Kutsal Peygamber İlyas'ın Yaroslavl Şehir Kilisesi, sözde Toprak kentinin içinde, Ilyinskaya kilisesinden sonra adlandırılan tören meydanında görkemli bir şekilde yer almaktadır. Bu yerde uzun zamandır iki ahşap kilise vardı — Kutsal Peygamber İlyas adına soğuk, Kutsal Bakire'nin Koruması adına sıcak.
19. yüzyılın sonuna kadar, bu harika tapınak çürümesiyle üzücü bir izlenim bırakıyordu: yılın her zamanında tapınağın çatılarını kaplayan, kornişlerine kalıplanan ve tapınağa giren güvercinler, tamamen egemen sahipleri olmakla tehdit ediyor gibiydi. Ancak cömert armağanı (yaklaşık 60.000 ruble gümüş) ve danışman, şehir başkanı Ivan Aleksandrovich Vakhromeyev'in (Vakhrameyev) ticaretinin kişisel gözetimi sayesinde, içeride ve dışarıda restore edilen Ilyinsky Tapınağı, Ortodoks tapınağının hayranlarının ve kilise antikalarının sevgilisinin gözlerini okşuyor.
Kraliyet Ailesinin Ağustos şahsiyetleri, bilginler ve yüksek rütbeli erkekler Yaroslavl'da kaldıkları süre boyunca Ilyinsky Kilisesi'ne canlı bir şekilde ilgi duyuyorlar ve onu incelemek için çok zaman ayırıyorlar. Ilyinsky Kilisesi'nin tarihinde iki dönem ayırt edilir: ilki efsanelerden bilinen eski bir dönemdir ve ikincisi, 17. yüzyılın ikinci yarısından itibaren, buradan önce var olan taş tapınağın kurulmasından itibaren en geç olanıdır.
İlk dönemde, Ilyinsky Tapınağı, Yaroslavl tapınaklarının çoğu gibi ahşaptan yapılmıştır: ne zaman inşa edildiği, hangi dürtüyle ve kim tarafından kesin olarak bilinmemektedir. Yaroslavl'daki eski büyük yangınlardan birinde, bu tapınak yandı ve tapınakta bulunan tüm belgeler ve tüm mülkler yandı, bu nedenle şu anda erken dönemine ait antik eserler günümüze ulaşmamıştır.
İki sundurmaya karşılık gelen antik demir kapılara sahip iki geniş giriş, paperti'den Aziz Peygamber İlyas'ın onuruna yaz tapınağına çıkar. Batı girişinden ikonostasise kadar 17 arşine ve kuzey duvarından güney 18 arşine kadar 4 tepeye sahiptir. İçindeki tonozlar duvarlardan tapınağın ortasında iki büyük taş sütuna asılmıştır. Bu tapınağa yükselen saygılı peygamber devesi, eski sanatsal eser ikonlarından, duvarlarda, sütunlarda ve cennete yönelik kasada freskli kutsal resimlerden oluşan yüksek beş katmanlı ikonostasisten esinlenerek, dünyevi her şeyden vazgeçmek ve tüm düşünceleriyle Tanrı'ya yükselmek için tam bir fırsata sahiptir.
Mevcut kilise taştan, bir ve iki katlı olup mimari yapılarında oldukça dikkat çekicidir. Kilise binası, tepesinde beş bölüm bulunan uzun bir dörtgendir. İşte bu, Tanrı'nın kutsal peygamberi İlyas'ın gerçek soğuk kilisesini, Yeni Şehir'in mucize işçisi Khutyn'li Muhterem Barlaam adına sağ taraftaki sunakta bir yan şapel ile oluşturuyor. Güney tarafında, soğuk kilise ile bağlantılı olarak, Kutsal Bakireler'in Koruması adına sıcak bir kilise var. Batı ve kuzey taraflarında ayrı kapalı girişleri olan papertiler bulunmaktadır.
Yaroslavl St. İlyas Peygamberi Kilisesi, Kutsal Bakire'nin Şefaat Kilisesinin sıcaklığı ile birlikte 1647 yılında inşaatla başlamış ve nihayet 1650 yılında aynı temelde birlikte kurulmuştur. İlyas Peygamber Efendimiz'in ana kilisesi aynı yıl 1650'de kutsanmış, 1681 yılına kadar yan şapeller, paperteler ve girişlerle duvarlara ve tonozlara boyanmıştır.
