Kullanıcıların sorumluluğu ve içerik şikayetleri hakkında

Yandex, kullanıcılara bilgi depolama, arama ve paylaşma imkanı sunar.

Kullanıcılar, içeriklerini sunucularımıza yüklemeden önce, Kullanıcı Sözleşmesi şartlarını kabul ederler ve bu sözleşmeye göre yasadışı materyal veya üçüncü şahısların haklarını ihlal eden içerik yüklememeyi taahhüt ederler.

Kötü niyetli kullanıcıların kurallarımızı ve yasaları ihlal eden farkındayız ve farkına vardığımız tüm ihlallerin durdurulması için elimizden gelen tüm önlemleri alıyoruz. Şirketimizde, servislerimizi kullanarak üçüncü şahısların haklarını ihlal eden şikayet ve bildirimlere yanıt verme konusunda standart prosedürler uygulanmaktadır.

Şikayetler

Yandex servisleri kullanıcıları tarafından yüklenen herhangi bir materyalin haklarınızı ihlal ettiğini düşünüyorsanız, doğrudan bu kullanıcıya ulaşarak taleplerinizi iletmeyi deneyin – bazen bu, sorunu çözmek için yeterlidir.

Durum Yandex’in müdahalesini gerektiriyorsa, gerekçeli bir şikayeti şu yollardan biriyle gönderin:

  • form aracılığıyla;
  • abuse@yandex.ru adresine taranmış bir kopya olarak;
  • +7 (495) 739-70-70 numarasına faks ile (mesaja «destek hizmetine» notunu koyun ve ayrıca e-posta adresinizi de belirtin).

Lütfen yanlış şikayetlerde bulunmayın. Anlaşmazlığa konu materyalin gerçekten haklarınızı ihlal ettiğinden emin olun. Haklarınızın ihlal edilip edilmediğinden veya bu hakların ne olduğundan emin değilseniz, bir avukata danışın.

Şikayetinizde aşağıdakileri belirtin:

  1. Kimliğinizi tanımlamak için gerekli bilgiler.

  2. Şikayetin dayanakları – sitedeki hangi materyalin haklarınızı ihlal ettiği ve bu ihlalin ne ile ilgili olduğu:

    • Materyalin tam adını belirtin;
    • Materyalin bulunduğu sayfaların tam adreslerini (URL) belirtin;
    • Bu materyalin hangi haklarınızı ihlal ettiğini yazın.

    Dikkat

    Şikayet, hakları ihlal edilen kişi veya temsilcisi tarafından imzalanmalıdır. Başvuru sahibinin çıkarlarına hareket etme hakkı, yasaya uygun olarak düzenlenmiş bir vekaletname ile teyit edilmeli ve başvuruya eklenmelidir.

Kullanıcı haklarının ihlaline ilişkin bir şikayet aldığımızda, şikayette belirtilen materyallere erişimi engelliyoruz. Eğer materyalleri yükleyen kullanıcı kayıt sırasında iletişim bilgilerini verdiyse, bu materyallere erişimin gelen şikayet nedeniyle kapatıldığına dair ek bir bildirim gönderiyoruz. Tekrarlanan ihlaller durumunda, Yandex kendi takdirine bağlı olarak ihlal edenlerin kullanıcı hesaplarını silebilir.

Şikayet alan kullanıcı, ya anlaşmazlığa konu materyalleri kaldırabilir ya da Yandex’e, bu materyallerin Yandex kaynaklarında yer almasının yasal olduğunu düşündüğü için talepleri çözmeye hazır olduğunu belirten bir karşı bildirim gönderebilir. Karşı bildirim, ya Yandex’in herhangi bir ofisinde şahsen ya da posta yoluyla noter tasdikli imza ile kabul edilir. Karşı bildirim olmadan, anlaşmazlığa konu materyaller engelli kalacak ve zamanla otomatik olarak silinecektir.

Anlaşmazlığa konu materyalleri yükleyen kullanıcının ve şikayetçinin beyanları, kimliklerini belirlemeye ve onlarla iletişime geçmeye olanak tanıyan tüm gerekli bilgileri içermelidir.

Kullanıcının karşı bildirimini aldıktan sonra, taraflara bu konuyu kendi aralarında tartışmaları için bilgi sağlıyoruz ve anlaşmazlığa konu materyallere erişimi açıyoruz. Eğer daha sonra Yandex’e, konunun şikayetçi lehine çözüldüğünü doğrulayan belgeler gelirse, materyaller engellenecektir.