• Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı’nın temelinin 22 Ağustos Cuma günü atılacağını duyurdu. Bakan Uraloğlu, 224 kilometrelik hattın Zengezur Koridoru’nun önemli bir parçası olduğunu belirterek “Zengezur Koridoru’nun işlerlik kazanmasıyla birlikte Pekin’den Londra’ya kadar uzanan doğu-batı hattı daha verimli işleyecek.” dedi.hurriyet.com.tr’te aç
  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı'nın bazı teknik özellikleri:
    • Uzunluk: 224 kilometre 12.
    • Hat tipi: Çift hatlı, elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu 1.
    • Taşıma kapasitesi: Yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük 1.
    • Yapılar: 5 tünel, 19 aç-kapa tüneli, 3 viyadük, 10 köprü, 144 alt geçit, 27 üst geçit, 480 menfez 1.
    • Hız: 160 km/s 3.
    • Ray tipi: UIC 60 3.
    • Travers tipi: B70 takviyeli 3.
    Proje, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından sağlanan 2,4 milyar avroluk dış finansman ile gerçekleştirilmektedir 1.
    5 kaynak
    Pekin-Londra hattı, Zengezur Koridoru'nun işlerlik kazanmasıyla daha verimli işleyecektir 2. Zengezur Koridoru, Çin'in mallarını Avrupa'ya daha hızlı ulaştırmasını sağlayacak ve Türkiye'nin Çin, Orta Doğu ve Avrupa ülkeleri arasındaki stratejik konumunu güçlendirecektir 1.
    Pekin-Londra hattı şu şekilde işleyebilir:
    • Demiryolu ile: Çin'den yola çıkan bir tren, Orta Koridor üzerinden (Bakü-Tiflis-Kars, Edirne-Kars demiryolu ve Marmaray kullanarak) Türkiye'ye ulaşabilir 1. Ardından, Zengezur Koridoru ile Azerbaycan'a ve Nahçıvan'a bağlanabilir 12. Bu koridor, Trans-Hazar ve Kuzey-Güney koridorlarını güçlendirerek Avrasya'nın tedarik ve lojistik ağlarını kuvvetlendirir 2.
    • Karayolu ile: Pekin'den Londra'ya uzanan doğu-batı hattı, Zengezur Koridoru'nun işlerlik kazanmasıyla daha verimli hale gelir 2.
    Bu güzergah, Rusya üzerinden geçen Kuzey Koridoru'na kıyasla daha kolay ve avantajlıdır 1. Ayrıca, Orta Koridor ülkelerinin karayollarının ve demiryollarının daha yüksek standartlarda olması, bu koridoru daha stratejik ve kârlı hale getirir 1.
    5 kaynak
    Demiryolu projelerinin çevresel etkileri şunlardır:
    • Arazi kullanımı: Tarım, mera ve orman arazilerinde azalma 1.
    • Doğal drenaj ve peyzaj: Doğal drenaj yapılarının değişmesi ve peyzajın bozulması 1.
    • Vahşi yaşam: Hayvanların yaşam alanlarının bozulması ve yoğun faaliyetlerden dolayı rahatsız olmaları 15.
    • Gürültü ve hava kirliliği: İşletme aşamasında trafikten kaynaklı gürültü ve egzoz emisyonu 23.
    • Kaza riski: Tehlikeli maddelerin taşınması sırasında sağlık ve çevresel tahribat riski 1.
    • Erozyon ve yüzey sularının bulanıklılığı: İnşaat faaliyetleri ve yağmur suyu akışından kaynaklı 2.
    Çevresel etkilerin önlenmesi için güzergah seçiminde korunan alanlardan kaçınılması, tasarım kriterlerinin doğru seçilmesi ve inşaat aşamasında toz emisyonlarını önleyici önlemler alınması gerekmektedir 2.
    5 kaynak