Ilyinsky Kilisesi, Yaroslavl tüccarlarının yüzlerce oturma odasına, akrabaları Vonifatia ve Ioanikia Skripinlere bağımlı olarak inşa edildi.
1650'de, 16 Haziran'da, Yaroslavl'da yeni kurulan Taş Ilyinsky Tapınağı Rostov Büyükşehir Barlaam tarafından kutsandı ve Moskova Patriği Joseph 1, Çar Alexei Mihayloviç'in izniyle, bu tapınağa Rab'bin Kutsamasının bir kısmını gönderdi.
Rab'bin dürüst cübbesi, O'nun sıradan chiton ile özdeşleştirilmemelidir - Kutsal Yazılarda açıkça farklıdırlar: «Savaşçılar İsa'yı çarmıha gerdiklerinde Onun giysilerini alıp her savaşçıya bir parça olmak üzere dörde böldüler ve bir chiton; chiton dikilmemişti, hepsi yukarıdan dokunmuştu. Ve böylece birbirlerine dediler ki: Onu parçalamayacağız, onun hakkında kura çekeceğiz, ki bu olacak, Kitaptaki söylenenler gerçekleşsin: Giysilerimi kendimiz arasında bölüştürdük ve giysilerim hakkında kura çekiyorlardı» (Yuhanna İncili, 19:23, 24; Mezmurlar 21: 19). Chiton, cübbenin aksine bölünemezdi, aksi takdirde iplikler halinde çiçek açardı.
Uydurma geleneğe göre, torunları bugüne kadar var olan birkaç Yahudi aile İverya'nın (Gürcistan) başkenti Mtskheta'ya yerleşti (Elioses, Gedevanovlar). Levililerin soyundan gelen ve Sidonia'nın kız kardeşi ve annesinden Elios'tan oluşan bir ailede. Elioz, İsa'yı görmek için çok istekliydi ve bu dilek yerine getirildi. Diğerlerinin yanı sıra Paskalya bayramı için Kudüs'e gitmesi gerekiyordu. Eliosus, Rab'bin acılarına tanık olmak zorunda kaldı.
Eliosis, Calvary'deyken, Masum bir Acının Çarmıhında, bir savaşçıdan, ikincisine kura ile teslim olan Mesih'in Chitonunu satın aldı. Elioz, değerli bir türbe ekmekle birlikte Mtskheta'ya evine gitti.
Kız kardeşi Sidonia, kardeşinin kollarında Rab'bin Şitonunun olduğunu öğrenince, kelimenin tam anlamıyla kutsal kıyafetlerini elinden çıkardı, onu en büyük türbe gibi parçaladı, göğsüne koydu ve öldü. Hiçbir insan gücü Chiton'u Sidonia'nın kollarından çıkaramazdı ve o, kralın bahçesindeki değerli tapınakla birlikte gömüldü.
Bu kutsal yerin üzerine 12 havarinin Mtskheti Katedrali tapınağı inşa edildi.
13. yüzyılda, Cengiz Han'ın Moğol ordularının Gürcistan'ı işgali sırasında, Rab'bin Çiti topraktan çıkarıldı ve Gürcü Katolikoslarının kutsallığında tutuldu ve daha sonra Moğollar tarafından yıkılan Mtskheti Katedrali'nin bu katedralde yeniden inşa edilmesiyle korundu. 17. yüzyılda, Pers Şah Abbas, Mtskheta'ya yapılan saldırı sırasında Rab'bin Şatosunu aldı ve 1625'te Rus Çarı Mikhail Fedorovich'in iyiliğini kazanmak isteyen, aralarında bu Hıristiyan tapınağının da bulunduğu hediyelerle ona bir elçilik gönderdi. Genç Çar ve Patrik Filaret onu memnuniyetle kabul ettiler ve Moskova'daki eski Yunanlılardan tarihini öğrendikten sonra, Rus piskoposlarla görüştükten sonra, katı oruçlara uymalarını ve dua etmelerini ve Lent'in Haça tapan haftasında Kurtarıcı'nın Cübbesini hastalara yüklemelerini emrettiler. Hastaların çoğu, Tapınağın mucizevi gücüyle iyileşti. Bunu gören Çar Patrik, Varsayım Katedrali'nde özel bir yer düzenlemesini emretti ve oraya değerli bir hediye koydu (1898, 2. bölüm ve 900, I. Bölüm için kişisel olarak yararlı bir okuma).
