• Buradasın

    İdariYargı

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Fiilin işlendiği tarihten itibaren kaç yıl içinde idari para cezası verilir?

    Fiilin işlendiği tarihten itibaren 10 yıl içinde idari para cezası verilmesi gerekmektedir.

    İYUK 14 nedir?

    İYUK 14, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 14. maddesini ifade eder. İYUK 14'e göre dilekçeler, aşağıdaki yönlerden sırasıyla incelenir: 1. Görev ve yetki; 2. İdari merci tecavüzü; 3. Ehliyet; 4. İdari davaya konu olacak kesin ve yürütülmesi gereken bir işlem olup olmadığı; 5. Süre aşımı; 6. Husumet; 7. 3 ve 5. maddelere uygun olup olmadıkları. Bu inceleme, dilekçenin alındığı tarihten itibaren en geç 15 gün içinde sonuçlandırılır.

    Kurumun işleminin iptali istemli ne demek?

    Kurumun işleminin iptali istemli ifadesi, idarenin yaptığı bir işlemin hukuka aykırı olduğu iddiasıyla iptal edilmesi için dava açılması anlamına gelir. Bu tür davalar, idari yargıda görülür ve idari işlemin iptal edilmesi halinde, bu işlem ortadan kalkar ve doğurduğu sonuçlar da ortadan kaldırılır.

    Etik ihlali cezası alan doçent ne yapmalı?

    Etik ihlali cezası alan bir doçentin yapması gerekenler şunlardır: 1. İdari İtiraz: Etik komisyonunun kararına karşı, İdari Yargılama Usulü Kanunu (İYUK) çerçevesinde Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) nezdinde itirazda bulunulabilir. 2. İdari Yargıda Dava Açma: Etik ihlal kararının hukuka aykırı olduğunu iddia ederek, idari yargıda iptal davası açılabilir. 3. Savunma Hazırlama: Etik ihlali iddiasına karşı detaylı bir savunma yazılı olarak kuruma sunulmalıdır. Bu süreçlerin etkili bir şekilde yürütülebilmesi için alanında uzman bir hukukçuyla çalışmak önemlidir.

    Dilekçe ret 5. madde nedir?

    Dilekçe ret 5. madde, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 5. maddesine aykırı olarak düzenlenen dilekçeler için geçerlidir. Bu maddeye göre, aralarında maddi veya hukuki yönden bağlılık ya da sebep-sonuç ilişkisi bulunan birden fazla işleme karşı tek bir dilekçe ile dava açılamaz.

    İdari yargıda lehte olan delil nedir?

    İdari yargıda lehte olan delil, idari işlemin iptali davasında, idarenin yapmış olduğu işlemin hukuka aykırı olduğunu kanıtlayan ve davacının haklarını koruyan delillerdir. Bu deliller arasında yazılı belgeler, bilirkişi raporları, keşif bulguları gibi takdiri deliller yer alır ve mahkeme tarafından serbestçe değerlendirilebilir.

    İdari Yargı Ön Sınavı kaç yılda bir yapılır?

    İdari Yargı Ön Sınavı, 2 yılda en az bir defa olarak yapılır.

    İdareye başvuru yapmadan dava açılabilir mi?

    Evet, idareye başvuru yapmadan doğrudan dava açılabilir. Ancak, bazı durumlarda idareye başvuru zorunluluğu getirilmiş olabilir ve bu başvuru yapılmadan açılan dava, "idari merci tecavüzü" olarak değerlendirilir.

    Bekletici sorun idari yargıda nasıl yapılır?

