• Buradasın

    Kocaeli'de karaya oturan gemiden yakıt tahliye edildi

  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kocaeli’de karaya oturan gemide bulunan 35 metreküp yakıtın güvenle tahliye edildiğini açıkladı. 
    1
    11 saat önce
    Geminin seyir, can, mal ve çevre güvenliği açısından risk taşıdığını vurgulayan Uraloğlu, “Kefken Liman Başkanlığımız koordinasyonunda yakıt sızıntısı olmaması için geminin etrafı bariyerle çevrildi. Böylece olası risklere karşı her türlü önlemimizi aldık. Gemi bulunduğu yerden en kısa sürede, sorumlu taraflar olan gemi donatanı ve gemi sigortacısı tarafından kaldırılarak deniz emniyeti süratle sağlanacaktır .” dedi.“35 METREKÜP YAKITI GÜVENLE TAHLİYE ETTİK”Operasyonun en kritik bölümünün yakıt tahliyesi olduğuna dikkat çeken Bakan Uraloğlu, şunları kaydetti:“30 Eylül günü yakıt ve yağ tahliyesine başladık. 
    2
    11 saat önce
    Saat 10.24'te 6'sı Ukrayna, 1'i İran uyruklu olmak üzere toplam 7 mürettebat güvenle tahliye edildi. 
    3
    11 saat önce
    Can kaybı yaşanmadan süreci başarıyla tamamladık.” açıklamasında bulundu. Karadeniz'de Tehlikeli Operasyon Sorunsuz Tamamlandı “Gemide Ağır Hasarlar Tespit Ettik” Gemide yapılan sualtı incelemelerine de değinen Uraloğlu, “İskele tarafında baş kısma yakın bölümde 4 metrelik yırtık, makine dairesinin alt tarafına gelen kısımlarda ezikler ve göçükler, dümen ve pervane aksamında ağır hasarlar belirledik.” bilgisini paylaştı. 
    4
    12 saat önce
    “35 Metreküp Yakıtı Güvenle Tahliye Ettik” Operasyonun en kritik bölümünün yakıt tahliyesi olduğuna dikkat çeken Bakan Uraloğlu, şunları kaydetti: “30 Eylül günü yakıt ve yağ tahliyesine başladık. 1 Ekim itibarıyla operasyon tamamlandı. Gemiden toplam 35 metreküp yakıtı güvenle tahliye ettik. 
    5
    12 saat önce

