• Buradasın

    Aviyonik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Slat ve flap nedir?

    Slat ve flap, uçakların kanatlarında bulunan uçuş kontrol yüzeyleridir. Flap. Kanadın firar kenarında yer alır. İniş, kalkış ve düşük hızlarda açılarak kanat alanını ve üst yüzey kavisini büyütüp kaldırma kuvvetini artırır. Slat. Kanadın hücum kenarında bulunur. Hücum açısını ayarlayarak kanadın taşıma kuvvetini artırır ve düşük hızlarda uçağın stall olmadan uçmasını sağlar. Flaplar ve slatlar, genellikle birlikte kullanılır ve aynı kontrol mekanizması ile hareket ettirilir.

    Efix hangi markanın distribütörü?

    Efix, Precision Aviation Group'un bir markasıdır.

    Uçak teknolojisi ve uçak mühendisliği aynı mı?

    Uçak teknolojisi ve uçak mühendisliği aynı değildir. Uçak teknolojisi, iki yıllık ön lisans eğitimi sunan bir bölümdür. Uçak mühendisliği ise, dört yıllık lisans eğitimi veren bir mühendislik dalıdır. Uçak mühendisleri, uçakların tasarımı, geliştirilmesi, bakım ve onarımı gibi alanlarda çalışırken; uçak teknolojisi mezunları, DGS ile mühendislik bölümlerine geçiş yaparak bu alanlarda veya farklı alanlarda eğitimlerine devam edebilirler.

    Uçakta flap ne zaman kapanır?

    Uçakta flaplar, belirli bir hıza ulaşıldığında toplanır. Flapların açık durumda kalabileceği süratler sınırlıdır. Flap toplama işlemi, uçak hızının flap için tanımlanmış maksimum hızları (Vfe) geçmemesine dikkat edilerek yapılmalıdır.

    TEI PD-222 motor hangi uçaklarda kullanılır?

    TEI PD-222 motoru, MALE (Medium Altitude Long Endurance) sınıfı insansız hava araçlarında kullanılmak üzere geliştirilmiştir. Bazı kullanım alanları: AKINCI-C TİHA. BAYRAKTAR TB3 SİHA. AKSUNGUR İHA. Sivil uçaklar. ANKA SİHA. Ayrıca, TEI-PD222ST motorunun 2022 yılında seri üretime geçmesi hedeflenmektedir.

    Uçuş dinamikleri kaça ayrılır?

    Uçuş dinamikleri, statik stabilite ve dinamik stabilite olmak üzere iki ana başlıkta incelenir. Statik stabilite: Bir uçağın dış bir etkiyle karşılaştığında orijinal denge durumuna dönme eğilimini belirler. Üç türü vardır: Pozitif statik stabilite: Uçak, bir sapma sonrası orijinal konumuna dönme eğilimindedir. Nötr statik stabilite: Uçak, bir sapma sonrası yeni pozisyonunu korur. Negatif statik stabilite: Uçak, bir sapma sonrası sapmayı artırma eğilimindedir. Dinamik stabilite: Bir uçağın zaman içinde denge durumuna nasıl döndüğünü inceler. Üç türü vardır: Pozitif dinamik stabilite: Uçak, sapma sonrası zamanla orijinal konumuna döner. Nötr dinamik stabilite: Uçak, sapma sonrası yeni pozisyonunda kalır. Negatif dinamik stabilite: Uçak, sapma sonrası zamanla sapmayı artırır.

    Kokpitte hangi bilgisayarlar var?

    Uçak kokpitinde bulunan bazı bilgisayarlar: Hava Veri Bilgisayarı (Air Data Computer - ADC). Uçuş Yönetim Bilgisayarı (Flight Management Computer - FMC). Ayrıca, kokpitte Primary Flight Display (PFD) ve Navigation Display (ND) gibi dijital ekranlar da bulunur.

    TK 6056 hangi uçak?

    TK 6056 numaralı uçuş, Turkish Airlines tarafından Madrid (MAD) - İstanbul (IST) güzergahında gerçekleştirilen bir seferdir. Bu uçuşta kullanılan uçak modelleri arasında Airbus A310-308 ve Boeing 777-200LR bulunmaktadır. 8 Ağustos 2025 tarihinde, bu uçuş TC-JOY kayıt numaralı Airbus A332 model bir uçakla gerçekleştirilmiştir.

    EASA B1 ve B2 ne iş yapar?

    EASA B1 ve B2 lisanslarına sahip mühendisler farklı alanlarda görev yapar: EASA B1 Lisansı: B1.1 alt lisansı: Sabit kanatlı uçakların mekanik ve aviyonik sistemlerinin bakımını yapar. B1.3 alt lisansı: Helikopterlerin bakımını yapar. B1.4 alt lisansı: Piston motorlu helikopterlerin bakımını yapar. EASA B2 Lisansı: Uçakların aviyonik sistemlerinin, elektrik ve elektronik bileşenlerinin bakımını yapar. Motorlar ve büyük yapısal elemanlar üzerinde çalışamaz, ancak bu sistemlerin kurulumunu, testini ve arızalarını giderebilir. Her iki lisans da havacılık sektöründe geniş bir iş yelpazesi sunar; örneğin, ticari havayollarında, helikopter acil tıbbi hizmetlerde (HEMS), arama kurtarma operasyonlarında, savunma ve petrol-gaz endüstrisinde çalışabilirler. Maaş genellikle deneyim, işveren ve konuma bağlı olarak değişir.

