Sosyal hizmette uluslararası standartlar, aşağıdaki ana başlıklar altında toplanabilir: 1. SA 8000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi: Çalışanların temel haklarına uyulmasına dayalı bir sertifikasyon standardı olup, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve Uluslararası Çalışma Örgütü sözleşmelerine dayanır. 2. ISO 26000: İş dünyasını ve diğer kuruluşları sosyal sorumluluk uygulamaya teşvik ederek küresel sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunmayı amaçlayan bir standarttır. 3. Sedex Üyeleri Etik Ticaret Denetimi (SMETA): Tedarik zincirinde sosyal sorumluluk standartlarını geliştirmeyi ve teşvik etmeyi amaçlayan bir bilgi paylaşımı ve denetleme platformudur. 4. Amfori BSCI (Business Social Compliance Initiative): Küresel iş birliği ile çalışma koşullarını iyileştirmek ve tedarik zincirlerinde değerleri desteklemek için 11 temel ilkeyi içeren bir davranış kuralları standardıdır. 5. Avrupa Sosyal Şartı: Avrupa Konseyi tarafından sosyal ve ekonomik hakları güvence altına almak amacıyla oluşturulmuş bir belgedir. Ayrıca, Birleşmiş Milletler ve bağlı kuruluşlar (UNICEF, UNESCO, DSÖ, UÇÖ) tarafından geliştirilen insan hakları, çocuk hakları, kadın hakları gibi uluslararası sözleşmeler ve bildirgeler de sosyal hizmet alanında önemli uluslararası standartlar arasında yer alır.