Şirket Verileri

Potansiyel müşterilerin şirketinizi bulması, mümkün olduğunca fazla bilgi belirtirseniz daha kolay olacaktır. Şirket profilindeki tüm zorunlu alanlar doldurulduysa, “Bilgi Sahibi Tarafından Onaylandı” özel işareti görünecektir.

Düzenlemeler moderasyondayken şu mesajı görürsünüz: “Bu şirketin verilerini güncellediğiniz için teşekkürler. Şu anda düzeltmeler denetleniyor ve sadece siz görebiliyorsunuz, ama daha sonra tüm kullanıcılar tarafından erişilebilir olacaklardır».

Veriler kontrol edildikten hemen sonra yayınlanacaktır. Yandex Business ve Yandex Maps’deki moderasyon üç gün sürer, Yandex arama sonuçlarındaki adres snippet’inde ise bir haftaya kadar sürebilir.

Şirket bilgilerini değiştirme başvurusunu yalnızca sahip değil, aynı zamanda Yandex Maps’deki herhangi bir Yandex kullanıcısı da Hatayı düzelt düğmesiyle yapabilir. Bir kullanıcı böyle bir başvuru oluşturduysa, şirket sahibi bununla ilgili bir mesaj alacak ve değişikliği Değişiklikler sayfasında onaylayabilecek veya reddedebilecektir.

Kişisel Hesaba Giriş

Şirket verilerini değiştirmek için Yandex Business kişisel hesabına gidin:

  1. Yandex ID ile giriş yapın.

    Hesabınız yoksa, kayıt sayfasına gidin.

  2. Girişimciler için Yandex Business sayfasını açın.

  3. Kişisel hesaba geçin:

    Sağ üst köşedeki Giriş yap düğmesine tıklayın.

    Sağ üst köşede placement-product-icon simgesine → Giriş yap veya Bağlan seçeneğinetıklayın.

    Dikkat

    Şirketiniz üzerindeki haklarınız onaylanmış olmalıdır. Ayrıntılar için Şirket Üzerinde Hakların Onaylanması bölümüne bakın

İsim ve Kısa İsim

İsmi değiştirmek için:

  1. Kuruluşlar sayfasında, şirket adındaki bağlantıya tıklayın.

  2. Sol menüden Şirket HakkındaVeriler bölümüne gidin.

  3. Farklı Dillerde İsim bloğuna gidin. Burada ismi (kısa isim dahil) doldurabilir ve ek diller seçebilirsiniz.

    Yeni ismin moderasyondan başarıyla geçmesi için listeleme gereksinimlerine uygun olması gerekir.

  4. Sayfanın altındaki Değişiklikleri Kaydet düğmesine tıklayın.

Bir rebranding yaptıysanız, ismin yanı sıra, eski şirket adının bulunduğu logo ve fotoğrafları da değiştirmeniz gerekir.

Eğer rebranding, bir şubenin ağdan çıkışı ile ilişkiliyse, sadece ismi değiştirmek yeterli değildir. Yeni bir şirket profili oluşturulması gerekmektedir.

Adres ve Konum

Şirketin fiziksel adresini veya bir online şirketin hizmet bölgesini değiştirebilirsiniz.

Adresi değiştirdikten sonra, yeni adresi onaylamanızı isteyeceğiz.

Şirketin bir fiziksel adresi var

  1. Kuruluşlar sayfasında, şirket adındaki bağlantıya tıklayın.
  2. Sol menüden Şirket HakkındaVeriler bölümüne gidin.
  3. Konum ve Girişler bloğuna gidin.
  4. Yeni adresi girin veya müşterilerinizin gelebileceği noktayı haritada seçin.
  5. Sayfanın altındaki Değişiklikleri Kaydet düğmesine tıklayın.

Not

Yandex Business’ta, Yandex Maps’de yayınlanmak üzere kabul edilmeyenler:

  • kira için verilen mülklerin adresleri (daireler, müstakil evler);
  • fiziksel adresi olmayan veya sahibinin ikamet adresinde bulunan internet mağazaları.

Fiziksel adresi olmayan bir internet mağazası, Yandex Business’e bir çevrimiçi şirket olarak eklenebilir.

Adresi değiştirmek, konumu netleştirmek veya bir giriş eklemek için, Konum ve bina girişleri bloğunda bir değişiklik türü seçin:

Adresi veya girişi değiştiremezseniz, lütfen geri bildirim formunu doldurun.

Taşınıyorum

Taşınma, aynı yerleşim yeri içindeki bir adres değişikliğidir.

Not

Taşınma aşağıdaki durumlarda kullanılamaz:

Bu durumlarda taşınma yerine yeni bir profil oluşturmanız gerekir.

Şirket şehir içinde taşındıysa adresi değiştirmek için:

  1. Şirket sayfasında, Şirket HakkındaVeriler bölümünde, Temel Bilgiler sekmesinde şirket adresini değiştirin veya haritadaki işareti doğru yere taşıyın.

