• Buradasın

    Bakan Yerlikaya canlı yayında açıkladı: Trafikte bu kuralları ihlal edenlerin ehliyeti iptal edilecek

  • Trafikteki yeni dönemden bahseden Bakan Yerlikaya, yasadışı çakar kullanan sürücülere verilen cezalar hakkında konuştu. 
    1
    10 saat önce
    Bakan Yerlikaya, yaka kameralarının uygulandığı yerlerde polis ve jandarmaya yönelik şikayetlerin yüzde 90 oranında azaldığını belirtti. 
    2
    8 saat önce
    Bakan Yerlikaya, saldırı amacıyla araçtan inme veya yol kapatma durumlarında 180 bin lira para cezası verileceği gibi, 60 gün boyunca ehliyete el konulacağını ve 60 gün trafikten men edileceğini söyledi. 
    3
    9 saat önce
    Artık makas atmaya dair yaptırımlar; para cezası, araç ve ehliyete el koyma süreleriyle birlikte uygulanıyor. 
    4
    9 saat önce

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yaka kameraları, trafik denetimlerini çeşitli şekillerde etkiler:
    • Şeffaflık artışı 125. Denetimlerin kayıt altına alınması, şeffaflığı artırarak güven ortamı oluşturur 5.
    • Kanun dışı davranışlarda azalma 123. Kameraların uygulandığı yerlerde, kanun dışı davranış ve tekliflerde %96 oranında düşüş sağlanmıştır 123.
    • Kanıt sağlama 5. Olay anında kaydedilen görüntüler, olası anlaşmazlıklarda delil olarak kullanılabilir 5.
    • Caydırıcılık 5. Kameraların varlığı, hem vatandaşların hem de görevli personelin daha dikkatli davranmasını sağlar 5.
    • Eğitim 5. Kaydedilen görüntüler, personelin eğitimi için kullanılabilir ve hataların tekrarlanmasının önüne geçilebilir 5.
    5 kaynak
    2023 yılında Türkiye'de makas atmanın cezası 4.080 TL'dir 3.
    Ayrıca, makas atan sürücüler 15 gün süreyle ehliyetlerine el konulması ve 15 ceza puanı kesilmesi gibi yaptırımlarla da karşılaşmaktadır 3.
    Trafik cezaları, yeniden değerleme oranına göre her yıl güncellenmektedir. Bu nedenle, 2025 yılı için ceza miktarının değişmiş olma ihtimali bulunmaktadır. Güncel ceza miktarı için resmi kaynaklara başvurulması önerilir.
    5 kaynak
    Çakar kullanımının yasaklanmasının bazı nedenleri:
    • Trafik güvenliği: Çakar kullanarak trafik kurallarına uymadan emniyet şeridi ihlali yapmak ve geçiş üstünlüğü sağlamak, halkın can ve mal güvenliğini tehlikeye atar 14.
    • Ayrıcalık algısı: Çakar kullanımı, trafikte ayrıcalıklı bir sınıf varmış gibi bir algı yaratır 14.
    • Suistimalin önlenmesi: Geçiş üstünlüğünün gerçekten bu hakka sahip araçlarca kullanılmasını sağlamak ve suistimalleri önlemek amacıyla düzenlemeler yapılmıştır 14.
    5 kaynak
    Ehliyet el koyma süreci şu şekilde işler:
    1. El Koyma Kararı: Ehliyete el koyma işlemi, trafik kurallarına aykırı hareket eden sürücüler için kolluk kuvvetleri veya mahkeme kararı ile gerçekleştirilir 123.
    2. El Koyma Tutanağı: El koyma kararı sonrası, polis veya jandarma tarafından el koyma tutanağı düzenlenir ve sürücüye tebliğ edilir 34.
    3. Teslim Etme: El konulan ehliyet, ilgili trafik şube müdürlüğüne teslim edilir ve sürücüye geçici bir belge verilir 34.
    4. Geri Alma: El koyma süresi dolduğunda veya mahkeme kararıyla el koyma ortadan kalktığında, sürücünün trafik tescil bürosuna başvurarak ehliyetini geri alması gerekir 134.
    5. Gerekli Belgeler: Geri alma için psikoteknik değerlendirme raporu ve sürücü davranışları geliştirme eğitimi (SÜDGE) belgesi gibi belgeler gerekebilir 13.
    Ehliyete el koymaya karşı itiraz, sulh ceza hakimliğine başvuru yoluyla yapılabilir 134.
    5 kaynak
    2025 yılı trafik cezaları, Karayolları Trafik Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre belirlenen kurallara uymayan sürücülere uygulanır 3.
    Trafik cezalarının hesaplanmasında dikkate alınan bazı unsurlar:
    • Ceza türü 3. Alkollü araç kullanma, emniyet kemeri takmama, hız sınırı ihlali gibi farklı ceza türleri için belirli tutarlar belirlenmiştir 123.
    • İndirim imkanı 13. Cezanın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde ödenmesi halinde %25 indirim uygulanır 13.
    • Hız ihlali 34. Hız sınırını aşma oranına göre farklı ceza tutarları uygulanır 34.
    Bazı 2025 yılı trafik cezası tutarları:
    • Hız sınırını %10-30 arası aşmak: 2.168 TL 25.
    • Hız sınırını %30-50 arası aşmak: 4.512 TL 25.
    • Hız sınırını %50'den fazla aşmak: 9.268 TL 25.
    • Emniyet kemeri takmamak: 993 TL 15.
    • Alkollü araç kullanmak (ilk yakalanma): 9.268 TL 5.
    Trafik cezası hesaplama ve sorgulama işlemleri için e-Devlet, Emniyet Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesi, vergi daireleri, PTT ve anlaşmalı bankalar kullanılabilir 23.
    5 kaynak