Kampanya Sihirbazı

  1. Kampanya oluşturma
  2. Reklam moderasyonu
  3. Ödeme ve kampanya başlatma
  4. Kampanya istatistiği

Kampanya Sihirbazı, Yandex Direct'te reklamlar yayınlamanın en kolay ve hızlı yoludur. Reklamı yapılan site sayfasına veya mobil uygulamaya yönlendiren bir bağlantı belirtmek yeterlidir. Reklam oluşturmanın her bir adımında, Sihirbaz en uygun ayarları, tematik anahtar kelimeleri, metinleri ve görselleri otomatik önerir.

Böylece kullanıcılar, Aramada, Yandex Reklam Ağı sitelerinde ve Yandex'in başlangıç sayfasında yayınlanan reklamlarınızı görürler.

Kampanya Sihirbazı aracılığıyla oluşturulan kampanyalar, Kampanyalarım sayfasında özel bir simge ile işaretlenir.

Bu tür kampanyalarla çoklu işlemler yapılamaz.

Kampanya oluşturma

Kampanya ekle → Kampanya Sihirbazı yolunu takip edin. Reklamını yapmak istediğiniz sayfaya yönlendiren bağlantıyı tam olarak girin; Kampanya Sihirbazı bu sayfa için en uygun olacak bilgileri seçer.

İpucu. Kampanya trafiğinin işaretlenmesi için gerekli UTM etiketlerini veya başka türlü parametreleri bağlantıya ekleyin. Bu sayede gerekli istatistikleri izleyebilir ve kampanyanızın genel performansını değerlendirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Reklamların URL'lerinde aktarılan parametreler bölümünü okuyun.

Web sitenizin içeriğini analiz eden Yandex.Direct, ona göre reklamınız için uygun olacak bir başlık ve metin önerir, görsel yükler ve hızlı bağlantılar eklemeyi önerir.

Ayarların her birini istediğiniz gibi düzenleyebilir ve ardından reklamın Yandex'in ana sayfasında, arama sonuçları sayfasında veya Reklam Ağı'ndaki görünümünü kontrol edebilirsiniz.

1. Adım: Reklamınızın görünümünü tasarlayın
  1. Gerekirse reklamın başlığını ve açıklama metnini düzenleyin. Teklifinizi tanıtıp tüm avantajlarını ve özelliklerini açıklayın.
  2. Reklamınızı daha çekici kılmak ve onun tıklanma oranını artırmak için önerilen görsellerden beğendiğinizi seçin veya kendi görselinizi ekleyin.

  3. Hızlı bağlantılar bloğuna belirttiğiniz sitenin en önemli sayfalarına yönlendiren bağlantılar eklenir: Örneğin, indirim koşullarının veya istediğiniz ürünlerin açıklamalarının bulunduğu sayfalar gibi. Bunları düzenlemek, değiştirmek veya silmek için şu butona tıklayın:
  4. Kurumunuz Yandex.Business'ta kayıtlıysa iletişim bilgileriniz reklamınıza otomatik olarak eklenir. Yandex.Business'ta birden fazla adresiniz veya telefon numaranız belirtilmişse, sadece reklamlarınıza dahil etmek istediğiniz adresleri seçebilirsiniz.
2. Adım: Hedef kitlenizi tanımlayın

Gösterim bölgesini ve tematik anahtar kelimeleri netleştirin. Kurumunuzu aramak için en çok yapılan sorguları Yandex.Direct'e listeleterek bunları isteğinize göre olduğu gibi kullanabilir veya sizce uygun olmayanları silebilirsiniz.

Ayrıca reklamlarınızı kullanıcı profiline göre (kullanıcıların cinsiyetlerine, yaşlarına ve kullandıkları cihaz türlerine göre) hedefleyebilirsiniz.

3. Adım: Strateji seçin

En uygun strateji, sitenizde Yandex.Metrica sayacının kurulu olup olmadığına ve kampanya hedefinin belirtilip belirtilmediğine bağlı olarak otomatik seçilir.

  • Sayaç kurulu ve kampanya hedefi belirtilmişse Hedefe ulaşma fiyatı alanına istediğiniz dönüşüm fiyatını yazabilirsiniz. Bu durumda belirtilen fiyat karşılığında siteye mümkün olduğunca maksimum sayıda hedef ziyaret sağlayacak bir strateji seçilir. En uygun dönüşüm fiyatı nasıl hesaplanır?
  • Sayaç kurulu ve hedef belirtilmiş olup da Hedefe ulaşma fiyatı alanı boş bırakılmışsa belirli bir bütçe tutarı çerçevesinde siteye mümkün olduğunca maksimum sayıda hedef giriş alırsınız.
  • Sayaç kurulu değilse veya hedef belirtilmemişse, Yandex.Direct'in belirtilen bütçe tutarı dikkate alınarak, siteye maksimum sayıda o konuyla ilgilenen kullanıcıları çekmeyi amaçlayan bir strateji seçilir.
4. Adım: Bütçe tutarı belirtin

Haftalık veya aylık bütçenizi belirleyin. Haftada en az 10 dönüşüm için yeterli olacak bir bütçe tutarı belirtmenizi öneririz. Kampanya ayarları haftalık bütçeyi gösterir.

Yandex.Direct, harcamaları belirtilen miktarı aşmamak kaydıyla yapar. Hesapta para olduğu sürece kampanya devam eder.

Yandex.Direct, bütçe tutarınız çerçevesinde gerçekleşecek tıklama veya dönüşüm sayısını tahmin eder. Bu hesaplama yüzde yüz doğru değildir.

