• İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), İSKİ'nin bazı yüklenicilere yaptığı hakediş ödemeleri hakkında çıkan haberlere ilişkin açıklama yaptı. 
    1
    6 Haziran
    Gerçek: İSKİ 2560 sayılı Kanun ile kurulan ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümlerine tabi tüzel kişiliğe sahip bir kamu kurumudur. 
    2
    6 Haziran
    İSKİ’nin tüm harcamaları ve ihaleleri Sayıştay ve İçişleri Bakanlığı Müfettişlerince her yıl denetlenmektedir. 
    3
    6 Haziran
    İSKİ'de bugüne kadar tüm harcamalar yukarıda açıklanan mevzuata göre bütçe, ödenek planlaması ve iş durumu gereğince har ay yapılan ödeme listesine göre sırasıyla yapılmakta olup, hiç bir yükleniciye ayrıcalık tanınması söz konusu değildir. 
    4
    6 Haziran
    Yapılan tüm hakediş ödemelerine ilişkin Sayıştay ve İçişleri Bakanlığı tarafından denetimler gerçekleştirilmiş olup, raporlara yansıyan herhangi bir olumsuzluk bulunmamaktadır. 
    5
    6 Haziran

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hakediş ödemeleri, ödemelerde öncelik sıralaması kriterlerine göre yapılır 1. Bu kriterler şunlardır:
    1. İşçi Alacakları: Net maaş olarak, herşeyden önce gelir 1.
    2. Mahkeme İlamları: İşçi alacaklarından sonra gelir 1.
    3. Kamu Borçları: İşçi ve mahkeme alacaklarından sonra gelir 1.
    4. Alacağın Temliki: Ödemede öncelikli değildir 1.
    Ayrıca, 5018 sayılı Kanun'a göre, nakit yetersizliği durumunda ödemeler, muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre yapılır 1. Ancak, sırasıyla vergi, resim, harç, prim, fon kesintisi gibi belirli kamu ödemeleri öncelikli olarak ödenir 1.
    5 kaynak
    Sayıştay denetimleri, kamu idarelerinin hesap, mali işlem ve faaliyetlerinin incelenmesi ile kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak kullanılıp kullanılmadığına dair değerlendirme yapılması esasına dayanır 13.
    Sayıştay denetimlerinin bazı özellikleri:
    • Yerindelik denetimi yapılamaz ve idarenin takdir yetkisi sınırlanamaz 1.
    • Uluslararası denetim standartlarına uygun olarak yürütülür 13.
    • Risk odaklı ve sistem tabanlı bir yaklaşım benimsenir 23.
    • Ekip çalışması esasına dayanır; denetim grup başkanlıklarında görevli denetçiler ve gerektiğinde dışarıdan uzmanlar görev alır 23.
    • Denetim sonuçları, yeterli ve uygun denetim kanıtlarıyla desteklenir 23.
    5 kaynak
    İçişleri Bakanlığı Müfettişlerinin bazı görevleri:
    • Teftiş ve denetim: Kurum ve kuruluşların iş, işlem ve hesaplarını teftiş etmek ve denetlemek 13.
    • Soruşturma ve inceleme: Kurum ve kuruluşların personeli ile mahalli idarelerin organları ve diğer kamu görevlileri hakkında işledikleri iddia edilen suçlarla ilgili olarak araştırma, ön inceleme, soruşturma ve/veya disiplin soruşturması yapmak 13.
    • İnceleme ve rehberlik: Çeşitli konularda inceleme yapmak ve kurum ve kuruluşların iş ve işlemlerinin hukuka uygun, verimli, etkili ve tutumlu yürütülmesine yönelik rehberlik hizmetleri vermek 13.
    • Mevzuat çalışmaları: Mevzuatın hazırlanması ve uygulanması ile ilgili çalışmalar yapmak 13.
    • Raporlama: Müfettiş raporlarını incelemek ve değerlendirmek, raporlardaki eksikliklerin tamamlatılmasını ve yanlışlıkların düzeltilmesini sağlamak 13.
    5 kaynak
    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun İSKİ ihale süreciyle ilgili olabilecek bazı maddeleri şunlardır:
    • Bütçelerden yardım yapılması (Madde 29) 15. Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bütçelerinde öngörülmüş olmak kaydıyla, kamu yararı gözetilerek belirli teşekküllere yardım yapılabilir 15.
    • Harcama yetkisi ve yetkilisi (Madde 31) 4. Bütçelerden harcama yapılabilmesi, harcama yetkilisinin harcama talimatı vermesiyle mümkündür 14.
    • Ödeneklerin kullanılması (Madde 20) 4. Bütçeyle verilen ödenekler, tahsis edildikleri amaçlar doğrultusunda yılı içinde yaptırılan iş, satın alınan mal ve hizmetler ile diğer giderlerin karşılanmasında kullanılır 24.
    5018 sayılı Kanun'un tüm maddelerine mevzuat.gov.tr ve tdk.gov.tr sitelerinden ulaşılabilir 23.
    5 kaynak
    İSKİ'nin bütçe planlaması, yıllık gider ve gelir bütçelerinin oluşturulması ve denkliğin sağlanması süreçlerinden oluşur 2.
    Gider bütçesi şu kalemlerden oluşur:
    • personel giderleri 25;
    • sosyal güvenlik kurumlarına devlet primi giderleri 5;
    • mal ve hizmet alımı giderleri 25;
    • faiz giderleri 25;
    • cari transferler 25;
    • sermaye giderleri 25;
    • sermaye transferleri 2;
    • borç verme 2;
    • yedek ödenekler 2.
    Gelir bütçesi ise 81 milyar 979 milyon 356 bin lira olarak belirlenmiştir 2. Ayrıca, 4 milyar 179 milyon 644 bin lira iç ve dış borçlanma ile denklik sağlanmaktadır 2.
    Bütçe planlaması, ayrıca su kaynaklarının yönetimi ve tasarrufu gibi konuları da içerir 34. İSKİ, her ay arıtma tesislerinden verilecek su miktarlarını ve hamsu kaynaklarından alınacak su miktarlarını planlamaktadır 4. Ayrıca, su ayak izi hesaplama gibi projelerle su tasarrufu teşvik edilmektedir 1.
    Bütçe planlaması, Sayıştay ve İçişleri Bakanlığı tarafından denetlenmektedir 5.
    5 kaynak