Rab'bin Cübbesinin bir parçası olan bu nadir türbe, bir buçuk ingiliz inç uzunluğunda ve 1 inç genişliğinde ve 2 satırlık gümüş yaldızlı sekizgen bir sandıkta korunmaktadır. Geminin üst tarafında, camla kaplı türbenin açıklığının yanında haç şeklinde 4 değerli taş bulunmaktadır.
Bu küçük gemi, dövülmüş başka bir büyük gümüş gemiye yerleştirilir ve güçlendirilir ve dışarıdan yontulmuş bir Gemiye yerleştirilir. Ark, dikdörtgen dörtgen bir şekle sahiptir ve 4 ayak üzerinde durmaktadır. Bacakları ve kapağı saymadan yüksekliği 4 inç ve 8 çizgidir. 6 inç uzunluğunda ve 8 satırlık geminin ön tarafında, adına sıcak bir kilisenin kutsandığı Kutsal Bakire'nin Örtüsünün resmi kabartma olarak basılmıştır; 4 inç genişliğinde ve 4 satırlık geminin sağ tarafında, ana kilisenin kuzey tarafına bir yan şapelin düzenlendiği Aziz Şehitler ve itirafçılar Guri, Samon ve Aviv kabartma olarak tasvir edilmiştir; Sağ tarafın karşısındaki geminin sol tarafında, Hz. Peygamber İlyas ve Khutyn'li Muhterem Barlaam kabartma olarak tasvir edilmiştir. Geminin ön tarafının karşısındaki arka tarafında, Rabbimiz İsa Mesih'in tabutundaki konumu kabartma olarak tasvir edilmiştir. «Şalner» (menteşe) üzerinde açılan geminin çatısı, üstüne çarmıha gerilmiş Rabbimiz İsa Mesih'in kabartma görüntüsü ve yanlarında Tanrı'nın Annesi ve İlahiyatçı Yuhanna'nın kabartma görüntüleri ile gümüş yontulmuş bir haçın tutturulduğu bir piramit şeklinde düzenlenmiştir.
«Tüm büyük Gemideki ağırlıkla, küçük gemi ile birlikte, bu, 1849'da derlenen kilise İlyinsky envanterinde 3 pound'dur. Sandık, soğuk kilisede de kaplandığı piramit şeklinde düzenlenmiş bir kılıfla kaplıdır.
1651 yılında yapılan 37 yaprak (dörtlü) üzerindeki deri ciltli bir yaprağın dördüncüsü olan tapınağın tüm mal varlığının envanteri bugüne kadar Ilyinsky Kilisesi'nde korunmaktadır. Envanterden, Vonifatiy ve Ioanikiy Skripiny kardeşlerinin, inşa ettikleri Ilyinsky tapınağına her bakımdan özel bakımları olduğu açıktır. İçine çok sayıda değerli ikonlar, zengin mutfak eşyaları, pahalı olan cüppeler, çoğu ibadetle ilgili kitaplar bağışladılar, tapınağa iyi bir zil sesi sağladılar ve kilisenin yararına bir katkı atadılar.
Lütuf, yerel ikonların değerli dekorasyonu, kilise eşyalarının zenginliği ve diğerleri açısından Ilyinsky Tapınağı, Yaroslavl kentindeki ilklerden biridir.
