Akıllı banner. Reklam Koşulları

Yandex.Direct sistemindeki Reklam materyalleri hem bu belgede belirtilmiş koşulları hem de “Yandex Reklam Politikası- Türkiye” (https://yandex.com.tr/legal/general_adv_rules) ve “Türkiyede Reklamı Yasaklanan Veya Kısıtlanan Ürünler Listesi ” (https://yandex.com.tr/legal/adv_rules) altında belirtilen koşulları sağlamalıdır.

Reklam Veren’in, alkol, bira ve bira bazlı meşrubat; tütün, tütün ürünleri ve tütün içme aksesuarları; şans oyunu ve bahis; silah; ilaç, tıbbi ekipman, tıbbi cihaz, tıbbi hizmet ve tedavi yöntemleri; gıda takviyesi; finansal hizmet; teminat, piroteknik, kürtaj ve bebek gıdası reklamlarını; bunlarla birlikte Türkiye mevzuatını, Reklam Veren’in ikamet ettiği ülkenin mevzuatını, herhangi başka bir yürürlükteki kanunu ya da fikri mülkiyet hakları da dahil olmak üzere üçüncü kişilerin haklarını ihlal eden herhangi bir reklamı içeren bannerları yerleştirmesi yasaktır.

Reklam Materyali Formatı: banner (piksel): 240х400, 300х250, 728х90, 300х500, 300х600, 970х250

Teknik Koşullar

Tüm banner unsurlarının linkleri aşağıdaki kurallar ile uyumlu olmak zorundadır:

1. Bir banner içinde bulunan linklerin (URL) içerdiği karakter sayısı 1024 karakteri aşamaz.

2. Site linkleri (URL) (adresi (URL) bir reklam veren tarafından spesifik bir reklam için belirtilmiş olan bir internet kaynağı) sadece UTF-8 kodlamasında kabul edilir.

Bir banner içinde bulunan tüm dinamik içerikli metin unsurları aşağıdaki koşullarla uyum içinde olmalıdır:

Reklam metni Türkçe olmalı, hiçbir imla hatası içermemeli ve gramer açısından doğru olmalıdır. Metin, banner’ın arka planı karşısında okunaklı (ayırt edilebilir) olmalıdır. Fiyatlar ve varsa, “call-to-action” butonu (örneğin, “Satın Al”, “Rezervasyon Yap” vb.) da okunaklı (ayırt edilebilir) olmalıdır. Reklam metinleri aşağıdakileri içeremez:

  • Boşluk bırakma ( h a r f l e r i arasında boşluk bulunan kelimeler) ve büyük harfli kelimeler. Baş harflerden oluşan kısaltmalar (örneğin: ABD) bu kuralın istisnasıdır;

  • Telefon numaraları, e-posta adresleri, posta adresleri, herhangi bir çevrimiçi mesajlaşma adres ve numaraları;

  • html kodu

Reklam, bir sabit ve bir değiştirilebilir bölüm içerir.

Reklamın sabit bölümü (Reklam Veren’in takdirinde olmak üzere) aşağıdakileri içerir:

  • Reklam Veren’in logosu

  • (Varsa) Özel teklif

  • Özel tekliften Reklam Veren’in sayfasına yönlenen bir link (URL)

  • (Varsa) Promosyon etkinlikleri ve indirimlere ilişkin bilgiler

  • (Varsa) Özel teklife ilişkin, tüketiciye iletilmesi gereken, promosyon/etkinliğin süresi ya da koşulları gibi gerekli uyarılar/feragatler.

  • İlgili mevzuat tarafından gerekli herhangi diğer bilgiler

Reklam Veren’in Logosu

Reklam Veren’in logosunu içeren bir dosya, 800 piksel genişliğini ve 800 piksel yüksekliğini aşamaz. Dosyanın boyutu 50 KB’ı aşmamalıdır.

