• Bakan Fidan, İstanbul Kongre Merkezi'nde düzenlenen Küresel Ulaştırma Koridorları Forumunun Parçalanmış Bir Dünyada Küresel Bağlantısallığın Geleceği başlıklı panelinde hitap etti. 
    1
    27 Haziran
    Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, son haftalardaki gelişmelerin, ulaşımın stratejik önemini daha fazla ortaya koyduğunu belirterek mevcut jeopolitik ortamın enerji, ulaşım ve dijitalleşmeyi dış politikanın ön saflarına taşıdığını söyledi. 
    2
    27 Haziran
    Güven artırıcı adımlara ve uluslararası ticarette öngörülebilirliğe ihtiyaç duyulduğuna dikkat çeken Fidan, “Eğer birlikte çalışmazsak, bugün yaşadığımız istikrarsızlıklar, küresel ulaşım yatırımları ve enerji güvenliği üzerinde olumsuz etkiler yaratabilir,” şeklinde konuştu. 
    3
    27 Haziran
    Orta Koridor, tüm Kafkasya, Hazar Denizi ve Orta Asya boyunca güvenilir bir alternatif sunarken ikinci bir proje olan Kalkınma Yolu'nu başlatmak için çalışıyoruz diyen Fidan, söz konusu projenin Körfez'den Avrupa'ya kuzey-güney ekseni oluşturmayı amaçladığını kaydetti. 
    4
    27 Haziran
    Fidan, Hem Orta Koridor hem de Kalkınma Yolu projeleri, rotalar boyunca büyük ortak yatırımları ve iş fırsatlarını artırarak bağlantıyı güçlendirecek ve refaha katkıda bulunacaktır. 
    5
    27 Haziran

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kalkınma Yolu Projesi'nin ekonomik etkilerinden bazıları şunlardır:
    • İstihdam artışı 2. Projenin hayata geçirilmesiyle birlikte, ülkede özel sektör yatırımlarının artması ve bu bağlamda istihdamda kamunun ağırlığının azalması hedeflenmektedir 2.
    • Ekonomik büyüme 34. Proje, başarılı bir şekilde hayata geçirildiği takdirde, her iki ülkenin ekonomik entegrasyonunun sağlanması ve ikili ilişkilerin kurumsallaşması için örnek model sunabilir 3.
    • Yeni gelir kaynakları 3. Proje, Irak ekonomisi için yeni gelir kaynakları oluşturulması açısından stratejik bir imkan sunmaktadır 3.
    • Ticaretin çeşitlenmesi 4. Kalkınma Yolu Projesi, güzergâhında kurulacak olan yeni sanayi bölgelerinin kurulmasına ve ticaret alanlarının çeşitlendirilmesine katkı sağlayacaktır 4.
    • Lojistik sektörünün büyümesi 2. Irak’ta lojistik sektörünün büyümesini destekleyecek en önemli faktör, Irak’ın Kalkınma Yolu Projesi’ne yönelik çalışmalarıdır 2.
    Projenin hayata geçirilmesiyle ilgili siyasi ve ekonomik riskler de bulunmaktadır 3.
    Kalkınma Yolu Projesi'nin ekonomik etkileri hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir:
    • "Kalkınma Yolu Projesi'nin Ekonomideki Sıçrama Etkisine Yapısal İnşacı Bir Yaklaşım" başlıklı makale 5;
    • "Kalkınma Yolu Projesi: 2024’te Yaşanan Gelişmeler ve 2025’ten Beklentiler" başlıklı ORSAM raporu 3.
    5 kaynak
    Türkiye'nin altyapı yatırımları aşağıdaki alanları kapsamaktadır:
    • Ulaşım: Otoyollar, turistik yollar, kanalizasyon kollektör hatları, telesiyej tesisleri 12.
    • Su ve atık su: Atık su arıtma tesisleri, içmesuyu tesisleri, kanalizasyon kollektör hatları 2.
    • Enerji: Hidroelektrik santralleri, yenilenebilir enerji projeleri 35.
    • Dijital altyapı: Veri merkezleri, bulut bilişim, fiber çözümler 4.
    • Sağlık: Sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmak için altyapı yatırımları 1.
    Ayrıca, kamu-özel sektör işbirliği modelleri (yap-işlet, yap-kirala-devret, yap-işlet-devret) yaygın olarak kullanılmaktadır 13.
    5 kaynak
    Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu'nun önemi şu şekilde özetlenebilir:
    • Orta Koridor'un Tamamlanması: Türkiye'den başlayarak Kafkasya, Orta Asya ve Çin arasındaki kesintisiz ulaşım girişimini olan Orta Koridor'un bir ayağını oluşturur 45.
    • Rusya'ya Alternatif: Avrupa'dan Çin'e, Rusya'ya alternatif bir güzergah üzerinden demiryoluyla kesintisiz yük taşıma imkanı sağlar 23.
    • Yeni İpek Yolu: "Demir İpek Yolu" olarak da adlandırılır ve tarihi İpek Yolu'nu yeniden canlandırma projesi kapsamında değerlendirilir 14.
    • Bölgesel Bağlantı: Ermenistan'ı bypass ederek Azerbaycan ve Gürcistan ile Türkiye arasında doğrudan demiryolu bağlantısı kurar 23.
    • Ekonomik Katkı: Hattın inşası bölgeye istihdam ve ticari canlılık getirmiştir 2.
    Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu, 30 Ekim 2017 tarihinde hizmete açılmıştır 25.
    5 kaynak
    Orta Koridor projesi, aşağıdaki ülkeleri kapsamaktadır:
    • Azerbaycan 12;
    • Gürcistan 12;
    • Kazakistan 12;
    • Kırgızistan 1;
    • Türkiye 12;
    • Özbekistan 1.
    Ayrıca, Çin de bu koridor üzerinden Avrupa'ya bağlanmaktadır 13.
    5 kaynak
    Fav Limanı, küresel ticarette önemli bir rol oynayacak olan Kalkınma Yolu Projesi'nin merkezi konumundadır 25. Bu proje, Basra Körfezi'ndeki Faw Limanı'ndan başlayıp, Bağdat ve Musul üzerinden Türkiye'ye ulaşarak Avrupa ile entegre olmayı hedeflemektedir 15.
    Fav Limanı'nın küresel ticaretteki bazı işlevleri:
    • Stratejik konum: Liman, önemli deniz ticaret rotalarının kesişme noktasında yer almakta olup, Orta Doğu, Körfez ülkeleri, Afrika ve Asya arasında bağlantı noktası olma potansiyeline sahiptir 4.
    • Kapasite: Tamamlandığında 75 milyon ton kapasiteye sahip olacak ve konteyner, dökme yük ile petrol ve gaz ihracatı için önemli bir merkez haline gelecektir 4.
    • Süveyş Kanalı'na alternatif: Süveyş Kanalı'na rakip olarak, Asya ile Avrupa arasındaki ticaret geçiş süresini yaklaşık 15 gün kısaltması beklenmektedir 125.
    Fav Limanı'nın inşası ve işletmesi, büyük bir finansman gerektirmekte olup, Türkiye bu finansmanın bir kısmını karşılamayı planlamaktadır 4. Ayrıca, limanın başarısı, güvenlik ve bölgesel iş birliği gibi faktörlere de bağlıdır 4.
    5 kaynak