İlyin kilisesinin duvarlarının boyanması, ana İlyin kilisesinin güney duvarındaki yazıtın ifadesine göre, Eylül ayında 7189 (1681) tarafından 8. günde, Kostroma kentinin izografları Guriy Nikitin, Savin ve Yaroslavtsi'nin Gücü Dmitry Semyonov, Vasily Kuzmin, Artemy Timofeev, Pyotr Averkiev, Mark Nazarov, Vasily Mironov, Thomas Yermilov, Timofey Fedotov, Ivan Petrov, Ivan Andriyanov, Ivan Andriyanov, Ivanov, Philip Andriyanov, Semyon Pavlov. Böylece 17 Haziran 1680'de başlayıp ertesi yılın 8 Eylül'ünde sona eren tüm tapınakların boyanması 15 kişi tarafından tamamlandı. Bu arada, restorasyonu sırasında, görüntülere verilen hasarın yıkanması ve yenilenmesi üç yıldan fazla zaman aldı, bu da ilkbaharın başından sonbaharın sonlarına kadar demir fırınların havayı ısıtmak için ısıtıldığı 10 kişiye kadar çalıştı. Konuların çeşitliliğini, görüntülerin doğasını dikkate alırsak. tazeliğini bugüne kadar koruyan renklerin sağlamlığı, İncil ve Kilise tarihi hakkındaki kapsamlı bilginin eski izograflarına, inanç ilkelerinin anlamlı bir anlayışına, dini ruh haline, çalışmalarının dikkatli ve aynı zamanda hızlı bir şekilde yerine getirilmesine, en yüksek mesleki beceriye tanınmamalıdır.
1658'de Yaroslavl kentindeki büyük yangın sırasında Ilyinskaya kilisesi dışarıdan yandı, Tanrı'nın takdiriyle ateş içeriye girmedi ve tapınakçıların kendileri yanmış olan her şeyi düzelttiler. 1670 yılında Ilyinsky Kilisesi mevkiinde yine büyük bir yangın çıktı ve bu sırada Soproboinsky Kilisesinin ahşap yatağı yandı. Bu yangında Ilyinskaya kilisesi de acı çekti. Daha önce bahsedilen kilise mallarının ikinci envanterinde, kilisenin 106 poundluk büyük zilinin bir yangın sırasında kırıldığı ve 1676'da 25 Aralık'ta taştığı, 20 poundluk çanın ve 28 poundluk bakırın eklenmesiyle 154 poundluk yeni bir çan olduğu belirtiliyor.
1896'da, Yaroslavl şehrinin kalıtsal fahri vatandaşı ve Moskova Arkeoloji Derneği'nin tam üyesi I. A. Vakhromeev'in 93 kulaç üzerine tüm Ilyinsky kilisesinin etrafına, aralarında demir dövme ızgaranın dönüşlerinin veya bağlantılarının güçlendirildiği ve meydanın tarihi topluluğunu tamamlayan 56 dörtgen sütunlu bir taş çit inşa edildi.
Yaroslavl'ın tam merkezinde çok güzel bir tapınak. Bölge bakımlı, bol yeşillik ve dinlenecek yerler var. Tarihi olan tapınağın kendisi, Rus mimarisinin mükemmel bir örneğidir. Ziyarete tavsiye ederim!
Tarihi merkezin tam ortasında, aynı adı taşıyan meydanda, 17. yüzyılın ortalarında kurulan İlyas Peygamber Kilisesi duruyor. Yüz Ioannikiy ve Vonifatiy Skripin kardeşin oturma odasının en zengin tüccarlarının pahasına yerel bir zanaatkar arteli tarafından inşa edildi ve içinde Kostroma sanatçıları Guriy Nikitin ve Sila Savin tarafından boyandı.
Kilisenin pürüzsüz, cimri cepheleri büyük çiçekler ve bitkilerle boyanmıştı. Şimdi bu resim kayboldu ve sadece eski badana yıkaması restore edildi. Tüm bölümler güneşte parlak bir şekilde parıldayan yeşil kiremitlerle kaplıydı. XVIII yüzyılda, Yaroslavl'da icat edilen pullu kaplama kiremitlerin yerini aldı.
Yaroslavl, 1778'de düzenli bir inşaat planı aldığında, İlyas Peygamber Kilisesi, şehir yerleşiminin radyal-dairesel düzeninin merkezi haline geldi, çevresinde bir dizi idari ofise ev sahipliği yapan İlyas Meydanı kuruldu