Kampanyayı moderasyona göndermek için Kampanya oluştur'a tıklayın.

Kampanya düzenlemeyi daha sonra tamamlamak için Taslak olarak kaydet'e tıklayın.

Reklam moderasyonu

Oluşturulan kampanyanız mevcut reklam koşullarına uygunluğu açısından kontrol edilir.

Kampanyanın moderasyonu tamamlandıktan sonra Yandex.Direct'te kayıt işleminiz sırasında belirttiğiniz e-posta adresine bildirim gönderilir ve kampanyanın kampanya listesindeki durumu “moderatör tarafından onaylandı” olarak değiştirilir.

Kampanyanın kullanılan görseller gibi kimi öğeleri özel olarak ayrı denetlenir. Bir veya birden fazla öğesi moderasyondan geçemediğinde kampanya bu öğeler olmadan başlatılır. Moderasyon durumu ve ilgili yorumlar kampanya sayfasında görüntülenir. Moderasyondan geçemeyen öğeleri silebilir veya düzenleyebilirsiniz. Öğelerin düzenlenmiş halleri tekrar moderasyona gönderilir ve başarıyla denetlenmesi halinde kampanyaya dahil edilir.

Reklam gösterimleriniz, reklam ücretinin ödemesi yapıldıktan sonra başlar.

Ödeme ve kampanya başlatma

Banka havalesi

Gerçek kişilerin ödemelerini kabul eden herhangi bir banka şubesinden nakit olarak ödeme yapılabilir. Yandex ödeme onayını aldığı andan itibaren reklamlar gösterilmeye başlar.

Her ödeme için fatura kesilmeli.

  1. Ortak hesap sayfasında Ek ödeme yap butonuna tıklayın ve ortak hesabın ödeme tutarını belirtin. Faturalandır butonuna tıklayın.

  2. Ödemenin gerçek kişi tarafından yapılacağını belirtin.

    Bankada nakit ödeme seçeneğini işaretleyin, ödeyen kişinin bilgilerini girin ve Seç butonuna tıklayın.

  3. Sözleşmeyi okuyup onaylayın ve Faturalandır butonuna tıklayın.

  4. Banka havalesi için faturayı almış olacaksınız. Bu faturayı yazdırabilir, Word formatında indirebilir veya e-postayla gönderebilirsiniz.

Not.

Banka havalesiyle ödeme seçeneğinde, fatura miktarı, fatura numarası ve ödeyen kişinin bilgileri, faturada belirtilenler ile aynı olmalıdır. “TR-....-1” formatında olan hesap numarası, ödeme yapılırken mutlaka belirtilmesi gereken özel bir numaradır.

Kredi kartı

Ödeme VISA ve MasterCard kredi kartıyla yapılabilir. Ödemenin gerçekleşmesi 15 dakika ile 1 saat arasında sürer.

  1. Ortak hesap sayfasında Ek ödeme yap butonuna tıklayın ve ortak hesabın ödeme tutarını belirtin. Faturalandır butonuna tıklayın.

  2. Ödemenin gerçek kişi tarafından yapılacağını belirtin.

    Credit card (Visa/Master card) issued in Turkey ödeme seçeneğini işaretleyin, ödeyen kişinin bilgilerini girin ve Seç butonuna tıklayın.

  3. Sözleşmeyi okuyup onaylayın ve Faturalandır butonuna tıklayın.

  4. Kredi kartıyla ödenecek faturayı elde etmiş olursunuz. Kart bilgilerini girmek için Öde butonuna tıklayın.

Kampanya istatistiği

İstatistikler kampanya sayfasında görüntülenir. Ayarlar bilgileri bloğunun altında kampanyanın genel istatistikleri ve daha aşağıda belirli parametrelere göre daha ayrıntılı istatistikler verilir.

Kampanyanın genel istatistiklerinin görüntülenme şekli seçilen hedefe bağlıdır:
  • Siteye girişleri hedefleyen kampanyalar için gösterim, tıklama ve harcama istatistikleri gösterilir,
  • Dönüşümlü stratejilerin kullanıldığı kampanyalar için gösterim, tıklama, dönüşüm, dönüşüm maliyeti ve harcama istatistikleri gösterilir.
Grafikler aşağıdaki parametrelere göre istatistikler yansıtır:
  • Reklamınızı gören kullanıcı kitlesinin cinsiyet ve yaş grupları,
  • Gösterim bölgeleri,
  • Cihaz türleri,
  • Kullanıcıların sizi bulmalarını en çok sağlayan tematik anahtar sözcükler.

    Sizi nasıl bulurlar? bloğunda belirttiğiniz tematik anahtar sözcüklerin yanı sıra ayrıca Reklamınıza göre otomatik hedefleme parametresine göre toplanan istatistikler de bulunur. Yandex.Direct, istek ve ilgi alanları reklam metninizle eşleşen kullanıcıları gerçek zamanlı olarak arayıp seçer. Bu yöntem daha çok olası müşteri bulmayı sağlar.

Not.

Parametre değerinin sıfır olduğu bir durum da söz konusu olabilir. Örneğin, bir gösterim bölgesinin payının %0 olmasına karşın, bu bölgenin gösterim istatistiklerine sahip olduğu durumlar olabilir. Bu durum, reklamın belirli bir gösterim bölgesinde gösterilmesine karşın siteye yeni gelişlerle veya sitedeki aranan yararlı eylemin gerçekleşmesiyle sonuçlanmadığı anlamına gelir.