Euro Bölgesi PMI (Satın Alma Yöneticileri Endeksi) verileri, IHS Markit tarafından, 19 euro bölgesi ülkesindeki yaklaşık 5000 özel şirketin satın alma yöneticilerinin katıldığı aylık anketlere dayanarak hesaplanır .
Ankette, katılımcılara üretim, yeni siparişler, stok düzeyleri, istihdam, tedarikçi performansı ve fiyat trendleri gibi parametrelerin bir önceki dönemde hangi yönde geliştiği sorulur . Katılımcılar, bu soruların cevaplarına göre "artış", "iyileşme", "değişiklik yok", "bozulma" veya "azalma" seçeneklerinden birini işaretler .
Her bir yanıt, şirketin büyüklüğüne ve ait olduğu alt sektörün toplam üretimine veya hizmetlerine katkısına göre ağırlıklandırılır . Böylece en büyük şirketler gösterge hesaplamasına daha fazla katkı sağlar . Endeks mevsimsel olarak ayarlanmıştır .
PMI, 0 ile 100 arasında bir sayı olarak ifade edilir . 50'nin üzerindeki değerler iyileşmeye, 50'nin altındaki değerler ise bozulmaya işaret eder .