    TC JRD msn ne demek?

    TC-JRD, THY (Türk Hava Yolları) şirketine ait bir Airbus A321-231 tipi uçağın kayıt numarasıdır. Dolayısıyla, "TC-JRD msn" ifadesi, belirli bir anlam taşımayan bir kombinasyondur.

    Eurocopter Tiger nasıl üretiliyor?

    Eurocopter Tiger, Airbus Helicopters (eski adıyla Eurocopter) tarafından üretilmektedir. Üretim süreci şu şekilde özetlenebilir: Geliştirme ve ilk uçuş. Üretim anlaşması. Seri üretim. Teslimatlar. Airbus Helicopters, Tiger'ın farklı versiyonlarını da üretmektedir. Eurocopter Tiger'ın üretimi, Avrupa'nın önde gelen helikopter üreticisi olan Eurocopter firmasının, Airbus Helicopters adını aldıktan sonra da devam etmiştir.

    NS 200 far kaç watt?

    Bajaj Pulsar NS 200 motosikletinin far ampulü H4 tip olup 60-55W gücündedir. Bazı satış sitelerinde yer alan bilgiler şu şekildedir: motospartan.com.tr sitesinde yer alan Bajaj Pulsar NS 200 far ampulü ürün açıklamasında ampulün 60-55W gücünde olduğu belirtilmiştir. parcaekuralkan.com sitesinde yer alan Bajaj Pulsar 200NS far ampulü ürün açıklamasında ise ampulün 55/60W gücünde olduğu belirtilmiştir.

    Uçak kuyruk tipleri nelerdir?

    Uçak kuyruk tipleri şunlardır: Konvansiyonel kuyruk: Klasik yapıdadır. T-kuyruk: Yatay stabilizatör, kanadın üstüne monte edilir. V-kuyruk: Kuyruk, iki eğik parçadan oluşur. "Pelikan" kuyruğu: McDonnell'de mühendis Ralph Pelikan tarafından tasarlanmış deneysel bir kuyruk tipidir. Ayrıca, bazı uçakların yatay kuyruğu yoktur; örneğin, uçan kanat veya delta kanatlı uçaklarda asansör, kanada entegre edilmiştir.

    Dash 8 Q400 kaç km hız yapar?

    De Havilland Dash 8 Q400'ün seyir hızı 360 knot (667 km/s)'dir.

    En uzun uzay uçuşu ne kadar sürdü?

    En uzun uzay uçuşu, Rus kozmonot Valeri Polyakov tarafından gerçekleştirilmiştir. Polyakov, 1994-1995 yılları arasında Mir Uzay İstasyonu'nda 437 gün boyunca uzayda kalmıştır. NASA astronotu Mark Vande Hei ise 2021-2022 yılları arasında Uluslararası Uzay İstasyonu'nda (ISS) 355 gün geçirerek bu rekoru kırmıştır. Çinli astronotlar Cai Xuzhe ve Song Lingdong, 2024 yılında Tiangong Uzay İstasyonu dışında dokuz saatten fazla süren bir uzay yürüyüşü yaparak rekor kırmışlardır.

    Uçakta elevon nerede bulunur?

    Elevonlar, uçağın kanadının arka kenarında, uca yakın bir yerde bulunur. Özellikle delta kanatlı uçaklarda ve kuyruksuz uçaklarda (uçan kanatlar) yaygın olarak kullanılır. Ayrıca, F-117A gibi bazı askeri uçaklarda da elevon sistemi bulunur.

    B1 ve B2 lisanslı teknisyen farkı nedir?

    B1 ve B2 lisanslı teknisyen arasındaki temel fark, çalıştıkları uçak tipleri ve sahip oldukları yetki kapsamıdır. B1 Lisanslı Teknisyen: Sabit kanatlı, gaz türbinli uçaklar üzerinde çalışır ve bu lisans, "B1.1" olarak spesifikleştirilebilir. B2 Lisanslı Teknisyen: Elektrik ve elektronik sistemler üzerinde çalışır. Özetle, B1 lisansı daha çok hat bakım ve basit onarımlar için, B2 lisansı ise daha karmaşık ve üs bakım işlemleri için gereklidir.

    TC-HYC hangi uçak?

    TC-HYC, Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı'na ait bir Eurocopter EC135 P2 helikopterinin tescil numarasıdır.

    DC-2 kaç kişilik?

    Douglas DC-2, 14 ila 28 kişi taşıma kapasitesine sahip bir yolcu uçağıdır. Tipik olarak 14 ila 16 yolcu kapasitesine sahiptir.

    Uçakta perdövites neden olur?

    Uçakta perdövites (stall) oluşmasının iki temel nedeni vardır: 1. Hücum açısının kritik değeri geçmesi. 2. Taşıyıcı yüzey üzerinde gereken akışkan hızının elde edilememesi. Ayrıca, türbülans, ağırlık, uçak aerodinamiği, flaplar, süratsiz kalma ve buzlanma gibi faktörler de perdövites oluşumuna katkıda bulunabilir.