Düşük kaliteli bir siteye dair belirtiler

Yandex’e göre iyi bir site ve düşük kaliteli bir site nedir?

Yandex, bir kullanıcının sorgusuna yanıt bulmak için arama sonuçları sayfasında çevrimiçi bilgi ve bağlantılar sağlamaya çalışır. Arama motorunu oluşturma ve geliştirme konusundaki kararlarımız, kullanıcıların neye ihtiyaç duyduğuna ve hangi tür bilginin değerli olduğuna dair anlayışımıza dayanmaktadır.

Sitenizin daha iyi endekslenmesi ve sıralanması için aşağıdaki önerileri izleyin. Herhangi bir aldatıcı teknik sitenizin kısmen veya tamamen arama sonuçlarından düşürülmesine veya kaldırılmasına neden olabilir.

Neye odaklanmalı

  • Orijinal içerik veya hizmetler sunan siteler oluşturun. Reklam, kullanıcıların bir siteye gittiğinde aradığı şey değildir.

  • Kullanıcılarınızı düşünün, sadece arama motorlarını değil. Arama motorları olmasaydı, siteyi veya üzerindeki bir sayfayı ya da öğeyi oluşturur muydunuz? Kullanıcılar arama motorları dışında başka kaynaklardan sitenizi veya çevrimiçi mağazanızı ziyaret ediyor mu?

  • Sitenizin ziyaretçileri için faydalı ve ilginç olan bağlantılar ekleyin. Sadece birisi istedi diye bir şeye bağlantı vermeyin.

  • Sitenizin tasarımının kullanıcıların ana içeriğe kolayca erişmesini sağladığından emin olun.

  • Dürüst olun. Sitenizle tam olarak alakalı olmayan arama terimleriyle kullanıcı çekmek, bir kitle edinmekle aynı şey değildir. Bir kullanıcının sitenizi ziyaret ettiğinde ne elde edeceğini düşünün.

Bu ilkelerin örnekleri

Bu bölüm, Yandex site sıralamalarını yapay olarak etkileme yöntemlerinden bazılarını kapsamıyorsa, bunu onayladığımız anlamına gelmez. Sağduyulu olun ve yukarıda açıklanan ilkelere uyun.

Aşağıdaki siteleri dizinlemekten veya yüksek sıralamalar vermekten kaçınıyoruz:

  • Kullanıcıları yanıltan siteler, örneğin bir kullanıcı bir dosya (ses, video, torrent vb.) indirirken başka bir program indirdiğinde. Veya popüler bir uygulama kılığında bazı yazılımlar sunan siteler. Böyle bir ihlalin örneği, sözde kapsayıcılar kullanmaktır.

  • Ziyaretçilerin cihazlarını kripto para madenciliği için kullanan siteler.

  • Diğer sitelerde SEO bağlantıları yayınlayan siteler.

  • Diğer kaynaklardan bilgi kopyalayan veya yeniden yazan ve özgün içerik oluşturmayan siteler.

  • Diğer kaynaklardan bilgi kopyalayan veya yeniden yazan, düşük kaliteli otomatik çeviri ile ve özgün içerik oluşturmayan siteler.

  • Ziyaretçiyi başka bir kaynağa yönlendirmek için oluşturulmuş sayfalar ve siteler, otomatik olarak (“yönlendirme”) veya değil.

  • Otomatik üretilmiş (anlamsız) metin.

  • Dizinler (makaleler, yazılımlar, işletmeler vb.) içeren siteler, eğer sadece içerik toplayıcılarıysa ve kendi metinlerini ve açıklamalarını oluşturmuyorlarsa veya benzersiz bir hizmet sunmuyorlarsa.

  • Görünmez veya zayıf görünen metin veya bağlantılar içeren sayfalar.

  • Ziyaretçilere ve arama motoru robotlarına farklı içerik sunan siteler (“gizleme”),

  • Ürün veya bilgileri ortaklık programları aracılığıyla sunan, ancak ziyaretçi için herhangi bir değer sunmayan siteler.

  • Aldatma teknikleri kullanan siteler (örneğin, kötü amaçlı yazılım, CMS ayarları ve kullanıcılar için risk oluşturan sunucu yapılandırmaları, ortaklık programlarında virüsler ve kötü amaçlı mobil yönlendirmeler), ayrıca kullanıcıları üçüncü taraf kaynaklara yönlendiren veya arama sonuçları penceresini arama motorundaki bağlantıya tıkladığında diğer kaynaklardaki sayfalara değiştiren siteler.

  • Arama motorunu etkilemeye çalışan siteler kullanıcı eylemlerini taklit ederek.

  • Reklam materyallerini agresif bir şekilde göstermeyi amaçlayan siteler (pop-up’lar, pop-under’lar ve click-under’lar).

  • Arama motorlarını kandırmak ve sonuçlarını manipüle etmek amacıyla yalnızca arama sorguları listeleri içeren siteler (çoklu tekrarlar ve anahtar kelime listeleri), anahtar kelimeleri kaydırma veya diğer tekniklerle gizleyen sayfa öğelerinin kullanımı dahil.

  • Aynı sahibine veya şirkete ait olan ve ziyaretçilere aynı ürün veya hizmetleri sunan, arama sonuçlarında birden fazla sıralama elde etmek ve trafik toplamak amacıyla oluşturulmuş site grupları.

  • Büyük miktarda bağlantı spam’i içeren denetimsiz forumlar ve ilan panoları.

  • Arama motorlarını aldatmak ve alaka düzeyini “şişirmek” amacıyla yalnızca harici bağlantılar içeren siteler, bu bağlantılar aslında bir kaynağı ziyaret etme önerisi değildir.

  • Birbirine yoğun bir şekilde bağlantı veren siteler veya site grupları (“bağlantı çiftlikleri”).

  • Müşterilere karşı adil olmayan işlemler gerçekleştirdiği bilinen kuruluşlara ait web siteleri (Yandex hizmetleri ve kullanıcılarından gelen raporlara göre).

  • Site arama sonuçları veya ürün, hizmet veya diğer öğeleri koşula göre seçme sonuçları içeren sayfalar, eğer çok bilgilendirici değilse ve kullanıcılar için faydalı değilse. Çoğu zaman bu tür sayfalar çoktur. Bu, sitenizin yükünü artırabilir ve dizinleme botunun faydalı sayfaları tarama hızını azaltabilir.

Destek ile iletişime geçin