Yandex.Metrica verileri bazındaki segment

Yandex.Metrica, siteler için bir web analiz aracıdır. Yandex.Metrica ile çalışmaya başlamak için web sayfalarının içeriğine eklenen bir kod olan sayacı oluşturmanız gerekir. Sayaç; sitenin kendisi, olayları ve ziyaretçileri hakkındaki bilgileri Yandex.Metrica servisine aktarır.

Yandex.Metrica'da hedefler ve segmentler belirlenebilir. Hedefler sayesinde bir ziyaretçinin sitenizde davranışlarını takip edebilirsiniz. Örneğin, ziyaretçi kampanya sayfasını açmış, indirimli ürünü sepete koymuş, sipariş işlemlerine başlamış olabilir. Segmentler bir ziyaretçinin özelliklerini tarif eder: örneğin, ziyaretçinin siteye nereden geçiş yaptığı (sosyal ağlardan, Yandex aramasından), ziyaretçinin siteyi hangi cihazdan görüntülediği (cep telefonu, masaüstü bilgisayar), ziyaretçinin cinsiyeti ve yaşı.
Kampanya sayfasını görüntüleme hedefini nasıl oluşturabilirim

Yandex.Metrica'da Ayarlar → Hedefler yolunu izleyin ve Hedef ekle butonuna tıklayın. Hedef için bir ad ve ulaşım koşullarını belirtin.

Sosyal ağlardan yapılan geçişler için bir segment oluşturabilirsiniz.

Yandex.Metrica'da herhangi bir rapora geçerek ziyaretler ve kişiler için seçim koşullarını ayarlayın. Segment → Farklı kaydet butonuna tıklayın ve segment için bir ad belirtin.

Yandex.Audience'ta segment oluşturmak için kendi sayacınızın veya misafir olarak tam düzenleme yetkinizin ayarlanmış olduğu bir sayacın verilerini kullanabilirsiniz.

Segmentler sekmesinde Segment oluştur butonuna tıklayın ve Yandex verilerine göre → Yandex.Metrica yolunu takip edin. İsim ve sayacı belirtin ve kullanıcı seçimi için kullanacağınız verileri belirleyin. Lütfen dikkat: Segment son 90 günlük verilere göre oluşur.

Oluşturulan segmentin durumu “İşleniyor” olarak değişecek. Segmentin işlenmesi maksimum 2 saat sürer. Kapsam dahilinde 1000 veya daha fazla anonim kimlik belirleyicinin bulunması halinde segment “Hazır” durumuna geçer. Artık bunları reklam gösterim ayarlarınızda kullanabilirsiniz.

Sayaca erişim engellenmiş veya sadece okuma yetkisini veren misafir erişim yetkisi olarak düzenlenmişse ilgili segment “Aktif değil” durumuna geçer ve bu segmentle ilgili reklam gösterimleri durdurulur.