• Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Ahmet Alireisoğlu, 15 Haziran'da yapılan Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav sonuçlarına göre, kentteki bir imam hatip ortaokulundan 36 öğrencinin tam puan aldığı iddialarının gerçeği yansıtmadığını belirtti. 
    1
    16 Temmuz
    Alireisoğlu, yaptığı açıklamada, LGS sınavında Bursa genelinde 500 tam puan alan öğrencilerden yalnızca 2'sinin imam hatip ortaokulu mezunu olduğunu bildirdi. 
    2
    16 Temmuz
    Çömez'in iddiası, okulun sosyal medya hesabında paylaşılan bir görsele dayandırıldı. 
    3
    16 Temmuz

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bursa'da LGS'de en yüksek puan alan okullar arasında Tofaş Fen Lisesi ve Nilüfer Borsa İstanbul Fen Lisesi öne çıkmaktadır.
    • Tofaş Fen Lisesi: 2024 yılı taban puanı 488,3469, yüzdelik dilim 0,29 25.
    • Nilüfer Borsa İstanbul Fen Lisesi: 2024 yılı taban puanı 482,6885, yüzdelik dilim 0,63 25.
    Bu okullar, Bursa'da en yüksek puan alan öğrenciler tarafından tercih edilmektedir.
    5 kaynak
    Ahmet Alireisoğlu'nun açıklamaları, Bursa'daki bir imam hatip ortaokulundan 36 öğrencinin LGS'de tam puan aldığı iddiasının asılsız olduğunu ifade ediyor 1.
    Alireisoğlu, Bursa genelinde 500 tam puan alan öğrencilerden sadece 2'sinin imam hatip ortaokulu mezunu olduğunu belirtti 1. Okulun, Türkiye genelindeki bazı imam hatip ortaokullarından çıkan birincileri, fotoğraflarından oluşan bir afişle tebrik ettiğini açıkladı 1.
    Bu açıklama, dezenformasyon ve asılsız iddialara karşı resmi bir düzeltme olarak değerlendirilebilir. Eğitim gibi hassas bir alanda yalnızca resmi kaynaklardan teyitli bilgilerin paylaşılmasının önemi vurgulanıyor 1.
    5 kaynak
    2025 LGS'de tam puan alan öğrencilerin dağılımı şu şekildedir:
    • İllere göre: İstanbul 163, Ankara 56, İzmir 49, Antalya 36, Konya 29, Adana 26, Gaziantep 23, Bursa 20, Kocaeli 19, Kayseri 18 234.
    • Okul türüne göre: Özel okullar %57, devlet okulları %43 oranında tam puan alan öğrenci çıkardı 5.
    Toplamda 66 ilden 719 öğrenci tam puan almıştır 15.
    5 kaynak
    İmam Hatip okullarının eğitim kalitesi, farklı açılardan değerlendirilebilir:
    • Akademik Başarı: İmam Hatip okulları, fen ve sosyal bilimler programı uygulayarak akademik başarıyı artırmayı hedeflemektedir 13. 2016-2017 öğretim yılında 400 taban puanı üzeri öğrenci alan imam hatip lisesi sayısı 30 iken, 2017-2018'de bu sayı 70'e, 2024'te ise 170'e yükselmiştir 1.
    • Öğrenci Profili: Bazı okul yöneticileri, öğrencilerin akademik yetersizliğinden ve istemeyerek bu okulları tercih etmelerinden şikayet etmektedir 4.
    • Müfredat ve Eğitim: Müfredatların yoğunluğu ve ders saatlerinin fazlalığı, eğitim kalitesini etkileyen faktörler arasında gösterilmektedir 4.
    • Manevi Gelişim: İmam Hatip okulları, öğrencilerin ahlaki ve etik değerlerini güçlendirmeyi, onları topluma faydalı bireyler olarak yetiştirmeyi hedeflemektedir 5.
    Genel olarak, imam hatip okullarının eğitim kalitesi her geçen gün artmakta olup, bu okullarda eğitim gören öğrencilerin hem eğitimde hem de LGS ve YKS'de başarıları artmaktadır 3.
    5 kaynak