin.
Bu ayar sadece akıllı banner'lar için çalışır.
- Sistem ayarları
-
Sadece mobil uygulama reklamları için geçerlidir.
- Cihaz türü
- Mobil uygulama reklamları sadece uyumlu mobil cihazlarda (akıllı telefonlarda ve tabletlerde) görüntülenir. Reklamlarınızı, isterseniz yalnızca akıllı telefonlarda veya yalnızca tabletlerde görüntülenecek şekilde ayarlayabilirsiniz.
- Bağlantı türü
- Büyük boyutlu uygulamaları yüklerken kullanıcılar Wi-Fi bağlantısı tercih ederler. Böyle bir uygulamanın reklamını yapıyorsanız, reklam gösterimlerini kullanılan bağlantı türüne (mobil internet ve/veya kablosuz ağ bağlantısı olmasına) göre ayarlayabilirsiniz.