  2. Yeni adresi kontrol edin ve Taşınıyorum seçin. Eski adresle ilgili fotoğraf ve yorumlar bırakmak gerekirse ilgili işaretleri kaldırın.

  3. Kaydet butonuna tıklayın. Yeni adres için şirket profili otomatik olarak oluşturulacaktır.

    Eğer fotoğraf ve yorumların aktarılmasını kabul ettiyseniz, bunlar yeni adresteki şirket profilene eklenecektir.

Yandex Maps’te eski adresteki şirket, “Taşındı” durumuyla yayınlanacaktır. Eski adresteki profildeki bilgileri değiştirmek mümkün olmayacaktır.

Not

Yeni adresteki profildeki bilgilerin tamamen güncellenmesi yedi güne kadar sürebilir.

Yeni profile aktarılanlar:

  • fiyat listesi;
  • iletişim bilgileri (telefon ve web sitesi);
  • yorumlar ve puanlar*;
  • dış cephe, iç mekan ve panoramik fotoğraflar hariç fotoğraflar*.

Yeni bir QR kod ve Yandex Metrica sayacı oluşturulacak.

Adresi netleştiriyorum

Adres değişmemiş ancak binadaki konumunuz değişmişse, Adresi netleştiriyorum seçeneğini belirleyin. Bilgileri düzenleyin, bir giriş ekleyin ve Değişiklikleri Kaydet butonuna tıklayın. Şirket profili güncellenecek.

Giriş Ekle

Bulunduğunuz bina büyükse ve içinde birden fazla giriş varsa, müşterilerin şirketinizi bulmasını kolaylaştırmak için uygun girişi haritada işaretleyin. Bunu yapmak için mini haritanın sağ alt köşesindeki Girişleri Düzenle butonuna tıklayın.

Çevrimiçi Şirketler

Servis bölgesine bölge eklemek veya yarıçapı değiştirmek için:

  1. Kuruluşlar sayfasında, şirket adındaki bağlantıya tıklayın.
  2. Sol menüden Şirket HakkındaVeriler bölümüne gidin.
  3. Hizmet bölgesi bloğuna gidin.
  4. Listeden uygun bölgeleri ekleyin veya belirli bir adrese sahip bir noktanın etrafında bir yarıçap belirleyin. Yarıçap değeri yalnızca tam sayı olabilir ve 10.000 km’yi aşamaz.
  5. Sayfanın altındaki Değişiklikleri Kaydet düğmesine tıklayın.

Bir çevrimiçi şirketin fiziksel bir adresi olursa:

  1. Yönetici Paneli’nde şirketi seçin.
  2. Sağ taraftaki Faydalı servisleri bağlayın bloğundan Yandex Maps'te görüntüleneceksiniz seçeneğini belirleyin.
  3. Sunulan form aracılığıyla bir başvuru oluşturun.

Durum

Kullanıcılara şirketinizin geçici olarak kapalı olduğunu bildirmek istiyorsanız, şirket durumunu değiştirin:

  1. Kuruluşlar sayfasında, şirket adındaki bağlantıya tıklayın.

  2. Sol menüden Şirket HakkındaVeriler bölümüne gidin.

  3. Çalışma Saatleri bloğuna gidin ve uygun durumu seçin.

  4. Sayfanın altındaki Değişiklikleri Kaydet düğmesine tıklayın.

Veriler kontrol edildikten sonra şirket durumu değiştirilecektir.

Faaliyet alanı

Bir faaliyet türü eklemek veya değiştirmek için:

  1. Kuruluşlar sayfasında, şirket adındaki bağlantıya tıklayın.
  2. Sol menüden Şirket HakkındaVeriler bölümüne gidin.
  3. Kategori bloğunda ekleyin veya değiştirin:

    • Ana kategori

      Yalnızca bir tane ana kategori olabilir.

      Ana kategori seçmek için listeden birini seçin veya giriş alanına ilk harfleri yazmaya başlayın.

    • İkincil kategoriler

      En fazla iki ikincil kategori olabilir.

      İkincil kategori seçmek için listeden birini seçin veya giriş alanına ilk harfleri yazmaya başlayın.

      Zaten iki ikincil kategori eklenmişse, değişiklik yapmak için önce birini silin.

  4. Sayfanın altındaki Verileri Kaydet butonuna tıklayın.
  5. Özellikler ve ayrıntılar bloğunda, seçilen faaliyet türleri için ek parametreler belirtin. Örneğin: otopark, ortalama hesap, ücretsiz Wi-Fi veya kartla ödeme.

Çalışma Saatleri ve Resmi Tatiller

  1. Kuruluşlar sayfasında, şirket adındaki bağlantıya tıklayın.

  2. Sol menüden Şirket HakkındaVeriler bölümüne gidin.

  3. Çalışma Saatleri bloğunda şirketinizin çalışma saatlerini ayarlayabilirsiniz. Hafta İçi, Her Gün, 24 Saat, Hafta Sonu, Ara düğmelerini kullanarak zaman aralıklarını ayarlayın.