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemi kazalarının çevresel etkileri şunlardır:
    • Deniz kirliliği: Petrol ve kimyasal maddelerin denize dökülmesi, deniz canlılarını tehdit eder ve ekosistemlere zarar verir 123.
    • Atık deşarjı: Gemilerden gelen katı ve sıvı atıklar, özellikle plastikler, deniz yaşamına zarar verir 3.
    • Ses kirliliği: Gemilerden kaynaklanan ses, deniz memelilerini olumsuz etkiler 3.
    • Balast suları: Gemilerin denge sağlamak amacıyla aldıkları ve boşalttıkları balast suları, yabancı türlerin taşınmasına neden olur 13.
    • Hava kirliliği: Gemilerin fosil yakıtlarla çalışması sonucu atmosfere salınan gazlar, hava kirliliğine ve asit yağmurlarına yol açar 13.
    Bu tür çevresel zararların önlenmesi için uluslararası düzenlemeler, örneğin MARPOL Sözleşmesi, yürürlüğe konmuştur 3.
    5 kaynak
    Deniz taşımacılığı güvenliğini sağlamak için alınan bazı önlemler:
    • Eğitim ve sertifikasyon: Gemide çalışan ekiplerin denizcilik eğitimi almış ve gerekli sertifikasyonlara sahip olması 1.
    • Gemi bakımı: Gemilerin düzenli bakımı ve denetimi, teknik arızaların ve felaketlerin önlenmesine yardımcı olur 1.
    • Hava durumu izleme: Hava koşullarını takip etmek ve gerektiğinde rotayı değiştirmek 1.
    • Deniz trafik yönetimi: Deniz trafiğinin düzenlenmesi, çarpışmaların ve kazaların önüne geçer 1.
    • Güvenlik ekipmanları: Yangın söndürme sistemleri, cankurtaran botları ve acil durum ekipmanları gibi önlemler 14.
    • Liman güvenliği: Limanlarda güvenlik kontrolü yapılması ve yasa dışı faaliyetlerin önlenmesi 5.
    • Uluslararası standartlar: Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) tarafından belirlenen standartlara uyum 45.
    5 kaynak
    Uluslararası denizcilik kurallarından bazıları şunlardır:
    • SOLAS (Uluslararası Denizde Can Kurtarma Sözleşmesi) 123. Gemi güvenliği ve can kurtarma ekipmanlarının standartlarını belirler 2.
    • MARPOL (Uluslararası Deniz Kirliliğinin Önlenmesi Sözleşmesi) 124. Deniz kirliliğini önlemek amacıyla çeşitli kurallar ve standartlar getirir 2.
    • COLREG (Uluslararası Deniz Yolu Trafik Kuralları) 2. Deniz yoluyla seyahat eden gemiler arasındaki güvenliği ve düzeni sağlamak için trafik kurallarını belirler 2.
    • Hamburg Kuralları 2. Deniz taşıma sözleşmelerini düzenleyen bir uluslararası anlaşmadır 2.
    • Rotterdam Kuralları 2. Deniz taşımacılığında daha geniş kapsamlı düzenlemeler getiren bir anlaşmadır 2.
    • Gemi Adamlarının Eğitimi, Belgelendirilmesi ve Vardiya Tutma Standartları Uluslararası Sözleşmesi (STCW - 78) 4. Gemilerde vardiya tutma esaslarını belirtir 4.
    Ayrıca, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), deniz güvenliği, uluslararası sularda seyir güvenliği, deniz çevresinin korunması ve benzeri konularda da düzenlemeler yapmaktadır 4.
    5 kaynak
    Gemi kurtarma operasyonları genellikle şu adımları içerir:
    1. Keşif ve Değerlendirme: Hasar görmüş veya batmış geminin yeri tespit edilir ve durumu hakkında bilgi toplanır 4.
    2. Sabitleme ve Hazırlık: Gemiyi yüzdürmek için gerekli ekipmanlar hazırlanır ve gemiye sabitleme işlemleri yapılır 4.
    3. Yüzdürme: Kaldırma teknikleri kullanılarak gemi yavaşça su yüzeyine çıkarılır 4.
    4. Nakliye: Gemi, kıyıya veya uygun bir limana taşınır 4.
    Kurtarma operasyonları, denizcilik şirketleri, kurtarma ekipleri ve uzman dalgıçlar tarafından yürütülür 4.
    Koordinasyon, genellikle Sahil Güvenlik Komutanlığı gibi kurumlar tarafından uluslararası kurallara göre sağlanır 35.
    5 kaynak
    Yakıt sızıntısını önlemek için aşağıdaki adımlar atılabilir:
    • Ekipmanların düzenli bakımı: Tanklar, boru hatları ve makinelerin düzenli olarak kontrol edilmesi, sızıntıların ve korozyonun erken tespit edilip giderilmesini sağlar 2.
    • Uygun depolama: Yağ ve yakıt, dayanıklı, sızdırmaz ve endüstri güvenlik standartlarını karşılayan kaplarda saklanmalıdır 2.
    • İleri teknoloji kullanımı: Modern gemiler ve tankerler, çift gövde ve otomatik sızıntı tespit sistemleri gibi özelliklerle donatılmıştır 2.
    • Eğitim ve tatbikatlar: Çalışanların olası dökülmelere müdahale yöntemlerini bilmeleri için düzenli eğitim ve tatbikatlar yapılmalıdır 2.
    • Çevre mevzuatına uyum: Güvenlik standartlarını uygulayan ve ihmalleri azaltan düzenlemelere uyulmalıdır 2.
    • Toplum katılımı: Şüpheli faaliyetlerin ve uygunsuz depolama uygulamalarının bildirilmesi, yetkililerin sorunları büyümeden ele almasına yardımcı olabilir 2.
    5 kaynak