• Buradasın

    Ankara-Samsun Hızlı Demir Yolu: Delice-Çorum’ta Kazılarda %30 İlerleme

  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Demiryolu Projesi’nin Delice-Çorum etabında yürütülen çalışmalara ilişkin son durumu paylaştı. 
    1
    1 Ekim
    Uraloğlu, yazılı açıklamasında projenin 293 kilometre olduğunu ve bu güzergâhın 120 kilometrelik kısmını oluşturan Delice-Çorum etabının, saatte 200 kilometre hıza uygun şekilde projelendirildiğini belirtti. 
    2
    1 Ekim
    Hattın tamamlanması ile yılda 14 milyon ton yük ve 12 milyon yolcu taşıma kapasitesine ulaşılacak” şeklinde konuştu. 
    3
    1 Ekim
    Hızlı tren hattının sadece İç Anadolu ile Karadeniz’i bağlamakla kalmayacağını, aynı zamanda uluslararası lojistik entegrasyona hizmet edeceğine de vurgu yaptı. 
    4
    1 Ekim
    Uraloğlu, projenin ekonomik canlılık ve bölgesel kalkınma sağlayacağını belirterek çalışmaların planlanan takvime uygun şekilde sürdüğünü bildirdi. 
    5
    1 Ekim

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ankara-Samsun hızlı tren hattı, Ankara, Kırıkkale, Çorum, Amasya ve Samsun bölgelerine hizmet verecek 13.
    Bu hat, Karadeniz'in İç Anadolu'ya ve Akdeniz limanlarına hızlı tren hatlarıyla bağlanmasını sağlayacak 13. Ayrıca, Samsun-Sarp Hızlı Demiryolu Projesi ile entegre olarak Mersin Limanı'na kadar uzanacak bir hızlı demir yolu koridoru oluşturacak 13.
    Hızlı tren hattının güzergahında yer alacak bazı istasyonlar:
    • Delice 124;
    • Sungurlu 124;
    • Çorum OSB 24;
    • Çorum 24;
    • Mecitözü 24;
    • Merzifon 24;
    • Havza 24;
    • Kavak 24.
    5 kaynak
    Hızlı tren hatlarının ekonomik etkilerinden bazıları şunlardır:
    • Zaman ve maliyet tasarrufu: Hızlı trenler, yolculara zamandan ve paradan tasarruf sağlar, bu da şirketler için olumlu bir etki yaratır 124.
    • Turizm artışı: Hızlı trenler, turistik hareketliliği artırarak otellerin doluluk oranını ve yerel ekonomileri canlandırır 124.
    • Rekabet artışı: Hızlı trenle bölgesel pazarlara erişim kolaylaştığı için rekabet artar ve perakende fiyatlar düşer 24.
    • İstihdam ve ekonomik etkinlik: Hızlı tren hatları, özellikle banliyölerde yaşayan insanların büyük kent merkezlerine kolayca ulaşmasını sağlayarak iş gücü potansiyelini artırır 12.
    • Lojistik avantajlar: Büyük sanayi yerleşkeleri ve uluslararası dağıtım merkezleri arasındaki bağlantılar güçlenir, bu da dış ticaret ve tedarik zincirlerini destekler 15.
    • Çevre dostu ulaşım: Hızlı trenler, daha az karbon emisyonu üreterek çevre korunmasına katkı sağlar ve uçak seferlerini azaltarak petrol ithalatını düşürür 14.
    5 kaynak
    Ankara-Samsun hızlı demiryolu projesi, Samsun Limanı'nı Orta Koridor'a bağlayarak Karadeniz'in uluslararası ticaret ağlarına entegrasyonunu güçlendirecek ve böylece uluslararası lojistik entegrasyona hizmet edecek 125.
    Ayrıca, ileride hayata geçirilecek Samsun-Ordu-Giresun-Trabzon-Rize-Artvin-Sarp demiryolu hattı ile birleştiğinde, Türkiye'nin kuzey-güney ve doğu-batı koridorlarını birbirine bağlayan stratejik bir lojistik hat ortaya çıkacak 125.
    5 kaynak
    Ankara-Samsun hızlı tren hattının inşaat süreci şu şekilde ilerlemektedir:
    • Delice-Çorum etabının temeli atıldı 12. 14 Haziran 2025'te temeli atılan 120 kilometrelik bu etabın 2029 sonunda tamamlanması planlanmaktadır 12.
    • Çorum-Samsun etabının ihalesi 2025'te 5. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çorum-Samsun etabının ihalesinin 2025 yılında yapılacağını belirtmiştir 5.
    • Proje detayları 4. Hattın güzergâhında Delice, Sungurlu, Çorum OSB, Çorum, Mecitözü, Merzifon, Havza, Kavak ve Samsun istasyonları yer almaktadır 4.
    Ayrıca, Samsun-Sarp Demiryolu Projesi'nin de gündemde olduğu ve bu projenin tamamlanmasıyla Artvin'den itibaren Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun, Amasya ve Çorum'un Ankara merkezli ulusal hızlı tren ağına dahil olacağı belirtilmektedir 1.
    5 kaynak
    Delice-Çorum etabının teknik özellikleri:
    • Hat uzunluğu: 120 km 14.
    • Hız: Saatte 200 km 14.
    • İstasyonlar: 5 istasyon (Delice Yolcu ve Yük İstasyonu, Sungurlu OSB Yük İstasyonu, Sungurlu Yolcu İstasyonu, Çorum Yük İstasyonu, Çorum Yolcu İstasyonu) 125.
    • Yapılar: 8 tünel, 26 köprü ve viyadük, 16 üst geçit, 84 alt geçit 25.
    • Sayding: Alacahöyük'te bir sayding kurulacak 25.
    • İnşaat durumu: Kazı çalışmalarında %30 ilerleme sağlandı, çalışmalar 7/24 devam ediyor 3.
    • Planlanan açılış: 2029 yılı sonu 14.
    5 kaynak