• 2025 LGS sonuçlarının açıklanmasının ardından ortaya atılan “Bursa’daki imam hatipten 36 tam puan” iddiası, gerçeği yansıtmadığı gerekçesiyle geri çekildi. 
    1
    16 Temmuz
    Paylaşıma konu olan Bursa Mahmut Celalettin Ökten İmam Hatip Ortaokulu, söz konusu öğrencilerin yalnızca kendi okullarına değil, Türkiye genelindeki farklı imam hatip ortaokullarına ait olduğunu açıkladı. 
    2
    16 Temmuz
    Bursa genelinde 17 okuldan toplam 20 öğrenci 500 tam puan almıştır. 
    3
    16 Temmuz
    İddiada adı geçen okulun sosyal medya paylaşımında, Türkiye genelinde 500 tam puan alan tüm imam hatip ortaokulu öğrencileri tebrik edilmiş olup, paylaşımda sadece kendi okullarına ilişkin böyle bir başarı beyanı yapılmamıştır. 
    4
    16 Temmuz

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bursa'daki İmam Hatip okullarının bazı başarıları:
    • Kur'an-ı Kerim'i Güzel Okuma ve Hafızlık Yarışmaları: Bursa Yıldırım Güzide Hafız Kız AİHL'nin koordinatörlüğünde düzenlenen yarışmalarda, Kız Anadolu İmam Hatip Ortaokulu öğrencileri başarı elde etti 4. Bir öğrenci hafızlık yarışmasında Bursa ikincisi, diğeri ise Kur'an-ı Kerim'i Güzel Okuma yarışmasında Bursa üçüncüsü oldu 4.
    • Mesleki Yarışmalar: Mustafakemalpaşa Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri, "Genç Muhafızlar" Hafızlık Yarışması'nda bir ortaokul öğrencisi ikinci, "Genç Sadâ" Kur'an-ı Kerim'i Güzel Okuma Yarışması'nda bir ortaokul öğrencisi ikinci oldu 5. Ayrıca, "Genç Bilâller" Ezanı Güzel Okuma Yarışması'nda bir lise öğrencisi üçüncü, başka bir yarışmada bir ortaokul öğrencisi dördüncü oldu 5.
    Ayrıca, 2025 yılında Bursa'daki imam hatip ortaokullarından toplam 63 öğrenci LGS'de tam puan almıştır 12.
    5 kaynak
    2025 LGS'de imam hatip okullarında tam puan alan toplam 63 öğrenci bulunmaktadır 124. Bu öğrenciler, Türkiye'nin 29 ilindeki 46 farklı imam hatip okulundan gelmektedir 12.
    5 kaynak
    İmam Hatip okullarının eğitim kalitesi, yapılan çeşitli çalışmalarla artırılmaya çalışılmaktadır 1. Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Anadolu İmam Hatip Liseleri ve İmam Hatip Ortaokullarında eğitim ve öğretimde standart ve kaliteyi yükseltmek amacıyla "Vizyon Belgesi" hazırlamış ve bu belge doğrultusunda "Kalite Takip Sistemi" (KTS) adlı bir elektronik yazılım sistemi uygulamaya koymuştur 1.
    İmam Hatip okullarının eğitim kalitesiyle ilgili bazı görüşler:
    • Olumlu Görüşler: ÖNDER Gaziantep Şube Başkanı Dr. Yemliha Aksoy, imam hatip okullarının eğitim kalitesinin her geçen gün arttığını belirtmiştir 3.
    • Olumsuz Görüşler: Bazı okul yöneticileri, öğrencilerin akademik yetersizliğini ve üniversitelerin İlahiyat dışı bölümlerini tercih eden öğrencilerin meslek derslerine ilgisizliğini eğitim kalitesini etkileyen faktörler arasında saymaktadır 4.
    Genel olarak, İmam Hatip okullarının eğitim kalitesi, akademik başarı, üniversiteye öğrenci gönderme ve fiziksel koşulların iyileştirilmesi gibi unsurlarla değerlendirilmektedir 1. Ancak, asıl kalitenin sağlam bir inanç ve istikamet üzere bir yaşama sahip, yetenekleri geliştirilmiş, ahlak, sanat ve kültüre duyarlı bireyler yetiştirmek olduğu da vurgulanmaktadır 1.
    5 kaynak
    2025 LGS sonuçlarına göre Türkiye genelinde imam hatip okullarının başarı oranları şu şekildedir:
    • Toplam Tam Puan Alan Öğrenci Sayısı: 719 123.
    • İmam Hatip Okullarından Tam Puan Alan Öğrenci Sayısı: 63 134.
    • Başarı Gösteren Okul Sayısı: 46 134.
    • Tam Puan Alan İl Sayısı: 29 34.
    İmam hatip okulları, 2025 yılında LGS'de önceki yıllara göre daha yüksek bir başarı elde etmiştir; 2024 yılında 27 olan tam puanlı öğrenci sayısı, 2025 yılında iki katından fazla artarak 63'e ulaşmıştır 13.
    5 kaynak