Alternatif metin (resmin görüntülenmesinin mümkün olmaması hali için) 100 karakteri aşmamalıdır.

Hukuki Bilgilendirme

Reklam materyalleri, Türk mevzuatının, özellikle de Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nin koşulları ile uyum içinde olmalıdır.

Bir promosyon/etkinliğin süresi ve koşulları ile ilgili bilgiler (varsa), 130 karakteri aşmamak üzere sağlanmalıdır.

Banner’ın değiştirilebilir bölümü (Reklam Veren’in takdirinde olmak üzere) aşağıdakileri içerir:

  • Mal, iş veya hizmetin görseli

  • Teklif (ürün teklifi ismi)

  • Ürün, iş veya hizmetin önceki fiyatı

  • Ürün, iş veya hizmetin yeni fiyatı

  • Ürün, iş veya hizmetteki indirim

  • Ürün, iş veya hizmetten Reklam Veren’in internet sitesine yönlenen bir link (URL)

  • Bir “call-to-action” butonu (örneğin, “Satın Al”, “Rezervasyon Yap” gibi)

  • Konfigüre edilebilir ek parametreler

Mal, iş ya da hizmet görselleri için koşullar

Desteklenen formatlar: JPG, PNG, GIF

Görsel boyutu: Her kenar için en az 100 piksel

Görsel yüksek kalite ( fotoğrafların bulanık, piksel gösteren, yatay veya dikey olarak uzatılmış durumda vb. olmamalarını da içermek ve bunlarla sınırlı olamamak üzere) ve net olmalı, sıkıştırılma hataları (düşük çözünürlüklü görsellerden “upsampling” ya da “interpolation” yöntemleriyle oluşturulmuş görseller) içermemelidir.

Banner’ın değiştirilebilir bölümünde bulunan reklam teklifin görseli, reklam linkinin yönlendiği internet sitesinin içeriği ve reklam konusu ile uyuşmalıdır. Reklam teklifin görseli, reklam, rekabetin korunması, fikri mülkiyete ilişkin olanlar da dahil olmak ancak bununla sınırlı olmamak üzere hukuki koşullar ile ve Yandex reklam politikası dahil olmak üzere Yandex tarafından reklam materyalleri için getirilmiş koşullar ile uyum içinde olmalıdır.

Reklam teklifinin görseli aşağıdakileri içermemelidir:

  • Grafik kullanıcı ara yüzü unsurları (örneğin: butonlar, ibreler, metin link metni) ya da reklam platformu tasarımları;

  • (a) Eğer reklam metninin kendisinde ve reklam teklifini içeren internet sitesinde sunulması zorunlu bilgilerden ise; “promosyon”, “indirimler”, “ucuzluk” ve benzeri kelimeler; (b) ürünün kendi paketinin ayrılmaz bir parçası olan, malın ve/veya markanın adı dışında herhangi şekilde bir metin;

  • Reklamı yapılan ürünün paketinin ya da kendisinin üzerinde kullanılmadıkça, ya da tüketicinin ürünü ve/veya hizmeti bir insan vücudu ve/veya vücut kısımları üzerinde reklamı yapılmadıkça anlaması imkansız olmadıkça (örneğin: ayakkabı, kıyafet, makyaj ve kuaför hizmetleri) insan ya da hayvan görselleri;

  • Herhangi bir müstehcen, pornografik veya yasadışı unsur;

  • Reklam Veren’in rakiplerinin ürünleri ya da diğer sembolleri

Bir reklam teklifinin tanımı reklam, rekabetin korunması ve fikri mülkiyete ilişkin olanlar da dahil olmak ancak bununla sınırlı olmamak üzere hukuki koşullar ile ve Yandex reklam politikası dahil olmak üzere Yandex tarafından reklam materyalleri için getirilmiş koşullar ile uyum içinde olmalıdır.

Yerleştirme tarihi: 27 Temmuz 2016

Geçerlilik tarihi: 27 Temmuz 2016