• Buradasın

    Çayın yanındaki limona para isteyen işletmeye 38 bin TL ceza

  • Ticaret Bakanlığı Basın Danışmanı Bekir Kaplan, sosyal medyada gündeme gelen “çayın yanına verilen limona 10 TL ücret alındı” iddiaları üzerine başlatılan incelemenin sonuçlarını duyurdu. 
    1
    18 saat önce
    Bakanlık ekipleri 17 Kasım tarihinde Üsküdar/Kuzguncuk’ta faaliyet gösteren ilgili iş yerinde denetim gerçekleştirdi. 
    2
    8 saat önce
    Yapılan inceleme sonucunda, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un Fiyat Etiketi Yönetmeliği kapsamında tespit edilen 12 aykırılık nedeniyle işletmeye toplam 37.992 TL idari para cezası uygulanmıştır” dedi. 
    3
    18 saat önce
    Ayrıca son üç aya ait içecek alım faturaları da talep edildi. 
    4
    5 saat önce
    Ticaret Bakanlığı olarak; tüketicinin korunması, fiyat doğruluğu ve piyasa düzeninin sağlanması amacıyla denetimlerimize aralıksız devam edeceğimizi kamuoyuna saygıyla duyururuz. 
    5
    7 saat önce

    Diğer konular

    X'teki tartışmalar

    TRT HABER
    TRT HABER
    @trthaber
    İstanbul’da çayın yanında verdikleri limona ücret isteyen işletmeye denetim gerçekleştirildi. Usulsüzlük yaptığı belirlenen işletmeye 37 bin 992 lira ceza kesildi.
    x.com7 saat önce
    Habertürk
    Habertürk
    @Haberturk
    Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı: Son olaylarla birlikte sokak lezzetleri diye tabir edilen satış yerlerini mercek altına aldık. Seyyar satış yerleri izin almak zorunda değil. Yerel yönetimlerden izin alması söz konusu. Bizler de belediyelerden izin almış satış noktalarını denetlemeye başlıyoruz GizleDevamını oku
    x.com7 saat önce
    BirGün Gazetesi
    BirGün Gazetesi
    @BirGun_Gazetesi
    Ekonomideki masallar çoktan tükendi Sofra borçla kuruluyor Geçim sıkıntısı arttıkça yurttaş kredi kartına yüklendi. Harcamaların yüzde 25’i gıdadan oluştu. Batık kart borcu 1 yılda 2,5 kat arttı Bugünün BirGün’üGizleDevamını oku
    x.com14 Kasım
  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Fiyat Etiketi Yönetmeliği, perakende olarak satışa sunulan mal ve hizmetlerin etiket, tarife ve fiyat listelerinin şekli, içeriği, kullanılması ile indirimli satışlara ilişkin usul ve esasları kapsar 124.
    Yönetmeliğin kapsadığı bazı maddeler:
    • Etiket ve listelerde bulunması gereken bilgiler 123. Bunlar arasında malın üretim yeri, ayırıcı özelliği, tüm vergiler dâhil satış fiyatı, birim fiyatı, malın satış ve birim fiyatlarının uygulanmaya başlandığı tarih gibi detaylar yer alır 123.
    • Fiyat etiketlerinin yerleştirilmesi 3. Malların veya ambalajlarının üzerine, kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde konulması zorunludur 3.
    • Etiket zorunluluğu olmayan mallar 24. Üzerinde veya ambalajında gerekli bilgilerin basılı olduğu, fiyatı belirtilmiş kitaplar, dergiler ve gazeteler gibi ürünlerde etiket bulundurulması zorunlu değildir 24.
    • İndirimli satışlarda fiyat bilgisi 13. İndirimli ürünlerde, indirimden önceki fiyat ve indirimli satış fiyatı etiket ve listelerde gösterilir 13.
    • Satış fiyatlarının para birimi 12. Satış fiyatları Türk Lirası veya TL/₺ simgesi şeklinde yazılır 12.
    5 kaynak
    Ticaret Bakanlığı'nın denetim süreçleri, farklı alanlarda çeşitli mekanizmalarla işlemektedir:
    • Piyasa Gözetimi ve Denetimi: Bakanlık, ürünlerin güvenli olup olmadığını denetler ve gerekli idari yaptırımları uygular 14. Denetimler, yıllık plan doğrultusunda veya ihbar/şikayet üzerine yapılır 4. Test ve muayeneler, Bakanlığın imkanları veya yetkili test ve belgelendirme kuruluşları aracılığıyla gerçekleştirilir 14.
