• Buradasın

    Kontrolden çıkan traktör devrildi: 1 yaralı

  • Zonguldak'ın Alaplı ilçesinde orman yolunda devrilen traktörün sürücüsü yaralandı. 
    1
    7 Haziran
    Sağlık ve itfaiye ekiplerince yaralı, yaklaşık 2 kilometre uzaktaki ambulansa taşındı. 
    2
    7 Haziran
    Kaza, Alaplı Kürkükler köyü mevkisinde meydana geldi. 
    3
    7 Haziran
    Ambulansta ilk müdahalesi yapılan Sadi. B. Ereğli Devlet Hastanesine kaldırılarak tedavi altına alındı. 
    4
    7 Haziran

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kürkükler Köyü hakkında bazı ek bilgiler:
    • Konum: Zonguldak ilinin Alaplı ilçesine bağlıdır 13. İl merkezine 71 km, ilçe merkezine ise 11 km uzaklıktadır 1.
    • Nüfus: 2021 yılı itibarıyla 309 kişidir 1.
    • Ulaşım: Köyde cami, mezarlık ve çeşitli mahalleler bulunmaktadır 25.
    • Tarihçe: Köy, 1928 yılından beri aynı adı taşımaktadır 1.
    Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
    • Vikipedi'deki Kürkükler, Alaplı sayfası 13;
    • Yandex Maps'te Kürkükler Köyü 2.
    5 kaynak
    2024 yılı verilerine göre, Zonguldak'ta 1759 adet ölümlü yaralanmalı trafik kazası meydana gelmiştir 3. Bu kazalarda 49 kişi hayatını kaybetmiş ve 2598 kişi yaralanmıştır 3.
    2025 yılı içinde de çeşitli trafik kazaları yaşanmıştır, örneğin:
    • 5 Haziran 2025: Kilimli Sahil Yolu'nda meydana gelen kazada, 21 yaşındaki Bedirhan Kınay olay yerinde, 22 yaşındaki Mert Cebeci ise hastanede hayatını kaybetmiştir 1.
    • 23 Temmuz 2025: Çaycuma ilçesinde meydana gelen kazada, alkollü bir sürücünün kontrolündeki motosiklet kaza yapmış ve 2 kişi ağır yaralanmıştır 4.
    Bu bilgiler, Zonguldak'ta trafik kazalarının zaman zaman meydana geldiğini göstermektedir. Ancak, kazaların sıklığı hakkında kesin bir veri bulunmamaktadır.
    5 kaynak
    Traktör kazalarında ilk yardım için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Acil Durum Bildirimi: 112 Acil Çağrı Merkezi'ne haber verilerek ambulans ve kurtarma ekipleri çağrılmalıdır 35.
    2. Sürücü Güvenliği: Sürücü, traktörün altında sıkıştıysa, hava yastıkları veya üçgen boşluklar kullanılarak yaşam alanı korunmalıdır 2.
    3. Solunum ve Dolaşım: Sürücü nefes alabiliyor ve kanama yoksa, kurtarma ekipleri gelene kadar temel yaşam desteği sağlanmalıdır 1.
    4. Yaralı Taşınması: Yaralı, sadece kurtarma ekipleri tarafından taşınmalıdır. Yanlış taşıma durumu daha da kötüleştirebilir 3.
    Traktör kazalarında ilk yardım, uzmanlık gerektirdiğinden, profesyonel ekiplerin gelmesi beklenmelidir.
    5 kaynak
    2025 yılı içinde Alaplı'da meydana gelen diğer traktör kazaları şunlardır:
    • 30 Haziran 2025: Alaplı Mollabey Düğmeciler mahallesinde, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybettiği traktör devrildi 145. Sürücü, kaza anında atlayarak kurtuldu ve kazada ölen ya da yaralanan olmadı 145.
    • 08 Haziran 2025: Alaplı'ya bağlı Kürkükler Köyü Okuf Mahallesi mevkisinde, traktörle tarlada çalışan S.B. devrilen traktörün altında kaldı 2. İtfaiye ekipleri, araç girmeyen alanda yaklaşık 15 dakika yürüdükten sonra kaza yerine ulaşabildi 2. Traktör kaldırılarak yaralı kurtarıldı 2.
    • 2024 yılı kazaları: Gümeli Beldesi’nde, A.S. yönetimindeki traktör, sürücünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu yaklaşık 200 metre yükseklikten dereye yuvarlandı 3. Sakarya'nın Karasu ilçesinde, fındık yüklü traktör devrildi 3.
    5 kaynak
    Orman yollarında güvenlik önlemleri şunlardır:
    • Eğim Sınırlaması: Yollarda iniş aşağı taşımanın güvenli olması için eğimler %9'u aşamaz, zorunlu durumlarda %12'ye kadar çıkarılabilir 14.
    • Mekanizasyon Kullanımı: Yamaç eğiminin %75'in üzerinde olduğu arazilerde veya som kayalık alanlarda taşıma için öncelikle mekanizasyon sistemleri araştırılır 14.
    • Yol Yoğunluğu: Ormanlık alanlarda planlanan yolların toplam alanı, ormanlık alanın %1'inden fazla olamaz 14.
    • Kişisel Koruyucu Donanım: Motorlu testere ve diğer el aletleri kullanan operatörler, ilgili yetkinlik belgesine sahip olmalı ve gerekli kişisel koruyucu donanımları kullanmalıdır 3.
    • İletişim ve Ekipman: Vinçler ve taşıyıcılar etkili bir fren sistemiyle donatılmalı, ekipler arasında alıcı-verici telsizler ve açık, anlaşılır işaretlerle iletişim sağlanmalıdır 3.
    5 kaynak