    İdari yargıda bekletici sorun, 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun (HMK) 165. maddesi uyarınca yapılır. Bekletici sorun yapılabilmesi için iki şartın gerçekleşmesi gerekir: 1. Bekletici sorun yapılacak davanın başka bir mahkemede görülmekte olması. 2. İki dava arasında bağlantı bulunması. Süreç şu şekilde işler: 1. Mahkeme, bekletici sorun olduğunu tespit ederse, yargılamayı durdurur ve diğer mahkeme veya idari makamın kararını bekler. 2. Bu süreçte zamanaşımı süreleri durur ve bekletici sorun olarak kabul edilen uyuşmazlığın çözümünden sonra yargılamaya kaldığı yerden devam edilir. 3. Eğer süre içinde görevli mahkemeye veya idari makama başvurulmazsa, ilgili taraf bu husustaki iddiasından vazgeçmiş sayılarak esas dava hakkında karar verilir.

    Kamu alımlarında mahkeme celme sözleşmesi nedir?

    Mahkeme celme sözleşmesi, kamu alımlarında idarenin özel kişilerle yaptığı ve kamu hukuku kurallarına tabi olan sözleşmeleri ifade eder. Örnek kamu alım sözleşmeleri türleri: - Kamu hizmeti imtiyaz sözleşmeleri: Bir kamu hizmetinin belirli bir süre için özel bir kişiye verilmesi. - Mali iltizam sözleşmeleri: Kamu işlerinin özel sektöre yaptırılması. - İdari hizmet sözleşmeleri: İdarenin, kamu kurum ve kuruluşları ile kamu görevlileri arasında yaptığı sözleşmeler.

    Encümen kararı idari yargıda mı?

    Evet, encümen kararları idari yargıda görülür. Encümen kararlarına karşı açılacak iptal davaları, idari işlemlerin yargısal denetimi kapsamında, ilgili mülki idare mahkemesinde görülür.

    İdari yargıda hukuki yarar ne zaman aranır?

    İdari yargıda hukuki yarar, davanın açıldığı anda aranır. Bazı durumlarda hukuki yararın devam ettiği kabul edilir: - Eğer idari işlem davacının talebini tam olarak karşılamışsa, davanın sürdürülmesinde hukuki yarar kalmamış olabilir. - İdari işlemin sonradan geri alınması, davanın açılma anındaki haklı yararı ortadan kaldırmaz. İdari yargıda dava açma süreleri kesin ve hak düşürücü olduğundan, hukuki yararın kaçırılmaması için bir idare avukatından hukuki destek almak önemlidir.

    Ruhsatsız işyeri kapatma davası dilekçesi nasıl yazılır?

    Ruhsatsız işyeri kapatma davası dilekçesi, idari yargı usulüne uygun olarak hazırlanmalıdır. İşte temel adımlar: 1. Başlık: Dilekçe, "BEŞİKTAŞ BELEDİYESİ BAŞKANLIĞINA" gibi kararı veren idareye yönelik yazılmalıdır. 2. Giriş: İtiraz edenin adı, soyadı, T.C. kimlik numarası ve adresi gibi bilgiler yer almalıdır. 3. Konu: İşyerinin kapatılmasına ilişkin karara karşı itiraz edildiği belirtilmelidir. 4. Tebliğ Tarihi: Kararın kişiye tebliğ edildiği veya fiilen gerçekleştirildiği tarih yazılmalıdır. 5. Açıklamalar: Kararın hukuka aykırı olduğu, itirazın gerekçeleri ve somut olaya etki eden mevzuat hükümleri açıklanmalıdır. 6. Yasal Dayanak: İdari işlemin hukuka aykırılığına ilişkin yasal dayanak maddeleri sıralanmalıdır. 7. Deliller: Öne sürülen olayları ve idari işlemin sakatlığını ispata yarayacak deliller belirtilmelidir. 8. Netice ve Talep: Talep edilen husus detaylı şekilde yer almalı, doğrudan kapatma kararının kaldırılması istenmelidir. Ek olarak, dilekçenin avukat yardımıyla hazırlanması, sürecin doğru ve etkili yürütülmesi açısından önemlidir.

    İYUK 10 ve 11 nedir?

