Banner Reklamı. Reklam materyalleri için koşullar

1. Desteklenen formatlar: GIF, JPEG, PNG, SWF, FLV (http://advertising.yandex.com.tr/requirement/flash.xml).

2. Banner dosyasının boyutu (piksel boyutuna göre):

Piksel olarak bannerın boyutu

Banner dosyasının boyutu

300х250

60 KB'a kadar

200x300 [2]

35 KB'a kadar

160x600

60 KB'a kadar

3. Banner için alternatif metnin uzunluğu 100 karakteri geçmemelidir.

4. Reklam bannerı belirgin sınırlara sahip olmalıdır (bannerın arka planının rengiyle aynı renk olmayan çerçeve ile işaretlenmelidir), bannerın arkaplanı şeffaf olmamalıdır.

5. Büyük, yanıp sönen grafik veya metin öğeleri ve/veya hızlı yer değiştiren ve kullanıcının dikkatini dağıtan (sayfa içeriğini incelemeyi veya sorgu girmeyi engelleyen) öğelere sahip arkaplanlar kabul edilmemektedir [1].

6. İstatistiği hesaplamak için harici araçlar kullanan bannerlar kabul edilmemektedir (TNS sayaçları ve UTM etiketleri hariç).

7. Bannerdaki bağlantının uzunluğu (URL) 500 karakteri geçmemelidir.

8. Site için (bannerın üzerine tıklandığında açılan sayfa) bağlantılar (URL) sadece UTF-8 kodlamada kabul edilir.

9. Yönlendirme içeren, kullanıcıyı otomatik/mecburi olarak internet ağında başka bir adrese gönderen bağlantılara sahip bannerlar aşağıdaki durumlar haricinde kabul edilmemektedir:

9.1. Ana bağlantının gönderdiği kaynak çerçevesinde yönlendirme,

9.2. Site aynalarına yönlendirme,

9.3. Protokol değiştirerek yönlendirme (örneğin http://'den https://'ye).

9.1 – 9.3 alt maddelerinde belirtilen durumlarda en fazla üç kez yönlendirme yapılabilir.

 

_____________________________

[1] Öğenin %40'tan fazla (hue-saturation-brightness skalasının herhangi bir parametresine göre) 2 saniyede bir sıklıkla devamlı olarak renk değiştirmesi yanıp sönme olarak adlandırılabilir. Öğenin, saniyede öğe boyutunun %100'ünden (ya da banner boyutunun %50'sinden) daha hızlı şekilde bannerdaki konumunun defalarca değiştirilmesi hızlı yer değiştirme olarak adlandırılabilir.

Belirtilen değerler bannerın Yandex koşullarına uygunluk kriterinden ziyade değerlendirme sistemimizin resmidir. Yukarıda belirtilen sorunlarına sahip banner, Yandex koşullarına uymadığı için reddedilir. Bazı durumlarda sayı olarak daha az değişkenliği olan banner dikkat dağıtıcı kabul edilip daha çok değişken değere sahip banner reddedilmeyebilir. Şüpheli olan her durum ayrıca ele alınır ve son karar reklam politikasına göre Ana Editör Kurulu tarafından verilir.

[2] Belirtilen formatta ve boyutta olan bannerlar sadece Görüntülü Arama Reklamı olarak yayınlanabilir (http://advertising.yandex.com.tr/product/media/contextual.xml)

Yayınlama tarihi 25.11.2014