• Buradasın

    Özelleştirilmiş öğretim programları hangi kademelerde uygulanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özelleştirilmiş öğretim programları, özellikle zorlayıcı yaşam olayları yaşayan öğrenciler için okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde uygulanır 1. Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için de bu programlar hazırlanır ve özel eğitim okullarında uygulanır 2.
    2024-2025 eğitim öğretim yılında, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan yeni müfredat, kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır 24. Bu model, okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf ve lise 9. sınıftan itibaren yürürlüğe girmiştir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretim programları hakkında görüş ve önerileri nelerdir?

    Öğretim programları hakkında bazı görüş ve öneriler: Paydaş katılımı: Öğretim programları, konu alanı uzmanları, eğitim bilimciler, öğretmenler, veliler ve öğrencilerin de içinde bulunduğu tüm paydaşların görüşleriyle bilimsel ölçütler çerçevesinde hazırlanmalıdır. İhtiyaç analizi: Program geliştirme sürecinde ulusal boyutta ihtiyaç analizi yapılmalı, anket, görüşme, gözlem gibi tekniklerle veri toplanmalıdır. Sistematik geri bildirim: Askı süreci en az üç ay devam etmeli, gelen eleştiri ve öneriler dikkate alınarak programlara yansıtılmalıdır. Fiziksel altyapı: Okulların, yeni öğretim programlarının gerektirdiği şekilde düzenlenmesi, uygulamaya yönelik laboratuvarlar ve deneyim alanları oluşturulması gerekmektedir. Hizmet içi eğitim: Öğretmenlere, yeni öğretim programlarıyla ilgili nitelikli hizmet içi eğitimler sunulmalıdır. Değerlerin entegrasyonu: Öğretim programlarında değerlerin daha görünür kılınması, duyuşsal ve beceri boyutlarının da ele alınması gerekmektedir.

    Öğretim programlarının amaçları nelerdir?

    Öğretim programlarının amaçları, okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim seviyelerinde birbirini tamamlayıcı bir şekilde şu hedeflere ulaşmaya yöneliktir: Okul öncesi eğitimi tamamlayan öğrenciler için, bireysel gelişim süreçleri göz önünde bulundurularak bedensel, zihinsel ve duygusal alanlarda sağlıklı şekilde gelişimlerini desteklemek. İlkokulu tamamlayan öğrenciler için, gelişim düzeyine ve bireyselliğine uygun olarak ahlaki bütünlük ve öz farkındalık çerçevesinde, öz güven ve öz disipline sahip, temel düzeyde sözel, sayısal ve bilimsel akıl yürütme ile sosyal becerileri ve estetik duyarlılığı kazanmış bireyler olmalarını sağlamak. Ortaokulu tamamlayan öğrenciler için, ilkokulda kazandıkları yetkinlikleri geliştirmek suretiyle millî ve manevi değerleri benimsemiş, haklarını kullanan ve sorumluluklarını yerine getiren, temel düzey beceri ve yetkinlikleri kazanmış bireyler olmalarını sağlamak. Liseyi tamamlayan öğrenciler için, ilkokul ve ortaokulda kazandıkları yetkinlikleri geliştirmek suretiyle millî ve manevi değerleri hayat tarzına dönüştürmüş, üretken ve aktif vatandaşlar olarak yurdun iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunan, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir mesleğe, yükseköğretime ve hayata hazır bireyler olmalarını sağlamak. Ayrıca, öğretim programlarının amaçları arasında eleştirel düşünen, problem çözen, karar veren, mesuliyet ve ülkü sahibi nesiller yetiştirmek de yer alır.

    Eğitim programı ögeleri nelerdir?

    Eğitim programının temel ögeleri şunlardır: 1. Hedefler/Kazanımlar: Öğrencilere kazandırılmak istenen duygu, düşünce, tutum ve davranışlar. 2. İçerik: Hedefleri gerçekleştirmeye yönelik üniteler ve konular bütünü. 3. Eğitim Durumları (Öğrenme-Öğretme Süreci): Hedeflerin öğrenciler tarafından öğrenilmesi için yapılan strateji, yöntem ve teknikler. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerde istenilen davranışların kazanılıp kazanılmadığına bakılan sınama durumları. Ayrıca, yardımcı ögeler olarak ilkeler, açıklamalar, araç-gereçler ve ders dağıtım cetvelleri de eğitim programında yer alır.

    Okul öncesinde özelleştirilmiş program hangi yaklaşım?

    Okul öncesinde özelleştirilmiş program, "gelişimsel rehberlik modeli" veya "bütünleştirilmiş program yaklaşımı" kapsamında değerlendirilebilir. Gelişimsel rehberlik modeli, öğrencileri olası problemlere karşı öngören ve planlı bir şekilde hazırlayan bir yaklaşımdır. Bütünleştirilmiş program yaklaşımı, birden fazla disiplinin bilgi ve becerilerini bir araya getirerek konuların anlamlı bir şekilde öğrenilmesini sağlar.

    Öğretim programı ve öğretim planı arasındaki fark nedir?

    Öğretim programı ve öğretim planı arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam: Öğretim programı, belirli bir dersin veya ders grubunun tüm yıllarını kapsayan planlı etkinlikleri içerirken, öğretim planı tek bir ders için günlük veya haftalık detaylı planlamayı ifade eder. Detay: Öğretim programı, dersin içeriği, öğretim yöntemleri, değerlendirme biçimleri gibi detayları belirlerken, öğretim planı bu sürecin nasıl uygulanacağını, hangi etkinliklerin yapılacağını, hangi materyallerin gerekeceğini belirtir. Hazırlık Süreci: Öğretim programları genellikle öğretmenler, okullar veya eğitim kurumları tarafından geliştirilirken, öğretim planları daha özgün bir şekilde hazırlanır. Özetle, öğretim programı daha genel ve detaylı bir çerçeve sunarken, öğretim planı bu çerçevenin günlük veya haftalık uygulamasını detaylandırır.

    Özel öğretim programları nelerdir?

    Özel öğretim programları şu şekilde sınıflandırılabilir: Özel öğretim kursları. Kişisel gelişim kursları. Meslek edindirme ve mesleki gelişim kursları. Yetenek kursları. Hizmet içi eğitim merkezleri. Özel eğitim okulları. Ayrıca, rehabilitasyon merkezleri de özel öğretim programları kapsamında değerlendirilebilir.

    Eğitim programları ve öğretim ne iş yapar?

    Eğitim Programları ve Öğretim anabilim dalı mezunları, çeşitli alanlarda çalışabilirler: Eğitim Kurumları: Müfredat geliştirme, öğretim materyali hazırlama veya öğretim stratejileri geliştirme gibi görevler üstlenebilirler. Eğitim Danışmanlığı: Eğitim danışmanlığı yapabilirler. Eğitim Araştırmaları: Eğitim araştırmaları yürütebilirler. Eğitim Politikalarının Oluşturulması: Eğitim politikalarının oluşturulmasında rol alabilirler. Bu alanda yüksek lisans yapanlar, özel veya devlet kurumlarında eğitim uzmanı veya program geliştirme uzmanı olarak çalışabilirler.