    İYUK 10 ve 11, İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun (İYUK) iki önemli maddesidir: 1. İYUK Madde 10: Bu madde, ilgililerin idari davaya konu olabilecek bir işlem veya eylemin yapılması için idari makamlara başvuru yapmalarını düzenler. 2. İYUK Madde 11: Bu madde, ilgililerin idari dava açmadan önce, idari işlemin kaldırılması, geri alınması, değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılması için üst makama veya işlemi yapan makama başvurma hakkını düzenler.

    İdareye itiraz süresi uzatılabilir mi?

    İdari işlemlere itiraz süresi, belirli durumlarda uzatılabilir. 6458 sayılı Kanun'un 57. maddesine göre, hakkında idari gözetim kararı verilen kişinin bu karara itirazı sonucunda, valilik tarafından yapılan değerlendirmede idari gözetimin zaruri olmadığı tespit edilirse, karar derhal sonlandırılır. Ayrıca, İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 10. maddesine göre, idareye yapılan başvuruya 60 gün içinde cevap verilmezse, istek reddedilmiş sayılır ve bu durumda dava açma süresi yeniden işlemeye başlar.

    Rega kararnamesi ne zaman yayınlanacak?

    Rega Kararnamesi olarak belirtilen belgenin, 2024 yılı Adli ve İdari Yargı Ana Kararnameleri olduğu anlaşılmaktadır. Bu kararnamelerin, 13 Haziran 2024 tarihi itibarıyla tamamlanarak karara bağlandığı ve yayımlandığı belirtilmiştir.

    Yapı denetimi men cezası alan firma ne yapmalı?

    Yapı denetimi men cezası alan bir firma, aşağıdaki adımları izlemelidir: 1. İdari Yargıya Başvuru: Cezai yaptırım kararına karşı 15 gün içinde ilgili idari yargı merciine iptal davası açılmalıdır. 2. Uzman Görüşü: Hukuki süreçte uzman bir avukattan destek alınmalı ve gerekli savunmalar hazırlanmalıdır. 3. İdari Makama Bildirim: Ceza kararının tebliğinden itibaren 30 gün içinde ilgili Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'ne dava hakkında bilgi verilmelidir. Eğer ceza haksız bulunulursa, mahkeme kararıyla cezai sorumluluk ortadan kalkabilir.

    Kademe ilerlemesinin durdurulması cezası iptal edilebilir mi?

    Evet, kademe ilerlemesinin durdurulması cezası iptal edilebilir. Kademe ilerlemesinin durdurulması cezasına karşı itiraz yolu ve idari yargıda iptal davası açma imkanı bulunmaktadır. İptal nedenleri arasında şunlar yer alabilir: - Savunma hakkının kısıtlanması veya usulsüz soruşturma; - Cezanın orantısız ve ölçüsüz olması; - Disiplin kurulunun eksik veya hatalı değerlendirmesi; - Zaman aşımı sürelerinin geçirilmesi; - Suçun işlendiğine dair yeterli ve somut delil bulunmaması.

    İYUK 49 madde temyiz nedir?

    İYUK 49. madde, İdari Yargılama Usulü Kanunu'nda temyiz incelemesi üzerine verilecek kararları düzenler. Bu maddeye göre, temyiz incelemesi sonunda Danıştay şu kararları verebilir: 1. Onama: Kararı hukuka uygun bulursa onar. 2. Düzelterek onama: Kararın sonucu hukuka uygun olmakla birlikte, gösterilen gerekçeyi doğru bulmaz veya eksik bulursa, kararı gerekçesini değiştirerek onar. 3. Bozma: Görev ve yetki dışında bir işe bakılmış olması, hukuka aykırı karar verilmesi veya usul hükümlerinin uygulanmasında kararı etkileyebilecek nitelikte hata veya eksikliklerin bulunması gibi sebeplerle incelenen kararı bozar. Ayrıca, kararların kısmen onanması ve kısmen bozulması hallerinde kesinleşen kısım da Danıştay kararında belirtilir.

    İdari yargı hakimliği sınavı kaç yılda bir yapılır?

    İdari yargı hakimliği sınavı yılda bir kez yapılır.