• Buradasın

    Göynük Çevre Yolu hizmete açıldı: 15 dakikalık yol 4 dakikaya düştü

  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 6,7 kilometrelik Göynük Çevre Yolu ile ağır taşıtların şehir merkezine girmeden transit geçiş yapmasını sağladıklarını bildirdi. 
    1
    25 Mayıs
    Bakan Uraloğlu, “Şehir merkezi üzerinden 15 dakikada geçilen güzergâh, artık çevre yolumuz ile sadece 4 dakikada kat edilecek. Yıllık toplam 13,2 milyon lira tasarruf sağlayacağız, karbon emisyonunu 131 ton azaltarak çevremizi korumaya katkıda bulunacağız.” dedi. 
    2
    25 Mayıs
    Trafik sıkışıklığının önüne geçmek için 6,7 kilometre uzunluğundaki Göynük Çevre Yolu’nu hayata geçirdiklerini belirten Bakan Uraloğlu, “Bitümlü sıcak karışım kaplamalı tek yol standardındaki bu projemiz kapsamında ayrıca; 2 adet hemzemin kavşak ve 38 metrelik bir adet köprülü kavşak inşa ettik. 
    3
    25 Mayıs
    Uraloğlu ayrıca Göynük Çevre Yolu’nun ilçenin sosyo-ekonomik gelişimini destekleyeceğini, turizm ve ticaret faaliyetlerini daha da canlandıracağını söyledi. 
    4
    25 Mayıs

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çevre yollarının çevreye katkıları şunlardır:
    • Trafik sıkışıklığını azaltır ve seyahat sürelerini kısaltır 12.
    • Şehir merkezindeki trafiği azaltarak çevresel etkileri düşürür 12.
    • Hava ve gürültü kirliliğini azaltır 2.
    • Doğal alanların tahrip edilmesini önler 2.
    • Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını teşvik edebilir 4.
    • Atık geri dönüşüm programlarına katkı sağlayabilir 5.
    Ayrıca, çevre yolları genellikle otoyol standardında olduğu için daha güvenli bir seyahat imkanı sunar 2.
    5 kaynak
    Göynük Çevre Yolu'nun ekonomik etkilerinden bazıları şunlardır:
    • Tasarruf: Çevre yolu sayesinde zamandan 11 milyon lira, akaryakıttan 2,2 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 13,2 milyon lira tasarruf sağlanmaktadır 123.
    • Karbon emisyonu: Çevre yolunun hizmete girmesiyle karbon emisyonu 131 ton azaltılmaktadır 123.
    • Sosyo-ekonomik gelişim: Göynük'ün sosyo-ekonomik gelişimi desteklenmekte, turizm ve ticaret faaliyetleri canlanmaktadır 25.
    5 kaynak
    Göynük'ün turizm potansiyelini artırmak için aşağıdaki adımlar atılabilir:
    • Reklam ve tanıtım: Yöresel ürünlerin, doğal, kültürel ve tarihi değerlerin tanıtımı yapılmalıdır 1.
    • Konaklama alternatiflerinin artırılması: Konaklama tesislerinin sayısı ve çeşitliliği artırılabilir 1.
    • Ulaşım imkanlarının iyileştirilmesi: Ulaşım yolları düzeltilebilir ve yollar genişletilebilir 1.
    • Cittaslow felsefesinin yayılması: Cittaslow unvanı, Göynük'ün dünya markası olmasına katkı sağlayabilir 23.
    • El sanatlarının desteklenmesi: El tezgahlarında yapılan "Tokalı Örtme" gibi ürünlerin tanıtımı ve satışı teşvik edilebilir 4.
    • Doğal ve tarihi alanların korunması: Mevcut tarihi ve doğal güzelliklerin korunması ve sürdürülebilirliği sağlanmalıdır 5.
    Göynük, tarihi, kültürel ve doğal güzellikleriyle turizm için cazip bir destinasyondur 34.
    5 kaynak
    Türkiye'deki diğer çevre yolu projelerinden bazıları şunlardır:
    • Ankara-Gerede ve Ankara Çevre Yolu: 230 km uzunluğundaki bu proje, ENKA ve Bechtel iş ortaklığı tarafından gerçekleştirilmiştir 2.
    • Bursa Çevre Yolu: İstanbul-İzmir Otoyol Projesi'nin bir etabı olup, 29 km uzunluğundadır 5.
    • Tekirdağ/Muratlı Çevre Yolu: 36 km uzunluğundaki bu proje, Karayolları I. Bölge Müdürlüğü tarafından ihale edilmiştir 5.
    • Amasya Çevre Yolu: 12 km uzunluğundaki bu projenin yapımı, 3.300.000 m³ toprak işi, 60.000 m³ sanat yapısı kazısı ve diğer işlemleri içermektedir 5.
    • Tokat Çevre Yolu: 8,2 km uzunluğundaki bu çevre yolu, 8 yılda tamamlanmıştır 5.
    • Karaman Çevre Yolu: 21 km uzunluğundaki bu proje, 2 viyadük ve 4 köprülü kavşaktan oluşmaktadır 4.
    Ayrıca, Kuşadası Çevre Yolu ve Trabzon-Aşkale Yolu gibi projeler de Türkiye'deki diğer çevre yolu projeleri arasında yer almaktadır 35.
    5 kaynak
    Ulaştırma projeleri, yerel kalkınmayı çeşitli şekillerde destekler:
    • Ekonomik Büyüme: Ulaştırma projeleri, yeni iş imkanları yaratarak ve mevcut iş gücünü artırarak bölgesel ekonomiyi canlandırır 5.
    • Altyapı Gelişimi: Yol, köprü ve demir yolu gibi altyapı yatırımları, bölgenin genel altyapısını iyileştirir ve diğer kalkınma projeleri için temel oluşturur 5.
    • Pazar Erişimi: İyi gelişmiş ulaşım ağları, ürünlerin daha geniş pazarlara ulaşmasını sağlar, bu da yerel işletmelerin büyümesine katkıda bulunur 5.
    • Sosyal Kalkınma: Ulaşım projelerinin tamamlanması, yerel halkın yaşam kalitesini artırır ve sosyal refahı destekler 5.
    Örneğin, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın 2025 yılı için başlattığı Yerel Kalkınma Hamlesi Programı, bölgelerin kalkınma potansiyelini harekete geçirmek ve yerel istihdamı artırmak amacıyla destek sağlamaktadır 12. Bu program kapsamında, her il için belirlenen yatırım konuları üzerinden teşvikler sunulmaktadır 12.
    5 kaynak