Kullanıcıların sorumlulukları hakkında ve içerik ile ilgili şikayetler

Yandex, kullanıcıları için bilgi saklama, arama ve paylaşma olanağı sağlar.

İçeriği sunucularımıza yerleştirmeden önce kullanıcılar, Kullanıcı Sözleşmesi koşullarını kabul ederek üçüncü şahısların haklarını ihlal eden yasak materyalleri veya içeriği yerleştirmeyeceklerini beyan ederler.

Kötü niyetli kullanıcıların hem bizim kurallarımızı hem de yasayı çiğneyebileceklerinin farkındayız ve buna engel olmak için gerekeni yapıyoruz. Servislerimiz aracılığıyla üçüncü şahısların haklarını ihlal etmek amacıyla yapılan hukuksuzluklar ile ilgili tüm şikayetlere ve taleplere cevap vermek için şirketimizde standart şemalar oluşturulmuştur.

Şikayetler

Yandex servislerini kullananlar tarafından yerleştirilen herhangi bir içeriğin haklarınızı ihlal ettiğini düşünüyorsanız doğrudan bu kullanıcıya başvurup sorununuzu açıklamayı deneyin; bazı durumlarda bu başvuru, sorunu çözmek için yeterli olabilmektedir.

Ancak durum Yandex'in müdahalesini gerektiriyorsa şikayetinizi aşağıdaki yollardan bize iletebilirsiniz:

Lütfen, asılsız şikayette bulunmayın. İçeriğin haklarınızı gerçekten ihlal ettiğinden emin olun. Haklarınızın neler olduğundan ve ihlal edilip edilmediğinden emin değilseniz bir avukata danışın.

Şikayetinizde belirtmeniz gerekenler:

  1. Kişisel bilgilerinizi teyit edecek bilgiler.
  2. Şikayetinizin sebebi: sitede yer alan hangi içerik haklarınızı ne şekilde ihlal etmekte:
    • içeriğin tam adını belirtin;
    • yerleştirildiği sayfasının tam adresini (URL) belirtin;
    • bu içerik ile hangi hakkınızın ihlal edildiğini açıklayın.
    Uyarı. Şikayet dilekçesi, yerleştirilen içerik yüzünden hakları ihlal edilen kullanıcı veya vekili tarafından imzalanmış olmalıdır. Kullanıcı vekilinin temsil hakları, mevzuata uygun olarak düzenlenen ve dilekçeye eklenen vekaletname ile desteklenmelidir.

Kullanıcıdan şikayet alındıktan sonra içeriğe erişim engellenir. İçeriği yerleştiren kullanıcı kayıt sırasında iletişim bilgilerini girdiyse, yerleştirdiği içeriğe erişimin şikayet nedeniyle engellendiği kendisine bildirilir. Birden fazla ihlal yapılması durumunda, ihlalde bulunanların kullanıcı hesaplarını silmek Yandex'in takdirindedir.

Şikayet alan kullanıcı içeriği silebilir ya da içeriğin Yandex'in kaynaklarına yerleştirilmesinin yasal olduğunu ve hak ihlali yapılmadığını belirterek şikayete cevap vermeye hazır olduğuna dair bir dilekçe sunabilir. Dilekçe doğrudan sahibi tarafından herhangi bir Yandex ofisine elden verilebileceği gibi taahhütlü posta ile de gönderilebilir. Dilekçe verilmezse söz konusu içeriğe erişim engeli devam eder ve zamanla içerik otomatik olarak silinir.

Söz konusu içeriği yerleştiren kullanıcının dilekçesi ve şikayet sahibinin dilekçesi, tüm gerekli kişisel bilgileri ve iletişim bilgilerini içermelidir.

Yanıt dilekçesi geldiğinde, iki tarafın sorunu aralarında tartışabilmeleri için bilgiler paylaşılır ve söz konusu içeriğe erişim açılır. Daha sonra, şikayet sahibinin iddiasında haklı olduğuna dair belgeler Yandex'e gönderilirse içerik engellenir.