    • Şirket Denetimi: Ticaret şirketlerinin kuruluştan sona ermeye kadar olan tüm işlemleri, mevzuata uygunluk açısından denetlenir 35. Denetim, finansal durumlar, birleşme ve devralmalar, tüketici haklarına uyum ve haksız rekabet gibi konuları kapsar 5. Denetimler, Bakanlık denetim elemanları tarafından resen veya şikayet üzerine yapılır 3.
    • Elektronik Ticaret ve Haksız Uygulamalar Denetimi: Elektronik ticarette haksız uygulamalar, yanıltıcı reklamlar ve mesafeli satış sözleşmelerine aykırılıklar incelenir 5. Denetimler, hem resen hem de şikayet üzerine yapılabilir 5.
    Denetim süreçleri sırasında, ilgililerin cezai sorumluluğunu gerektiren durumlar ilgili makamlara bildirilir ve gerekli rehberlik ve tedbirler alınır 13.
    5 kaynak
    Fiyat şeffaflığı önemlidir çünkü:
    • Güven oluşturur 1. Müşterilerin, hangi hizmet için ne kadar ücret ödeyeceklerini önceden bilmelerini sağlar 1.
    • Bilinçli karar almayı destekler 1. Yatırım kararlarını daha bilinçli şekilde vermeye yardımcı olur 1.
    • Rekabeti teşvik eder 5. Fiyatların karşılaştırılmasını kolaylaştırarak fiyat rekabetini artırır 5.
    • Marka sadakatini artırır 2. Şeffaflık, müşterilerin markalara güven duymasını sağlar 2.
    • Şirket içi verimliliği artırır 2. Çalışanlar arasındaki bilgi paylaşımını ve işbirliğini geliştirir 2.
    Ayrıca, fiyat şeffaflığı, opaklıkla karşılaştırıldığında, pazarın verimliliğini artırır ve işlem maliyetlerini düşürerek daha özgür bir piyasa yapısı oluşturur 3.
    5 kaynak
    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, tüketici hakları üzerinde çeşitli etkiler yaratmaktadır:
    • Ayıplı mal ve hizmetlerde tüketicinin seçimlik hakları: Malın ayıplı olması durumunda tüketici; sözleşmeden dönme, satış bedelinden indirim isteme, ücretsiz onarım talep etme veya ayıpsız bir misli ile değiştirme haklarından birini kullanabilir 12.
    • Cayma hakkı: Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayabilir 12.
    • Ek bedel talep edilememesi: Tüketiciden, kendisine sunulan mal veya hizmet kapsamında haklı olarak yapılmasını beklediği ve sözleşmeyi düzenleyenin yasal yükümlülükleri arasında yer alan edimler için ek bir bedel talep edilemez 14.
    • Ücret, komisyon ve masrafların düzenlenmesi: Bankalar, tüketici kredisi veren finansal kuruluşlar ve kart çıkaran kuruluşlar tarafından tüketiciye sunulan ürün veya hizmetlerde alınacak ücret, komisyon ve masraflar Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından belirlenir 14.
    • Fiyat etiketi zorunluluğu: Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler piyasaya arz edilemez ve bu ürünlerin üzerine, ayıba ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulması zorunludur 14.
    5 kaynak
    Tüketicinin korunması için alınan bazı önlemler:
    • Fiyat etiketi zorunluluğu: Perakende satışa arz edilen malların üzerine, tüketicinin ödeyeceği tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve birim fiyatını gösteren etiket konulması zorunludur 23.
    • Ayıplı mal ve hizmet hakları: Tüketiciye, ayıplı mal ve hizmetler için sözleşmeden dönme, bedelden indirim talep etme, ücretsiz onarım isteme veya ayıpsız misli ile değiştirme hakları tanınmıştır 123.
    • Cayma hakkı: Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir 134.
    • Bilgilendirme yükümlülüğü: Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin kendi el yazısıyla sözleşme tarihini yazmasını ve sözleşmeyi imzalamasını sağlamakla yükümlüdür 134.
    • Teknik mevzuata uygunluk: Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler piyasaya arz edilemez 123.
    Bu önlemler, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında düzenlenmiştir 123.
    5 kaynak