    Şirketin genel çalışma programını değiştirmeden, belirli bir günü tatil veya resmi tatil olarak ayarlayabilirsiniz. Bunu yapmak için, Tatil günleri ve çalışılmayan günler bloğunda Çalışma saatleri ekle butonuna tıklayın, bir tarih seçin ve çalışma programını ayarlayın veya şirket o gün çalışmıyorsa Tatil günü seçeneğini işaretleyin. Resmi tatiller, şirket profilinde tatilin olduğu haftanın pazartesi gününden itibaren görüntülenecektir.

  4. Sayfanın altındaki Değişiklikleri Kaydet düğmesine tıklayın.

İletişim Bilgileri

  1. Kuruluşlar sayfasında, şirket adındaki bağlantıya tıklayın.

  2. Sol menüden Şirket HakkındaVeriler bölümüne gidin:

    • Web Sitesi ve Sosyal Medya bloğunda şunları ekleyin:

      • Web Site Adresleri – Ana web sitenize bağlantısı ile bir veya iki adet ek web site bağlantısı.

        İlk sırada, müşteri kazanmak için en önemli olan web sitesinin adresini belirtin. Daha sonra ek web sitelerini belirtebilirsiniz. Bunlar bir açılır listede görüntülenecektir.

        Not

        Profilde en fazla üç web sitesi yayınlanacaktır: ana web sitesine bir bağlantı ve en fazla iki ek web sitesi bağlantısı.

      • Sosyal Medya Sayfaları – Sosyal medya profilinize bağlı olan kullanıcı adı veya telefon numarası.

        Not

        Telegram – Bir anlık mesajlaşma uygulaması değil, bir sosyal ağ.

      • Anlık Mesajlaşma Uygulamaları.

        WhatsApp ve Viber simgelerinin bulunduğu alanlara, https://wa.me/müşteri_numarası ve https://viber.click/müşteri_numarası formatında bağlantılar ekleyin, numarayı 79991112233 formatında belirtin.

        Yandex Maps’den Gelen Mesaj İşareti

        Bir müşteri Yandex Maps’de düğmesine tıklarsa, ilk mesajına otomatik olarak “Yandex Maps’den gelen bir mesajdır. Merhaba! Teklifinizle ilgileniyorum.” metnini içeren bir şablon eklenecektir.

        Not

        Şablonun metni değiştirilemez.

        Müşteri bu mesajı düzenleyebilecektir – şablon metnini silerek kendi mesajını yazabilecektir.

      • Bir YouTube kanalı – kanalınızın bağlantısı.

    • Telefon numaraları bloğuna telefon numaralarını ekleyin:

      • arama için bir numara, dahili numara ve açıklaması;

      • Viber ve WhatsApp üzerinden iletişim için telefon numaraları.

    • E-posta bloğuna bir e-posta adresi ekleyin.

  3. Sayfanın altındaki Değişiklikleri Kaydet düğmesine tıklayın.

Özellikler ve ayrıntılar

Bu bölümde şirketinizle ilgili ek bilgileri belirtebilirsiniz. Bu bilgi, şirket profilinde Özellikler ve ayrıntılar bölümünde ve Yer Hakkında Kısa Bilgi bloğunda, foto arama, alt yazılar’de. Bu sekmede ne kadar çok bilgi olursa, müşterileriniz için o kadar kullanışlı olur.

Bu bölüme bilgi eklemek için Tümünü Göster seçeneğine veya herhangi bir alt bölümün adına tıklayın.

Temel Özellikler

Bu bölümde şirket hakkında genel bilgiler belirtilebilir, örneğin:

  • Para Birimi
  • Park yeri
  • Wi-Fi
  • Hayvanlarla girilebilir
  • Tüzel kişi

Not

Şirketin yasal bilgileri (resmi ayrıntıları) Yandex Maps’de görüntülenmez.

Veriler veya diğer temel şirket özellikleri değişirse, bunları bu bölümde güncelleyin ve Değişiklikleri Kaydet butonuna tıklayın.

Faaliyet Türüne Göre Özellikler

Bu bölümde, şirketinizin faaliyet türüyle ilişkili bilgileri belirtebilirsiniz. Örneğin, bir mağazanız veya kafeniz varsa, şu gibi bilgileri belirtebilirsiniz:

  • Teslimat
  • Ödeme Yöntemi
  • Paket Kahve
  • Promosyon

Erişilebilirlik

Şirketinizde engelli bireyler için erişilebilir bir ortam varsa, şu gibi bilgileri belirtebilirsiniz:

  • Engelliler İçin Park yeri
  • Tekerlekli sandalyeyle ulaşılabilirlik
  • Otomatik kapı
  • Еngelli tuvaleti
Destek mektubu



Ayrıca şu servise de geçebilirsiniz:

   



Snippet, arama sonuçlarında görüntülenen şirket bilgilerinden oluşan bir bloktur.

Sadece isim değişti, çalışanlar, bina ve sahip aynı kaldı.

Eğer aktarımı kabul ettiyseniz.