• Buradasın

    Influencer reklamlarına yeni kurallar: Etiket yetmeyecek, marka adı şart | EKONOMİ HABERLERİ

  • Ticaret Bakanlığı, sosyal medyada ve reklamlardaki aldatıcı reklamların önüne geçmek için yeni düzenleme üzerinde çalışıyor. 
    1
    18 saat önce
    Mevcut uygulamada #reklam veya #işbirliği etiketi yeterli sayılırken, yeni düzenlemeyle birlikte reklam içeren her paylaşımda marka, şirket adı veya reklamveren bilgisi açıkça yazılacak. 
    2
    12 saat önce
    Reklam içeren bir paylaşım yapıldığında reklamverenin adı, markası ya da unvanı doğrudan belirtilmek zorunda olacak. 
    3
    14 saat önce
    Reklamlarda yapay zekâ kullanımı da sınırlandırılırken filtreleme, dijital karakter ya da yapay zekâ ile oluşturulmuş gerçek kişilerin kopyalarının kullanıldığı içeriklerde bu durumun açıkça yazılması gerekecek. 
    4
    17 saat önce
    Düzenleme aynı zamanda falcılık, medyumluk, yasa dışı bahis, tütün ürünleri, elektronik sigara ve alkollü içeceklerin reklamlarını tamamen yasaklıyor. 
    5
    8 saat önce

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Influencer'ların reklam içeriklerinin denetlenmesi şu şekillerde yapılır:
    • Sosyal medya platformlarının şikayet mekanizmaları 2. Kullanıcılar, reklam içeriği olduğu halde etiketlenmemiş gönderileri sosyal medya platformlarının şikayet bölümlerinden bildirebilir 2.
    • Reklam Kurulu 234. Reklam Kurulu, reklamların yasalara uygunluk taşıyıp taşımadığını denetler ve reklama dair ihlallerde müdahalede bulunur 234.
    • Ticaret Bakanlığı 23. Ticaret Bakanlığı, özellikle e-ticaretle ilgili düzenlemelere dikkat eder ve influencer marketing süreçlerinin doğru bir şekilde yönetilmesini sağlamak için çeşitli denetimler gerçekleştirir 23.
    Ayrıca, Mart 2022'de başlatılan Sosyal Medya Reklamlarının Yapay Zekâ ile Taranması Projesi ile Instagram gibi platformlardaki influencer paylaşımları otomatik olarak taranarak reklam olduğunu belirtmeyen gönderiler tespit edilir 3.
    5 kaynak
    İndirimli ürünlerde faiz oranı, kredinin vadesine, faiz oranına, toplam maliyetinin aylık ve yıllık yüzde değerine ve geri ödeme koşullarına reklamın yayınlandığı alanda ya da bir bağlantı veya uyarı işareti ile tüketicilerin yönlendirilerek ayrıntılı bilgi alabileceği bir internet sitesinde veya açılır ekranda yer verilerek belirtilecektir 1.
    5 kaynak
    Sesli yayınlarda reklam uyarısı, yayının başında açıkça belirtilecektir 14.
    Ticaret Bakanlığı'nın hazırladığı yönetmelik taslağına göre, reklam içeren paylaşımlarda "#Reklam", "#Sponsor", "#İşbirliği" gibi ifadelerden en az biri açık biçimde kullanılacak ve reklam verenin adı veya markası belirtilecektir 14.
    5 kaynak
    Influencer reklamlarında zorunlu etiketler:
    • #Reklam 123;
    • #Sponsor 123;
    • #İşbirliği 123;
    • #Ortaklık 12;
    • #Hediye 12;
    • #Davet 12.
    Ayrıca, reklam verenin adı, markası veya ticaret unvanı da belirtilmelidir 135. Örneğin, “@[marka] tarafından sağlandı” veya “@[markaya] teşekkürler” gibi açıklamalar yer almalıdır 13. Eğer reklam birden fazla gönderiye yayılırsa, her paylaşımda etiketleme tekrarlanmalıdır 15.
    5 kaynak
    Kampanyalı satışlarda stok miktarının nasıl ifade edileceği ile ilgili, Ticaret Bakanlığı'nın hazırladığı yönetmelik taslağında şu bilgi yer almaktadır:
    "Kampanyalı satışlarda ürünün önceki 10 gündeki en düşük fiyatı esas alınacak ve satış tarihleri ile stok miktarı açıkça belirtilecek" 4.
    5 kaynak