Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Red 57 ve 12 hata kodları farklı anlamlara sahiptir:
- Red 57 hata kodu, POS cihazından girilen ödeme talimatının banka tarafından reddedilmesi anlamına gelir 4. Bu hata, kartın kullanıma açık olmasına rağmen, karta tanımlı olmayan veya izin verilmeyen bir işlem gerçekleştirilmeye çalışıldığında ortaya çıkar 4. Red 57 hata kodunun yaygın sebeplerinden bazıları şunlardır:
- sadece kredi kartıyla yapılabilecek işlemleri banka kartı ile yapmaya çalışmak 4;
- kredi kartı limitinin veya banka kartı bakiyesinin yapılacak işlem için yeterli olmaması 4;
- daha önce kayıp bildirimi yapılmış bir kartla alışveriş yapılmaya çalışılması 4;
- kartla şüpheli işlemler gerçekleştirildiği için bankanın kartın kullanılmasını sorun çözülene kadar bloke etmesi 4.
Red 57 hata kodunun çözümü için müşterinin bankasının müşteri hizmetlerini araması gerekir 4.
- Red 12 hata kodu, işlemin tanımlanamaması durumunda iletilir 5. Bu kod geldiğinde işlem geçersiz sayılır ve gerçekleşmesi için baştan deneme yapılması gerekir 5. Eğer aynı hata ile tekrar karşılaşılırsa kullanıcının, bankası ile iletişime geçmesi önem taşır 5.
Hata kodlarının tam açıklamaları için ilgili bankanın sanal POS destek birimi ile görüşülmesi önerilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: